Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet KAN dus wél gebeuren

Het KAN dus wél gebeuren

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alle propaganda over lsd en andere hallucinerende middelen over mensen die doordraaien of uit het raam springen is natuurlijk allang achterhaald, maar het kan dus degelijk wel gebeuren, en toen ik het verhaal hoorde schrok ik wel even dat zoiets kan gebeuren:

Twee vrienden van me vertelde me gisteren over de avond ervoor, vrijdagavond dus. Ze waren gewoon aan het chillen bij 1 van hen in het (studenten)huis toen een huisgenoot opeens totaal paranoide kwam flippen dat de muziek zachter moest. Vervolgens verbouwt die zijn hele kamer inclusief televisie, is zijn mond aan het bloeden omdat die zijn tong zowat had doorgebeten en probeerde die zijn eigen nek constant te breken.

Voor ze het wisten rende die als een gek naar buiten, achteraf hoorde ze dat die de snelweg was opgerend en voor een auto was gerend, nu ligt die in het ziekenhuis met zijn gezicht helemaal verneukt. Dit na 3 zegels lsd.

Hoorde dat het ook wel een labiele jongen was enzo ( en dan ook nog eens 3 zegels nemen, ervanuitgaande dat ze van gemiddelde sterkte waren ). Wel heftig verhaal dit eigenlijk...

Weet niet of er veel plek is voor discussie in dit topic, maar wilde dit gewoon even delen,

Gr,
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
J0rrit zei:
Hoorde dat het ook wel een labiele jongen was enzo ( en dan ook nog eens 3 zegels nemen, ervanuitgaande dat ze van gemiddelde sterkte waren ).
Klik om te vergroten...
Dan vraag je er om, ja.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat ook niemand in de waan leefde dat acid voor iedereen de hemel is. Voor mij wel, wat niet wegneemt dat ik toch voor die enkele gevallen wil blijven waarschuwen.

Heb zelf een kennis gehad die zichzelf heeft beeindigd, het is niet 100 procent vast te stellen dat de acid de doorslag heeft gegeven. Maar dat diegene zich vervreemd voelde van al het aardse stond wel vast. Wat ook in z'n aankondiging voor z'n afscheid naar boven kwam.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat het kon gebeuren wist ik allang...

Vond eerst de verhalen ook wat "overdreven" maar toen heb ik van dichtbij meegemaakt hoe iemand het compleet verloor, geen controle meer had over zichzelf. Ik kan me inderdaad voorstellen dat mensen in zo'n staat dingen doen waar ze zich niet bewust van zijn.

Maar om nou te zeggen dat hij erom gevraagd had, nee. Als ik mensen mijn levensverhaal zou vertellen zouden ze me denk ik als aller áller laatste LSD aanraden, en toch is het verreweg mijn favoriet en heb ik ook wel eens 400mics op een avond genomen, en gecomineerd met andere middelen en dat ging ook prima...

Ik zou niet kunnen zeggen wat nou wel de doorslaggevende factor is voor zoiets om te gebeuren, maar dat het kan heb ik van heel dichtbij meegemaakt.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
En weet je helemaal zeker dat die LSD op had, of is er ook nog een heel klein kansje dat die vrienden van jou je dat vertellen omdat ze het niet helemaal eens zijn met jou gebruik bijvoorbeeld ? Of misschien dat hun het gehoord hebben via weer iemand en het als waar hebben aangenomen ? (immers die gast schijnt zelf niet echt in een toestant geweest te zijn om te vertellen of ie wat op had)

Sorry, ben nog steeds sceptish gezien ik wekelijks tientallen tot 100en trippende mensen wel persoonlijk zelf meemaak en dit soort verhalen nog steeds via erg indirecte wijze ooit tot me komen.

Daarnaast zie ik het ook nog niet eens als onmogelijk hoor, gezien je zulke dingen in een psychose makkelijk kan doen en als je een psychose zonder lsd kan hebben zal het met ook wel kunnen. Maar deze post overtuigd me nog niet dat dit er een voorbeeld van is.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had de lsd geregeld, ik was erbij toen hij het onder zijn tong legde, ik was erbij toen die wel nog "op deze wereld was", ik was erbij toen die "niet meer van deze wereld was", en ik was erbij toen hij bij kwam en zich niet meer kon herinneren dat ie 3 minuten van tevoren op de grond had gelegen in het appartement waar we waren, laat staan hoe we daar gekomen waren...

