Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsego-dood

ego-dood

28 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stoneboot zei:
Dus LSD is meer in jezelf, en paddo's meer van shit zien?
Klik om te vergroten...

ik vind lsd meer visueel, serieuzer, helderder, rustiger, en wat "realistischer" dan paddo's. :confused:
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Paddo's kunnen ook heel heftig zijn inderdaad.

Maar bij zo'n threat en dat heb ik vaker op dit forum, heb ik het idee dat mensen hier dingen gebruiken en proberen om het geprobeerd te hebben en niet voor de ervaring.
Een beetje het sensation white publiek onder de drugs dus.
Mensen die heel trots een zo lang mogelijk lijstje maken in hun sig. Ik vind het allemaal geen wedstrijd en je hoeft ook echt niet alles geprobeerd te hebben. Probeer liever dan die paar echt goede dingen meerdere malen met verschillende dosis. 1 hijs van een plofje en je kunt tabak, wiet en coke neerzetten, maar je weet van geen van de 3 dingen wat ze doen. Op een feestje heb je zo verschillende drugs binnen.

Gebruik het voor jezelf en niet voor anderen of om indruk te maken. :stoned: Veel van de verhalen hier en in trip reports zijn zwaar overdreven. Mensen noemen een wat minder moment tijdens een trip van 10 minuten een badtrip en misschien dus ook een overweldigend moment ego dood. Wil niet zeggen dat dit voor een boel mensen uit dit topic ook niet geld natuurlijk.

En als jij je ego te groot vind, kan je dan echt niets anders bedenken dan zoveel mogelijk drugs te gebruiken om het in een badtrip op te lossen? Is gelul, iedereen kan veranderen als die dat wil en daar heb je geen drugs voor nodig.
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#3
hodgepodge zei:
Paddo's kunnen ook heel heftig zijn inderdaad.

Maar bij zo'n threat en dat heb ik vaker op dit forum, heb ik het idee dat mensen hier dingen gebruiken en proberen om het geprobeerd te hebben en niet voor de ervaring.
Een beetje het sensation white publiek onder de drugs dus.
Mensen die heel trots een zo lang mogelijk lijstje maken in hun sig. Ik vind het allemaal geen wedstrijd en je hoeft ook echt niet alles geprobeerd te hebben. Probeer liever dan die paar echt goede dingen meerdere malen met verschillende dosis. 1 hijs van een plofje en je kunt tabak, wiet en coke neerzetten, maar je weet van geen van de 3 dingen wat ze doen. Op een feestje heb je zo verschillende drugs binnen.

Gebruik het voor jezelf en niet voor anderen of om indruk te maken. :stoned: Veel van de verhalen hier en in trip reports zijn zwaar overdreven. Mensen noemen een wat minder moment tijdens een trip van 10 minuten een badtrip en misschien dus ook een overweldigend moment ego dood. Wil niet zeggen dat dit voor een boel mensen uit dit topic ook niet geld natuurlijk.

En als jij je ego te groot vind, kan je dan echt niets anders bedenken dan zoveel mogelijk drugs te gebruiken om het in een badtrip op te lossen? Is gelul, iedereen kan veranderen als die dat wil en daar heb je geen drugs voor nodig.
Klik om te vergroten...

Well said.
W
WaarnemerLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik weet niet of dat sensation white op mij slaat. in het geval dat dat zo is sla je de plank mis.

ik heb zon 15 keer getript en nog geen 1 keer voor de lol.

tis 100% voor mn spirituele groei.

ik zie trippen als therapie

groeten T
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#5
hodgepodge zei:
En als jij je ego te groot vind, kan je dan echt niets anders bedenken dan zoveel mogelijk drugs te gebruiken om het in een badtrip op te lossen? Is gelul, iedereen kan veranderen als die dat wil en daar heb je geen drugs voor nodig.
Klik om te vergroten...

Het is geen kwestie van veranderen. Het zelf veranderd niet. Alleen de mate waarin het zelf zichtbaar is en in hoeverre het individu daarvan kennis heeft kunnen nemen.

Een sober person zonder toegang tot entheogenen weet niet dat het ego en het zelf twee onafhankelijke operende instrumenten zijn.

Ons zelf heeft een omhulsel waarmee we ons projecteren en iets zijn in deze wereld, het ego. Iets wat ons identiteit geeft. Dit gegeven zijn we ons niet van bewust tenzij we entheogenen gebruiken. Dat stelt ons in staat om in een staat van huiveringwekkende kwetsbaarheid ons zelf aan den lijve te ondervinden en ons zelf waar te nemen zonder dat het ego bepaalde delen van de cake bedekt.

