Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hoi, ik ben al een tijdje bezig met het laten oplossen van mijn ego d.m.v. spirituele theorie, voorheen paddotrips en nu lsd trips. mijn vraag is, aan de mensen die menen er verstand van te hebben; met welke dosering en met welke regelmaat lijkt het jullie het meest efficient om structureel je ego op te laten lossen? Als jullie nog andere tips hebben, hoor ik die graag. gr T"
"hoi atropa, interessante reactie. veel van wat je schrijft herken ik. vooral het deel dat het ego even helemaal loslaat en je ziet van buiten het ego uit wat het eigenlijk is. ik heb laatst mn eerste en tot nu toe enige ego-dood gepost bij reports. de trip van 540mcg. de angst dat je identiteit uit je lichaam gezogen werd en er een leeg lichaam overbleef maakte me krankzinnig. uiteindelijk gaf ik eraan toe. ook om de rede vooral wat jij ook zei dat het simpelweg teveel energie kostte om er tegen te vechten. het was onbegonnen werk. acceptatie werd me opgedwongen. na dat moment had ik een droom terwijl ik helemaal knock out lag. kon ook niks meer bewegen of sturen. ik kon alleen dat geen ik ervaarde ervaren. ik merk nu zon 3 weken na de trip dat ik makkelijker dingen loslaat, dingen minder persoonlijk opvat. mijn persoonlijkheid/zelfbeeld is immers een illusie mn plannen voor de toekomst worden realistischer en meer gepland op kortere termijn. het ver in het verleden leven of juist ver in de toekomst vervaagt en mijn aandacht gaat steeds meer naar het nu. dit moment. ik ga binnen een paar weken weer een trip doen van +/- 500 mcg. 450 of 540 weer. deze keer zal het een stuk vlotter verlopen denk ik. ik ben er echt heel erg benieuwd naar hoe het zal verlopen nu ik weet wat me te wachten staat. maar als ik het goed begrijp heb jij dus 2 keer zo'n ego-dood beleefd? ben je van plan dat nog vaker te doen? heb je ooit ego-dood beleefd zonder verzet? gr T"
"ik heb voor de zekerheid even opgezocht wat dissociatie precies betekent. ik kan je vertellen dat er tijdens mijn 540 mcg trip absoluut sprake was van dissociatie. ik heb een tijdje (ik weet bijgod niet hoelang) knock out gelegen en gedroomd. ik was helemaal weg en beleefde een droom. de droom was een beetje net als wanneer je een film ziet die vanuit de persoon die alles meemaakt gefilmd word, zonder dat je die persoon ziet. ik was de camera. het was ook na 3 uur lang gestreden te hebben voor mn leven/identiteit. in principe kan dat ook wel als jij zegt dat dissociatie optreedt vanaf 600mcg, want ik heb 0 tolerantie opgebouwd door regelmatig lsd gebruik. want mijn laatste trip ervoor was maar 180mcg en dat was ruim een maand ervoor. en het was pas mijn 3de lsd trip ooit. vandaar dat ie heel heftig was. sowieso was mijn mindset erop ingesteld om ego-dood te beleven. ik was bereid te sterven(niet geheel wetende hoe dat zou voelen natuurlijk) ik was de week voor ik de trip deed al stilletjes afscheid aan het nemen van de oude ik en hoe de oude ik leefde. het is idd geen pretje zo'n trip. het was voor mij de ergst denkbare hel op aarde. en tijdens de trip heb ik er ook echt spijt van gehad dat ik em begonnen was. ik kon ook niet beseffen tijdens die ego-dood dat ik nog zou leven na de trip. ik dacht echt van ja dit is dan wel een perfecte ego-dood, maar ik ga nu wel echt dood, dus ik heb er na de trip niks meer aan. gelukkig viel dat na/tijdens die dissociatie wel mee. ik droomde wat en leek in een droom terecht te zijn gekomen waar ik nooit meer uit kon komen leek het wel. alsof het permanent was. de trip had zich verwoven met mijn leven. ik leek steeds van molecuul