Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet KAN dus wél gebeuren

Het KAN dus wél gebeuren

39 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#1
In november had ik een trip met 15 vrienden. Hierbij is 1 van de jongens TOTAAL geflipt. Schreeuwen, geen contact meer mee mogelijk, hij liep naar buiten om de buren uit te schelden, sloeg zn eigen vrienden, was echt COMPLEET doorgedraaid, erg fysiek aanwezig, duwen, onmogelijke dingen willen, complete onzin praten. het was alsof hij in een nachtmerrie vastzat. Op een gegeven moment stonden sommigen van ons op het punt de politie te bellen. Na een 3 uur lange HEL doorgemaakt te hebben kwam hij tijdens een ballon lachgas weer bij positieven.

Dat iemand bad kon gaan dat wist ik al, maar dat iemand ook finaal kon flippen dat was nieuw. Het bewijs heb ik gezien. Tot voor kort dacht ik ook dat het maar verhalen waren... Ik weet inmiddels beter. Blijkbaar sluimert er iets onderhuids wat zelfs hij ook niet heeft verwacht.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
als de regels worden nageleefd zal zo iets nooit mogen gebeuren ..

waar waren de sitters ?

:wave:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb bij iemand anders wel een vreemde trip reactie meegemaakt. Het was een meisje dat met ons mee tripte, had niet eens de hoogste dosis van ons allemaal op, het begon schijnbaar goed en toen ging het bij haar mis, dat hebben wij nauwelijks meegemaakt gezien ik samen met Firrah totaal in een eigen wereld wandelde van gestoorde visuals, euforie en gevoel dat niet beter kon worden met de grootste grijnzen op onze gezichten kwamen er pas een paar uur láter achter dat dit aan de hand was. Toen hebben we er persoonlijk ook weinig van mee gekregen. Ze reageerde nergens op en als ze reageerde klopten de reacties niet, ze liep weg van ons gezeldschap en zei steeds 'nee', soms zei ze 'ik kan het niet'. Van iemand anders hoorde we nog veel later dat ze midden op Solstice keihard heeft staan gillen, chaotische paniek. Om een uur of 5 am kwamen we ze voor het eerst weer tegen en toen was ze weer helemaal terug op aarde al tripte ze nog wel, toen bleek dat ze uren lang de loop van een geweer in haar nek had gevoeld, dacht dat ze zich moest opofferen om heel ruigoord te redden en ook dacht dat ze ruigoord moest redden door iedereen LSD te geven. Ze zei dat het niet bad was maar wel erg paranoia. Achteraf bleek dat ze heel erg geobsedeerd is met paranoia sfeertjes en daar meer neigingen naar heeft dan alleen die trip, het was absoluut haar eerste trip niet maar wel de eerste die zo gigantisch raar 'fout' liep.

Ik heb er zelf dus weinig mee van gekregen, dit verhaal is gebaseerd op wat zij vertelde, één kort moment op de dijk waar zij ook bij was en wat een goede vriendin en tripgenoot van haar dan weer vertelde erover. Maarja.. wat ik overeenkomstig vind aan die flip acties van mensen zijn de waanbeelden, verlies van contact met realiteit, soms black outs en vaak vreemd gedrag. Gezien ik dit alleen heb zien gebeuren bij iemand die van zich zelf al een beetje zo is denk ik wél dat je de persoonlijkheid er al voor moet hebben om het te laten gebeuren en dat trips vaak erg dicht bij je eigen aard blijven, maar ja tuurlijk kan het goed fout gaan, dat zou ik niet willen ontkennen.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat je met LSD en aanverwante stoffen zoiezo altijd een risico loopt tenzij je eigen psyche voor 200% kent. Je weet maar nooit waar je een klein afgezonderd deel van jezelf hebt verstopt, en dat dat deel dan terug kan komen in een trip is een van de vele risico's van het trippen. En wie weet wat er nog allemaal in en om je geest aan je vreet, neem een halve zegel en je loopt het risico al om eraan onderdoor te gaan. Maja, dat is dan ook weer een beetje de kick voor sommigen hè? :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bad gaan op LSD ken ik niet, behalve 2 momenten in een trip, maar dat waren absoluut geen bad trips, maar korte momenten in trips.

Het eerste duurde ong. 40 minuten en was m'n eerste keer, op ruigoord.

