Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIhkv leven ( na) de dood, Wie is er bang voor de dood?

Ihkv leven ( na) de dood, Wie is er bang voor de dood?

230 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Ik heb in princƭpe geen angst om herboren te worden. De angst is om te vergeten wat ik nu weet en ik weet ook dat ik dat zƔl vergeten, want je zult toch weer de hele weg tot volwassenheid af moeten leggen. Dus in die zin ben ik er wƩl bang voor ja.

Aan de andere kant, ik heb er dan ook weer vertrouwen in dat op zielsniveau geleerde lessen nooit weggegooid zijn.

Maar heb ik dat genoeg? Of heb ik dat niet en zal ik sommige nare ervaringen opnieuw moeten doorgaan, of erger?

Ik blijf er dus op terugkomen: nĆŗ is de tijd om zoveel mogelijk te ontkoppelen. In de zin van: be in the world, not of the world.

De wereld mag dan een illusie zijn, wanneer je dat vergeet (en dat doe ik vƔƔk) dan wordt het je realiteit. Zoals Bodhidharma zei:

Bekijk bijlage 29990


@De Zandman

Misschien nemen die "entiteiten" geen ruimte in, omdat ze in essentie 'niets' zijn. Althans, dat is mijn overtuiging.
Klik om te vergroten...
Opm
Nee, ze zijn niet " niets". Er blijft " iets" over.
Daar geloof ik dan wƩl weer in.
En waar gaat dan die entiteit heen...toch naar Charon?
Dat verhaal kan je toch ook niet zomaar verzonnen hebben, zo ook alle andere geloven.
Deze zijn gebaseerd door iemand, lang, of korter geleden. de Koran is ook gebaseerd op feiten en omstandigheden.
Daarom begrijp ik niet, waarom dit geloof zegt, zelfs ervan overtuigd is, dat de profeet Mohammed de laatste profeet zou zijn.
Waarom zegt men dit?
Wie kan er nu zeggen, dat er geen profeet meer zal komen, of het moet de Dag des Oordeels zijn, waarop Jezus terug komt, en Charon al zijn cliƫnten terug zal moeten overzetten?
Dat is: geloven. Want we weten het niet....zoals er zo ontzettend veel is wat wij in dit leven niet te weten zullen komen.
We denken heel veel te kunnen, en te weten, maar er is nog veel meer, wat we niet en nooit zullen weten.

Ja Tasja, het is tijd. Tijd voor nog een dik half uur naar buiten te gaan...allez!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Opm
Nee, ze zijn niet " niets". Er blijft " iets" over.
Daar geloof ik dan wƩl weer in.
En waar gaat dan die entiteit heen...toch naar Charon?
Dat verhaal kan je toch ook niet zomaar verzonnen hebben, zo ook alle andere geloven.
Deze zijn gebaseerd door iemand, lang, of korter geleden. de Koran is ook gebaseerd op feiten en omstandigheden.
Daarom begrijp ik niet, waarom dit geloof ervan overtuigd is, dat de profeet Mohammed de laatste profeet zou zijn.
Waarom zegt men dit?
Wie kan er nu zeggen, dat er geen profeet meer zal komen, of het moet de Dag des Oordeels zijn, waarop Jezus terug komt, en Charon al zijn cliƫnten terug zal moeten overzetten?
Dat is: geloven. Want we weten het niet....
Klik om te vergroten...
Met 'niets' bedoel ik niet echt niets, maar meer: niet-iets. Geen ding, geen object, geen entiteit ten opzichte van een wereld of andere entiteiten, maar vormloosheid en daardoor grenzeloosheid. Moeilijk in woorden te vatten.

Ik geloof niet dat we in realiteit terugkeren naar iets. Ik geloof dat we op de enige "plek" zijn die ooit heeft bestaan en zal bestaan. We dromen alleen dat we ergens anders zijn. Maar dat ben ik.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ik heb in princƭpe geen angst om herboren te worden. De angst is om te vergeten wat ik nu weet en ik weet ook dat ik dat zƔl vergeten, want je zult toch weer de hele weg tot volwassenheid af moeten leggen. Dus in die zin ben ik er wƩl bang voor ja.

