Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het echt wel zo leuk??

Is het echt wel zo leuk??

28 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb sinds een tijdje 2 zegeltjes in mijn kluisje liggen. Voor dat ik ook maar iets tot mij neem wil ik er uiteraard alles over weten.

Nu heb ik al heel veel gelezen over dit goedje en sommige stukken schrikken mij af en anderen stimuleren mij juist om het eens te gaan doen.

Nu is mijn vraag "is het eigenlijk wel zo leuk??"En zo ja wat is er dan zo leuk?? Ik lees wat het met je (kan)doe(n)t maar nooit of het leuk is ja of nee.

Graag reacties en dan maar eens kijken of ik het een keer ga doen :wave:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
LSD is wel leuker en beetje luchtiger dan paddo's, maar als je paddo's echt nie leuk vind, dan vind je LSD wss ook nie het van het

Persoonlijk vind ik LSD ook wel de leukste drug die er is, soms kan het mentaal ook wel zwaar zijn, zeker bij hoge doseringen, maar dat maakt het niet minder leuk
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind het niet alleen leuk: ik vind het geweldig, fantastisch en gewoon heerlijk. Ik ken geen leukere drug dan LSD die ik genomen heb. Het visuele effect is prachtig en detailvol, en veel ook. Patronen, kleuren, illusies, bewegende objecten, vervormingen. Soms geeft het echt van die 'wow!' reacties bij een mooi visueel effect, bij hoge dosissen kan het ook heel overweldigend worden. En het mentale effect is.. vrij ontspannen, in vergelijking met paddo's een vrij lichte mindfuck die erg leuk kan zijn, LSD geeft een gevoel dat alles open staat en het is gewoon echt heel leuk.

Dit is wel mijn persoonlijke mening (edit ik er nog even bij), ik vind het zelf echt geweldig maar er zijn vast mensen die het niet aanspreekt.
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#4
zou ik nou ook wel eens willen weten, paddo's vind ik persoonlijk echt een kut drugs heb het nou ongeveer 8 keer paddo's gegeten van gedroogde mexicaantjes tot gedroogde hawaïaane maar altijd als ik die dingen op heb zit ik een beetje stil om me heen te kijken, de hallucinaties die je ervan krijgt stellen weinig tot niks voor, beetje kleuren die veranderen en patroontjes zien in stenen etc... Voor de rest begin ik altijd heel erg veel na te denken en dan echt over de domste dingen, als ik bijv ga kijken hoelaat het is staat er 17;00 en dan snap ik niet eens of dat nou vroeg of laat is. Je gaat er gewoon heel raar van denken. Ook heb ik altijd het gevoel dat ik wegzak in me broek :rolleyes: (kleding)

bij lsd schijnt dat je dus niet zo lang in 1 gedachte blijft hangen en dat alles veel helderder is dan bij paddo's, dus niet die verwarring en mindfuck van die paddo's.

Dat lijkt me al een stuk leuker dan die paddo :openmouth: :smilingimp:
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#5
van alle mensen die ik ken (op één iemand na), vonden hun eerste keer lsd niet leuk, te lang, te chemisch, te rusteloos, te intensief,...
ik ben blijkbaar de enige die het nog een kans heeft gegeven en die er nog verder mee wil gaan, en ja, tweede keer was wel beter, volgende keer zuip ik erbij
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is gewoon NIET te beschrijven wat je dan voelt.. echt een hele andere wereld, je komt tot inzichten. Later vraag je je af waarom je dit allemaal moest missen.
L
LarzLid
01-01-2024, 00:00
#7
laat ik iemand citeren:

"when you die, if you haven't had a powerfull psychedelic experience you mist out on this huge chunk of what life really is about"
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
teebo zei:
van alle mensen die ik ken (op één iemand na), vonden hun eerste keer lsd niet leuk, te lang, te chemisch, te rusteloos, te intensief,...
ik ben blijkbaar de enige die het nog een kans heeft gegeven en die er nog verder mee wil gaan, en ja, tweede keer was wel beter, volgende keer zuip ik erbij
Klik om te vergroten...

