Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet KAN dus wél gebeuren

Het KAN dus wél gebeuren

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
r
rainbow.elfLid
01-01-2024, 00:00
#1
mensen ik wil me hier niet te veel in mengen, maar pas a.u.b. op met LSD, het kan zeker gebeuren dat je hier psychotisch van raakt en je weet ook niet altijd van te voren of er bijvoorbeeld een psychose al " latent" aanwezig is of was voordat je gaat gebruiken. en de rest van je leven anti-psychotica slikken of ziekenhuis in en uit lopen i.v.m. spoedopnames is geen fijn vooruitzicht. dus pas a.u.b. op
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
LSD is geen speelgoed .. :tearsofjoy:
r
rainbow.elfLid
01-01-2024, 00:00
#3
:tearsofjoy:

ik klinkt inderdaad misschien een beetje belerend, maar ik heb gewoon een van mijn beste vriendinnen 7 jaar lang (tot nu toe!) ziekenhuizen in zien gaan, nadat ze een trip heeft genomen, misschien was de acid niet goed, was de dosis te veel, was de omgeving slecht, whatever, maar sindsdien slik ik zelf niet meer zo klakkeloos alles wat voorbij komt..
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ken persoonlijk geen voorbeelden van mensen bij wie het permanent fout is gegaan, maar ja volgend oude onderzoeken krijgen inderdaad 8 op de 1000 mensen die het proberen last van psychoses, tegenover de uberhaubt al 1 op de 100 in de samenleving, het vergroot de kans niet maar dat het het kán triggeren lijkt duidelijk. Nou kunnen veel heftige ervaringen het triggeren, intense emotionele gebeurtenissen in mensen hun levens hebben die neiging namelijk ook.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Natuurlijk KAN het wel gebeuren...lijkt me nogal logisch ook. Maar er wordt nu heel extreem op gereageerd omdat het LSD is. Mensen die te veel alcohol ophebben gaan veel vaker compleet door het lint.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die constante vergelijking met alcohol wordt ook een beetje oud.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vergelijk het niet met alcohol hoor. Ik geef ermee aan dat je op elke drug kan flippen en dat dat nogal logisch ook. Maar als het dan om lsd gaat wordt er gelijk zo`n heisa van gemaakt...alsof het gek is dat je van deze drug kunt gaan flippen.

Op mijn beurt wordt ik er een beetje moe van dat er iedere keer een topic wordt geopend als er iemand fout is gegaan op lsd. Lijkt me zoals gezegd nogal duidelijk he. Je kan extreem goed gaan, dus je kan ook extreem fout gaan. No big deal lijkt me.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zelfs de meest ervaren tripper zal met 3x zijn normale dosis gaan flippen.

Dus het kan, alles kan. Als ik twee gram wiet wegsmoor in een kwartier tijd, dan zal ik ook geflipt raken.

Heeft niet met de drugs te maken, maar met de persoon. Vooral als je niets anders gewend bent, dan huisje boompje beestje, en je al walgt van een elfje of een draak in een film(omdat die niet bestaan). Ja dan kan je inderdaad gaan flippen.

met 1500 mics LSD zal ik ook kunnen vliegen, maar dan omdat ik dan niets meer verneem van mezelf en mijn omgeving.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#9
3 zegeltjes is wel extreem veel
tot max 2 gaan

mijn eerste keer was zelf maar een halve maya
maar maya's zijn naar mijn horen eigenlijk de sterkste tripkes die je kan vinden.
maten van mij doen er regelmatig 2 van die.
ze zeggen ook dat ze compleet doordraaien.
ochja , slim blijven en bij 1 houden
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#10
loadrunner zei:
Zelfs de meest ervaren tripper zal met 3x zijn normale dosis gaan flippen.
Klik om te vergroten...

Mhm, waarom, als je altijd 100ug gewend bent en je pakt dan eens 300ug dan hoef je niet perse te flippen toch. Ik niet in ieder geval. Wel natuurijk als je altijd 300 gewend bent en je pakt dan 900ug.

loadrunner zei:
Dus het kan, alles kan. Als ik twee gram wiet wegsmoor in een kwartier tijd, dan zal ik ook geflipt raken.
Klik om te vergroten...

Daar moet ik je gelijk in geven, van wiet draai ik zowiezo best snel door als ik teveel heb gerookt.

loadrunner zei:
Heeft niet met de drugs te maken, maar met de persoon. Vooral als je niets anders gewend bent, dan huisje boompje beestje, en je al walgt van een elfje of een draak in een film(omdat die niet bestaan). Ja dan kan je inderdaad gaan flippen.
Klik om te vergroten...

Dus ik heb meer kans om te flippen omdat ik walg van films met elven en draken. Hehe wat een onzin.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waarom zou je van de stap van 300 naar 900 ug wel vaag gaan? Je stelligheid in die bewering verbaast me nogal. Ook vind ik loadrunner's opmerking over films met fictieve figuren daarin niet heel vreemd, als mensen zo vast zitten in wat 'echt' is kan een trip nogal vergaande realisaties teweegbrengen, die op hun beurt weer een psychose kunnen veroorzaken. Ikzelf heb het nog nooit zien gebeuren maar ik ben er wel van overtuigd dat het kan.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#12
leppeh zei:
Waarom zou je van de stap van 300 naar 900 ug wel vaag gaan? Je stelligheid in die bewering verbaast me nogal.
Klik om te vergroten...