Aan de andere kant, ik heb er dan ook weer vertrouwen in dat op zielsniveau geleerde lessen nooit weggegooid zijn.
Klik om te vergroten...
Als je dit leven vergeten bent, maar toch op zielsniveau geleerde lessen mee neemt, zal je waarschijnlijk een beter leven leiden toch? Tuurlijk hoeft dat niet, maar gemiddeld gezien dan lijkt mij de kans op een fijn leven groter. Je verhaal doet me denken aan "The Egg", maar dan met een ander limiet, loskoppeling van het ego in plaats van alle mogelijke levens leiden. Wat als resultaat waarschijnlijk op hetzelfde neerkomt.

Volgens mij dacht je dat we onderdeel zijn van een groter bewustzijn toch, dus dat alle mensen uiteindelijk één zijn. Zie je de mensen die nu in jouw wereld zijn dan slechts als verschijningen in je droom, of zijn dit allemaal versies van jou die andere levenslessen aan het leren zijn? In het tweede geval reïncarneer je in ieder geval miljarden keren (of heb je dat al gedaan(of doe je dat tegelijk)).
Mindless zei:
Maar heb ik dat genoeg? Of heb ik dat niet en zal ik sommige nare ervaringen opnieuw moeten doorgaan, of erger?

Ik blijf er dus op terugkomen: nĆŗ is de tijd om zoveel mogelijk te ontkoppelen. In de zin van: be in the world, not of the world.
Klik om te vergroten...
Hoezo blijf je hier op terug komen? Als je gelooft in herboren worden tot je alle levenslessen hebt geleerd, heb je geen controle over welk leven deze laatste reĆÆncarnatie is. Waarom zou je dan per se nu willen ontkoppelen, terwijl er misschien nog waardevolle lessen op je wachten?

Mindless zei:
De wereld mag dan een illusie zijn, wanneer je dat vergeet (en dat doe ik vƔƔk) dan wordt het je realiteit. Zoals Bodhidharma zei:

Bekijk bijlage 29990
Klik om te vergroten...
Zeker een mooie quote, en een reƫel scenario, maar zie je het als feit dat er geen wereld buiten jou is of vind je dat een prettige en logische aanname?
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor dat je was geboren was je ook dood.
Zelf ben ik eerder bang voor pijn lijden dan de dood zelf.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik geloof niet dat er iets is na de dood. En ik ben er niet bang van.
Na dit leven houdt het gewoon op. Alleen je fysieke lichaam blijft levenloos achter en al je herinneringen, gedachten en gevoelens zijn dan gestopt.

Omdat de meeste mensen graag willen bestaan, zijn en leven is het best begrijpelijk dat je hoopt dat het nooit ophoudt.
But if wishes were horses, beggars would ride.

Dat we eindig zijn, en maar hele kleine levende wezens in een onvoorstelbaar groot heelal is voor mij genoeg.
Tegelijkertijd maakt dat wie we zijn alleen maar wonderlijker en mooier.

Dat al die dingen die we zien, ervaren, denken en voelen puur biologisch zijn, dat het ook weer ophoudt maar dat we heel even een stralend lichtje zijn maakt leven alleen maar mooier. Vlammetjes in het donker. ✨

Na onze dood, vergaan onze lichamen. En de moleculen en (natuurkundige) energie blijven aanwezig. Ooit is onze zon net als andere sterren 'op', verandert in een supernova.
En net als bij andere sterren, verspreiden die bouwstenen zich dan om ergens anders weer iets nieuws te vormen.
Nieuwe materie, en nieuw licht. ⚔

Ik ben wel bang voor het sterven zijn, omdat het vaak pijnlijk kan zijn of lang kan duren door een ziekbed.
Ziekte en pijn geven lijden wat niet fijn is.