naar geheel te slingeren en er helemaal doorheen. ook was het tijdloos. ik leek niet meer rond te dwalen in de wereld, maar ik was vast en de wereld veranderde om mij heen. de droom was iig van grote waarde voelde ik. het was zeer belangrijk. alsof ik gereset werd. maar nog even een vraag; waarom wil je eerst dingen realiseren voordat je eraan begint? wordt het realiseren niet makkelijker na zon dergelijke trip? ik doe het zelf juist andersom. ik merk dat ik meer realiseer na de trip. vandaar dat ik op zon kort mogelijke termijn er nog een wil doen. gr T"
"ah dat klinkt idd logisch. ik heb tijdens mijn trip ook de hele buurt bij mn vriendin thuis bij elkaar geschreeuwd. haar ouders waren gelukkig weg, maar dit was denk ik een straat verderop nog wel te horen. het ware pure oerkreten. ik twijfel nog een beetje over de dosis die ik ga doen. aan de ene kant was 540 voldoende voor egodood en dissociatie die ene keer. maar deze keer heb ik het natuurlijk al eens meegemaakt en ben ik veel beter voorbereid. en dan is een maya extra misschien wijzer. dus 720 mcg. ik ga deze keer waarschijnlijk op een afgelegen plek een huisje huren voor 2 dagen, zodat niemand hier last van heeft en zodat ik ook geen last van anderen heb. ik weet nu hoe ik mezelf kan gedragen tijdens zo'n proces. dat neem ik wel heel serieus. sowieso is mn vriendin erbij. ik snap jouw punt dat alleen zijn zn voordelen heeft m.b.t. loslaten van alles en iedereen. maar aan de andere kant vind ik het weer een voordeel dat mn vriendin erbij is zodat ze ervaart hoe het is om mij te verliezen en visa versa. ik denk dat we daar een onafhankelijkere ''relatie'' van krijgen en ook meer van elkaar genieten omdat we gewoon weten hoe het is om elkaar te verliezen. sinds die trip heb we ook geen ruzie meer gehad. gaat alles veel vrediger. hoe zie jij zo'n ge-isoleerde veiligheids bunker voor je? ik heb natuurlijk ook nog te maken met mn vriendin. ik wil haar op geen enkele wijze pijn doen. dat is de vorige keer ook niet gebeurd. maar toch speel je met vuur geloof ik zelf. ik wist wel dat mijn emoties op haar afreageren geen enkele nut zou hebben. maar het was wel echt zo heftig dat ik liever voorkom dan genees. wil het risico tot het absolute minimum beperken dat er zoiets gebeurd. wat vind je van het idee om jezelf vast te binden? of heb je misschien een andere tip? gr T"
"iemand reageerde ooit op mijn tripreport met de tip om diazepam of andere benzo's te gebruiken voor zo'n zware trip. wat denk jij daarvan? beinvloed dat niet het effect? het zou anders wel te ideaal zijn lijkt me. gr"
"gNuxx zei: om de trip te minderen als het niet bevalt bedoel je? of mis ik iets? Klik om te vergroten... de trip bevalt sowieso niet. maar ik bedoel om de negatieve gevoelens wat te dempen die sowieso komen gaan. maar ik vraag me af of het effect van de trip: oplossen van ego nog wel even sterk zal zijn. ik heb geen verstand van benzo's. word de trip er minder sterk van of alleen de negatieve emoties? lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ik dat ga gebruiken. wil het echt meegemaakt hebben. gr"