Ik had een meisje leren kennen, en we hadden elkaar beloof om later op de avond nog elkaar te spreken, maar ik kon der niet vinden. Alles wat bestaat was in het meisje, en ik moest het meisje vinden om alles terug te vinden, maar ik tripte redelijk hard en snapte zelf nergens wat van, dus ik moest eerst mezelf vinden maar dat kon niet want mijn "mezelf" zat in het meisje. :confused:

Kwam erop neer dat ik helemaal zeker wist dat ik voor altijd in een gestoorde, verknipte halfwereld zou leven. Ik flipte niet echt fysiek, ik was meer van binnen aan het flippen.



De tweede keer was onlangs, en dat duurde ong. 10 minuten, was iets waar ik niet echt over na wou denken dat spontaan de kop opstak en opgelost moest worden, en dat kon ik niet echt doen omdat ik niet normaal meer kon denken, en toen sloeg een para moment in dat ik misschien iets te hard ging en de rest van m'n gezelschap me helemaal gestoord zou vinden, maar dat was na 10-15 minuten helemaal voorbij en toen was het weer geweldig.

Wel drie echte "bad trips" gehad van paddo's, maar in die trips ben ik ook niet erg fysiek geflipt.. Ik flip meestal heel erg van binnen, ik ben het soort flipper dat stilletjes in een hoekje zichzelf helemaal gek gaat maken.
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#6
lsd kan echt kompleet finaal te ver gaan, en het heeft zoiezo een grote impact op je leven, als je er verstandig mee omgaat is het een enorme verrijking maar hou hier altijd rekening mee.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Even een qout uit eerder topic:

"Sja ik vind zo ook juist tering heftig, dacht op een gegeven moment dat realiteit zoals wij die dagelijks ervaren niet meer bestond , muziek bleef hangen en hoorde ineens muziek in mijn kop door het geluid gemixed worden, tien dubbele snelheid sync met het hangende geluid! En nog een nummer, en nog een nummer echt vier platen door elkaar allemaal sync. Alsof dat niet erg genoeg was hoorde ik ineens een superzware demonische stem heel duidelijk van alles zeggen alsof ik de weg tussen tijd en ruimte had gevonden en niet werd toegelaten ! Leek echt uren te duren, bleek in totaal maar iets van 20 minuten te zijn. Vond het wel een heel spannende ervaring , maar toch een beetje eng en freaky. Zal je maar gebeuren zit je in ene keer vast tussen tijd en ruimte, ben je dan dood of levend???"

Kan me er dus wel iets bij voorstellen, als je niet sterk in je schoenen staat kan het ECHT ver gaan :openmouth:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Buiten het feit om dat LSD mij heeft geredt in de zin van de manier waarop ik nu denk en dat ik meer potentie bezit dan mensen mij vroeger wou laten geloven, kan het uitdraaien op een ware nachtmerrie.
Zelf ben ik niet echt stabiel en na heel veel drugs gebruiken was ik dat al helemaal niet meer. Toch dronk ik wat Ayahuasca op het laatst. Heb letterlijk iets van 11 uur lopen gillen, schreeuwen, vechten, vloeken, trappen en weet ik wat nog meer gedaan. Het kan zeker wel mis gaan. Ik heb me ook tijden, nu nog weleens, vervreemd gevoeld van mezelf en aarde. Dit laat je inderdaad continue aan zelfmoord denken, omdat alles toch nep is. Eng is het wel, maar ik weet dat ik nu vooral geen drugs meer moet gebruiken, want vroeg of laat gaat het weer mis en dan misschien op een verkeerde plek waar mensen geen geduld hebben en meteen in paniek 112 opbellen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flippen is voor iedereen anders, de ene gaat schreeuwen en agressief doen, de andere gaat paranoide in een hoekje zitten en weer iemand anders gaat neurotisch rondjes lopen, terwijl de vierde in foetushouding gaat huilen en twitchen.
r
rainbow.elfLid
01-01-2024, 00:00
#10
mensen ik wil me hier niet te veel in mengen, maar pas a.u.b. op met LSD, het kan zeker gebeuren dat je hier psychotisch van raakt en je weet ook niet altijd van te voren of er bijvoorbeeld een psychose al " latent" aanwezig is of was voordat je gaat gebruiken. en de rest van je leven anti-psychotica slikken of ziekenhuis in en uit lopen i.v.m. spoedopnames is geen fijn vooruitzicht. dus pas a.u.b. op
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
LSD is geen speelgoed .. :tearsofjoy:
r
rainbow.elfLid
01-01-2024, 00:00
#12
:tearsofjoy:

