Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie zou jij voor eventjes terug willen brengen?

Wie zou jij voor eventjes terug willen brengen?

57 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even een laatste gesprekje voeren, nog even knuffelen, afscheid nemen. Wie zou je nog een laatste keer willen zien en waarom?

Voor mij is het de beste vriendin van mijn moeder. Ze is altijd als een tweede moeder geweest en ik heb geen afscheid kunnen nemen vanwege zelfmoord. ❤️
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dus echt terug in de tijd gaan met de kennis die je nu hebt, maar in jouw eigen lichaam.

Waarom denk je dan dezelfde fouten te gaan maken? Jij bent namelijk in deze situatie degene die in controle is en WEET wat er gaat gebeuren.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn overgrootmoeder en vader. Wijze mensen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
De vader van mijn ex, wie ik als mijn echte vader zie.
Hij is in 2015 overleden aan longkanker.
Ik ben zeer dankbaar voor het feit dat ik hem heb kunnen verzorgen op zijn sterfbed.
Ondanks dat ik hem elke dag onwijs mis zou ik hem niet nog een keertje willen zien
Puur om het feit dat ons afscheid destijds zo onwijs mooi rn bijzonder is geweest.
Het was gewoon perfect hoe het liep ons laatste contact.

De avond voor hij stierf heeft hij constant gevraagd aan iedereen wie of ze waren..
Bij geen enkele naam deed hij iets en bleef met ogen gesloten liggen.
Toen hij mijn naam hoorde opende hij zijn ogen, begon ineens te stralen en opende zijn armen voor me.
Zo heb ik 5 min in zijn armen gelegen... 🥰🥰🥰

Volgende dag is hij in een huis voor terminale mensen gebracht.
Ik was de laatste wie hem levend heeft gezien.
Ik heb hem lekker ingestopt en deed iets wat ik indie afgelopen 23 jaar nog nooit had gedaan.
"Ik gaf hem een kus op zijn mond en zei dat ik heel veel van hem hield"
Hij zei dat hij ook heel veel van mij hield.

4 uur later is hij overleden in zijn slaap.
Precies wat hij zo graag wenste..

Ons afscheid was voor mij persoonlijk zo speciaal en bijzonder dat koester ik en pakt nooit iemamd meer van me af.

Daarom zou ik hem niet nog een keer willen zien of spreken.
Ons afscheid was perfect en als het dat niet zou zijn geweest zou ik dat enorm zwaar vinden. ❤️
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn moeder :disrelieved::disrelieved:
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een van m'n beste vrienden, die in januari 2004 zelfmoord pleegde. De reden laat ik in het midden, maar het was iets waar geen énkel weldenkend mens problemen mee zou moeten hebben.

De laatste keer dat ik 'm zag was in de zomer van 2003 op een verjaardagsfeestje van een gemeenschappelijke vriend.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#7
M’n pa, niet echt om gezellig te zitten. Hoef ook niet te weten of hij me mist of trots op me is.
Wil enkel weten waarom hij de keuze heeft gemaakt om op mijn moeders verjaardag er een eind aan te maken. En of hij er van baalt dat we niet meer om hem rouwen, of eigenlijk, dat we dat nooit gedaan hebben.
Het was een akelige agressieve man, was het rouwen niet waard

En nu klink ik een beetje als een gestoorde ook nog. Dit is het tipje van de ijsberg mensen, het heeft echt z’n redenen waarom ik zo over hem praat. Genoeg redenen
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lemmy zei:
Een van m'n beste vrienden, die in januari 2004 zelfmoord pleegde. De reden laat ik in het midden, maar het was iets waar geen énkel weldenkend mens problemen mee zou moeten hebben.

De laatste keer dat ik 'm zag was in de zomer van 2003 op een verjaardagsfeestje van een gemeenschappelijke vriend.
Klik om te vergroten...

Ben lang boos op mezelf geweest omdat ik hem die 2 euro van het pilsje dat hij me later die avond op café betaalde niet meer heb terug gegeven. Heb het altijd in mijn achterhoofd gehouden maar ik dacht altijd van "die ik zie ik toch nog wel eens een van deze dagen".
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jesse Pinkvrouw zei:
M’n pa, niet echt om gezellig te zitten. Hoef ook niet te weten of hij me mist of trots op me is.
Wil enkel weten waarom hij de keuze heeft gemaakt om op mijn moeders verjaardag er een eind aan te maken. En of hij er van baalt dat we niet meer om hem rouwen, of eigenlijk, dat we dat nooit gedaan hebben.
Het was een akelige agressieve man, was het rouwen niet waard

En nu klink ik een beetje als een gestoorde ook nog. Dit is het tipje van de ijsberg mensen, het heeft echt z’n redenen waarom ik zo over hem praat. Genoeg redenen
Klik om te vergroten...
Je bent zekers geen gestoorde...
Je zult er genoeg redenen voor hebben meis.
Wel heel erg heftig om dit mee te moeten maken .... 😟
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
D
Lemmy zei:
Ben lang boos op mezelf geweest omdat ik hem die 2 euro van het pilsje dat hij me later die avond op café betaalde niet meer heb terug gegeven. Heb het altijd in mijn achterhoofd gehouden maar ik dacht altijd van "die ik zie ik toch nog wel eens een van deze dagen".
Klik om te vergroten...
Dit raakt me wel. Vooral dat “die zie ik nog wel eens”. Had het met m’n ma ook. Ging er niet in dat ze er niet meer was. Ik had altijd dingen die ik haar wou vragen of vertellen of laten zien ofzo, maar het was zo snel afgelopen. Dat idee dat dat nooit meer kan, dat is zo pijnlijk.