"Hellraiser_[NL] zei: hoe zit dat nou met je ego oplossen ? Gaat dit om vraagen zoals ben ik blij met wat ik tot nu toe berijkt heb,of meer om je zelfvertrouwen ? wie kan dit me uitleggen ? gr Klik om te vergroten... ik zal het proberen. je ego is het idee dat je identiteit beschreven kan worden d.m.v. beelden en gedachtes over jezelf en je leven. het idee dat er een identiteit in je hoofd zit. in je geest. daar word je geest onrustig van. gedachtes als; dit of dat maakt mij tot wat ik ben. dingen die je doet, hoe je eruit ziet, je functie, je status etc ego is dus het willen beschrijven van jezelf en die beschrijving dan zien als je identiteit. terwijl in werkelijkheid je ware, volledige identiteit niet in woorden of gedachtes beschreven kan worden. je kunt jezelf alleen zijn. als je jezelf beschrijft doe je jezelf ook altijd tekort. je kunt met je geest namelijk geen compleet waarheidsgetrouw beeld maken van wie je bent. het proberen dat te doen is naar mijn mening zelfs ziek. er zijn naar mijn mening ook veel zieke mensen. tijdens een lsd trip word je ego ontmaskerd als-zijnde gedachtes over jezelf en niets meer dan dat. geen identiteit dus. gewoon wat gedachtes over vanalles en nog wat dat met jezelf te maken heeft. je ziet het los van je identiteit. dit proces kan beangstigend zijn. het voelt namelijk als een dood. het is dan ook een ego-dood. je was zo ge-identificeert met je de gedachtes over je zelf dat het zien van deze gedachtes als los van je ware identiteit, voelt als dood gaan. ik heb dit 2 maal meegemaakt. nogmaals; je volledige werkelijke identiteit valt niet door je geest te beschrijven. bezig zijn met het maken van een zelfbeeld, of het onderhouden van je zelfbeeld is ziek te noemen. alsof je bezeten bent door een entiteit bijna. dat zelfbeeld in je hoofd/geest is niks meer dan een gedachtenstroom die een bepaald momentum heeft. lsd verzwakt die stroom en kan zelfs ervoor zorgen dat je het helemaal los laat. lsd is maar 1 manier om dit te bereiken. ik raad ook aan om eens wat videobeelden van Eckhart Tolle te bekijken. hij heeft lezingen online staan over het ego en bewustzijn. via torrent te downloaden. ik raad aan '' A flowering of human Consciousness'' voor de mensen voor wie het nog wat nieuw is deze stof raad ik aan om op youtube te kijken naar de webclass van Eckhart Tolle met Oprah Winfrey. genaamd; ''A new Earth'' ze hebben een hele online cursus over dit onderwerp gemaakt. zeer leerzaam. hopelijk kun je hiermee vooruit. gr T"
"The Phoenix zei: Vraag ik ga dit weekend voor het eerst LSD proberen en mijn vragen zijn dit je legt het zegeltje gewoon op je tong en zuigt erop tot het is opgelost? omdat het onze eerste keer is hebben we besloten 1 zegelt in 2 te knippe, zodat ieder een half zegeltje neemt, is da goed om mee te beginne? Klik om te vergroten..."
"Nee, the zen zapper is het niet. ik heb em even online gezet voor jullie. lekker makkelijk:P http://rapidshare.com/files/135752109/D ... r.mp3.html ga je gang! nog ff een opmerking erover; het doel van het bestand is diepe trance opwekken. het geluid is niet spannend, amuserend, grappig ofzo zelfs heel erg saai. maar het werkt als een motherfucker... groeten T"
"er zat niks anders dan witte ruis overheen zeg je witte ruis word ook verkocht onder de noemer white noise. witte ruis word ook op mp3 verkocht als pure witte ruis zonder iets erbij. witte ruis heeft op zichzelf al heel veel effect dat zegt dus helemaal niet dat het om placebo gaat. heb jij nog nooit meegemaakt dat een bepaald muzieknummer invloed had op je state of mind? (met of zonder zang) dat nummer kende je vaak van te voren helemaal niet en dus had je ook geen geloof dat het je state of mind zou beinvloeden. maar dat deed het wel althans ik heb dat vaak genoeg meegemaakt. nog een voorbeeld: een wekker! een wekker heeft een speciale frequentie om je juist wakker te maken! is het dan zo moeilijk voor te stellen dat er geluiden te maken zijn die je tot rust brengen en je in een trance geleiden? ik vind het niet zo wonderbaarlijk eerlijk gezegd. maar een x proberen kan nooit geen kwaad toch? gr T"