Vreemd! Iedereen die ik ken vonden LSD de eerste keer juist erg leuk, ik zelf vond het geweldig, mijn beste vriendin vond het geweldig, mijn vriend vond het geweldig, een persoon die ik ken die voor mij zijn eerste trip had vond het ook geweldig..
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#9
LSD is gewoon de begaai drug, je moet het bezien zoals jointen, je wordt er superstoned van maar dan ook met vervormingen in de waarneming en veel langer...

Als je het niet wil proberen, niet doen, doe het pas als je er zin in hebt.
Laat je ook niet misleiden door al die mensen die zeggen dat je er altijd fout van gaat, fout gaan is niet even in een dipje zitten het is erger en gebeurt echt heel zelden.

Als je het probeert zou ik gewoon een leuk vertrouwt iets gaan doen met goede vrienden zoals grappige (teken)filmpjes gaan kijken in een omgeving die je heel goed ligt met niet al te veel omstanders, lachen gegarandeerd...

Je kan het combineren met wiet en dit zorgt voor flitsende visuele effecten maar overdrijf hier ook niet mee want je mindfuck wordt ook groter zo.

Lsd is ook niet die drug waarvan je kan zeggen dat je hem meteen aankan want het is juist dan dat hij je nekt, bouw op met je gebruik en doe het niet meerdere malen per maand.

Veel plezier :wave:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
flashkop zei:
LSD is gewoon de begaai drug, je moet het bezien zoals jointen, je wordt er superstoned van maar dan ook met vervormingen in de waarneming en veel langer...
Klik om te vergroten...

Ik vind het mentale effect van LSD altijd wel iets weg hebben van een hele zware maar heldere stonedheid zonder enige vorm van sufheid, die toch sterk is. En dan dus met geweldige visuele effecten erbij en dat het ruim 10 uur duurt.
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Heel leuk om jullie ervaringen zo te lezen, blijf vooral doorgaan met schrijven hoor. Ik ben nog steeds niet echt overtuigt van het feit waarom ik het zou gaan doen.

Zou het echt een ervaring zijn die ik niet had willen missen? Toch begint het verlangen al een beetje te knagen en komt het moment dichterbij :P

Nu nog the right time and the right place :confused:
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#12
JA, het is iets dat je sowieso ooit moet geprobeerd hebben vind ik.
Welke zegels heb je trouwens?
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
tja ehhhhhh welke zegels??? Das een goeie moet ik ff kijken in de kluis :grin: Volgens de kenner zijn het hele lekkere, dus daar moet ik dan maar vanuit gaan. Ze zijn volgens haar nogal heftig dus rade ze me aan om met een halve te beginnen. :rolleyes:
L
LarzLid
01-01-2024, 00:00
#14
trouwens je doet het elke nacht "trippen".
je hersenen maken DMT aan als je in je REM slaap zit (en lsd is kattepis bij vergelijking met DMT).
voor de menselijke dood maakt je appelpijnklier enorme dosisen DMT aan, waarom? it is a mistery...
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Zo zo U is deskundig?? Ik ben onder de indruk :flushed:

Nog een vraagje................maakt het nog iets uit of je een volle of lege maag hebt? Bij mij werkt MDMA altijd veel lekkerder op een lege maag, dus hoe zit dat met LSD?
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#16
flashkop zei:
JA, het is iets dat je sowieso ooit moet geprobeerd hebben vind ik.
Welke zegels heb je trouwens?
Klik om te vergroten...

Zoals ik al eerder schreef maar dan over paddo's:

"Onzin, je kunt dit echt niet tegen iedereen zeggen. Bovendien moet je de impact die paddo's kunnen hebben niet onderschatten. Een dieper zelfinzicht of inzicht in je belevingswereld / de wereld heeft lang niet altijd een positief effect. Voor velen is trippen allesbehalve een onmisbare ervaring, eerder een compleet overbodige ervaring.

Hoe kun je met zekerheid zeggen dat trippen goed voor je is, terwijl je hele leven nog voor je ligt? Hoe kun je nu bepalen dat het wel okee is allemaal, terwijl je geen idee hebt van de langetermijneffecten?"

