Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKratom verslaving

Kratom verslaving

52 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag 37 zonder Kratom,

Mijn darmen blijven nog steeds gevoelig en kreeg toch weer buikpijn en pijn in mijn linkerzij, waar de alvleesklier zit.Dat had ik soms voor mijn kratomgebruik, maar veel minder heftig.Kreeg er weer een paniekaanval door en ben weer bang.Heel bang, dat er iets niet goed zit in mijn darmen.Tussen de middag veel fruit op en daarna een bak muesli.Daar mag je toch geen buikpijn van krijgen, zou je zeggen.
Ben ook nog heel panierig, heel angstig overal voor. Ben echt iemand geworden, die zich om elk pijntje zorgen maakt.Zo ken in mezelf niet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Takeiteasy zei:
Dag 37 zonder Kratom,

Mijn darmen blijven nog steeds gevoelig en kreeg toch weer buikpijn en pijn in mijn linkerzij, waar de alvleesklier zit.Dat had ik soms voor mijn kratomgebruik, maar veel minder heftig.Kreeg er weer een paniekaanval door en ben weer bang.Heel bang, dat er iets niet goed zit in mijn darmen.Tussen de middag veel fruit op en daarna een bak muesli.Daar mag je toch geen buikpijn van krijgen, zou je zeggen.
Ben ook nog heel panierig, heel angstig overal voor. Ben echt iemand geworden, die zich om elk pijntje zorgen maakt.Zo ken in mezelf niet.
Klik om te vergroten...
Even bij de huisarts langs?
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Even bij de huisarts langs?
Klik om te vergroten...
Ja, dat zal ik maar doen
Wellicht zit ik me ongerust te maken voor niets.Maar weer eens bloed laten prikken, om te beginnen.
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inmiddels alweer een tijdje clean, maar soms nog erg depressief.Heb nu sinds 3 dagen mijn oude AD weer terug, waar ik het voorheen, wel goed op deed, nu maar afwachten, of dit echt gaat werken.Combinatie Kratom en AD is ook niet goed geweest natuurlijk. Af en toe nog wel flinke craving en de avonden duren soms erg lang. Ben wel blij, dat ik er vanaf ben. Vooral het zweten, was al vreselijk, toen ik nog in gebruik was. Mijn conditie is gelukkig ook weer goed, alleen, wat ik al zei: erg deprie.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Takeiteasy zei:
Inmiddels alweer een tijdje clean, maar soms nog erg depressief.Heb nu sinds 3 dagen mijn oude AD weer terug, waar ik het voorheen, wel goed op deed, nu maar afwachten, of dit echt gaat werken.Combinatie Kratom en AD is ook niet goed geweest natuurlijk. Af en toe nog wel flinke craving en de avonden duren soms erg lang. Ben wel blij, dat ik er vanaf ben. Vooral het zweten, was al vreselijk, toen ik nog in gebruik was. Mijn conditie is gelukkig ook weer goed, alleen, wat ik al zei: erg deprie.
Klik om te vergroten...
AD zou terug kunnen aanslaan maar bij een SSRI ligt dat toch wel complex.
Ik heb zelf ook ervaring gehad met een AD icm Kratom en dat was gunstig ,bij mij is het een SNRI en toch wel een duidelijk verschil qua aanslaan als je de behandeling hervat.
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Soulassasins zei:
AD zou terug kunnen aanslaan maar bij een SSRI ligt dat toch wel complex.
Ik heb zelf ook ervaring gehad met een AD icm Kratom en dat was gunstig ,bij mij is het een SNRI en toch wel een duidelijk verschil qua aanslaan als je de behandeling hervat.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik nu weer paroxetine. Heb een jaar Sertraline geslikt, maar dat deed niets bij mij. Nu dus weer de overstap naar Paroxetine gemaakt, wat weer even tijd nodig heeft. Momenteel erg wisselende stemmingen.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben nu al een jaar verslaafd aan Kratom, ik neem iedere dag zo'n 12-17 gram over de dag heen. Het lukt me gewoon niet om ermee te stoppen. Ik krijg ernstige afkickverschijnselen, ik voel me echt doodziek gewoon, zweten, angstig, onrustig, spierpijn, koppijn en mijn depressie en adhd symptomen worden erg versterkt. Kratom helpt me daar normaal bij, daarom ben ik er ook verslaafd aan geraakt. Maar ik ben gewoon klaar met die afhankelijkheid.

Ik heb een paar vragen erover:
- Zou je aanraden geleidelijk te stoppen of in 1 keer?
- Als hier mensen zitten die er ook verslaafd aan zijn geweest, hoelang duurde de afkickverschijnselen?
- En hoe voelde je je toen je er vanaf was? Ik ben namelijk best wel bang dat het zo goed helpt dat ik me zonder klote ga voelen. Maar misschien klopt daar wel helemaal niks van en voel ik me zonder veel beter. Ik heb geen idee omdat ik geen dag zonder ga.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hee @Rat

Cold turkey kan wel maar je kunt jezelf ook wat ellende besparen en het afbouwen. De effecten van een dosis verlagen zullen een paar daagjes tot max een week aanhouden, maar geestelijke afhankelijkheid kan wel wat langer duren. Je zal je zonder wel ff klote gaan voelen, maar dat zal maar beperkte tijd duren. Dat is eigenlijk de geestelijke afhankelijkheid die praat, want niemand heeft baat bij een ernstige verslaving.

