Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvraaaag

vraaaag

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen.. ik heb al een keer eerder gepost over dit onderwerp maar niet egt een duidelijk antwoord gehad. Ik wil een keer lsd proberen.
Ben 16 jaar en ik heb ondertussen 7x paddo's gedaan, altijd hardstikke leuk maar de hallucinaties vind ik maar mild en mogen een heel stuk heftiger. Vandaar de intresse in lsd. Heb uiteraard een paar vragen...

Zoals: Als ik lsd gebruik met goede omstandigheden, kan het dan kwaad?
De 1 zegt je blijft heel makkelijk hangen, de ander zegt dat je niet kan blijven hangen en de ander zegt weer dat het KAN gebeuren.
Mijn vader heeft vroeger zelf lsd gebruikt en dat is een hele normale man met een goede baan etc. Maar heeft er wel last van gehad vroeger.. panieksaanval bijvoorbeeld.. maarja dat kan ook omdat het misschien wel een hippie was die teveel gebruikte :P

om een lang verhaal kort te maken.. Zou 1x lsd kwaad kunnen?
Ik verwacht zelf dat ik het aankan.. onderschat het niet maar wil een hardere trip dan paddo's.. Wie kan mij hier antwoord op geven?? eventuele tips enzo zijn natuurlijk ook welkom :wink:


p.s sorry dat het beetje vaag geschreven is maar kon er ff nx beters van maken nu :stoned:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lsd kan geen kwaad. Wel kan het dingen als psychoses triggeren. Als je al vaker paddo's hebt gedaan lijkt me het risico nihil. Komen er psychoses e.d voor in je familie?
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed slapen van tevoren, en met de juiste mensen doen waarbij je je goed voelt, en in een omgeving waarin je je veilig voelt... dat zijn wel factoren die voor een beginnende tripper kansen op eventueel bad gaan tot een minimum verkleinen.

Enne, go with the flow, dan wordt t alleen maar genieten :wave:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat 't wel snor zit.
1
123spacerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben 17 en voor mij binnekort ook de eerste keer.
Ik doe een half zegeltje hoffman anniversary.
Heb nu zo 5 x getript op paddo's. Maar mijn hallucinatie bij paddos duren maar heel kort en zijn heel vaag. Slechts lichte ademingen van het gras en de muren, rare wolken etc. Ook voor mij de reden lsd te willen proberen.

Ik ben zeker niet bang voor de negatieve gevolgen van lsd en al helemaal niet bij een half zegeltje. "blijven hangen" bijvoorbeeld komt toch maar alleen voor als je vaak en hogere dosissen pakt? Of kan dit van 1 of 2x een half zegeltje al voorkomen?
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alleen zullen mensen die 'niet genoeg zien' met paddestoelen, ook wel van een koude kermis thuiskomen met 'n half lsd zegeltje. Mijn visualisaties zijn dan inderdaad anders en intenser, maar voor het echte werk heb je wel wat meer nodig.
1
123spacerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat d8 ik al wel :wink:
maja toch lijken de hallucinatie die ik dan zou krijgen, wel wat leuker/mooier als paddo's. En de hallucinaties zullen denk wel wat langer aanhouden? Bij mij duurt het hallucinerende deel, als ik al hallucineer, maar hooguit een half uur. En met hallucineren bedoel ik heel simpele dingen zoals de wolken die vervormen en de muren etc die ademen.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je geen aanleg hebt voor psychoses is de kans dat er iets mis gaat vrijwel nihil, LSD is voor zover ik weet een van de veiligste middelen. Als je nooit iets hebt gekregen van paddo's zal LSD ook geen psychose triggeren dus kan je er vanuit gaan dat het geen kwaad kan.
Bij LSD duren de visuals de hele trip lang, en dat is tussen de 8 en 12 uur meestal; en vanaf 150 ug kan je rekenen op mooie, goede, constante en vooral veel visuals. Hoe meer je neemt hoe meer je ziet.
A
AldousLid
01-01-2024, 00:00
#9
azgaza zei:
Als je geen aanleg hebt voor psychoses is de kans dat er iets mis gaat vrijwel nihil
Klik om te vergroten...
Als je geen aanleg heb voor psychoses kan je nog steed een bad trip krijgen dus de kans dat er iets mis kan gaan is dus niet nihil. Dat je verkeerd gaat is altijd een mogelijkheid ook bij de "ervaren gebruikers". Overigens is het niet zo dat je je dan direct de hele trip kut voelt, zoiets kan ook maar een of twee uurtjes duren. Over hoe je zo leuk en veilig mogelijk tript zijn genoeg tips te vinden als je zoekt op set&setting.
S
SpiderwebLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik herken mezelf in de topicstarter, heb ook al meerdere keren paddos gedaan, ik dacht dat ik mezelf psychonaut mocht noemen (na 16 keer trippen)....niets was minder waar...
Een heel portie hawaiiaanse heeft me toch een stelletje visuals bezorgt JEZUS, ik zou eerst die maar eens proberen voordat je aan de LSD gaat :wink: Just a small piece of advice