Maar we leven nu, nu is alles wat er is: Dus volle kracht vooruit, en vandaag is een mooie dag. ā˜€ļø

Fijne dag allemaal. :blushing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alakazam zei:
Als je dit leven vergeten bent, maar toch op zielsniveau geleerde lessen mee neemt, zal je waarschijnlijk een beter leven leiden toch? Tuurlijk hoeft dat niet, maar gemiddeld gezien dan lijkt mij de kans op een fijn leven groter. Je verhaal doet me denken aan "The Egg", maar dan met een ander limiet, loskoppeling van het ego in plaats van alle mogelijke levens leiden. Wat als resultaat waarschijnlijk op hetzelfde neerkomt.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk wel ja, door minder (zware) karma een beter/fijner leven. (niet karma als een wraak van het universum, maar als in energie die weer terug moet naar het equilibrium)

Maar ik denk dat nog belangrijker dan een fijn leven, het bewust zijn van je essentie is. Een fijn leven is zeer wenselijk, maar als het je door omstandigheden overkomt, kan het je ook zo door omstandigheden afgenomen worden. Ik denk nu ook even aan de metafoor die Rupert Spira vaak gebruikt: wat wij doorgaans ons leven noemen is de film, wat wij in essentie zijn is het scherm. Een fijn leven is als een fijne film. Natuurlijk, geniet ervan. Maar belangrijker is de werkelijkheid van die film te kennen: Dat waar het werkelijk in/op verschijnt, waar het door gekend wordt en waar het van gemaakt is: het scherm. (ja, de metafoor is niet perfect, maar close enough) Want dit is namelijk een bijzonder - magisch zou je het zelfs kunnen noemen - scherm. Een scherm die een mooiere film toont, wanneer het scherm zichzelf kent.

Alakazam zei:
Volgens mij dacht je dat we onderdeel zijn van een groter bewustzijn toch, dus dat alle mensen uiteindelijk één zijn. Zie je de mensen die nu in jouw wereld zijn dan slechts als verschijningen in je droom, of zijn dit allemaal versies van jou die andere levenslessen aan het leren zijn? In het tweede geval reïncarneer je in ieder geval miljarden keren (of heb je dat al gedaan(of doe je dat tegelijk)).
Klik om te vergroten...
Nee, ik zie de wereld en anderen niet als slechts verschijningen in mijn droom, dat zou solipsisme zijn. Het is dan ook niet mijn persoonlijke droom (zoals de dromen die je 's nachts hebt) maar onze collectieve droom.

Om terug te komen op de citaat van Bodhidharma: Wanneer je niet weet (jezelf - je essentie - niet kent) ben je afhankelijk van de "realiteit", wanneer je weet (jezelf kent) is de "realiteit" afhankelijk van jou. ReĆÆncarnatie maakt in mijn ogen deel uit van de illusie/collectieve droom. In werkelijkheid verlaten we nooit onze essentie. Je bent altijd op je ware "plek": hier en nu. Maar op relatief niveau zou je kunnen zeggen dat ik (en dan spreek ik over mijn essentie) tegelijk reĆÆncarneer als alles en iedereen ja.

Alakazam zei:
Hoezo blijf je hier op terug komen? Als je gelooft in herboren worden tot je alle levenslessen hebt geleerd, heb je geen controle over welk leven deze laatste reĆÆncarnatie is. Waarom zou je dan per se nu willen ontkoppelen, terwijl er misschien nog waardevolle lessen op je wachten?
Klik om te vergroten...
Levenslessen zijn allemaal relatief, maar het kennen van je ware zelf niet. Zolang die zelfrealisatie er niet is, kunnen gedachten je misleiden en terugtrekken in illusie/lijden. Ik denk ook dat levenslessen gewoon doorgaan wanneer je je bewust bent van je ware plek van perceptie. Juist des te meer, omdat dan je optimale intelligentie beschikbaar komt. Jezelf kennen is denk ik zwart/wit in het moment: oftewel niet of wel. Maar op een relatief niveau is je ontwikkeling denk ik oneindig. Je kunt altijd meer leren, wat onder andere ook het prachtige is van dit wereldse bestaan.

Alakazam zei:
Zeker een mooie quote, en een reƫel scenario, maar zie je het als feit dat er geen wereld buiten jou is of vind je dat een prettige en logische aanname?
Klik om te vergroten...
Wederom: op het moment dat ik me bewust ben van mijn ware plek als onpartijdig bewustzijn, zie ik het als feit dat er geen wereld buiten mij is. Op het moment dat ik terug ben in het geloof een persoon in een lichaam te zijn, is het hooguit een prettige en logische aanname.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mooie visie @QueerMan , bedankt voor het delen!

QueerMan zei:
Dat we eindig zijn, en maar hele kleine levende wezens in een onvoorstelbaar groot heelal is voor mij genoeg.
Tegelijkertijd maakt dat wie we zijn alleen maar wonderlijker en mooier.