Je moet voor jezelf bedenken of je je liever korte tijd zeer slecht voelt en een heel strak afbouwschema aanhoudt, of dat je het heel erg uitspreidt. Bij dat laatste ben je langer bezig maar is het wel milder.

Succes, ik weet dat het een vrij verslavend stofje kan zijn.
W
WheelOfKLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey, ik ben zelf ook al een aantal jaar verslaafd geweest aan kratom. Over de afgelopen 2/3 jaar soms wat weken tot een keer een maand gehad waar ik stopte, maar altijd wel weer begonnen. Momenteel ben ik, na het afgelopen jaar dagelijks te hebben gebruikt (15-25) gram per dag, nu 10 dagen gestopt (in 1 keer) en ik hoop nu voor goed. Cold Turkey is in mijn ogen het meest aan te raden, de ontwenning is iets heftiger, maar wel een stuk korter en mentaal makkelijker om door heen te komen imo, taperen kan maar kost aardig wat wilskracht om consequent te doen en maakt de ontwenning alleen maar langer. Afgelopen dagen zijn niet heel fijn geweest maar ik moet zeggen dat ik het minder erg is dan ik had verwacht. Alledaagse dingen worden wat zwaarder om uit te voeren en alles wordt een beetje saai, maar fysiek is het allemaal wel te doen. Ik gebruik supplementen als liposomale vitamine C en black seed oil, die helpen best goed tegen de ergste ontwenningsverschijnselen, dus die zou ik als ik jou was inslaan (en magnesium voor slaap). Verder kan ik als tip deze subreddit meegeven (reddit.com/r/quittingkratom), waar je support kan krijgen van medequitters, dit kan mentaal nog wel eens helpen, en verder ook alle info wat je kunt verwachten bij ontwenning. Heel veel succes!
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind het lastig om als niet verslavings deskundige(maar wel ervaringsdeskundige) advies te geven.
Je geeft zelf aan dat je Kraton gebruikt om onrust te onderdrukken. Dit gaat terugkomen. Zelf deed ik het ook om die reden. Ik ben bijna altijd gespannen. Met Kraton voelde ik me zo relaxt.
Je zult gedragsverandering moeten toepassen om dit op te vangen. Ga bijvoorbeeld op een sport die je fysiek zwaar uitdaagt(Fitness/Kickboksen). Ga elke dag een eind wandelen of op momenten dat je je gespannen voelt. En plan al een paar afspraken met vrienden in, een week van te voren. Dan heb je een duidelijke weekstructuur en kun je daarnaast je energie kwijt. Dit maakt je veel sterker tegen een terugval.
Zelf zou ik de Kraton afbouwen. Maar hier durf ik geen verder advies over te geven.
Zelf heb ik 1 keer naar een periode van niet al te heftig gebruik ongeveer 2 tot 4 weken afkickverschijnselen gehad die wel te doen waren. Na een periode van heftiger gebruik heb ik 6 weken afkickverschijnselen gehad. De laatste 3 weken alleen nog diarree.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb zeker meer dan 8 maanden 25 gram
Per dag gebruikt. 2 weken geleden kreeg ik een ernstige salmonella vergiftiging (niets met de kratom te maken) waardoor ik gewoon niet meer kon gebruiken (kon niet eten, kon niet drinken) en ben doodziek geweest en in het ziekenhuis gelegen. Ik kan daarom heel moeilijk inschatten welke ontwenning kratom heeft gebracht aangezien ik echt doodziek was. Geen kalium meer, nierfunctie gestopt echt doffe ellende, ik was net op tijd op de spoedeisende hulp. Maar eigenlijk dus niets van de ontwenning meegekregen. Ik ben nu een week beter en heb nu 6 dagen weer 25 gram gebruikt. Ik realiseerde me vandaag dat het me bakken met geld kost en ben vandaag direct weer gestopt. Ik heb natuurlijk al 2 weken niet meer gebruikt en ik vraag me af of die 6 dagen 25 gram van nu, me enig probleem gaan geven.

Ik krijg sowieso op voorschrift Lorazepam dus daarmee kan ik wel wat onderdrukken. Hoe dan ook. Ik denk dat iedereen anders op de afkick reageert maar het bindt aan de opiaat receptoren dus verwacht altijd een vorm van dat soort lichamelijke/geestelijke afkick.

voor mij werkt cold turkey het best. Gewoon ff 3,4 dagen klote en dan is het weg. Behalve bij zwaardere middelen uiteraard. Ik heb na 4 dagen alcohol ontwenning een insult gehad en daarvoor totaal 4 keer in een kliniek gezeten. Ben blij dat ik van die rotzooi af ben. Nu de kratom nog weg en dan langzaam de lorazepam afbouwen.

als ik nu echt dikke ontwenning van de kratom krijg, laat ik het hier even weten. Maar ik verwacht het niet echt eigenlijk. Hooguit wat down enz.

update: de drang om te kopen, omdat het nu op is, is volledig weg. Dat had ik wel extreem voordat ik ziek werd. Dus ik denk dat het een geluk bij een ongeluk geweest is dat ik afgekicked ben tijdens m’n ziekte
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe gaat het met je nu, was het te doen, de afkick?
Is het goed gegaan?
25 gram kratom is niet weinig te noemen....
R
RandlandLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoelang duurt het voordat kratom lichamelijk afhankelijkheid vertoont.
Oftewel hoelang moet je dagelijks gebruiken en hoeveelheid tot verslaving?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."