Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
135 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuke vrienden heb ik ook. We hadden een vakantie gepland al 6maand geleden zegt ie af.. had ik alweer gedacht daarom vertrouw ik niemand altijd hetzelfde verhaal. Vuile tering leijer. Ga wel lekker alleen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
AntiBenzo1312 zei:
Leuke vrienden heb ik ook. We hadden een vakantie gepland al 6maand geleden zegt ie af.. had ik alweer gedacht daarom vertrouw ik niemand altijd hetzelfde verhaal. Vuile tering leijer. Ga wel lekker alleen
Klik om te vergroten...
Je gaat nog wel dat telt !
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Rare vraag misschien, heeft iemand misschien tips hoe ik voorkom dat ik aan mijn baardharen trek het is een tic. Nu zie ik een foto van 6maand terug daar had ik een baardje dat wil ik eigenlijk wel weer. Alleen die tic zit in de weg. Heeft iemand misschien tips?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
AntiBenzo1312 zei:
Rare vraag misschien, heeft iemand misschien tips hoe ik voorkom dat ik aan mijn baardharen trek het is een tic. Nu zie ik een foto van 6maand terug daar had ik een baardje dat wil ik eigenlijk wel weer. Alleen die tic zit in de weg. Heeft iemand misschien tips?
Klik om te vergroten...
Bespreek het met je arts en/of therapeut.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#5
AntiBenzo1312 zei:
Rare vraag misschien, heeft iemand misschien tips hoe ik voorkom dat ik aan mijn baardharen trek het is een tic. Nu zie ik een foto van 6maand terug daar had ik een baardje dat wil ik eigenlijk wel weer. Alleen die tic zit in de weg. Heeft iemand misschien tips?
Klik om te vergroten...
Het helpt om een tegenbeweging te doen, waardoor je de tic niet kan uitvoeren. Dus bijvoorbeeld je handen iets anders te doen geven op de momenten dat je voelt dat je aan je baard wil trekken. Dus inderdaad een stressballetje, op je handen gaan zitten of iets anders. En dan ervaren dat de spanning en de neiging om aan je baard te trekken ook weer zakt. Hoe vaker je dit doet, hoe meer het af zal nemen. Het is dan dus ook de kunst om door die spanning heen te gaan.

Heb je een therapeut? Want dan zou ik het idd met diegene bespreken. Er zijn geprotocolleerde ticbehandelingen, maar in het (heel) kort komt het op bovenstaande neer.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
AntiBenzo1312 zei:
Rare vraag misschien, heeft iemand misschien tips hoe ik voorkom dat ik aan mijn baardharen trek het is een tic. Nu zie ik een foto van 6maand terug daar had ik een baardje dat wil ik eigenlijk wel weer. Alleen die tic zit in de weg. Heeft iemand misschien tips?
Klik om te vergroten...
Dagelijks scheren. Dan kun je niet trekken toch?
Anders stress balletje of iets om met je handen te doen.. of telkens als je jezelf betrapt op haar trekken even 20 pushups!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dankjullie wel
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
AntiBenzo1312 zei:
Ik kan ook nooit normaal door het centrum lopen kom ik een meid tegen die mij vroeger heeft gepest met haar vriendinnen. Kijkt ze me ook nog dom aan. Alleen omdat ik mijn wimpers eruit trok op school door de spanning. Werd ik maar gepest omdat ik er eng uitzag ze weten helemaal niet hoeveel schade ze mij hebben aangedaan het liefst schiet ik hun hartstikke dood. Het doet me meer dan ik dacht. Op 13jarige leeftijd zijn er destijds ook beelden van mij door de hele school gestuurd 1000leerlingen. Dat is ook de reden waarom ik ergens anders een nieuw leven wil starten. Ik heb het gevoel dat al die meiden van die tijd kijken mij nog altijd heel dom en vernederend aan. Ze willen me gewoon vernederen ik word er zo kwaad van
Klik om te vergroten...
Het is nu in ieder geval wel duidelijk waar die haat tegen het andere geslacht vandaan komt. En tieners kunnen nu eenmaal meedogenloos zijn tegen elkaar. Het is met internet nog een stuk gemener worden. We hebben allemaal wel die verhalen gelezen over tieners die zichzelf van het leven hebben beroofd na online pesterijen. Schrijnende gevallen..Ik hoop dat therapie je voldoende kan helpen jezelf over die haat heen te zetten. Daar is tijd voor nodig.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
1717017552853.png
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
1717017588520.png
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
AntiBenzo1312 zei:
Tot me examens klaar zijn
Klik om te vergroten...
Dit jaar?
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
annihilation zei:
Hoe je hier ook weer reageert is behoorlijk kinderlijk. Zou ook proberen iets volwassener te reageren en gewoon überhaupt in het leven volwassener te worden.
Klik om te vergroten...
Ik snap je gedachtegang maar als ik het goed heb onthouden heeft TS verteld dat hij op bepaalde vlakken zwakbegaafd/LVB heeft gescoord met een IQ onderzoek.

