Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDroomdagboek

Droomdagboek

84 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Space Criminal zei:
Laatst heb ik eens een kopje thee gezet van 1 gram dream herb. Ik nam 1 slok... En dat was hem. Opzich lust ik alles hoor, begrijp me niet verkeerd... Maar deze smaak.. Echt te goor om een hele kop thee van te drinken. Na die ene slok heb ik de rest weggegooid.

Toch zonde want als ik iets wil uitproberen begin ik het liefst op de manier zoals het bedoeld is. Maar het feit dat 1 gram dream herb eigenlijk nog veel te weinig is om de volledige ervaring te hebben deed mij na 1 slok afhaken.

Een tijdje terug zag ik een post van @Ralou over het nemen van dit kruid. Heel benieuwd hoe jij dit heb geconsumeerd en wat je heb ervaren.

Toch bleef in mij de aantrekkingskracht naar dit kruid en de ervaring. Vandaag heb ik dan ook een dream herb tinctuur, en een 10x extract van dream herb (die wat neutraler schijnt te smaken) besteld. De bedoeling is het als volgt aan te pakken.

6 dagen achter elkaar voor het slapen gaan:

1 kop thee van 0.5 gram 10x extract
1 druppel dream herb tinctuur.

En als ik wakker wordt om te plassen, meestal rond 2 uur half 3 snachts, nog een druppel tinctuur.

Ik kan nog weinig vinden over de dosering van deze tinctuur. Dus het aantal druppels zal afhangen van wat er aanbevolen op de verpakking staat. En mocht het gewenst voelen dan zal ik gedurende die 6 dagen het aantal druppels opvoeren.

Ik hoop op deze wijze kennis te mogen maken met de ervaring. Ook ben ik benieuwd of ik er ook beter van kan slapen aangezien ik mijn hele leven al een slechte slaper ben. Op dagelijkse basis rook ik savonds een jointje en neem magnesium citraat icm 5htp om makkelijker te kunnen inslapen.

Maar mocht iemand tips hebben, graag!

Ik kan weinig reviews vinden, of uberhaupt iemand die er ervaren mee is en dus precies weet hoe je moet opbouwen en met welke doseringen. Is het wel aanbevolen om dit te stapelen op het jointje en 5htp/magnesium die ik elke avond al neem? Mij lijkt het niet perse een probleem, maar misschien zit ik er helemaal naast.
Klik om te vergroten...
Ik dacht altijd dat vele dream herbs 's ochtends genomen moesten worden. Dan zou het beter werken en mag niet langer dan 5 dagen achter elkaar ivm kans op demonische dromen en of nachtmerries.

Edit: Dat is alleen bij African Dream root.

African dream root (Silene capensis)
Misschien wel het beroemdste droomkruid uit onze collectie. Silene capensis zorgt ervoor dat je diep slaapt en uitgerust weer wakker wordt. Het kan ook kleurrijke, levendige dromen oproepen, die je de volgende ochtend nog goed herinnert. Je kunt dit droomkruid al ’s ochtends voor het ontbijt innemen. De effecten openbaren zich past tijdens je slaap in de volgende nacht.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
s ochtends voor het ontbijt innemen
Klik om te vergroten...
🤢 Heb je het zelf al eens geproefd @Mezelf?

Ik eet echt alles, bijna niks is me te vies. Zeker als ik weet dat iets gezond is of iets me wat moois kan brengen dan zet ik me er wel doorheen. Maar droomkruid thee is echt niet te doen...
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#3
Space Criminal zei:
🤢 Heb je het zelf al eens geproefd @Mezelf?

Ik eet echt alles, bijna niks is me te vies. Zeker als ik weet dat iets gezond is of iets me wat moois kan brengen dan zet ik me er wel doorheen. Maar droomkruid thee is echt niet te doen...
Klik om te vergroten...

True story 😅

Edit: was dat niet Calea Zacetechini waar je over spreekt, African dream root viel mee maar dat anderen was extreem bitter...
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Jazeker maar kan me niet zo goed meer herinneren dat het zo vies was hoor. Volgens mij maakte ik er ook thee van met mega veel honing :)
Calea Zacetechichi was wel heel goor wat ik me herinner.
Klik om te vergroten...

Ik ga daar helemaal mee akkoord.! Toevallig heb ik voor andere kruiden een pillenmachine gekocht en ik had nog best veel van Calea Zacetechichi liggen dus heb dit zojuist allemaal in pilvorm geschoten ... dat lag hier al enige maanden vanwege de extreem bittere smaak 😅 (tot nu toe het enige dat ik niet wegkrijg)

Ben benieuwd naar de effecten de komende dagen! 😎

F5DDAE43-63D3-481E-A82E-9EAE244CDCE3.jpeg
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Space Criminal zei:
🤢 Heb je het zelf al eens geproefd @Mezelf?

Ik eet echt alles, bijna niks is me te vies. Zeker als ik weet dat iets gezond is of iets me wat moois kan brengen dan zet ik me er wel doorheen. Maar droomkruid thee is echt niet te doen...
Klik om te vergroten...
Jazeker maar kan me niet zo goed meer herinneren dat het zo vies was hoor. Volgens mij maakte ik er ook thee van met mega veel honing :)
Calea Zacetechichi was wel heel goor wat ik me herinner.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."