#1
Ik hou al decennia een droomdagboek bij... Waarin ik elke ochtend mijn dromen opschrijf. Sinds een paar jaar is dit veranderd in een 'gesproken' droomdagboek omdat het voor mij directer is om mijn dromen in te spreken in plaats van op te schrijven /typen. Ik gebruik daarvoor de dictafoon app van mijn iphone.
Aangezien ik dus zelf mijn eigen droomdagboek heb dacht ik dat het misschien interessant kan zijn om hier op DF een soort collectief droomdagboek te maken, waar iedereen wat kan schrijven over de dromen van de afgelopen nacht of een droom die je altijd is bijgebleven of terugkerende thema's in verschillende dromen.
Dromen zijn ons meest nabije contact met ons individuele en collectieve onderbewustzijn.
Ik vind zelf de boeken die Carl Jung over dit onderwerp heeft geschreven van groot belang. Ook de boeken van Marie-Louise von Franz zijn zeer interessant.
Aangezien ik dus zelf mijn eigen droomdagboek heb dacht ik dat het misschien interessant kan zijn om hier op DF een soort collectief droomdagboek te maken, waar iedereen wat kan schrijven over de dromen van de afgelopen nacht of een droom die je altijd is bijgebleven of terugkerende thema's in verschillende dromen.
Dromen zijn ons meest nabije contact met ons individuele en collectieve onderbewustzijn.
Ik vind zelf de boeken die Carl Jung over dit onderwerp heeft geschreven van groot belang. Ook de boeken van Marie-Louise von Franz zijn zeer interessant.
