Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
145 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
AntiBenzo1312 zei:
Die van mij?
Klik om te vergroten...
Ja of van een dag ofzo

Of gewoon wat je in een week doet naast je werk.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
AntiBenzo1312 zei:
Wat zou jij doen als jr bent mishandeld bent door je vader en dat je vader nooit een vader is geweest en je er uit zet.
Klik om te vergroten...
Waarom woonde je eigenlijk überhaupt nog bij je vader als hij je mishandeld heeft (en altijd een slechte vader is geweest)? Dat begrijp ik niet zo goed.

Veel succes met je spannende dag vandaag!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed gesprek gehad en alles op een volwassen manier afgehandeld. Duidelijke afspraken gemaakt op papier voor als ik terug ga naar huis. Mijn ouders snappen mijn denkwijze soms niet zo goed en snappen soms niet dat ik overprikkeld of boos ben. Ze vinden het lastig om met mijn beperking om te gaan. In theorie zou ik op een sociale werkplaats moeten werken. Maar ik heb een niveau 2 diploma gehaald en ben hard op weg om niveau 3 begeleider te halen. Ik heb dus enorme doorzettingsvermogen. Iemand met mijn iq zou dit niet moeten kunnen. Dus ik ben wel trots op mezelf. Ik keer donderdag terug in mijn ouderlijke huis (tijdelijk). Ik heb heel veel moeite om met emotie om te gaan en kan soms boos of erg verdrietig zijn. Mijn leven gaat vaak ook met dalen en pieken ik heb soms periodes dat ik heel euforisch ben (laatst met dat meisje bijvoorbeeld) wat helemaal slecht is afgelopen. Want dat meisje had over alles gelogen over wie ze werkelijk was. Het bleek een heel fout meisje te zijn en zo deed ze zich niet voor. Ik ben ook gewoon eenzaam ik heb uiteindelijk wel behoefte weer aan vrouwelijk contact als alles een beetje rustig is in mijn omgeving. Ik merk dat ik dan heel anders ben en ook gelukkiger met mezelf. Ik ben nu vooral heel depressief en ik doe me dingen wel gewoon maar ik ben niet gelukkig. Ik zie uit huis gaan ook echt als een stap om een leven op te gaan bouwen en uiteindelijk ook een vrouw te krijgen en kinderen als hoofddoel.

Het goede nieuws is dat ik op korte termijn al een woning krijg in mijn huidige woonplaats met ambulante begeleiding. Super goed dus eigenlijk eindelijk op mezelf. My crib my rules.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Waarom woonde je eigenlijk überhaupt nog bij je vader als hij je mishandeld heeft (en altijd een slechte vader is geweest)? Dat begrijp ik niet zo goed.

Veel succes met je spannende dag vandaag!
Klik om te vergroten...
Er is nergens anders plek en het is niet zo dat het alleen maar slecht was er zijn ook een hoop leuke dingen gebeurd vroeger. Het is gewoon mijn ouderlijk huis ik hecht veel waarde aan mijn eigen kamer (muziek,gamen,mijn bed)
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben heel erg bang dat ik straks op een plek kom te wonen waar ik niet gelukkig word. Ik wil niet als een gehandicapt persoon behandeld worden. Ze vroegen zich af of ik later niet beter 28uur kan werken ipv 40 uur. (Omdat dit anders te vol is in mijn hoofd) ik ben bang dat ik niet meer vrij kan leven in de toekomst en dat alles voor mij bepaald gaat worden en dat ik met beperkingen moet leven. Dan kan ik helemaal al geen vrouw en kinderen krijgen in de toekomst
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben toch wel nieuwsgierig naar je opleiding als begeleider. Want als begeleider moet jij dus leiding geven aan een groep mensen?
En disclaimer!! Ik bedoel dit niet negatief of wat je er ook zelf van wilt maken. Ik ben oprecht benieuwd / nieuwsgierig.

Want vrijwel alles interpreteer jij verkeerd. Voelt vrijwel alles verkeerd aan. Vult alles verkeerd in. Nu chargeer ik een beetje om alles te zeggen maar je begrijpt wel wat ik bedoel?

Hoe ga jij nou mensen begeleiden / leiding geven aan een woongroep? Of welke groep het ook mag wezen?