Dat zou ook mee kunnen spelen hoe hij bepaalde situaties ervaart en de manier van reageren daarop.

@AntiBenzo1312 houden ze bij jouw behandeling hier rekening mee eigenlijk?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#13
Torchic zei:
Ik snap je gedachtegang maar als ik het goed heb onthouden heeft TS verteld dat hij op bepaalde vlakken zwakbegaafd/LVB heeft gescoord met een IQ onderzoek.

Dat zou ook mee kunnen spelen hoe hij bepaalde situaties ervaart en de manier van reageren daarop.

@AntiBenzo1312 houden ze bij jouw behandeling hier rekening mee eigenlijk?
Klik om te vergroten...
Klopt hier kom ik later nog even op terug.

Het is al bijna 2030 maak hier morgen van. Ik ga op bed 😌
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Torchic zei:
Ik snap je gedachtegang maar als ik het goed heb onthouden heeft TS verteld dat hij op bepaalde vlakken zwakbegaafd/LVB heeft gescoord met een IQ onderzoek.

Dat zou ook mee kunnen spelen hoe hij bepaalde situaties ervaart en de manier van reageren daarop.
Klik om te vergroten...

Ik wilde vanochtend precies dezelfde opmerking hier maken over zijn zwakbegaafdheid. Je was me dus voor.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hij weet dat hij een "beperking" heeft dus dan zou je hier ook naar kunnen handelen.
Wanneer er iets gebeurt dan niet gelijk in paniek raken niet in emotie online posten maar eerst even tot tien tellen. Even nagaan wat er zojuist is gebeurt.
Want volgens mij is er tot heden hem nog niets overkomen "op werk gebied" dan dat hij uberhaupt in paniek moet raken.

Maar volgens mij is de aandacht wat hij online krijgt iets is wat hij in het dagelijks leven mist en dat wel als prettig ervaart. En dat zorgt nu al voor problemen als je het mij vraagt en dit gaat niet beter worden als hij dit blijft doen.

Hij mag ook alleen op vakantie naar Turkije of USA dus dan lijkt het mij niet heel veel gevraagd om in het dagelijks leven ook wat volwassener te worden.
Hij heeft een inkomen van 3000€ PM daarmee kan je toch behoorlijk uit de voeten komen en stappen maken naar een beter leven.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
annihilation zei:
Hij weet dat hij een "beperking" heeft dus dan zou je hier ook naar kunnen handelen.
Wanneer er iets gebeurt dan niet gelijk in paniek raken niet in emotie online posten maar eerst even tot tien tellen. Even nagaan wat er zojuist is gebeurt.
Want volgens mij is er tot heden hem nog niets overkomen "op werk gebied" dan dat hij uberhaupt in paniek moet raken.

Maar volgens mij is de aandacht wat hij online krijgt iets is wat hij in het dagelijks leven mist en dat wel als prettig ervaart. En dat zorgt nu al voor problemen als je het mij vraagt en dit gaat niet beter worden als hij dit blijft doen.

