Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
179 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
N3K0 zei:
Alles wat je aandacht geeft groeit. Dus als je iets wilt loslaten moet je er geen aandacht aan geven.

Alles mag er zijn. Maar als dingen teveel zijn en gevoelens lopen op kan het goed zijn om wat anders te gaan doen...

Gedachten kun je sturen. Het is soms ook gewoon STOP zeggen tegen jezelf.
Klik om te vergroten...
Ja dat doe ik maar het blijft om mij afvuren het stopt niet. Ik wil het loslaten maar het blijft maar doorgaan mijn poh ggz zegt vaak dat je dit gewoon moet verdragen en dat het dan zijn kracht vanzelf verliest omdat je hoofd dan inziet dat het niet echt een gevaar is.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Alles wat je aandacht geeft groeit. Dus als je iets wilt loslaten moet je er geen aandacht aan geven.

Alles mag er zijn. Maar als dingen teveel zijn en gevoelens lopen op kan het goed zijn om wat anders te gaan doen...

Gedachten kun je sturen. Het is soms ook gewoon STOP zeggen tegen jezelf.

En je moet hoe vervelend ook alles zelf doen en uitproberen en uitzoeken en kijken wat voor jou werkt.
En dingen "oefenen" in tijden dat emoties niet all over the place zijn.
Klik om te vergroten...
Ik probeer ook het namen spel in mijn gedachtes. Weet niet meer wie dit had geschreven maar ik doe dan in mijn hoofd allemaal mannen namen bedenken met de letter A en als ik niks meer weet ga ik naar de B dit helpt mii ook met in slaap vallen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
trippymeeuw zei:
Ja dat doe ik maar het blijft om mij afvuren het stopt niet. Ik wil het loslaten maar het blijft maar doorgaan mijn poh ggz zegt vaak dat je dit gewoon moet verdragen en dat het dan zijn kracht vanzelf verliest omdat je hoofd dan inziet dat het niet echt een gevaar is.
Klik om te vergroten...
Ja dat klopt jij zal dat alles idd moeten verdragen.. En dat kan jij....
Het verleden is niet meer... Het is er alleen als jij er aandacht aan geeft... En jij "moet" nu de persoon zijn voor jouzelf die jij toen nodig had... Dat kunnen wij niet voor jou...Meer geloven in jouzelf!!!

Jij zal echt zelf moeten gaan uitzoeken wat kan helpen voor jou...
Sporten.. Schrijven.. meditatie.. praten met echte mensen... Hobby's... Lezen... of gewoon even niks....

Lief zijn voor jouzelf, dat je kan gaan zitten met je emoties. Het is goed als je je "slecht" voelt. Boos/verdriet is verwerking van vroeger....

Zitten met gevoel bedoel ik mee.. Alles voelen zonder daar een oordeel over te hebben.. Ik voel me gespannen... ooh komt door vroeger enz... Probeer daar van weg te blijven... Benoem je gevoel en kijk wat je nodig hebt... Wil je verbinding, wil je veiligheid, wil je gehoord worden enz...
Hoe kan je jezelf dat geven...

Gedachten is weg gaan van gevoel. Verklaren is weg gaan van gevoel....

Gevoel wil er zijn.... Liefde begrip aandacht.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Gooi de Xanax weg kerel.
Klik om te vergroten...
Ja helemaal mee eens. Echt dit maakt veel meer kapot dan jij nu inde gaten hebt.

Maja je mag benzo's maar max 4 weken achter elkaar slikken dus daar zit je volgens mij al aan of bijna. 😇
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
N3K0 zei:
Ja dat klopt jij zal dat alles idd moeten verdragen.. En dat kan jij....
Het verleden is niet meer... Het is er alleen als jij er aandacht aan geeft... En jij "moet" nu de persoon zijn voor jouzelf die jij toen nodig had... Dat kunnen wij niet voor jou...Meer geloven in jouzelf!!!

Jij zal echt zelf moeten gaan uitzoeken wat kan helpen voor jou...
Sporten.. Schrijven.. meditatie.. praten met echte mensen... Hobby's... Lezen... of gewoon even niks....

