#1
De laatste spam over kratom. Ik verwijt niemand dat ik er aan begonnen ben. Maar ik hoorde dat je nu extracten voor vapes hebt wat net liquid oxy is. Ik pleit wel voor meer voorlichting
Therapie is wel nodig, maar dat komt ook. Je hebt alleen één week te overbruggen. Je kunt naar meetings gaan. Kijk of je de week in ieder geval goed gedoseerd actief kunt zijn. Verveling is meestal niet zo best in vroeg herstel.Inmiddels de tweede dag zonder suboxone. Ik vond zelf dat het verrassend goed ging zonder kratom, maar pas nu ik ook van de vervangende medicatie af ben, voel ik wat er nog 'onder' zat. Wat ik bedoel is dat ik de afgelopen 1,5 week best lekker ging, maar nu pas besef hoe groot de rol is die de suboxone daarin heeft gespeeld. Mijn lijf doet nu zeer, ik ben ontzettend moe, heel emotioneel en regelmatig ook erg verdrietig en ongerust.
Maandagochtend word ik ontslagen na 15 dagen detox. Dan ben ik een week eerder thuis dan gepland en zit er dus ook een gat van een week voor het vervolgtraject begint (dagbehandeling Spoor6). Ik merk dat er vanuit 'thuis' alweer verwachtingen ontstaan, die ik wel begrijp, maar ik sta nog maar aan het begin. Ik heb het middel dat mij hielp de dag aan te kunnen niet meer tot mijn beschikking, maar ik heb nog niet geleerd hoe het zonder moet? Mijn gezin en familie lijken te denken dat de verslaving nu weg is en dat ik bijna weer de oude ben. Dat is deels mijn eigen schuld, het 'mezelf groot houden' draait alweer op volle toeren.
In die zin maak ik me wel zorgen. Niet zo zeer over een terugval, helemaal niet eigenlijk, maar wel over hoe ik mezelf volgende week overeind ga houden en hoe ik er eind volgende week aan toe ben.
Ik zit deze laatste dagen veel alleen op mijn kamer, heb zoveel mensen zien komen en gaan. Zoals ik me nu voel, trek ik het niet meer om naar al die ellende van nieuwkomers te moeten luisteren. Dat klinkt misschien onaardig, en zo voel ik me soms ook, maar op de momenten dat ik wel op de groep moet zijn doe ik zo vriendelijk mogelijk als lukt. Er zijn op dit moment ook nog maar weinig mensen met wie ik een klik voel, maar dat komt dus ook omdat ik nieuwe mensen niet echt meer een kans geef.
Kan goed zijn dat ik een beetje als een zeur overkom, maar dat komt doordat ik me onzeker voel en uit mijn comfortzone ben. Ik ben vooral echt heel dankbaar voor deze kans. Stap 1 is gezet, nu op naar de volgende stap, maar ... het is gewoon wel een pittig proces.
Bedankt voor je reactie en tip! Een aantal delen van deze video raakt me behoorlijk 😿, dus ik denk dat je een punt hebt. Wel jammer dat ze niet echt vertelt hoe ze dat dan aanpakt, maar dat zal ook wel niet in een paar zinnen te vatten zijn. Ik ga in die tussenweek nog even wat andere videos van haar bekijken.Therapie is wel nodig, maar dat komt ook. Je hebt alleen één week te overbruggen. Je kunt naar meetings gaan. Kijk of je de week in ieder geval goed gedoseerd actief kunt zijn. Verveling is meestal niet zo best in vroeg herstel.
Ik heb 'm eerder vandaag al gepost maar ik wilde jou deze video ook nog even mee geven. Ik denk dat je er wel het e.e.a. van zult herkennen als ik een beetje tussen de regels door lees hoe jij in elkaar steekt.
Ze heeft het wel over stappenwerk. Dat is sowieso goed om te gaan doen. En mediteren. Dagelijks.Bedankt voor je reactie en tip! Een aantal delen van deze video raakt me behoorlijk 😿, dus ik denk dat je een punt hebt. Wel jammer dat ze niet echt vertelt hoe ze dat dan aanpakt, maar dat zal ook wel niet in een paar zinnen te vatten zijn. Ik ga in die tussenweek nog even wat andere videos van haar bekijken.
ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat.. ik ben ook kratom afhankelijk en ben er nog niet klaar voor om tr stoppen, voornamelijk praktische redenen (alleen, kids, studie en werk) maar dat zou ook geen excuus mogen zijn.. ik heb je dagboek gelezen met tranen in mn ogen. wat ben jij dapper zeg!!!!En weer thuis, de derde dag al. Het is fijn om weer bij de kinderen en beestjes te zijn, maar ik ben ook erg onrustig en somber.
Ik ben 's nachts heel rusteloos, rusteloze benen ook, en daarom slaap ik erg slecht. Ik val pas tegen de ochtend in slaap en het is verleidelijk om dan de hele dag te blijven liggen 😔
Vanmorgen lukte het me om me rond 10.00 uur het bed uit te slepen en ben ik gaan mediteren (nou ja, poging), de hond gaan uitlaten en daarna heb ik zelf nog 3 kwartier op een stevig tempo langs de rivier gelopen. Eerlijk is eerlijk: het hielp wel een beetje.
