Ik ben nu al een jaar verslaafd aan Kratom, ik neem iedere dag zo'n 12-17 gram over de dag heen. Het lukt me gewoon niet om ermee te stoppen. Ik krijg ernstige afkickverschijnselen, ik voel me echt doodziek gewoon, zweten, angstig, onrustig, spierpijn, koppijn en mijn depressie en adhd symptomen worden erg versterkt. Kratom helpt me daar normaal bij, daarom ben ik er ook verslaafd aan geraakt. Maar ik ben gewoon klaar met die afhankelijkheid.
Ik heb een paar vragen erover:
- Zou je aanraden geleidelijk te stoppen of in 1 keer?
- Als hier mensen zitten die er ook verslaafd aan zijn geweest, hoelang duurde de afkickverschijnselen?
- En hoe voelde je je toen je er vanaf was? Ik ben namelijk best wel bang dat het zo goed helpt dat ik me zonder klote ga voelen. Maar misschien klopt daar wel helemaal niks van en voel ik me zonder veel beter. Ik heb geen idee omdat ik geen dag zonder ga.
Hey!
Misschien ben je er al vanaf, maar ik reageer toch even
![:)]()
.
Ik ben ongeveer 4 jaar verslaafd geweest aan kratom. Ik nam het elke dag ongeveer 5 keer. De dosis verschilde van 2gr tot 3,5gr per keer. Eigenlijk nam ik het vooral om de afkickverschijnselen tegen te gaan, een echte "high" kreeg ik er niet meer van. Ik was de afhankelijkheid helemaal zat en besloot te stoppen. Ik heb het afgebouwd. Van elke dosis deed ik er 0,1 gr af dus dat kwam neer op een halve gram per dag. Dit ging eigenlijk vrij makkelijk.
Wanneer je ongeveer op de 0,5 per dosis zit, krijg je wel wat afkickverschijnselen en dan is het prima om bijvoorbeeld 1 dag op dezelfde dosis te blijven. Ik heb dit overigens maar 1 dag gedaan, want ik wilde er zsm van af.
Toen ik nog op 0,3 per dosis zat, ben ik ermee gestopt. Ik heb de eerste nacht een tijd wakker gelegen met onrustige benen en een slaappil genomen. De nachten daarna gewoon goed geslapen. Overdag had ik veel onrust in mijn lijf en voelde me niet top, maar echt niet heel beroerd. Je hebt geen zin om te bewegen, maar zodra je dat doet voelt het beter. Dat zou ik ook echt adviseren. Het is overigens wel fijn om einde van de middag 1 wijntje/biertje te nemen. Dat lost de ergste onrust in je lichaam op. Verder genoeg vitamine C en magnesium nemen.
In de twee weken na de laatste dosis ging het steeds beter. Ik heb echt 0 keer behoefte gehad om weer kratom te nemen.
Nu ben ik er al een tijdje vanaf en geloof me, je voelt je echt gewoon hetzelfde. Je moet echt even door die 2/3 weken heen en dat is het.
Ik heb ook altijd gedacht dat ik het nodig had om van dingen te genieten etc, maar ik weet nu dat dat nergens op slaat. Ik voel me exact hetzelfde (als met kratom) en kan prima van dingen genieten zonder kratom.
Hoop dat je er iets aan hebt!