ik klinkt inderdaad misschien een beetje belerend, maar ik heb gewoon een van mijn beste vriendinnen 7 jaar lang (tot nu toe!) ziekenhuizen in zien gaan, nadat ze een trip heeft genomen, misschien was de acid niet goed, was de dosis te veel, was de omgeving slecht, whatever, maar sindsdien slik ik zelf niet meer zo klakkeloos alles wat voorbij komt..
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ken persoonlijk geen voorbeelden van mensen bij wie het permanent fout is gegaan, maar ja volgend oude onderzoeken krijgen inderdaad 8 op de 1000 mensen die het proberen last van psychoses, tegenover de uberhaubt al 1 op de 100 in de samenleving, het vergroot de kans niet maar dat het het kán triggeren lijkt duidelijk. Nou kunnen veel heftige ervaringen het triggeren, intense emotionele gebeurtenissen in mensen hun levens hebben die neiging namelijk ook.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natuurlijk KAN het wel gebeuren...lijkt me nogal logisch ook. Maar er wordt nu heel extreem op gereageerd omdat het LSD is. Mensen die te veel alcohol ophebben gaan veel vaker compleet door het lint.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die constante vergelijking met alcohol wordt ook een beetje oud.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vergelijk het niet met alcohol hoor. Ik geef ermee aan dat je op elke drug kan flippen en dat dat nogal logisch ook. Maar als het dan om lsd gaat wordt er gelijk zo`n heisa van gemaakt...alsof het gek is dat je van deze drug kunt gaan flippen.

Op mijn beurt wordt ik er een beetje moe van dat er iedere keer een topic wordt geopend als er iemand fout is gegaan op lsd. Lijkt me zoals gezegd nogal duidelijk he. Je kan extreem goed gaan, dus je kan ook extreem fout gaan. No big deal lijkt me.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zelfs de meest ervaren tripper zal met 3x zijn normale dosis gaan flippen.

Dus het kan, alles kan. Als ik twee gram wiet wegsmoor in een kwartier tijd, dan zal ik ook geflipt raken.

Heeft niet met de drugs te maken, maar met de persoon. Vooral als je niets anders gewend bent, dan huisje boompje beestje, en je al walgt van een elfje of een draak in een film(omdat die niet bestaan). Ja dan kan je inderdaad gaan flippen.

met 1500 mics LSD zal ik ook kunnen vliegen, maar dan omdat ik dan niets meer verneem van mezelf en mijn omgeving.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#18
3 zegeltjes is wel extreem veel
tot max 2 gaan

mijn eerste keer was zelf maar een halve maya
maar maya's zijn naar mijn horen eigenlijk de sterkste tripkes die je kan vinden.
maten van mij doen er regelmatig 2 van die.
ze zeggen ook dat ze compleet doordraaien.
ochja , slim blijven en bij 1 houden
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#19
loadrunner zei:
Zelfs de meest ervaren tripper zal met 3x zijn normale dosis gaan flippen.
Klik om te vergroten...

Mhm, waarom, als je altijd 100ug gewend bent en je pakt dan eens 300ug dan hoef je niet perse te flippen toch. Ik niet in ieder geval. Wel natuurijk als je altijd 300 gewend bent en je pakt dan 900ug.

loadrunner zei:
Dus het kan, alles kan. Als ik twee gram wiet wegsmoor in een kwartier tijd, dan zal ik ook geflipt raken.
Klik om te vergroten...

Daar moet ik je gelijk in geven, van wiet draai ik zowiezo best snel door als ik teveel heb gerookt.

loadrunner zei:
Heeft niet met de drugs te maken, maar met de persoon. Vooral als je niets anders gewend bent, dan huisje boompje beestje, en je al walgt van een elfje of een draak in een film(omdat die niet bestaan). Ja dan kan je inderdaad gaan flippen.
Klik om te vergroten...

Dus ik heb meer kans om te flippen omdat ik walg van films met elven en draken. Hehe wat een onzin.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waarom zou je van de stap van 300 naar 900 ug wel vaag gaan? Je stelligheid in die bewering verbaast me nogal. Ook vind ik loadrunner's opmerking over films met fictieve figuren daarin niet heel vreemd, als mensen zo vast zitten in wat 'echt' is kan een trip nogal vergaande realisaties teweegbrengen, die op hun beurt weer een psychose kunnen veroorzaken. Ikzelf heb het nog nooit zien gebeuren maar ik ben er wel van overtuigd dat het kan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."