Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik heb zelf een flinke oxycodon verslaving gehad en het afkicken was lichamelijk echt een hel. Het mentale was ook erg pittig. Nu heeft mijn beste vriendin gisteren oxycodon voorgeschreven gekregen wegens een hernia. Volgens de dokter zou ze dit zonder problemen moeten kunnen gebruiken met een maximum van 6 weken. Ze weet van mijn problematiek en welke hel ik heb doorstaan om ervanaf te komen. Hierdoor is ze erg terughoudend maar vergaat ondertussen wel van de pijn. Nu onze vraag, hoelang kan je oxycodon gebruiken zonder lichamelijke verslaving? Hopelijk wordt ze over 3 weken geopereerd maar is het mogelijk dat je na 3 weken gebruik al last krijgt van afkickverschijnselen?"
"SoulAssassins zei: Oxycodon kan na slechts 3 dagen al lichamelijk verslaving geven ,ontwenning bij staken is dan nog makkelijk maar na 1 tot 2 weken is ze gegarandeerd afhankelijk geworden zowel lichamelijk als geestelijk omdat het zo'n chill gevoel geeft als ze er gewent aan raakt Klik om te vergroten... Jaa daar was ik ook al bang voor. Haar moeder heeft het een aantal jaren geleden 3 weken gebruikt en gaf aan dat ze zonder klachten kon stoppen. Ik kan me dit zelf niet voorstellen want ben doodziek geweest maar ik heb meer als een jaar dagelijks oxycodon gebruikt dus dat is misschien ook niet helemaal goed om te vergelijken."
"Hallo Het afgelopen jaar heb ik recreatief oxycodon gebruikt. Soms weken achter elkaar en dan een paar dagen niet maar de afgelopen maanden is het dagelijks geworden. Ik gebruik het nu een aantal maanden standaard om lekker te slapen. Ik neem dan 160 mg oxy langwerkend in. Er zijn ook dagen dat ik maar 80 mg of 120 mg pak. Soms gebruik ik het overdag ook maar niet standaard. Nu wil ik hier graag mee stoppen omdat ik besef dat dit zo niet verder kan. Door alle horrorverhalen ben ik best bang geworden voor de afkickverschijnselen. Nu was ik zelf van plan om zelf af te bouwen van 160 naar 40 mg (ik heb alleen tabletten van 40 mg) en om dan cold turkey te stoppen. Zijn er tips wat ik kan doen om de afkickverschijnselen zoveel mogelijk te verminderen? Wegens mijn privé situatie kan ik geen hulp zoeken dus ik zal dit echt zelf moeten doen. Zijn de afkickverschijnselen bij langwerkende oxy,s erger of minder erg? Ik hoop dat het meevalt omdat ik het normaal gesproken alleen maar gebruik voor het slapen en niet om de dag door te komen en dit gaat goed."
"Soulassasins zei: Ik heb heel veel ervaring met afkicken van opiaten ,er is wel medicatie die het afkicken van opiaten veel makkelijker maakt maar dan zal je toch open kaart moeten spelen met een verslaving arts van GGZ. Ik ga geen adviezen geven om op eigen houtje af te kicken ,ik weet wel dat cold turkey echt de snelste weg is om eraf te geraken. Gezien jou dosis is het mogelijk om vanaf 40mg te stoppen en 4 dagen af te zien ,daarna komt het psychische aspect om de hoek kijken. Hoe blijf je clean als je geen netwerk heb die er van af weet? Een terugval is zo gepiept nml Klik om te vergroten... Mijn netwerk weet er wel van maar hun denken dat ik 3 weken geleden gestopt ben. Een terugval zou betekenen dat ik op straat sta"
"Net maar wat kratom genomen. Geen idee wat ik doe want ik heb geen weegschaal dus heb een eetlepel in een glas gedaan. Was echt niet weg te krijgen. Tot nu toe valt het mee maar ben bang voor wat komen gaat en het mentale stuk weegt voor mij ook wel zwaar. De afgelopen tijd nam ik regelmatig 2x daags oxy in dus voor nu heb ik 2 giften overgeslagen."
"Soulassasins zei: Dan heb je een dik probleem ,je vraag op langwerkende kan ik je wel geven. Na 24 uur na laatste inname kikt de afkick in en kan tot 7 dagen duren ,dag 8 tot 10 moet het veel beter gaan. Veel drinken en hoe slecht je het ook heb blijven eten en bewegen ,je versnelt daarbij je detox aanzienlijk door even door die hel te gaan. Slapeloosheid kan tot wel een maand zeer vervelend zijn maar ook dat verbeterd zich vrij snel naar mate de dagen verstrijken. Slik veel vitaminen C1000mg ,denk dan aan een dosis van 4 gram per dag. Pijn ga je ook ervaren tot op het bot toe,paracetamol kan daarbij wel wat verlichting geven. Rusteloze benen ofwel RLS vind ik persoonlijk het ergste ,niemand omkomt hieraan. Klik om te vergroten... Ik heb 3 weken geleden al geprobeerd te stoppen. De nachten kon ik goed doorkomen omdat ik nog temazepam op voorschrift heb, alleen de rusteloze benen en depressieve klachten zorgde dat ik weer terugviel. Vandaar dat ik het dit keer eerst af wil proberen te bouwen zodat de stap minder groot is. Ik heb nog 40 tabletten van 40 mg dus ga voor mezelf een afbouwschema maken terug naar 40 mg en dan valt het hopelijk mee. In het verleden gebruikte ik het ook wel eens 2 of 3 dagen niet zonder klachten dus ik hoop dat het meevalt maar bereid me voor op het ergste. Die vitamine c en paracetamol is een goede tip. Ik lees veel over kratom , zou dat wat kunnen zijn of raad je dat af?"
"_shikantaza zei: Plotseling ziek van ontwenning valt meer op dan een hulpvraag aan huisarts met een afbouwschema en een milde ontwenning. Klik om te vergroten... Ik snap wat je zegt maar ik ben echt regelmatig ziek dus denk heel eerlijk gezegd dat dit niet zo opvalt. Ik wil ook zeker eerst afbouwen en heb online al schema's gevonden. Ik ga nog steeds naar meetings vanwege verslaving in het verleden dus ik denk dat ik daar mijn mentale support ook wel kan krijgen"
"Ik heb besloten om na vandaag toch maar gelijk te stoppen en de hel uit ze zitten. Heb om 2 uur 120 mg gepakt en de rest weggegooid omdat ik denk dat ik anders toch weer terugval. Ik heb rode kratom gehaald en vitamine c 1000 mg. Morgen ben ik dus 24 uur zonder en zal de hele mogelijk beginnen. Ik ga zondag op vakantie dus hopelijk heb ik het ergste dan gehad, ik zal een update geven over hoe het gaat en hopelijk zijn er dan mensen die me wat goede moed in willen praten"
"Kordie zei: We zijn er voor je! Succes met de afbouw en hopelijk voel je je op vakantie al wat beterder. Klik om te vergroten... Dankjewel waardeer ik echt heel erg!"
"Nu 20 uur zonder. Vanochtend voor het eerst in maanden super vroeg wakker geworden en niet meer kunnen slapen. Verder nog niet heel erg veel last op een onrustig gevoel in mijn benen na. Heb nog een strip oxy 5mg snelwerkend achter de hand voor als het echt niet gaat en kratom rood. Als de afkickverschijnselen echt niet te houden zijn, wat kan ik dan beter nemen?"