#1
Er is een groot vraagstuk waar ik me mijn hele leven al over verbaasd ben. Waarom zijn er schrikbarend veel mensen die geloven in dingen waar geen enkel bewijs voor is, dat al zovele keren bewezen is als kwakzalverij en onzin, maar waar zij blijven volhouden dat het waar is?
Er zijn mensen die geloven dat sommige mensen via de doden kunnen communiceren. Er zijn mensen die geloven dat de stand van planeten, sterren en zonnen de persoonlijkheid van een persoon kunnen bepalen. Er zijn mensen die geloven dat na een medicijn te verdunnen tot miljoenen het nog een effectief effect heeft. Er zijn mensen die geloven dat wanneer men ultra-dunne naalden prikt in zogenaamde ultra-dunne plekken, men ziektes kan genezen, ook al is de kans op deze precisie gewoon niet mogelijk. Er zijn mensen die geloven dat de aarde plat is, maar elk bewijs verdraaien. Er zijn mensen die geloven dat een opperwezen over hen regeert.
Waarom zijn er zoveel mensen die in deze onzin geloven?
Edit: En kom niet aan met "er is meer tussen hemel en aarde". Natuurlijk is er meer tussen hemel en aarde, dat zal ik niet ontkennen. We leven op een groot stuk steen in een universum dat we niet begrijpen. Natuurlijk is er meer. Maar wat ik hierboven beschrijf is totale bullshit.
Er zijn mensen die geloven dat sommige mensen via de doden kunnen communiceren. Er zijn mensen die geloven dat de stand van planeten, sterren en zonnen de persoonlijkheid van een persoon kunnen bepalen. Er zijn mensen die geloven dat na een medicijn te verdunnen tot miljoenen het nog een effectief effect heeft. Er zijn mensen die geloven dat wanneer men ultra-dunne naalden prikt in zogenaamde ultra-dunne plekken, men ziektes kan genezen, ook al is de kans op deze precisie gewoon niet mogelijk. Er zijn mensen die geloven dat de aarde plat is, maar elk bewijs verdraaien. Er zijn mensen die geloven dat een opperwezen over hen regeert.
Waarom zijn er zoveel mensen die in deze onzin geloven?
Edit: En kom niet aan met "er is meer tussen hemel en aarde". Natuurlijk is er meer tussen hemel en aarde, dat zal ik niet ontkennen. We leven op een groot stuk steen in een universum dat we niet begrijpen. Natuurlijk is er meer. Maar wat ik hierboven beschrijf is totale bullshit.