Zonder deze eierenschaal ben je kansloos om te overleven in de evolutie waaraan we zitten vastgekoppeld. Jezelf verplaatsen, seks, eten, drinken en ouder worden hetgeen wij zien als leven, is een blinde marionetten rol die je energie kost om de evolutie te dienen in z'n voortvloeiing. Alsware een slaaf voor een onbekend doel.

Op het moment dat je unplugged bent van deze rol die je continue vervult, wordt het zelf zichtbaar en wordt de blindheid getoond die je in sobere staat ontwetendheid houd om als maionet te dienen zonder obstructie. Een orgasme is een intens fijne gebeurtenis, maar tevens is opwinding de pressie om je plicht na te komen zodat je je niet ontrekt aan je rol als marionet voor de evolutie (de strijd tussen ons allen om te overleven).

Either way, geen van beide kanten is waarheid, de blauwe of rode kant, de witte of zwarte kant of hoe je het wilt zien.

Feit is wel dat een menselijke wezen adembemende vrijheid meedraagt als hij zowel in als buiten de matrix is geweest.

Alsof we allemaal 1 bonk collectief bewustzijn zijn, en als we het leven krijgen, een afgeslepen bewustzijn krijgen waaruit we een individu worden met een opzet.
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#6
@ hodgepodge: zo heb ik er ook al veel over gedacht, plezier maken wordt hoe langer hoe minder het doel bij mijn druggebruik, ik denk na wat ik er mee wil bereiken en dit alles onder het moto: less is more, goed om lezen dat er nog mensen zo over denken en idd, bij veel tripreports druipt de overdrijving ervanaf, achteraf was het altijd de max, jaja.
zo vind ik xtc allesbehalve een partydrug (neemt niet weg dat je er geen lol mee kan maken maar de ervaring is veel minder interessant)


Either way, geen van beide kanten is waarheid, de blauwe of rode kant, de witte of zwarte kant of hoe je het wilt zien.
Klik om te vergroten...
& Atropa: zeer goede aanvulling

bedankt voor jullie bijdrage die dit forum toch interessant houden
W
WaarnemerLid
01-01-2024, 00:00
#7
sorry ik las je reactie in 2 delen. dus nog even reactie op je 2de deel

ik ben sinds een jaar of 3 bezig met meditatie en heb veel gelezen en geluisterd over spiritualiteit om er vervolgens in de praktijk veel mee te doen. ben vooral bezig met acceptatie, zuiver kunnen waarnemen zonder te oordelen en leven in het nu. ik hou de theorie het liefst zo simpel en beperkt mogelijk en ben vooral bezig het gewoon toe te passen in mijn leven.
trippen is dus bij lange na niet het enige wat ik doe om te groeien. drugs is niet noodzakelijk, maar lsd versnelt het process wel.
ik snap dat er veel lui op dit forum drugs onverantwoord gebruiken, maar ik zie niet in waarom ik daar iets mee te maken heb. beetje bevooroordeeld dus. je had deze reactie beter bij hen kunnen plaatsen. ik heb hele werkweken besteed aan het leren over het ego en ben dus niet iemand die het doet om er maar over te kunnen praten. ik praat er alleen met mensen over die er geinteresseerd in zijn of er zelf iets over te melden hebben:)
maar goed ik kan je verwarring wel begrijpen en neem het je niet kwalijk:)

groetjes
M
Mr.rhythmLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zie het trippen altijd voor me alsof de tijd per persoon op deze wereld relatief gezien onafhankelijk van elkaar kan bewegen, en dat bijvoorbeeld bij een paddotrip je los moet zien komen van de tijd, want die versneld ineens omdat je stappen vooruit maakt en dat kan je niet aan.
ik had een paar paddotrips geleden dat ik niet meer wist hoe ik me nou moest gedragen, wie was ik nou ook alweer? en waarom was ik diegene, waarom wou ik nou precies zó zijn, er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden in handbereik.
en toen ik er een beetje over na zat te denken en totaal kwijt was wie ik nou was, zag ik in mijn fantasie een oude wijze man met een witte baard lopen die met een pijp zijn hondje aan het uitlaten was en het zag er zo rustgevend uit, en toen besloot ik het gewoon anders aan te pakken, ik besloot me in die man te veplaatsen en hem te zijn en ik werd ook die man, en het voelde zo ontzettend goed aan, de ultieme vrijheid om zo in hem te kruipen en gewoon hem te zijn.

ik vraag me alleen wel af of dit nou echt een egodood was.. ik voelde me niemand, was mijn identiteit kwijt, en voelde me zoals eerder gezegd al een onzichtbaar observerend deeltje, maar het was op een halve portie golden teachers.. mogelijk?? :confused:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mooi stukje.