Ik pieker veel. Over alles wat er is gebeurd, over hoe het zover heeft kunnen komen en of ik ooit weer oke zal zijn met mezelf. @De Zandman reageerde hier eerder: 'Straks ben je weer vrij!'. Dat voelt nog ver weg. Ik ben de afgelopen 1,5 jaar een grens/grenzen overgegaan, en het lukt me niet om terug te keren. Ik voel me niet verbonden met het nu, zit eigenlijk de hele dag in mijn hoofd en nou ja... soms weet ik het gewoon niet meer 💔
Ik mis de mensen van de kliniek, die hadden vaak aan een half woord genoeg. Met een aantal heb ik nog dagelijks contact. Ondanks mijn huidige staat, kijk ik terug op een waardevolle tijd vol mooie mensen en mooie momenten🙏
Op naar de dagbehandeling, die start maandag. Nog vier dagen zien door te komen. Ik hoop dat de therapie etc ook op korte termijn wat verlichting brengt? Heeft iemand daar ervaring mee?
En heeft iemand nog tips tegen dat knagende gevoel in mijn buik/maag? Liefst quick-fix 🤣
En ook: bedankt voor alle fijne reacties die ik op eerdere posts heb gekregen 😍
Hopelijk nu weer ok?Veel sterkte! Geen ervaring met Kratom, wel met verslaving en alle ellende die erbij komt kijken zoals familie problemen
Nou enige support die ik kan geven is dat de eerste x ben afgekickt door een streptokokken en lag in het ziekenhuis.Goedenavond lieve mensen.
Zo'n 1,5 jaar geleden kwam kratom in mijn leven. Op zich een mooi middel, maar ik zat in een nare periode toen en ben erin doorgeslagen. Sinds een jaar neem ik het dagelijks en ook nog eens veel te veel. Toen ik een paar maanden geleden wilde stoppen, bleek dat niet zo makkelijk te zijn. Ik vloog echt tegen de muren op.
Ik heb me vervolgens gemeld bij de huisarts en die heeft een hulptraject voor me in gang gezet. Daar ben ik heel dankbaar voor, maar ik vind het tegelijk doodeng. Over twee weken word ik opgenomen voor een detox van 2 tot 3 weken. Aansluitend volgt een dagbehandeling.
Mijn partner is pislink en weigert elke medewerking hieraan (begrijpelijk hoor, hij heeft me namelijk meermaals gewaarschuwd voor kratom). Maar daardoor zijn die opname en behandeling wel echt een beladen onderwerp hier thuis. Gelukkig krijg ik steun van mijn dochters, met name de oudste (20) gaat er tijdens mijn afwezigheid voor zorgen dat de boel thuis door blijft draaien en dat er goed voor mijn jongste (12) en onze beestjes wordt gezorgd. Ik vind het heel erg dat ik ze dit allemaal aandoe, maar ik probeer het positief te zien: mijn herstel komt hen ook ten goede.
Ik heb op DF al even gezocht op Kratom, maar ben nog niet veel info tegengekomen van andere verslaafden en daar ben ik wel heel erg naar op zoek. Ik lees al langer mee op dit forum, heb ook wel eens iets gepost in mijn RC-periode, en het raakt me altijd als ik lees hoeveel steun er hier aan elkaar wordt gegeven <3.
Ik kan ook wel een beetje steun gebruiken om eerlijk te zijn. Zijn er forummers die hun ervaringen en tips met mij willen delen? Ontzettend bedankt alvast.
Pleasen. Ook een verslaving. Het klinkt raar maar als je je beter gaat voelen ben jijzelf nog vol in herstel en de ander op een ander punt. Je zit daar tijdelijk, zelden hou je vrienden over. Dus steek de tijd zoveel mogelijk in je eigen herstel.Het is mooi dat je die vrouw wilt helpen. Maar psychische schade, dat kan je beter aan de leiding overlaten. Ik heb meer dan eens gezien, dat een groepslid de afdelingspsychiater werd, en dat liep niet zo goed af....
Ja kun je wel zeggen. Al is het nicotine het blijft verslaving. Al merk ik wel dat als mijn ouders het door hebben ik direct beken en hulp zoek. Dan ben ik eerlijk. En hoeven zij dat niet te doen.Veel sterkte! Geen ervaring met Kratom, wel met verslaving en alle ellende die erbij komt kijken zoals familie problemen
Hoe gaat het nu met jou?Hi Mudshake, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Ik ben een nieuwe hier en via google/kratomverslaving in jouw topic terechtgekomen. Ik wil ook stoppen met mijn forse gebruik en schrik wel een beetje van jouw ervaring hiermee. Supergoed dat je het bent aangegaan! Ik hoop dat het goed met je gaat en zou het fijn vinden iets van je te horen!