LATER :hearteyes: :hearteyes:
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben anders na vele keren hele porties hawaiiaanse paddestoelen, ook al 'ns kneiterhard gegaan op een portie mexicaanse. Hangt gewoon echt van de set + setting af inderdaad.
S
SpiderwebLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik dacht dat ik elke keer kneiterhard ging lol........tot de laatste keer nu snap ik ook dat de meeste mensen een pauze van enkele maanden tussen hun trip s houden.......eigk wel goed dat het is gebeurd want heb meteen geen behoefte meer voor een flinke tijd.....begrijp me niet verkeerd ik ging niet bad ofzo maar het was gewoon zooooooooooo extreem lol :) :grin: :grin: :grin: :wink:
m
m+Lid
01-01-2024, 00:00
#13
123spacer zei:
Dat d8 ik al wel :wink:
maja toch lijken de hallucinatie die ik dan zou krijgen, wel wat leuker/mooier als paddo's. En de hallucinaties zullen denk wel wat langer aanhouden? Bij mij duurt het hallucinerende deel, als ik al hallucineer, maar hooguit een half uur. En met hallucineren bedoel ik heel simpele dingen zoals de wolken die vervormen en de muren etc die ademen.
Klik om te vergroten...

Ik vond het zelfs een beetje teleurstellend dat ik pas écht coole visuals kreeg als ik me erop concentreerde, is dat normaal of zou dat aan de dosis gelegen hebben?
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
m+ zei:
123spacer zei:
Dat d8 ik al wel :wink:
maja toch lijken de hallucinatie die ik dan zou krijgen, wel wat leuker/mooier als paddo's. En de hallucinaties zullen denk wel wat langer aanhouden? Bij mij duurt het hallucinerende deel, als ik al hallucineer, maar hooguit een half uur. En met hallucineren bedoel ik heel simpele dingen zoals de wolken die vervormen en de muren etc die ademen.
Klik om te vergroten...

Ik vond het zelfs een beetje teleurstellend dat ik pas écht coole visuals kreeg als ik me erop concentreerde, is dat normaal of zou dat aan de dosis gelegen hebben?
Klik om te vergroten...

Dosis... ik dacht eerst dat dat hallucineren was, tot ik laatst een hogere dosis nam (blijkbaar), nou toen begonnen er toch vreemde dingen te gebeuren... had ik echt nooit voor mogelijk gehouden dat dat uberhaupt bestond... Echt bestwel freaky!! It's al in your mind!
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goanaut zei:
Alleen zullen mensen die 'niet genoeg zien' met paddestoelen, ook wel van een koude kermis thuiskomen met 'n half lsd zegeltje. Mijn visualisaties zijn dan inderdaad anders en intenser, maar voor het echte werk heb je wel wat meer nodig.
Klik om te vergroten...
nie met nen halve maya ze :openmouth:

moet trouwens wel kunnen, maar 16 is wel een jonge leeftijd voor lsd vind ik :wave:

visuals ij mij gaan zo trouwens
100 ug: kleuren zijn er feller uit, alles is wat waziger en ziet er beetje raar uit, als je lang naar iets staart komen er kleine vervormingen en soms lichte patternen

200 ug: alles begint te vervormen en verkleuren, veel kleien hallucinaties op je netvlies

300 ug: soort van onderwater 3d bril effect

400 ug: niet te beschrijven :openmouth:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Aldous zei:
azgaza zei:
Als je geen aanleg hebt voor psychoses is de kans dat er iets mis gaat vrijwel nihil
Klik om te vergroten...
Als je geen aanleg heb voor psychoses kan je nog steed een bad trip krijgen dus de kans dat er iets mis kan gaan is dus niet nihil. Dat je verkeerd gaat is altijd een mogelijkheid ook bij de "ervaren gebruikers". Overigens is het niet zo dat je je dan direct de hele trip kut voelt, zoiets kan ook maar een of twee uurtjes duren. Over hoe je zo leuk en veilig mogelijk tript zijn genoeg tips te vinden als je zoekt op set&setting.
Klik om te vergroten...