Ik vind het op z'n zachts gezegd fascinerend dat jij deze functie zou kunnen bekleden binnen een organisatie. En normaals dit is niet om lullig te doen. Als jij nou als zzp'r gewerkt had als schilder of dakdekker of personal trainen dan had ik deze vragen nooit gesteld. Maar juist omdat het om een leidinggevende functie gaat vind ik dit interessant om te vragen. Want het ene strookt niet echt met het andere zeg maar.

Nou hopelijk wordt je niet boos.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Ik zou een telefoon aanbevelen. Niet om mee te gooien, maar om mee te bellen. Kasten, deuren en muren hebben me eigenlijk nog nooit geholpen. Een hoofdkussen misschien nog wel. Of een echte boksbal.

Maar praten geeft me toch de meeste voldoening. En vaak krijg ik daaruit ook een hele hoop terug.
Klik om te vergroten...
Ja dit zijn ook van de afspraken dat ik veel meer moet praten over wat er in mijn hoofd afspeelt. Bepaalde irritaties bijvoorbeeld. Bepaalde dingen durf ik dan niet te delen uit schaamte
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou wie had dit gedacht. Een storm in een glas water. Wel beter dat je je eigen plekje krijgt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
AntiBenzo1312 zei:
Ja dit zijn ook van de afspraken dat ik veel meer moet praten over wat er in mijn hoofd afspeelt. Bepaalde irritaties bijvoorbeeld. Bepaalde dingen durf ik dan niet te delen uit schaamte
Klik om te vergroten...

Snap ik heel goed. Praten is soms erg moeilijk door allerlei angsten en schaamte die ons in de weg zitten. Maar met de juiste personen zijn die angst of schaamte vaak ongegrond.

Als ik iets heb geleerd, is dat ik nooit alleen ben. Hoe weird datgene ook mag zijn wat er in m'n hoofd omgaat. Ik ben nooit de enige die dat ervaart.

Met (ambulante) begeleiding over dit soort dingen praten kan dan vaak al een eerste stap zijn. Zij staan erin vanuit een professionele rol. Daarna kan je altijd nog de juiste mensen uit je privé sfeer uitzoeken met wie je over bepaalde zaken kan praten.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
annihilation zei:
Ik ben toch wel nieuwsgierig naar je opleiding als begeleider. Want als begeleider moet jij dus leiding geven aan een groep mensen?
En disclaimer!! Ik bedoel dit niet negatief of wat je er ook zelf van wilt maken. Ik ben oprecht benieuwd / nieuwsgierig.

Want vrijwel alles interpreteer jij verkeerd. Voelt vrijwel alles verkeerd aan. Vult alles verkeerd in. Nu chargeer ik een beetje om alles te zeggen maar je begrijpt wel wat ik bedoel?

Hoe ga jij nou mensen begeleiden / leiding geven aan een woongroep? Of welke groep het ook mag wezen?

Ik vind het op z'n zachts gezegd fascinerend dat jij deze functie zou kunnen bekleden binnen een organisatie. En normaals dit is niet om lullig te doen. Als jij nou als zzp'r gewerkt had als schilder of dakdekker of personal trainen dan had ik deze vragen nooit gesteld. Maar juist omdat het om een leidinggevende functie gaat vind ik dit interessant om te vragen. Want het ene strookt niet echt met het andere zeg maar.

Nou hopelijk wordt je niet boos.
Klik om te vergroten...
Ik geef geen leiding, ik verzorg mensen die een ernstige meervoudige beperking hebben binnen de gehandicaptenzorg. En ik zorg dat de mensen een leuke dag hebben. Zorgplannen en gesprekken met ouders etc doe ik niet. Binnen het bedrijf vinden zij mij erg goed vooral hoe ik met de mensen om ga en vinden ze mij echt een zorg mens. Dat is het belangrijkste. En ik zie mezelf niet zoals andere mensen met mijn iq werken op een sociale werkplaats want ik ben beter dan dat. En ik kan veel meer. Anders zou ik mijn opleidingen niet halen. Het is heel lastig want ik heb een erg zeldzaam iq profiel disharmonisch.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als we zo gaan doen. Ik draag meer belasting af per maand dan dat jij voor eventuele huur zou kunnen betalen 😋

komt nog bij. Ik betaal helemaal geen huur 😌

Maar ff zonder dollen dit is wel een mooie stap die je gaat maken. Zet hem op 💪
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
annihilation zei:
Als we zo gaan doen. Ik draag meer belasting af per maand dan dat jij voor eventuele huur zou kunnen betalen 😋

komt nog bij. Ik betaal helemaal geen huur 😌

Maar ff zonder dollen dit is wel een mooie stap die je gaat maken. Zet hem op 💪
Klik om te vergroten...
Prachtige reactie.