Hij mag ook alleen op vakantie naar Turkije of USA dus dan lijkt het mij niet heel veel gevraagd om in het dagelijks leven ook wat volwassener te worden.
Hij heeft een inkomen van 3000€ PM daarmee kan je toch behoorlijk uit de voeten komen en stappen maken naar een beter leven.
Klik om te vergroten...
Jij komt de heletijd met de aandacht stop daar eens mee. Denk je dat dit allemaal heel leuk is dat ik dit voor de grap doe. Ik deel het hier omdat sommige mensen hetzelfde hebben of miss wel erger hebben en gewoon goeie tips geven niet voor aandacht hoeveel heb ik gedeeld de afgelopen weken. Alleen de dingen waar ik echt tegen aanloop. Je moet eens stoppen met die aandacht hoe doe ik het voor aandacht ik heb niet eens social media. Ik krijg hier gewoon hulp en goeie tips en ik heb een uitlaatklep. Als ik hier even van me af typ ben ik wat meer opgelucht. En voel ik mij niet alleen. De mensen om mij heen hebben een perfect leven. Daarom is het fijn om hier mensen te ontmoeten die gelijk zijn. Mijn werkgeheugen en mijn emotie verwerking is slecht ik kan heel slecht met emoties omgaan.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
AntiBenzo1312 zei:
Zit inmiddels bijna in een relatie heb een leuke meid ontmoet
Klik om te vergroten...
Dat gaat snel
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Hij weet dat hij een "beperking" heeft dus dan zou je hier ook naar kunnen handelen.
Wanneer er iets gebeurt dan niet gelijk in paniek raken niet in emotie online posten maar eerst even tot tien tellen. Even nagaan wat er zojuist is gebeurt.
Want volgens mij is er tot heden hem nog niets overkomen "op werk gebied" dan dat hij uberhaupt in paniek moet raken.

Maar volgens mij is de aandacht wat hij online krijgt iets is wat hij in het dagelijks leven mist en dat wel als prettig ervaart. En dat zorgt nu al voor problemen als je het mij vraagt en dit gaat niet beter worden als hij dit blijft doen.

Hij mag ook alleen op vakantie naar Turkije of USA dus dan lijkt het mij niet heel veel gevraagd om in het dagelijks leven ook wat volwassener te worden.
Hij heeft een inkomen van 3000€ PM daarmee kan je toch behoorlijk uit de voeten komen en stappen maken naar een beter leven.
Klik om te vergroten...
3k is niet mijn vast inkomen ik heb geluk deze maand
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#19
annihilation zei:
Hij weet dat hij een "beperking" heeft dus dan zou je hier ook naar kunnen handelen.
Wanneer er iets gebeurt dan niet gelijk in paniek raken niet in emotie online posten maar eerst even tot tien tellen. Even nagaan wat er zojuist is gebeurt.
Want volgens mij is er tot heden hem nog niets overkomen "op werk gebied" dan dat hij uberhaupt in paniek moet raken.

Maar volgens mij is de aandacht wat hij online krijgt iets is wat hij in het dagelijks leven mist en dat wel als prettig ervaart. En dat zorgt nu al voor problemen als je het mij vraagt en dit gaat niet beter worden als hij dit blijft doen.

Hij mag ook alleen op vakantie naar Turkije of USA dus dan lijkt het mij niet heel veel gevraagd om in het dagelijks leven ook wat volwassener te worden.
Hij heeft een inkomen van 3000€ PM daarmee kan je toch behoorlijk uit de voeten komen en stappen maken naar een beter leven.
Klik om te vergroten...
Spijker op de kop denk ik, als je weken alleen op vakantie kan, mag er best iets volwassener gedrag verwacht worden in het dagelijks leven denk ik
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
AntiBenzo1312 zei:
Stufi + salaris+ zorgtoeslag+ stagevergoeding= 3k
Klik om te vergroten...

AntiBenzo1312 zei:
3k is niet mijn vast inkomen ik heb geluk deze maand
Klik om te vergroten...

Ja oké duidelijk had dat dan gewoon gezegd 😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7475767778...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."