Met misgaan bedoel ik meer permanente schade, ik ben zelf in geeneen van mijn trips ooit bad gegaan, ik kan het altijd wel in perspectief plaatsen hoewel ik ook zeker onder invloed minder leuke dingen heb meegemaakt, maar ik vind een bad trip toch niet vergelijkbaar met psychose als je het als risico ziet.
Een bad trip is even vervelend en als je tript met goede vrienden op een veilige plek en genoeg afleiding voor jezelf klaarzet is de kans ook niet zo groot.
m
m+Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Jeller zei:
Goanaut zei:
Alleen zullen mensen die 'niet genoeg zien' met paddestoelen, ook wel van een koude kermis thuiskomen met 'n half lsd zegeltje. Mijn visualisaties zijn dan inderdaad anders en intenser, maar voor het echte werk heb je wel wat meer nodig.
Klik om te vergroten...
nie met nen halve maya ze :openmouth:

moet trouwens wel kunnen, maar 16 is wel een jonge leeftijd voor lsd vind ik :wave:

visuals ij mij gaan zo trouwens
100 ug: kleuren zijn er feller uit, alles is wat waziger en ziet er beetje raar uit, als je lang naar iets staart komen er kleine vervormingen en soms lichte patternen

200 ug: alles begint te vervormen en verkleuren, veel kleien hallucinaties op je netvlies

300 ug: soort van onderwater 3d bril effect

400 ug: niet te beschrijven :openmouth:
Klik om te vergroten...
ik had gisteren een halve maya op en vond dat toch wat tegevallen. de serieuze vervormingen en patronen kwame pas als ik me erop concentreerde... (maar dan ware ze ook echt wel vet.)
volgende keer een hele :P
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#18
m+ zei:
ik had gisteren een halve maya op en vond dat toch wat tegevallen. de serieuze vervormingen en patronen kwame pas als ik me erop concentreerde... (maar dan ware ze ook echt wel vet.)
volgende keer een hele :P
Klik om te vergroten...

de nieuwe maya's zijn geen 400 µgs nietmeer, maar 300 of minder zelfs... misschien had je daar een van?

Panoramix for the win, kblijf het zeggen, naar mn ervaring beste trips tot nu toe die k heb gedaan :tongueout:
g
gummyfrogLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb nu een aantal keren paddo's/ truffels gedaan (10 x ofzo)
Na de 7e keer zullen we maar zeggen ben ik flink fout gegaan.
Lees: bang worden dat het niet stopt, alle gevoelens doorelkaar heen, met ogen open alles, maar dan ook alles zien bewegen en ook voelen bewegen en met ogen dicht idem dito. Beestjes onder de huid etc etc. Toen anderhalf jaar niet meer gehad en nu weer getript. Ik heb bij elke trip, hoe leuk ook, slechte momenten. Mensen waarvan ik denk dat ze over mij praten en waarvan ik eigenlijk nog steeds durf te zweren dat ze me echt een beetje irritant vond. Maar goed. ik mocht d'r toch al niet zo...
De trip daarop zweerde ik dat ik bijna zou flauwvallen, maar dat heb ik ook verholpen door te zeggen dat t bull was en de keer daarop waren er gewoon te veel mensen met alcohol in het bloed. Ik kan er nu wel beter mee omgaan BTW ga alles nadien in weken erna een plaatsje geven en analyseren.
Als ik nu, in de goede setting wel te verstaan, uiterlijk 3 4 man een lsd'tje doe. Is de kans op zo'n bad moment ook weer net zo groot?? of nog groter of kleiner...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Voor mn gevoel leer je elke trip meer over jezelf, dus ook waar je het wel en niet wilt gebruiken (: Trippen met veel drukte vind ik kut, in het bos vind ik het geweldig, dus doe ik het daar. Volgens mij is de kans op een bad trip kleiner als je vaker gebruikt, omdat je weet wat er gaat komen. Die paranoia kun je ook wel leren waarderen, ik dacht een tijdje geleden dat de CIA achter ons aan zat.. je leert ermee omgaan :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."