Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken oxy

Afkicken oxy

38 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Binnen Nederland, alleen ben alleenstaande moeder van 2 Kids dus rustig aandoen word heel lastig. Geen tijd om ziek op bed te liggen en het uit te zitten
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
chachagirl09 zei:
Binnen Nederland, alleen ben alleenstaande moeder van 2 Kids dus rustig aandoen word heel lastig. Geen tijd om ziek op bed te liggen en het uit te zitten
Klik om te vergroten...

Inderdaad.
Laten we hopen dat je je dan alweer wat beterder voelt. Maar het zal snel zondag zijn :(
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
chachagirl09 zei:
Net maar wat kratom genomen. Geen idee wat ik doe want ik heb geen weegschaal dus heb een eetlepel in een glas gedaan. Was echt niet weg te krijgen. Tot nu toe valt het mee maar ben bang voor wat komen gaat en het mentale stuk weegt voor mij ook wel zwaar. De afgelopen tijd nam ik regelmatig 2x daags oxy in dus voor nu heb ik 2 giften overgeslagen.
Klik om te vergroten...
Wow een eetlepel is meer dan 5 gram ,een afgestreken theelepel is ongeveer 1 gram naar mijn ervaring.
Ik heb het nagewogen natuurlijk.
Verder is het even op de tandjes bijten en oppassen dat je met kratom wel iets verruild cq een gat vult met een gat als je te lang gebruikt.
In jou geval zou ik het strikt op 5 dagen houden ,dan is er (nog) niets aan de hand.
Succes en hou vol en hou ons op de hoogte !
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe ga je morgen op vakantie @chachagirl09 ? Hopelijk een beetje vakantiegevoel?
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
@chachagirl09 hoe gaat het nu? De nacht enigszins doorgekomen?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
chachagirl09 zei:
Gisteren super ergens migraine gehad en bijna niet geslapen. Heel slecht maar vanmiddag 20 mg oxy gepakt omdat ik nog zoveel moest doen voor de vakantie. Daar voelde ik me wel weer beter door maar nu ben ik dus weer terug bij af. Ik heb even serieus advies nodig. Ik twijfel nu of ik er goed aan heb gedaan om dit zo net voor ee vakantie te doen. Voor mezelf maakt het me niet uit maar mijn kids zijn te jong opzichzelf bezig te houden en ze verdienen echt een fijne vakantie. Ik ben bang dat ik dit ga verpesten door ziek zijn en depressieve klachten en ik ben maar alleen. Zal ik doorpakken en vanaf morgen gewoon niks meer nemen of de komende dagen in de vakantie langzaam afbouwen en dan 4 dagen voor het einde van de vakantie stoppen (die 4 dagen zijn mijn ouders er dus die kunnen dan eventueel de Kids opvangen) ik hoor graag eerlijke adviezen
Klik om te vergroten...
Je hebt toch al allerlei adviezen gekregen? Maar die wil je niet horen em je gaat toch je eigen gang, waarvan meerdere mensen hier je al afgeraden hebben om dat zo te doen. Je zit in een rotsituatie maar je maakt het alleen maar rotter door het geheim te houden en zelf te gaan hobbyen met Kratom.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat het tijd is om professionele hulp in te schakelen. Je hebt het nu zonder geprobeerd en dat is mislukt. Eerder schreef je iets over op straat komen te staan wanneer je omgeving erachter komt dat je nog in gebruik bent? Weet niet wat dat precies betekent, maar volgens mij lukt het nu niet zonder goede begeleiding. Herstel is belangrijker dan je vakantie..
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Je gaat je zeker 10 dagen superkut voelen waarvan de eerste 5 lichamelijk voorral

Het is geen griep en dit is ook niet aan te ontkomen

Enige wat je kan doen is zorgen dat je na die eerste 5 dagen clean pas op vakantie gaat en dan door de zure appel heenbijten
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eenmaal verslaafd is er geen quick fix, en ik zie zovaak op het forum voorbij komen dat mensen er dan met de Franse slag vanaf willen komen.

Je hebt een aantal opties nu. Voor ik daarbij kom zul je moeten accepteren dat het allemaal shit is.

Optie 1 , oxy verslaving voortzetten tot ná de vakantie. Want zoals je nu bezig bent is het eigenlijk al te zwaar. 20mg Oxy ingenomen vandaag vanwege de klachten én aan het sukkelen met Kratom. Je zegt niet 5 dagen niet te kunnen functioneren, de realiteit van verslaving is dat je gedwongen word om dus Oxy te gaan gebruiken?