Dirkjank out
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
D

Dit raakt me wel. Vooral dat “die zie ik nog wel eens”. Had het met m’n ma ook. Ging er niet in dat ze er niet meer was. Ik had altijd dingen die ik haar wou vragen of vertellen of laten zien ofzo, maar het was zo snel afgelopen. Dat idee dat dat nooit meer kan, dat is zo pijnlijk.

Dirkjank out
Klik om te vergroten...

Klopt helemaal.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#12
M'n beste vriend! Hij is in 2009 geschept door een dronken bestuurder. Het had een vriend voor het leven geweest, maar helaas heeft dat niet mogen baten. Zo abrupt uit het leven gerukt... 😢

Als we samen nog maar één hutje konden bouwen, één fikkie konden stoken, nog één keertje belletje konden lellen... ❤️
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Ik zou wel eens met Julius Caesar willen praten.
Klik om te vergroten...
Waarom eigenlijk? Omdat het een belangrijk en invloedrijk figuur was?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had heel graag nog eens mijn oma in het buitenland gezien. Ze was me heel dierbaar. ❤️ Ik kon niet naar haar begrafenis want de uitvaart was binnen 48 uur en was in het buitenland. Op de dag van haar begrafenis wilde ik naar een kerk om een kaarsje aan te steken, om toch iets te doen, maar alle kerken waren dicht.

Ook de begrafenis van mijn lievelingstante heb ik gemist, door een grote afstand. Ik mis haar. En ik denk nog vaak aan haar. ❤️
Toen zij doodging, nam ze ook alle verhalen van vroeger mee, want mijn moeder praat niet graag over het verleden. Dat besefte ik me na een tijdje! Dat het belangrijk is om de vragen die je wil stellen te vragen, want als diegene er niet meer is dan kan het niet meer. 😥
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn opa en oma, ik heb hen nooit gekend omdat ze al waren overleden voor mijn geboorte. Door de verhalen van mijn ouders over hen ben ik zo benieuwd wat voor mensen dat waren.. Helaas zal ik het moeten doen met foto's en wat anderen over hen vertellen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou wel eens met Julius Caesar willen praten.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Ik zou wel eens met Julius Caesar willen praten.
Klik om te vergroten...
En ook met Adolf Hitler. Dan zou ik hem vragen waarom die zo spastisch zat te doen over die joden.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Waarom eigenlijk? Omdat het een belangrijk en invloedrijk figuur was?
Klik om te vergroten...
Om te begrijpen hoe hij het voor elkaar kreeg om ervoor te zorgen dat mensen alles voor hem deden. Ook ben ik benieuwd of hij het met mij eens is dat het christendom op hem is gebaseerd en niet op "Jezus".
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Charisma is een belangrijke.

Ik zou ook wel eens contact met een hitler, stalin, mao zedong of cesar in contact willen staan.
Misschien toch maar een keertje Ayahuasca gaan proberen :grinning:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Er zijn mensen die ik graag terug wou brengen
Maar het allerliefste zou ik mijzelf van 5 jaar geleden terug willen brengen als ik kon kiezen, is dat egoïstisch.... En stel dat dat kon, had het dan niet op een andere manier fout uitgepakt waardoor het voor niks is geweest en ik beter af was hoe het de eerste keer afliep?
Op een manier van what is meant to be, will be??? Ik geloof eigenlijk niet in die shit
Ik heb gisteren een film gezien fantasy island wat over een magisch eiland ging waar je grootste fantasie tot leven zou komen, de ene koos om voor moment waarop ze nee tegen tot huwelijk gevraagt worden over kon doen, de ander koos om het gemaakt te hebben en alles te hebben in het leven. En dan nog iemand koos om om als ex militair wegens schorsing een tweede kans te krijgen in het veld als US soldaat
Moraal was wel dat ze allemaal op een magische wijze die dingen kregen maar dat de dingen altijd superslecht uitpakte voor ze en ze beter af waren zoals het was
Dit vraag ik mij dan ook oprecht af, is het beter om spijt te hebben en verder te gaan met je leven (wat je sowieso moet doen) of kun je met een tijdmachine het leven hebben wat je graag wilt?
Ik ben zeer geïnteresseerd in jullie meningen hierover !!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."