Lief zijn voor jouzelf, dat je kan gaan zitten met je emoties. Het is goed als je je "slecht" voelt. Boos/verdriet is verwerking van vroeger....
Klik om te vergroten...
Sporten is ook een trigger geworden (ik probeer het wel te doen maar deze week is ke gelukt om 1x naar de gym te gaan normaal zou ik wel 5x gaan), sommige dagen gaan dan weer heel makkelijk. Als ik alleen ben lijk ik er mee last van te hebben dan als ik met mijn vriendin ben.
Klopt alleen ik weet niet wat ik moet dat gevoel moet het grijpt me zo erg aan dat ik er dan iets mee moet doen. En dan richt ik weer schade aan met mijn gedachtes bij mensen die ik lief heb. Ik weet gewoon niet wat ik met dat gevoel moet het beste is gewoon over je heen laten komen het gaat ook weer vanzelf weg maar het grijpt je zo erg aan dat je er gelijk wat mee wilt doen. Werk is ook wel een fijn iets daarbij word ik verplicht om toch sociaal te zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
trippymeeuw zei:
Zeg me wat moet ik dan he! Ik doe focking erg me best en ik noteer alles wat jullie zeggen. Continu lijden dit is de enige manier waarop ik me leven nog beetje normaal kan leven
Klik om te vergroten...
Gooi de Xanax weg kerel.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
trippymeeuw zei:
Klopt alleen ik weet niet wat ik moet dat gevoel moet het grijpt me zo erg aan dat ik er dan iets mee moet doen.
Klik om te vergroten...
Je moet daar dus niks mee doen.....
Misschien dat je het kan zien als jou kleine ikkje wat zich zo voelt... Hoe zou jij dan tegen hem doen???
Zou je lief zijn? Hem een knuffel geven? Zeggen dat het goed komt? Dat je er voor hem bent?
Of boos weg stoppen? Waar groeit hij van?


"Niemand" vind emoties makkelijk en ik ken weinig mensen die emotioneel volwassen zijn zodra ze 18//20 zijn. De leeftijd waarop je volwassen bent en klaar bent voor de wereld.
Het is een taak van onze ouders om ons te begeleiden bij de emoties.. Alleen veel ouders hebben zelf ook een gebrek aan emotiregulatie 😅

Dus zodra je volwassen bent en ouder bent begint het werk van jezelf geven wat je toen nodig had.... Is niet makkelijk en de 1 heeft het zwaarder dan de ander...

Maar het is zeker niet onmogelijk. Daarom voelen, is belangrijk dat hoort bij verwerking...
Huilen en de pijn in mijn hart omarmen zonder oordeel zonder het te willen oplossen//veranderen er laten zijn heeft mij heel erg veel geholpen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
trippymeeuw zei:
Ik probeer echt alles te doen wat je zegt door er naar te luisteren maar het blijft maar me leven en emoties overnemen het is alsof ik er geen controle over heb.
Klik om te vergroten...
Ja, precies: je hebt er geen controle over...

Het is het proberen er controle over te houden, wat die anxiety geeft. Sterker nog: dat is de anxiety.

En voor iemand die graag controle wil en dingen voor elkaar krijgen: resultaten produceren, kan dit een heel lastig iets zijn.

En dat is geen oordeel naar jou hè. In zekere zin zijn wij westerlingen hier allemaal in opgevoed: zoveel mogelijk controle verkrijgen. Zoveel mogelijk resultaten produceren middels zwoegen. Ik kan ook mijn ergste vijand zijn hierin.

Maar dat werkt nu juist averechts bij dit.

Het is de bedoeling dat je de teugels wat laat vieren, iets minder de controle proberen te houden. Iets meer speelruimte voor jezelf creëren.

En wederom:

Luisteren naar je gevoelens is niet: ernaar luisteren en even later concluderen: het gaat nog steeds niet weg.

Nee:

Dit is een diep proces, waarbij je door een laag heen werkt, waar vervolgens weer een laag achter zit. Niet om je te ontmoedigen. Helemaal niet: het kan namelijk al enorm veel opluchting en ook hoop geven om te ontdekken hoe hier goed mee om te gaan. Zelfs als je je dan beseft: er is nog veel meer in mij, dan is dat niet zo erg. Want je weet dan de methode, welke je weer kunt toepassen.

trippymeeuw zei:
Klopt ik ben een vechter, zal ook altijd doorgaan maar dit is echt meest fockedup wat ik ooit ben geweest. De depressie die ik had in corona tijd is hier helemaal niks bij dit neemt alles over. Mijn focus mijn concentratie het enige waar ik in zit is gevangen in mijn eigen hoofd. Het kan ook zo zijn dat ik het zo heftig ervaar omdat ik mijn citalopram pas laat innam pas om 18:30 en normaal rond 10:00. Maar ik sliep omdat ik nachtdienst had
Klik om te vergroten...
Maar de eerste stap uit die mentale gevangenis, is even in al zijn intensiteit dat voelen. Want anders kun je in je fantasie al voorbij dit alles zitten, terwijl je focus en aandacht hier en nu benodigd is: bij je gevoelens.