Trippymeeuw, ik wens je echt een eigen plek en en lekker leventje toe!

Ik betaal ook geen huur, maar me wel scheel aan 2 hypotheken, maar ik ben dankbaar dat ik in staat ben om te werken voor mijn eigen bestaan.

Als iemand dat niet of minder goed kan is elkaar helpen het mooiste dat je als mens kunt doen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
AntiBenzo1312 zei:
Nou waarom zou ik iemand die letterlijk de indicatie verstrekt en mensen die mij die plek toewijzen niet moeten geloven?
Klik om te vergroten...
Dat zijn niet de mensen die je eigen bijdrage bepalen. Dat doet het CAK, op basis van regelgeving.
AntiBenzo1312 zei:
Jullie weten het weer beter als hun natuurlijk😂. Tegen mij is gezegd dat ik geen huur hoef te betalen.
Klik om te vergroten...
Een eigen bijdrage is ook geen huur. Dus dat klopt.
AntiBenzo1312 zei:
En al moet ik meer betalen zal het alsnog goedkoper zijn dan huur😂
Klik om te vergroten...
We'll see! Ik hoop van harte voor je dat je idd maar een lage eigen bijdrage hoeft te betalen. Maar ik waarschuw je wel, want het CAK is niet zo'n fijne instantie als je hun rekeningen niet betaalt.
AntiBenzo1312 zei:
jullie zijn gewoon jaloers dat jullie wel moeten betalen
Klik om te vergroten...
Pardon?

Denk het nie.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
AntiBenzo1312 zei:
Morgen de volgende stap in mijn leven een nieuwe baan. Ik ga een contract tekenen bij een beveiligingsbedrijf, en ik ga werken op een object
Klik om te vergroten...
Maar je liep stage in de verzorging? En je had bijna je diploma? Waar komt deze omkeer vandaan?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
app.hetcak.nl

Home

Heeft u vragen over de eigen bijdrage Wmo of Wlz? Of over medicijnen mee op reis? Wilt u een EHIC aanvragen? Het CAK helpt u graag verder.
app.hetcak.nl app.hetcak.nl

Prima zelf te checken
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Morgen de volgende stap in mijn leven een nieuwe baan. Ik ga een contract tekenen bij een beveiligingsbedrijf, en ik ga werken op een object
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
annihilation zei:
Maar je liep stage in de verzorging? En je had bijna je diploma? Waar komt deze omkeer vandaan?
Klik om te vergroten...
Mijn oude stagebegeleider ging met verlof toen kreeg ik een andere en toen kon ik niks meer goed doen. Toen ben ik ermee gestopt omdat ik de klik niet voelde. Dus moet weer een andere stage. Rn ik zoek werk omdat ik geld moet generen
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Deze week weer eens afgewezen door vrouwen. Een vriend zijn vriendin wou mij koppelen aan haar vriendinnen ik zag er goed uit maar ik zag er te jong uit. Het is altijd wel iets ik ben nooit goed genoeg. Of ik ben te klein of zie er te jong uit. Heb een afspraak gemaakt bij de huisarts wil beginnen misschiej met minoxidil of me testotorone waardes laten meten. Ik mag niet eens op facebook dating omdat facebook vind dat ik er te jong uitzie. Ik heb er enorm last van dagelijks en ik ben er klaar mee
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
Extra test gaat je waarschijnlijk meer kwaad dan goed doen. Want dan ben je straks botergeil maar geen date. En raak je daar alleen maar gefrustreerder van. En gezien je emoties nu al lijkt mij dit geen goeie combi.

Maar goed neemt niet weg dat dit wel vervelend voor jou is.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
AntiBenzo1312 zei:
Mijn oude stagebegeleider ging met verlof toen kreeg ik een andere en toen kon ik niks meer goed doen. Toen ben ik ermee gestopt omdat ik de klik niet voelde. Dus moet weer een andere stage. Rn ik zoek werk omdat ik geld moet generen
Klik om te vergroten...
Hoelang moet je nog stage lopen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7677787980
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."