Goedenavond lieve mensen.
Zo'n 1,5 jaar geleden kwam kratom in mijn leven. Op zich een mooi middel, maar ik zat in een nare periode toen en ben erin doorgeslagen. Sinds een jaar neem ik het dagelijks en ook nog eens veel te veel. Toen ik een paar maanden geleden wilde stoppen, bleek dat niet zo makkelijk te zijn. Ik vloog echt tegen de muren op.
Ik heb me vervolgens gemeld bij de huisarts en die heeft een hulptraject voor me in gang gezet. Daar ben ik heel dankbaar voor, maar ik vind het tegelijk doodeng. Over twee weken word ik opgenomen voor een detox van 2 tot 3 weken. Aansluitend volgt een dagbehandeling.
Mijn partner is pislink en weigert elke medewerking hieraan (begrijpelijk hoor, hij heeft me namelijk meermaals gewaarschuwd voor kratom). Maar daardoor zijn die opname en behandeling wel echt een beladen onderwerp hier thuis. Gelukkig krijg ik steun van mijn dochters, met name de oudste (20) gaat er tijdens mijn afwezigheid voor zorgen dat de boel thuis door blijft draaien en dat er goed voor mijn jongste (12) en onze beestjes wordt gezorgd. Ik vind het heel erg dat ik ze dit allemaal aandoe, maar ik probeer het positief te zien: mijn herstel komt hen ook ten goede.
Ik heb op DF al even gezocht op Kratom, maar ben nog niet veel info tegengekomen van andere verslaafden en daar ben ik wel heel erg naar op zoek. Ik lees al langer mee op dit forum, heb ook wel eens iets gepost in mijn RC-periode, en het raakt me altijd als ik lees hoeveel steun er hier aan elkaar wordt gegeven <3.
Ik kan ook wel een beetje steun gebruiken om eerlijk te zijn. Zijn er forummers die hun ervaringen en tips met mij willen delen? Ontzettend bedankt alvast.
Nou enige support die ik kan geven is dat de eerste x ben afgekickt door een streptokokken en lag in het ziekenhuis.
Sinds 1 jaar weer verslaafd. Nu geen ziekenhuis dus heb ik taperen geprobeerd. Veel te teveel gedoe dat wegen. Nu de knoop doorgehakt voor een detox. 3 weken is niet zo lang, voor alcohol moest ik 8jaar geleden 3 maanden worden opgenomen.
Dus over paar weken ga ik maar weer. Benzo verslaving afbouwen en dan kratom.
Ik ben wel heel benieuwt of je middelen krijgt die helpen. Ik hoor methadon, suboxone.
Maar mocht je een kliniek hebben waar je ook kan sporten, DOEN. Ook al heb je geen zin. Pas je wel op, dat de problemen van die andere vrouw niet jouw problemen gaan worden?
Het is mooi dat je die vrouw wilt helpen. Maar psychische schade, dat kan je beter aan de leiding overlaten. Ik heb meer dan eens gezien, dat een groepslid de afdelingspsychiater werd, en dat liep niet zo goed af....
Pleasen. Ook een verslaving. Het klinkt raar maar als je je beter gaat voelen ben jijzelf nog vol in herstel en de ander op een ander punt. Je zit daar tijdelijk, zelden hou je vrienden over. Dus steek de tijd zoveel mogelijk in je eigen herstel.
Ik zat een keer in detox, was er 1,5 liter ghb over een hek gegooid en de schuldigen. Waar ik graag mee ging praten. Maar alle hulp en tips waren voor niks. Ze werden volgende dag getest. Zo overduidelijk. Daar zat ik dan. Kut voelen door hun.
Ik ga over een tijdje naar alkmaar 3 weken voor die benzos en kratom en word steeds handiger in detoxen. Lessen geleerd. Goeie is ook stoppen met roken en daar zit ik nu op maand 5. Bij de rokers merkte ik dat mensen gekke verheerlijken van foute herinneringen ophalen.
Je gebruikte veel en mijn tips.
1. Hou beetje afstand. Je hoeft geen open boek te zijn.
2. Doe mee aan alle activiteiten van puzzelen tot fitness of hardlopen
3. Kap met roken.
4. Goed eten.
5.veel water en niet teveel koffie.
6. Accepteer dat 3 weken in principe niets is. Ghb verslaafden soms wel 6 maanden
7. Maak een plan voor erna. Wel meetings geen meetings, dagindeling, maak een taaklijkst en vink ze af. Creëert dopamine. Maar pas op voor de valkuil.. beloningssysteem.
Dit word opname nummer zoveel en ik heb zelfs zin. Het is ten eerste sparen voor mij. 3,5maand was ook gelukt.
Hopelijk heb jij of iemand iets aan. Hopelijk ben ik nu slimmer door het maken van fouten.
Ik kan nog uren doorgaan btw. Clean worden ben ik goed in blijven nog niet.
Dus andersom tips, graag!!!