We zitten allemaal een elkaar vast. :wink: Maar net zo goed zijn we allen los van elkaar.

Individualisme kan zowel zelf gevangenschap zijn, maar ook de zelf vrijheid. Goed of slecht. Donker of licht. Ik weet te weinig om te kunnen zeggen in welke van de 2 elementen ik nou moet geloven. Beide zijn denk ik waarheid.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
Om een egodood makkelijker te bereiken kan je proberen lachgas bij LSD te nemen. Schijnt goed te werken :)
W
WaarnemerLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik vraag me alleen wel af of dit nou echt een egodood was.. ik voelde me niemand, was mijn identiteit kwijt, en voelde me zoals eerder gezegd al een onzichtbaar observerend deeltje, maar het was op een halve portie golden teachers.. mogelijk?? :confused:
Klik om te vergroten...

wat jij beschrijft lijkt me een ego-dood of iig een bepaald niveau van ego-dood. ik heb dat ook beleefd op 1,5 portie paddo's terwijl ik dat bv nog niet heb beleefd op 180mcg lsd.

ik heb toen die trip aangepakt alsof het een meditatiesessie was. ik accepteerde alles en probeerde alles los te laten. zodra iets in me op kwam bekeek ik het kort en zei ik ''ok'' en ging ik weer terug naar het denken aan niets. puur waarnemen vanuit je zintuigen. niet denkend. toen kwam ik vrij snel tot die ego-dood. vanuit die staat van ego-dood nadenken over het leven is heel erg interessant. ik voelde me ongelofelijk wijs. ik snapte alles wat ik wilde weten.
je bekijkt je leven dan ineens van de andere kant lijkt het wel. je beginpunt is dan puur bewustzijn en van daaruit richt je je op je leven.
na een tijdje neemt je mate van bewustzijn/wijsheid wel weer af en dat is logisch natuurlijk want je bent weer een beetje terug gegaan in je ego. daarom is het denk ik beter om om de zoveel tijd weer terug te gaan naar ego-dood. dan blijf je scherp.

ik heb die keer wel gebruik gemaakt van de mp3 ''the zapper'' die het hele proces versneld en versterkt. er staat een topic over the zapper in het lsd forum met een downloadlink:)

groeten T
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb (denk ik) 2 keer een ego dood mee gemaakt op LSD.

De eerste met 100 mics, dit was tevens mijn eerste trip. Dit was veel te overweldigend en ik denk dat dat er voor zorgde dat ik een ego dood kreeg.

De tweede met 200 mics, dit was ook veel te overweldigend.

Het was alsof rondgleed tussen alle begrippen en dingen die ik me maar kon bedenken. Al mijn zintuigen waren weg en die waren in principe een groot algemeen zintuig geworden. Ik wist niet waar ik was, wie ik was, en of ik al 100 jaar in deze staat verkeerde of 10 minuten.

Ik kan dit soort geintjes iedereen afraden. Zeker voor de mensen die erbij zijn als jij in die staat verkeerd. Dit kan nogal schokkend overkomen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb even een stukje van een salvia handleiding door babel fish gehaald. Dit zou volgens dat boekje/handleiding een ego dood zijn:

Niveau 5 - Onbelangrijke status 5. Op dit niveau kan zich men niet meer bewust zijn van het hebben van een lichaam. Het bewustzijn blijft en sommige gedachte processen zijn nog helder, maar één wordt volledig betrokken bij binnenervaring en maakt al contact met consensuele werkelijkheid los. De individualiteit kan worden verloren; men ervaart het samenvoegen met God/dess, mening, universeel bewustzijn, of bizarre fusies met andere voorwerpen--echt of ingebeeld (b.v. ervaringen zoals het samenvoegen met een muur of een meubel). Op dit niveau is het onmogelijk om in de werkelijkheid te functioneren, maar jammer genoeg blijven sommige mensen niet nog maar bewegen zich rond in deze verwarde staat. Om deze reden is een babysitter essentieel om de veiligheid van iemand te verzekeren dat op deze diepe niveaus voyaging. Aan de persoon die dit ervaart kan het fenomeen angst aanjagend of bijzonder prettig zijn; maar aan een buitenwaarnemer kan het individu verward of gedesoriënteerd lijken.