Dat al die dingen die we zien, ervaren, denken en voelen puur biologisch zijn, dat het ook weer ophoudt maar dat we heel even een stralend lichtje zijn maakt leven alleen maar mooier. Vlammetjes in het donker. ✨
Klik om te vergroten...
Prachtig stukje tekst. Geeft goed aan hoe mooi juist de "eindigheid" van iets kan zijn.

Er is slechts 1 stukje waar ik me niet helemaal in kan vinden:
QueerMan zei:
Omdat de meeste mensen graag willen bestaan, zijn en leven is het best begrijpelijk dat je hoopt dat het nooit ophoudt.
But if wishes were horses, beggars would ride.
Klik om te vergroten...
Hier ga je er best wel gemakkelijk vanuit dat mensen in "meer" geloven vanwege een sterke wens dat dat er is. Dit is volgens mij best wel een standaard kijk vanuit het meer 'wetenschappelijke' perspectief op alles dat spiritueel is. Voor mijzelf geldt dat niet per se. Ik heb jarenlang gedacht dat er niets was na de dood en ik beschouw dat nog steeds als een reele mogelijkheid. Bij mij is deze overtuiging aan het wankelen gebracht door een aantal intensieve psychedelische ervaringen waarbij de dood een thema was. De dood voelde op deze moment heel overtuigend als niet-het-einde, maar meer als een transitie naar iets anders.

Maar goed. Het is heel goed mogelijk dat we ooit ontdekken en dat die psychedelische staat van zijn een illusie blijkt te zijn. Ik denk dus alleen niet dat iedereen die geloofd in 'meer' dat per definitie doet vanwege de wens dat er meer is. Geloven dat er meer is na de dood kan namelijk zowel heel hoopvol als heel beangstigend zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
QueerMan zei:
Ik geloof niet dat er iets is na de dood. En ik ben er niet bang van.
Na dit leven houdt het gewoon op. Alleen je fysieke lichaam blijft levenloos achter en al je herinneringen, gedachten en gevoelens zijn dan gestopt.

Omdat de meeste mensen graag willen bestaan, zijn en leven is het best begrijpelijk dat je hoopt dat het nooit ophoudt.
But if wishes were horses, beggars would ride.

Dat we eindig zijn, en maar hele kleine levende wezens in een onvoorstelbaar groot heelal is voor mij genoeg.
Tegelijkertijd maakt dat wie we zijn alleen maar wonderlijker en mooier.

Dat al die dingen die we zien, ervaren, denken en voelen puur biologisch zijn, dat het ook weer ophoudt maar dat we heel even een stralend lichtje zijn maakt leven alleen maar mooier. Vlammetjes in het donker. ✨

Na onze dood, vergaan onze lichamen. En de moleculen en (natuurkundige) energie blijven aanwezig. Ooit is onze zon net als andere sterren 'op', verandert in een supernova.
En net als bij andere sterren, verspreiden die bouwstenen zich dan om ergens anders weer iets nieuws te vormen.
Nieuwe materie, en nieuw licht. ⚔

Ik ben wel bang voor het sterven zijn, omdat het vaak pijnlijk kan zijn of lang kan duren door een ziekbed.
Ziekte en pijn geven lijden wat niet fijn is.

Maar we leven nu, nu is alles wat er is: Dus volle kracht vooruit, en vandaag is een mooie dag. ā˜€ļø

Fijne dag allemaal. :blushing:
Klik om te vergroten...
Opm
Heel goede reactie, @QueerMan!
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Mooie visie @QueerMan , bedankt voor het delen!

Prachtig stukje tekst. Geeft goed aan hoe mooi juist de "eindigheid" van iets kan zijn.
Klik om te vergroten...
Thanx ! :hearteyecat:

Eik zei:
Er is slechts 1 stukje waar ik me niet helemaal in kan vinden:
Hier ga je er best wel gemakkelijk vanuit dat mensen in "meer" geloven vanwege een sterke wens dat dat er is. Dit is volgens mij best wel een standaard kijk vanuit het meer 'wetenschappelijke' perspectief op alles dat spiritueel is. Voor mijzelf geldt dat niet per se. Ik heb jarenlang gedacht dat er niets was na de dood en ik beschouw dat nog steeds als een reele mogelijkheid. Bij mij is deze overtuiging aan het wankelen gebracht door een aantal intensieve psychedelische ervaringen waarbij de dood een thema was. De dood voelde op deze moment heel overtuigend als niet-het-einde, maar meer als een transitie naar iets anders.