De laatste spam over kratom. Ik verwijt niemand dat ik er aan begonnen ben. Maar ik hoorde dat je nu extracten voor vapes hebt wat net liquid oxy is. Ik pleit wel voor meer voorlichting
Ik schrok ook dat de arts over methadon begon. Maar ik zat op een vergelijkbare dosis. En CT, is insane. Nu word het suboxone. Nooit gedaan en ben bang dat ik vroeger net als met alcohol voor het eerst valium kreeg. Zo lekker dat ik er later verslaafd aan werd. Maar wat je omschrijft lijkt op de bekende PAWS post addiction withdrawal symptoms. Oftewel je word helderder, emotie een zooitje, highs en lows. Mensen onderschatten het.Inmiddels de tweede dag zonder suboxone. Ik vond zelf dat het verrassend goed ging zonder kratom, maar pas nu ik ook van de vervangende medicatie af ben, voel ik wat er nog 'onder' zat. Wat ik bedoel is dat ik de afgelopen 1,5 week best lekker ging, maar nu pas besef hoe groot de rol is die de suboxone daarin heeft gespeeld. Mijn lijf doet nu zeer, ik ben ontzettend moe, heel emotioneel en regelmatig ook erg verdrietig en ongerust.
Maandagochtend word ik ontslagen na 15 dagen detox. Dan ben ik een week eerder thuis dan gepland en zit er dus ook een gat van een week voor het vervolgtraject begint (dagbehandeling Spoor6). Ik merk dat er vanuit 'thuis' alweer verwachtingen ontstaan, die ik wel begrijp, maar ik sta nog maar aan het begin. Ik heb het middel dat mij hielp de dag aan te kunnen niet meer tot mijn beschikking, maar ik heb nog niet geleerd hoe het zonder moet? Mijn gezin en familie lijken te denken dat de verslaving nu weg is en dat ik bijna weer de oude ben. Dat is deels mijn eigen schuld, het 'mezelf groot houden' draait alweer op volle toeren.
In die zin maak ik me wel zorgen. Niet zo zeer over een terugval, helemaal niet eigenlijk, maar wel over hoe ik mezelf volgende week overeind ga houden en hoe ik er eind volgende week aan toe ben.
Ik zit deze laatste dagen veel alleen op mijn kamer, heb zoveel mensen zien komen en gaan. Zoals ik me nu voel, trek ik het niet meer om naar al die ellende van nieuwkomers te moeten luisteren. Dat klinkt misschien onaardig, en zo voel ik me soms ook, maar op de momenten dat ik wel op de groep moet zijn doe ik zo vriendelijk mogelijk als lukt. Er zijn op dit moment ook nog maar weinig mensen met wie ik een klik voel, maar dat komt dus ook omdat ik nieuwe mensen niet echt meer een kans geef.
Kan goed zijn dat ik een beetje als een zeur overkom, maar dat komt doordat ik me onzeker voel en uit mijn comfortzone ben. Ik ben vooral echt heel dankbaar voor deze kans. Stap 1 is gezet, nu op naar de volgende stap, maar ... het is gewoon wel een pittig proces.
Ik mag niet adverteren online maar smart shops verkopen het legaal en goede shops geven goede voorlichting. 1 juli verboden. Nou darkweb blijft nog even denk ik. Zelfde als met 3m. Mooi verboden. Kunnen dealers meer geld vragen. En verbieden is pot verwijt de ketel. Kratom word gebruikt om de afkick verschijnselen van zwaardere opiaten te beperken. En kan het puur natuur ga ik dan daarvoor? Ik zou zeggen op recept. Of tapering met capsules. Daarom was ik verbaast over suboxone. Klinkt als vervanging. Maar weinig kennis.Kratom koop je via de RC vendors toch?
Wordt dat middel niet verboden vanaf 1 juli?
Betere voorlichting vanuit de RC vendors voor stoffen die niet verboden worden: ben ik het zeker mee eens.
Maar is ook een hardgelach, want volgens mij gaan ze dat nooit doen
Per persoon absoluut verschillend. Maar misschien zit helemaal fout.Ze heeft het wel over stappenwerk. Dat is sowieso goed om te gaan doen. En mediteren. Dagelijks.
Ik denk dat er ook medische voordelen zijn. Dus op recept zou mooi zijn.Kratom koop je via de RC vendors toch?
Wordt dat middel niet verboden vanaf 1 juli?
Betere voorlichting vanuit de RC vendors voor stoffen die niet verboden worden: ben ik het zeker mee eens.
Maar is ook een hardgelach, want volgens mij gaan ze dat nooit
Alleen veel werk dat wegen. Het kan wel.Bij een detox helaas wel ja. Kratom is eventueel ook goed af te bouwen waarbij je de ontwenningsverschijnselen tot een minimum beperkt:
Maar ik heb met beide geen ervaring, althans met Kratom dan. Denk dat ik persoonlijk voor een detox zou kiezen. De ontwenningsverschijnselen duren volgens mij een week, als je dit in een andere omgeving met medische supervisie kan doen zonder afleiding van werk/familie zal het allemaal relatief wel meevallen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."