Lijkt aardig te kloppen met wat ik zover erover gelezen heb. (maar nog niet zelf ervaren)

Eventuele spelfouten/grammatica onder voorbehoud.


Waarnemer zei:
ik heb toen die trip aangepakt alsof het een meditatiesessie was. ik accepteerde alles en probeerde alles los te laten. zodra iets in me op kwam bekeek ik het kort en zei ik ''ok'' en ging ik weer terug naar het denken aan niets. puur waarnemen vanuit je zintuigen. niet denkend. toen kwam ik vrij snel tot die ego-dood. vanuit die staat van ego-dood nadenken over het leven is heel erg interessant. ik voelde me ongelofelijk wijs. ik snapte alles wat ik wilde weten.
je bekijkt je leven dan ineens van de andere kant lijkt het wel. je beginpunt is dan puur bewustzijn en van daaruit richt je je op je leven.
na een tijdje neemt je mate van bewustzijn/wijsheid wel weer af en dat is logisch natuurlijk want je bent weer een beetje terug gegaan in je ego. daarom is het denk ik beter om om de zoveel tijd weer terug te gaan naar ego-dood. dan blijf je scherp.

ik heb die keer wel gebruik gemaakt van de mp3 ''the zapper'' die het hele proces versneld en versterkt. er staat een topic over the zapper in het lsd forum met een downloadlink:)

groeten T
Klik om te vergroten...

Klinkt erg interessant, heb die "Zapper" ook gedownload ga het vandaag eens proberen en kijken wat het word. Is het niet zo dat als je "The Zapper"aanzet je in een soort hypnose komt (trippend of misschien zelfs nuchter)of kan je gewoon opstaan en bijv. de deur open doen etc.?

Gr M
W
WaarnemerLid
01-01-2024, 00:00
#14
the zapper helpt je onder hypnose te komen je moet wel eraan meewerken. het versterkt alleen. als jij er dus uit wil komen en op wilt staan kan dat. mits je dosering lsd/paddos niet te hoog is. probeer er wel rustig uit te komen anders word je misschien duizelig:P

gr T
W
WaarnemerLid
01-01-2024, 00:00
#15
dag medegebruikers,

wat zijn jullie beste tips voor het bereiken van ego-doding tijdens een trip??

ik zit namelijk te kijken met een nog veels te groot ego:wink:

groeten T
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#16
5 gram gedroogde hawaiaantjes of 500ug of meer lsd
donkere kamer met eventueel ambient muziekje op de achtergrond
Bed om op te liggen met water binnen handbereik.

Helm op gordels om, away you go :wave:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Is het waar dat je maanden na egodeath nog last hebt van angstaanvallen en dergelijke ?
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ligt aan de persoon he, ikzelf niet iig. Ik omarmde m'n egodood en alles was goed en vredig. Mooiste ervaring van m'n leven :hearteyes:

Badtrips kunnen bij sommige mensen wel eens aan de oppervlakte komen in de vorm van angstaanvallen. Daarom is het belangrijk de badtrip te accepteren en je angsten te confronteren.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zo veel heb je helemaal niet nodig. Het ligt aan de persoon die een ego dood wil bereiken. Ikzelf heb mijn ego zo erg terug gedrongen dat ik vrijwel op elk trip middel met een normale dosis al een ego dood bereik. Zulke hoeveelheden wil je zeker niet gebruiken als je nog niet zo vaak hebt getript. Dat kan ik je garanderen. Mijn eerste trip op Hawaiiaanse paddo's was niet zozeer bad, maar een totaal verlies van controle was zeker een beetje beangstigend destijds. En dat was een normale dosis uit de smartshop.
W
WaarnemerLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik heb het tijdens een paddotrip ook meegemaakt. ik was niets meer. ik kon alleen nog waarnemen. was me niet meer bewust van het feit dat ik iets of iemand was. haha alsof ik een onzichtbaar deeltje was dat wat aan het rondkijken was:grin: heel leuk.
dat was trouwens op 3 porties truffels.
heb het met lsd nog niet geprobeerd. maar ga ik zeker nog doen

gr

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."