#1
OpmIk heb in princĆpe geen angst om herboren te worden. De angst is om te vergeten wat ik nu weet en ik weet ook dat ik dat zĆ”l vergeten, want je zult toch weer de hele weg tot volwassenheid af moeten leggen. Dus in die zin ben ik er wĆ©l bang voor ja.
Aan de andere kant, ik heb er dan ook weer vertrouwen in dat op zielsniveau geleerde lessen nooit weggegooid zijn.
Maar heb ik dat genoeg? Of heb ik dat niet en zal ik sommige nare ervaringen opnieuw moeten doorgaan, of erger?
Ik blijf er dus op terugkomen: nĆŗ is de tijd om zoveel mogelijk te ontkoppelen. In de zin van: be in the world, not of the world.
De wereld mag dan een illusie zijn, wanneer je dat vergeet (en dat doe ik vƔƔk) dan wordt het je realiteit. Zoals Bodhidharma zei:
Bekijk bijlage 29990
@De Zandman
Misschien nemen die "entiteiten" geen ruimte in, omdat ze in essentie 'niets' zijn. Althans, dat is mijn overtuiging.
Nee, ze zijn niet " niets". Er blijft " iets" over.
Daar geloof ik dan wƩl weer in.
En waar gaat dan die entiteit heen...toch naar Charon?
Dat verhaal kan je toch ook niet zomaar verzonnen hebben, zo ook alle andere geloven.
Deze zijn gebaseerd door iemand, lang, of korter geleden. de Koran is ook gebaseerd op feiten en omstandigheden.
Daarom begrijp ik niet, waarom dit geloof zegt, zelfs ervan overtuigd is, dat de profeet Mohammed de laatste profeet zou zijn.
Waarom zegt men dit?
Wie kan er nu zeggen, dat er geen profeet meer zal komen, of het moet de Dag des Oordeels zijn, waarop Jezus terug komt, en Charon al zijn cliƫnten terug zal moeten overzetten?
Dat is: geloven. Want we weten het niet....zoals er zo ontzettend veel is wat wij in dit leven niet te weten zullen komen.
We denken heel veel te kunnen, en te weten, maar er is nog veel meer, wat we niet en nooit zullen weten.
Ja Tasja, het is tijd. Tijd voor nog een dik half uur naar buiten te gaan...allez!