Nogmaals: je hebt een gave: je vechtersmentaliteit en doorzettingsvermogen. Dat is wat je enorm zal helpen. Maar het moet niet een blind vechten worden. Daar doe je je zelf en je omgeving waarschijnlijk alleen maar meer kwaad mee. Probeer er focus in aan te brengen. En ja, ik weet hoe makkelijk gezegd dat is, terwijl de praktijk andere koek is.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Gooi de Xanax weg kerel.
Klik om te vergroten...
Nee man dat doe ik samen met de VNN vind het voor nu prima
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ja, precies: je hebt er geen controle over...

Het is het proberen er controle over te houden, wat die anxiety geeft. Sterker nog: dat is de anxiety.

En voor iemand die graag controle wil en dingen voor elkaar krijgen: resultaten produceren, kan dit een heel lastig iets zijn.

En dat is geen oordeel naar jou hè. In zekere zin zijn wij westerlingen hier allemaal in opgevoed: zoveel mogelijk controle verkrijgen. Zoveel mogelijk resultaten produceren middels zwoegen. Ik kan ook mijn ergste vijand zijn hierin.

Maar dat werkt nu juist averechts bij dit.

Het is de bedoeling dat je de teugels wat laat vieren, iets minder de controle proberen te houden. Iets meer speelruimte voor jezelf creëren.

En wederom:

Luisteren naar je gevoelens is niet: ernaar luisteren en even later concluderen: het gaat nog steeds niet weg.

Nee:

Dit is een diep proces, waarbij je door een laag heen werkt, waar vervolgens weer een laag achter zit. Niet om je te ontmoedigen. Helemaal niet: het kan namelijk al enorm veel opluchting en ook hoop geven om te ontdekken hoe hier goed mee om te gaan. Zelfs als je je dan beseft: er is nog veel meer in mij, dan is dat niet zo erg. Want je weet dan de methode, welke je weer kunt toepassen.


Maar de eerste stap uit die mentale gevangenis, is even in al zijn intensiteit dat voelen. Want anders kun je in je fantasie al voorbij dit alles zitten, terwijl je focus en aandacht hier en nu benodigd is: bij je gevoelens.

Nogmaals: je hebt een gave: je vechtersmentaliteit en doorzettingsvermogen. Dat is wat je enorm zal helpen. Maar het moet niet een blind vechten worden. Daar doe je je zelf en je omgeving waarschijnlijk alleen maar meer kwaad mee. Probeer er focus in aan te brengen. En ja, ik weet hoe makkelijk gezegd dat is, terwijl de praktijk andere koek is.
Klik om te vergroten...
Ik ga dit na mijn werk even allemaal goed lezen
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben nu wel echt verslaafd aan xanax als ik om de 6uur geen 1.0mg neem krijg ik gelijk last van onrust. Het erge is mensen merken niet eens dat ik onder invloed ben ben de laatste tijd beetje vergeetachtig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik krijg 100 mg voor te slapen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
@trippymeeuw je laatste twee posts komen op mij nogal obsessief over - m.n. je lochaamsgewicht tot op een ons nauwkeurig meten en weten. Zit daar soms iets fundamenteels van je angsten en stemmingsproblemen?
Klik om te vergroten...
Om op niveau bodybuilding te doen is dit toch ook wel nodig(?)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Om op niveau bodybuilding te doen is dit toch ook wel nodig(?)
Klik om te vergroten...
Ja dat kan. Misschien zie ik iets dat niks betekent :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
Ja dat kan. Misschien zie ik iets dat niks betekent :)
Klik om te vergroten...
Ik weet er het fijne ook niet van hoor, maar ik geloof dat je niet zo gauw een heel laag lichaamsvet percentage krijgt. Om je onderste buikspieren zichtbaar te maken, moet je al heel laag zitten geloof ik.

Kan natuurlijk wel dat mensen er ongezond obsessief mee bezig zijn. Ik geloof wel dat dat veel voorkomt in bodybuilding.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik weet er het fijne ook niet van hoor, maar ik geloof dat je niet zo gauw een heel laag lichaamsvet percentage krijgt. Om je onderste buikspieren zichtbaar te maken, moet je al heel laag zitten geloof ik.