Optie 2 , doorzetten. ( voor zover dat lukt...)

Optie 3 , hulp vragen bij een professional. Je kan dit niet alleen denk ik, aangezien je al na enkele dagen weer oxy hebt genomen.

Onderschat dit niet. Probeer er niet voor weg te lopen.

Nogmaals. Je wilt niet 5 dagen niet kunnen functioneren vanwege je kinderen (legit) , maar je wilt ook CT stoppen met oxy? Dat rijmt niet? Sorry to break the show! Verslaving is gewoon een bitch.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
chachagirl09 zei:
Ik heb al contact opgenomen met de verslavingszorg maar daar kan ik pas na mijn vakantie terecht. Ik wil echt wel luisteren naar de adviezen alleen het is voor mij niet haalbaar om 5 dagen niet te kunnen functioneren want wie zorgt er dan voor mijn kids? En ik kan het ook niet riskeren om op straat te komen
Klik om te vergroten...
Misschien deze vakantie maar door blijven gebruiken en dan naderhand op je gemak dit grondig aanpakken.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
chachagirl09 zei:
Ik heb al contact opgenomen met de verslavingszorg maar daar kan ik pas na mijn vakantie terecht. Ik wil echt wel luisteren naar de adviezen alleen het is voor mij niet haalbaar om 5 dagen niet te kunnen functioneren want wie zorgt er dan voor mijn kids? En ik kan het ook niet riskeren om op straat te komen
Klik om te vergroten...
Neem contact op met je huisarts en maak samen een plan. Een plan voor nu, tot de verslavingszorg, als in: hoe stabiliseer je je gebruik zodat je blijft functioneren en een plan voor straks: wanneer je wordt opgenomen. Als je afkickt kun je niet voor je kinderen zorgen, dat moet je accepteren. Zaak is dat je zorgtaak naar je kinderen moet worden overgedragen naar een ander in de tijdelijkheid.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
chachagirl09 zei:
Zou jij aanraden om kratom te gebruiken om de ergste verschijnselen tegen te gaan of beter niet? Ik ben zoeieso niet van plan het langer als 5 dagen te gebruiken want wil niet dat ik daar dan aan verslaafd raak
Klik om te vergroten...
Dat kan maar kratom rekt je ontwenning uit omdat je alsnog de receptoren stimuleert. Waardoor de afkick zachter is maar wel langer duurt1

Je kan alles tot je nemen behalve opioiden
D
Dub SoldierLid
01-01-2024, 00:00
#14
chachagirl09 zei:
Hallo
Het afgelopen jaar heb ik recreatief oxycodon gebruikt. Soms weken achter elkaar en dan een paar dagen niet maar de afgelopen maanden is het dagelijks geworden. Ik gebruik het nu een aantal maanden standaard om lekker te slapen. Ik neem dan 160 mg oxy langwerkend in. Er zijn ook dagen dat ik maar 80 mg of 120 mg pak. Soms gebruik ik het overdag ook maar niet standaard. Nu wil ik hier graag mee stoppen omdat ik besef dat dit zo niet verder kan. Door alle horrorverhalen ben ik best bang geworden voor de afkickverschijnselen. Nu was ik zelf van plan om zelf af te bouwen van 160 naar 40 mg (ik heb alleen tabletten van 40 mg) en om dan cold turkey te stoppen. Zijn er tips wat ik kan doen om de afkickverschijnselen zoveel mogelijk te verminderen? Wegens mijn privé situatie kan ik geen hulp zoeken dus ik zal dit echt zelf moeten doen. Zijn de afkickverschijnselen bij langwerkende oxy,s erger of minder erg? Ik hoop dat het meevalt omdat ik het normaal gesproken alleen maar gebruik voor het slapen en niet om de dag door te komen en dit gaat goed.
Klik om te vergroten...
Moet je echt uit de droom helpen. Afkicken alleen gaat je niet lukken, of je moet een hele sterke wil hebben en de intense opiaatcraving kunnen weerstaan. Maar dat is weinigen gegund kan ik je zeggen vanuit een hele lange verslavingsgeschiedenis. Het beste ga je middels een verslavingsinstelling hulp zoeken. Dat kan niet zeg je vanwege privéomstandigheden. Das echt kut, want die afkick gaat je omgeving merken en jij zeker. Ik vrees dat je dit niet verborgen kan houden.
Vind het super vervelend voor je, dus ik hoop echt dat je met de billen bloot gaat en aan de afkick gaat werken met hulp van professionals. Het is gewoon verschrikkelijk om af te kicken van opiaten. Je wordt gewoon heel erg ziek en als je dat nog nooit eerder heb meegemaakt dan weet je niet wat je overkomt. Je lichaam gaat schreeuwen om opiaten en je kan nog maar aan één ding denken: gebruikenom dat gevoel weg te krijgen. Geen kattepis en daarna heb je nog een hele tijd begeleiding nodig.
Ik wens je heel veel kracht en moed toe. Ga ervoor en doe het niet zoals ik, ik ben te oud om te stoppen. Heb er de kracht niet meer voor. Ik accepteer dat ik waarschijnlijk de rest van mn leven methadon nodig heb. Ben nog blij dat ik 66 ben geworden en andere drugs, ja gebruik ik ook nog. Tis niet anders.