Het hoeft natuurlijk niet perse, maar 500 ug wordt toch wel een beetje als de magische grens gezien.

leppeh zei:
Ook vind ik loadrunner's opmerking over films met fictieve figuren daarin niet heel vreemd, als mensen zo vast zitten in wat 'echt' is kan een trip nogal vergaande realisaties teweegbrengen, die op hun beurt weer een psychose kunnen veroorzaken. Ikzelf heb het nog nooit zien gebeuren maar ik ben er wel van overtuigd dat het kan.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet wanneer jij elfjes en draken hebt gezien tijdens het trippen. Ik vind films met zoiets erin gewoon saai, ik vind dat 95% van de tijd dat een film echt gebeurd zou moeten kunnen zijn en niet een of andere bulshit met fantasy figuren. Daarnaast zullen mensen die redelijk vast zitten aan dat wat "echt" is trippen vaak anders uitleggen dan mensen die in veel "niet echte" dingen geloven, dit hoeft zeker niet te betekenen dat ze trippen niet kunnen waarderen of het niet geregeld kunnen krijgen. Ik denk wel dat mensen hun meningen en instellingen door het trippen kunnen veranderen, dit kan positiet/negatief of neutraal zijn, maar ik denk stellig dat een psychose alleen kan optreden als je er aanleg voor hebt.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb een keer groene hoekige slagen en kameleons gezien in CEVs.. Dus ik denk dat zoiets in theorie wel kan. Natuurlijk leken ze niet echt, maar meer hoekig en geometisch, maar toch.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#14
Angramar Temenos zei:
Ik heb een keer groene hoekige slagen en kameleons gezien in CEVs.. Dus ik denk dat zoiets in theorie wel kan. Natuurlijk leken ze niet echt, maar meer hoekig en geometisch, maar toch.
Klik om te vergroten...

Maar das toch ies heel anders dan in een OEV elfjes en draken te zien.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#15
500 ug een magische grens? Nog nooit van gehoord eigenlijk... Het gaat ook niet zozeer om de elfjes en de draken maar meer de realisatie dat er meer kan zijn dan wat je in het dagelijks leven ervaart. Hierbij bedoel ik dus niet de elfjes en de draakjes (:rolleyes:) maar meer dat je zintuigen zo te begoochelen zijn dat ze je andere dingen laten zien, en dat het nuchtere leven slechts een van de 'modi' is waarin je hersenen binnenkomende informatie kunnen interpreteren... Hoop dat ik niet te vaag ben, vind het moeilijk uit te leggen.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flip Trip zei:
Maar ik denk stellig dat een psychose alleen kan optreden als je er aanleg voor hebt.
Klik om te vergroten...
Waar je dan op zich ook vrij weinig aan hebt, aangezien je nooit weet of het in je zit :P Tuurlijk altijd wel een lichtelijk hoog in te schatten of lichtelijk laag in te schatten kans (in verband met bijvoorbeeld familie die het wel of juist niet heeft), maar je weet het nooit helemaal zeker.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#17
hennig grellig.
dat het kon gebeuren dat wist/dacht ik al langer.
Ik heb het zelf nog niet bij iemand gezien die het meemaakte en hoop natuurlijk ook
dat ik het nooit te zien ge krijgen.

LSD, the acid of life
h
heartcoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoorde dat het ook wel een labiele jongen was enzo ( en dan ook nog eens 3 zegels nemen, ervanuitgaande dat ze van gemiddelde sterkte waren ). Wel heftig verhaal dit eigenlijk...
Klik om te vergroten...

Ja heftig verhaal maar labiele mensen en psychedelica werkt gewoon niet. Degene die die zegeltjes aan hem heeft verkocht of gegeven, is verantwoordelijk, niet de zegeltjes.

En over het overstappen van 100 naar 300 kan erg heftig zijn voor een beginnende tripper. Ik zou het vergelijken met iemand die een paar keer een smartshop portie paddos op heeft (20-30 gram vers), en dan ineens voor een heroic gaat van 70-80. Dan moet je sterk in je schoenen staan om overeind te blijven staan, als je nog niet zoveel ervaring hebt. En dan is LSD natuurlijk nog heftiger vanwege de veel langere piek.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alleen slaat die paddo vergelijking nergens op.
Dubbele of driedubbele portie paddo's verzwaart je trip sneller dan een dubbele of driedubbele dosis lsd.
De piek van lsd is misschien wel langer, maar ook hanteerbaarder.

Dus ga nu niet meer lsd en paddo's met elkaar vergelijken,
dat heeft geen nut.
h
heartcoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alleen slaat die paddo vergelijking nergens op.
Dubbele of driedubbele portie paddo's verzwaart je trip sneller dan een dubbele of driedubbele dosis lsd.
Klik om te vergroten...

Dat is jouw mening maar niet mijn ervaring dus ik ben het niet met je eens :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."