Kan natuurlijk wel dat mensen er ongezond obsessief mee bezig zijn. Ik geloof wel dat dat veel voorkomt in bodybuilding.
Klik om te vergroten...
Ik weet in ieder geval dat ik er heel lang ongezond NIET mee bezig geweest ben 😂
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Om op niveau bodybuilding te doen is dit toch ook wel nodig(?)
Klik om te vergroten...
Klopt dit heb ik ruim 4jaar lang gedaan. En nu is het allemaal heel lastig en zit vooral de angst om mijn lichaam te verliezen… Als ik dan naar vorig jaar kijk toen had ik echt een vetpercentage van onder de 10%. Maar ik denk dat ik het gewoon moet accepteren dat het nu niet anders is en dat ik eerst aan mezelf en aan me mental health moet werken en daarna het weer srs kan gaan oppakken. (Probeer nu ook gewoon te gaan 2x per week maar de drempel is heel hoog) dit heb ik nooit zo erg ervaren. Misschien ook omdat mijn hoofd linkjes heeft gelegd en dingen aan sport heeft gekoppeld bepaalde emoties en gebeurtenissen. Het is gewoon kloten want iedereen kent mij als iemand die daar altijd zo gedisciplineerd meebezig is. En dat is ook de reden waarom ik instagram heb verwijderd continu vragen krijgen en of mensen die lekker gaan met fitness op je page. Het is echt kloten wil zelf ook gwn het liefst in goede shape staan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
trippymeeuw zei:
Klopt dit heb ik ruim 4jaar lang gedaan. En nu is het allemaal heel lastig en zit vooral de angst om mijn lichaam te verliezen… Als ik dan naar vorig jaar kijk toen had ik echt een vetpercentage van onder de 10%. Maar ik denk dat ik het gewoon moet accepteren dat het nu niet anders is en dat ik eerst aan mezelf en aan me mental health moet werken en daarna het weer srs kan gaan oppakken. (Probeer nu ook gewoon te gaan 2x per week maar de drempel is heel hoog) dit heb ik nooit zo erg ervaren. Misschien ook omdat mijn hoofd linkjes heeft gelegd en dingen aan sport heeft gekoppeld bepaalde emoties en gebeurtenissen. Het is gewoon kloten want iedereen kent mij als iemand die daar altijd zo gedisciplineerd meebezig is. En dat is ook de reden waarom ik instagram heb verwijderd continu vragen krijgen en of mensen die lekker gaan met fitness op je page. Het is echt kloten wil zelf ook gwn het liefst in goede shape staan.
Klik om te vergroten...
Het is ook minder, maar zo te horen zit er dus ook wel waarheid in dat je een stukje identiteit hierin zoekt/vindt? Zoals @dupont al dacht. (denk ik)

Dit komt ook helaas bij het leven: dingen en mensen veranderen, we raken dingen/mensen/vaardigheden/gezondheid/jeugd kwijt. Soms zijn dit hele harde lessen, omdat je soms echt gedwongen wordt iets los te laten. Persoonlijk denk ik dat dit een goed iets is, maar iemand moet dan wel bereid zijn dergelijke lessen te leren. Met als hoofdzaak imo: je bent niet je vorm. Natuurlijk, het blijft wel sucken als je in zeer goede vorm was en dat kwijtraakt.

Mag ik vragen hoe oud je bent?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
trippymeeuw zei:
Ik ben 22jaar oud
Klik om te vergroten...
Lekker jong!

Als jij je nu gewoon goed richt op je mentale welzijn, dan zit je daarna zo weer op je oude fysiek waarschijnlijk!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
trippymeeuw zei:
Klopt dit heb ik ruim 4jaar lang gedaan. En nu is het allemaal heel lastig en zit vooral de angst om mijn lichaam te verliezen… Als ik dan naar vorig jaar kijk toen had ik echt een vetpercentage van onder de 10%. Maar ik denk dat ik het gewoon moet accepteren dat het nu niet anders is en dat ik eerst aan mezelf en aan me mental health moet werken en daarna het weer srs kan gaan oppakken. (Probeer nu ook gewoon te gaan 2x per week maar de drempel is heel hoog) dit heb ik nooit zo erg ervaren. Misschien ook omdat mijn hoofd linkjes heeft gelegd en dingen aan sport heeft gekoppeld bepaalde emoties en gebeurtenissen. Het is gewoon kloten want iedereen kent mij als iemand die daar altijd zo gedisciplineerd meebezig is. En dat is ook de reden waarom ik instagram heb verwijderd continu vragen krijgen en of mensen die lekker gaan met fitness op je page. Het is echt kloten wil zelf ook gwn het liefst in goede shape staan.
Klik om te vergroten...
Goede prioriteitstelling in ieder geval. Zet je goed in voor je herstel, dan kun je op termijn weer lekker bezig 💪. Probeer ‘t toch zo veel mogelijk los te laten de komende tijd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3738394041...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."