Maar goed. Het is heel goed mogelijk dat we ooit ontdekken en dat die psychedelische staat van zijn een illusie blijkt te zijn. Ik denk dus alleen niet dat iedereen die geloofd in 'meer' dat per definitie doet vanwege de wens dat er meer is. Geloven dat er meer is na de dood kan namelijk zowel heel hoopvol als heel beangstigend zijn.
Klik om te vergroten...
in de menselijke geschiedenis van duizenden en duizenden jaren is het niet geloven in goden en een hiernamaals/leven na de dood/reĆÆncarnatie nog best een novelty.
Ik hoop dat het onze soort nou eindelijk eens helpt om dit leven volop te leven en minder rotzooi te maken. Mensen zijn niet altijd lief en netjes.

En ik kan me vergissen. Net zoals jij eerlijk zegt dat je het ook niet zeker weet.

DAT is nou mooi. Kwetsbaar, bescheiden en niet onszelf als mensen vastzetten in dogma's en absolute waarheden.

Just be, live, love and be happy.

De Zandman zei:
Opm
Heel goede reactie, @QueerMan!
Klik om te vergroten...
Dubbel Thanx!
Ik schreef dit ook met jouw inbreng hier op diverse plekkies in mijn achterhoofd.

Just be, live, love and be happy geldt ook voor jou.

Lekker gewandeld met de hond al?

Geniet ook van het je lekker nat laten regenen trouwens. :smiley:
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Guapo Temudgin zei:
Waarom zou het uitmaken dat je lichaam dood gaat? Je lichaam stopt wel te bestaan maar je bent niet alleen een lichaam, waarom denk je dat je sterft als je lichaam sterft. Ze zijn ja niet onafscheidelijk aan elkaar verbonden? Jij bent niet bij je lichaam als je slaapt. En ze kunnen je "ziel" niet vinden in je lichaam.
Klik om te vergroten...
Nu leef ik gelukkig. En later ben ik gelukkig dood.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Guapo Temudgin zei:
Gewoon lekker jezelf zijn er zijn al genoeg anderen.
Klik om te vergroten...
Loesje (van de posters) had het niet beter kunnen zeggen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Guapo Temudgin zei:
Waarom zou het uitmaken dat je lichaam dood gaat? Je lichaam stopt wel te bestaan maar je bent niet alleen een lichaam, waarom denk je dat je sterft als je lichaam sterft. Ze zijn ja niet onafscheidelijk aan elkaar verbonden? Jij bent niet bij je lichaam als je slaapt. En ze kunnen je "ziel" niet vinden in je lichaam.
Klik om te vergroten...
Heb je er bewijs voor? Dat we meer zijn dan een lichaam? Ik denk namelijk dat we niet meer zijn. Je ā€˜ziel’ dat is in mijn optiek wat iemand bedoeld met je bewustzijn, wat vanuit je hersenen komt.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rotjoch zei:
Heb je er bewijs voor? Dat we meer zijn dan een lichaam? Ik denk namelijk dat we niet meer zijn. Je ā€˜ziel’ dat is in mijn optiek wat iemand bedoeld met je bewustzijn, wat vanuit je hersenen komt.
Klik om te vergroten...
Nee dat is mijn geloof, ik vertel het ook alleen om het te delen niet om iemand te bekeren of mijn geloof je op te dringen maar om mensen er over na te laten denken. De boeddhistische denkwijze is niet zo bekend hier in Nederland maar in zekere maat toch ook wel upcoming. Je ziel je bewustzijn inderdaad maar waarom vanuit je hersenen? Omdat je denkt dat je daar zit? Want als je je hand naar links en rechts beweegt dan kijk je en denk je hey mijn hand van links naar rechts. Maar als je dat met je hoofd doet dan denk je hey ik beweeg van links naar rechts. Dus ergens is je bewustzijn al niet gelinkt aan je hele lichaam. Iemand die geen arm of been heeft die kan hem wel voelen. Dat is niet omdat het er is maar omdat hij of zij denkt dat het er nog is. Er zijn nog veel mysteries in het leven dus een gesprek over spiritualiteit is belangrijk, de wereld staat haast stil op dit vlak terwijl het een groot onderdeel is van je bestaan. Ongeacht of je geloofd in god ja of nee.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit is ook interessant: https://www.bedrock.nl/darmen-brein-geluksgevoel/