+ azgaza zei het iets duidelijker: "ik ben het met sweet_shadow eens dat het niet voor iedereen is, er zijn mensen met zware psychische problemen en mensen die de controle over hun geest niet kwijt kunnen/willen raken en dus elke keer een bad trip zullen krijgen. En er zullen vast mensen zijn die het gewoonweg niet leuk vinden. Paddo's moeten voor de liefhebbers zijn, niet voor iedereen."

Larz zei:
trouwens je doet het elke nacht "trippen".
je hersenen maken DMT aan als je in je REM slaap zit (en lsd is kattepis bij vergelijking met DMT).
voor de menselijke dood maakt je appelpijnklier enorme dosisen DMT aan, waarom? it is a mistery...
Klik om te vergroten...

Dat wist ik niet (heb er ook m'n twijfels over eigenlijk), van dat DMT tijdens de REM-slaap, waar heb je die info vandaan?

'Leuk' vind ik niet het goeie woord voor een trip, er zijn zeker leuke momenten maar ik heb zelden een trip gehad zonder wat minder leuke aspecten. Als je nog twijfels hebt zou ik er nog even van af zien, nog meer erover lezen etc.
L
LarzLid
01-01-2024, 00:00
#17
wel dat is simpel, hoe voller de maag (en hoe zwaarder de maaltijd) hoe trager de trip en piek opkomt.
op een volledig nuchtere maag begint het effect al na 20 - 30 min.
de piek is ook veel sneller en lijkt wat heviger.


Dat wist ik niet (heb er ook m'n twijfels over eigenlijk), van dat DMT tijdens de REM-slaap, waar heb je die info vandaan?

wel op erowid vind je er genoeg van, euhm als je wat wil leren over DMT bestaat er een filmpje over. typ in google gewoon "Joe Regan DMT (sphongle: als je er goa bij wilt horen)"

+ als je bewijs wil hebben, al die mensen die bijna dood ervaringen hebben gehad spreken toch over een witte tunnel en van die shit, wel nu moet je is raden wat een effect van DMT is? inderdaad een tunnel effect.
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank je voor je uitleg. Ik ben al wat ouder (40) dus ik ga niet zomaar over een nacht ijs. Toch wil ik alleen een keer gedaan hebben in mijn leven en er het max. uit halen.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Larz zei:
wel dat is simpel, hoe voller de maag (en hoe zwaarder de maaltijd) hoe trager de trip en piek opkomt.
op een volledig nuchtere maag begint het effect al na 20 - 30 min.
de piek is ook veel sneller en lijkt wat heviger.


Dat wist ik niet (heb er ook m'n twijfels over eigenlijk), van dat DMT tijdens de REM-slaap, waar heb je die info vandaan?

wel op erowid vind je er genoeg van, euhm als je wat wil leren over DMT bestaat er een filmpje over. typ in google gewoon "Joe Regan DMT (sphongle: als je er goa bij wilt horen)"

+ als je bewijs wil hebben, al die mensen die bijna dood ervaringen hebben gehad spreken toch over een witte tunnel en van die shit, wel nu moet je is raden wat een effect van DMT is? inderdaad een tunnel effect.
Klik om te vergroten...

Oke heb even rondgekeken en ik zie het inderdaad een paar keer voorbij komen. Ik kan me niet herinneren dat Rick Strassman (schrijver van DMT: the spirit molecule) hierover heeft geschreven en daar komt mijn kennis over DMT voornamelijk vandaan, vandaar :beer:
k
knurftLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is niet alleen leuk, het is ook indrukwekkend. Je moet er alleen open voor staan. In mijn ervaring met LSD heeft het visuele effect de overhand. Geen emotionele mindfucks zoals ik wel met paddo's heb gehad. Het ene moment dubbel liggen van het lachen, 5 minuten later vermoeid en geirriteerd.. LSD is gewoon strak, vloeiend en gaf mij op het geestelijk vlak minder ups & downs. Minder verwarrend vooral. Visueel veel sterker dan paddo's. Bereid je wat dat betreft voor want ik vond dat echt overweldigend de eerste keer. Mooie dingen worden opeens van goddelijke schoonheid, maar lelijke dingen of mensen worden pijnlijk om te zien :grin: Echt een geniale drug, ik lees hier net een paar reports en het begint meteen te kriebelen :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."