Veel succes, ga ervoor

Liefs, Teun
D
Dub SoldierLid
01-01-2024, 00:00
#15
sorry, ben wat overtijd met mn reactie zie ik en je hebt al veel tips gehad. Ok, houd de moed er ajb in!
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor alles reacties. Ik ben net aangekomen. Geen oxys meegenomen dus ben benieuwd hoe de komende dagen verlopen. Na de vakantie heb ik zowieso een afspraak met de verslavingszorg dus hopelijk kunnen ze mij daar verder begeleiden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
chachagirl09 zei:
Bedankt voor alles reacties. Ik ben net aangekomen. Geen oxys meegenomen dus ben benieuwd hoe de komende dagen verlopen. Na de vakantie heb ik zowieso een afspraak met de verslavingszorg dus hopelijk kunnen ze mij daar verder begeleiden.
Klik om te vergroten...

Succes.
Maar vooral veel plezier met je kroost. De kinderen die nu lol gaan maken komende week is DE rede om troep als oxy te laten staan.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
chachagirl09 zei:
Bedankt voor alles reacties. Ik ben net aangekomen. Geen oxys meegenomen dus ben benieuwd hoe de komende dagen verlopen. Na de vakantie heb ik zowieso een afspraak met de verslavingszorg dus hopelijk kunnen ze mij daar verder begeleiden.
Klik om te vergroten...
Niet naar alcohol grijpen, dit gaat je 10x zo slecht laten voelen geloof mij

Als het mogenlijk is pammetjes daar te kopen of Codeïne dan doen hoor!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
chachagirl09 zei:
Bedankt voor alles reacties. Ik ben net aangekomen. Geen oxys meegenomen dus ben benieuwd hoe de komende dagen verlopen. Na de vakantie heb ik zowieso een afspraak met de verslavingszorg dus hopelijk kunnen ze mij daar verder begeleiden.
Klik om te vergroten...
Maak ik hieruit op dat je nu op vakantie een cold turkey afkick in gaat terwijl je er een aantal dagen geleden thuis achterkwam al snel ontwenningen te krijgen die je niet trok waardoor je weer naar de oxy greep? Heb je ook een noodplan? Hoe gaat het nu? Lijkt mij alles behalve een pretje dit..
c
chachagirl09Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Damius zei:
Maak ik hieruit op dat je nu op vakantie een cold turkey afkick in gaat terwijl je er een aantal dagen geleden thuis achterkwam al snel ontwenningen te krijgen die je niet trok waardoor je weer naar de oxy greep? Heb je ook een noodplan? Hoe gaat het nu? Lijkt mij alles behalve een pretje dit..
Klik om te vergroten...
Jaa dat is indd hetgeen wat ik nu aan het doen ben. Het was vorige week niet zo dat ik de ontwenning lichamelijk echt niet trok , het was meer dat ik nog een hele waslijst met taken had en dat me dat niet ging lukken in een detox. Voor nu voel ik me nog redelijk, ik heb onrustige benen en het constant warm/koud maar gelukkig kan ik het zwembad in duiken. Ik heb kratom en vitamine c meegenomen en als het echt niet gaat kan ik altijd nog wel iets regelen via telegram denk ik maar dat is niet de bedoeling. Voor de nachten heb ik temazepem dus ben benieuwd hoe het gaat. Donderdag moet ik terug naar huis om wat dingen op te halen dus als het echt niet te doen is zou ik dan ook wat kunnen halen maar hopelijk heb ik dan het ergste al gehad. Ik heb genoeg shit meegemaakt dus denk heel eerlijk gezegd dat ik dit wel aankan en mijn kids zijn een goede motivatie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."