Wetenschap zegt dat we een tweede brein in ons lichaam hebben. Dat betekend dat alles van je mond naar je kont bestuurd word door een aparte brein. Niet door jou dus.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Guapo Temudgin zei:
Iemand die geen arm of been heeft die kan hem wel voelen. Dat is niet omdat het er is maar omdat hij of zij denkt dat het er nog is.
Klik om te vergroten...
Hier is gewoon een biologische verklaring voor: zenuwbanen bedoelt om signalen door te geven van een ledemaat dat inmiddels weg is, maar de zenuwbanen zijn er nog en doen het wel.

Guapo Temudgin zei:
Er zijn nog veel mysteries in het leven dus een gesprek over spiritualiteit is belangrijk, de wereld staat haast stil op dit vlak terwijl het een groot onderdeel is van je bestaan. Ongeacht of je geloofd in god ja of nee.
Klik om te vergroten...
Spiritualiteit is mooi maar daar hoef je inderdaad God niet voor uit zijn graf op te graven. Of geloven in het bestaan van de ziel.
De geest is mooi genoeg zonder die poespas.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Guapo Temudgin zei:
Dit is ook interessant: https://www.bedrock.nl/darmen-brein-geluksgevoel/

Wetenschap zegt dat we een tweede brein in ons lichaam hebben. Dat betekend dat alles van je mond naar je kont bestuurd word door een aparte brein. Niet door jou dus.
Klik om te vergroten...
Ik denk ook wel eens met een tweede brein.

Spoiler
šŸ†
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#17
QueerMan zei:
Ik denk ook wel eens met een tweede brein.

Spoiler
šŸ†
Klik om te vergroten...
Waarom verbaasd me dit niet haha, probeer anders een jaartje niet.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Guapo Temudgin zei:
Waarom verbaasd me dit niet haha, probeer anders een jaartje niet.
Klik om te vergroten...
ik heb het jaren niet gedaan.
Nu vind ik het leven een stuk leuker.

Zolang het maar niet het enige is waar ik aan en over denk, en ik zoals vrijdag kies voor naar de bios gaan (Venom: Let There Be Carnage. SUPER gaaf trouwens) met vrienden ipv af te zeggen omdat een hitsige FWB me appt voor fun on drugs, doe ik het best goed.

Maar ik mag graag de oversekste viespeuk uithangen. :nerd:
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#19
QueerMan zei:
ik heb het jaren niet gedaan.
Nu vind ik het leven een stuk leuker.

Zolang het maar niet het enige is waar ik aan en over denk, en ik zoals vrijdag kies voor naar de bios gaan (Venom: Let There Be Carnage. SUPER gaaf trouwens) met vrienden ipv af te zeggen omdat een hitsige FWB me appt voor fun on drugs, doe ik het best goed.

Maar ik mag graag de oversekste viespeuk uithangen. :nerd:
Klik om te vergroten...
Ja tot je 18de bedoel je haha.
Jonge je bent wie je bent dat wat jij teveel hebt heb ik te weinig.
Ik zou niet eens weten wat een FWB is en ik hoef het ook niet te weten :')
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Guapo Temudgin zei:
Ja tot je 18de bedoel je haha.
Klik om te vergroten...
Nope.
Guapo Temudgin zei:
Jonge je bent wie je bent
Klik om te vergroten...
Ontdekken wie je bent is leuker dan denken dat je het weet. Da's mijn spirituele kantje. :wink:
Guapo Temudgin zei:
dat wat jij teveel hebt heb ik te weinig.
Klik om te vergroten...
I know, Rocky.
Doe er wat aan. Je bent jong en je wilt wat. :tongueout:
Guapo Temudgin zei:
Ik zou niet eens weten wat een FWB is en ik hoef het ook niet te weten :')
Klik om te vergroten...
Friend With Benefits.
Mensen die een regelmatige seksuele partner hun 'neukertje' noemen should be shot IMO.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."