Sowiso was het een goede vriend van me die me niet (bewust) "zoiets aan zou doen" maar daarbij is hij in het hartje winter zijn jas, vest en trui verloren (moet behoorlijk koud zijn geweest) en zijn tas met allemaal spullen, zijn bril en hij heeft zijn net nieuwe groene laser kapot gegooid zonder het in de gaten te hebben...

Nee ik sta echt 100000% ervoor in dat dat ECHT was !
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lsd kan een sluimerende psychose in je oproepen, het is dus wel zo dat als iemand compleet flipt er bij diegene al iets niet helemaal goed zat/zit.

Wacky zei:
Sorry, ben nog steeds sceptish gezien ik wekelijks tientallen tot 100en trippende mensen wel persoonlijk zelf meemaak en dit soort verhalen nog steeds via erg indirecte wijze ooit tot me komen.
Klik om te vergroten...

Erg mooi dat je dit zegt..(hoewel wel even offtopic) Ken je bijvoorbeeld persoonlijk iemand die besmet is geraakt met hiv?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stighar zei:
Lsd kan een sluimerende psychose in je oproepen, het is dus wel zo dat als iemand compleet flipt er bij diegene al iets niet helemaal goed zat/zit.
Klik om te vergroten...

Waar baseer je dat op?
Ik denk dat het iedereen kan gebeuren, en dat het ook te maken heeft met de mind setting die je had voordat je LSD ging nuttigen. Als je je niet perfect voelt en weinig slaap hebt gehad ben je kwetsbaarder en draai je makkelijker door op LSD dan als je uitgeslapen en vrolijk bent.

Feit is dat er geen cijfers zijn hoe vaak dit gebeurt, maar wel dat er meerdere mensen zijn (ook op DF die ik heb gesproken) die helemaal doordraaien op LSD.
LSD is helemaal niet zo veilig als hier wordt beweerd. Geestelijk kan je er raar van worden, pas op.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat baseer ik in eerste instantie op de opmerking uit de eerste post waarin gezegd wordt dat het al een labiele jongen bleek te zijn, de enige mensen waarvan ik weet dat ze doorgedraaid zijn (of van heb gehoord) hadden al mentale issues. Overigens is het niet zo dat daar nooit meer goed mee is gekomen.

Mijn persoonlijke ervaring en inzicht zegt me dat het ergste wat een "normaal" persoon kan gebeuren een flinke nare ervaring is, wat je later weer kan relativeren, en waar je misschien zelfs meer leer uit kan trekken dan een "goede", fijne trip.

Wat je zegt, dat je er geestelijk raar van kan worden, daar heb je ook gelijk in. Mensen die te veel lsd gebruiken kunnen er inderdaad een beetje raar van worden, afgesloten, stil, misschien totaal in een eigen wereld. Soms alleen te begrijpen als je zelf aan het trippen bent :P

En natuurlijk merk ik ook aan mezelf kleine dingetjes. Voornamelijk het zomaar afdwalen van gedachten op momenten wanneer het niet wenselijk is.

Ik ben overigens nieuw op dit forum, en je zal merken dat ik voornamelijk oordeel vanuit mijn eigen ervaringen en kennis, en ik geef toe dat ik het ook bij het verkeerde eind kan hebben. Je zal van mij ook niet snel horen dat je ongelijk hebt, maar eerder wat mijn visie op het onderwerp is.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Overigens wil ik zeker niet stellen dat iedereen maar lsd kan en moet gaan gebruiken, niet iedereen is toe aan zo'n ervaring en lang niet iedereen kan deze plaatsen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat het ook heel veel te maken heeft met hoe een persoon reageert op dingen. Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die totaal zouden flippen van sommige momenten in mijn trips, terwijl ik zelf iets heb van "he, dit is vet krankzinnig, ik trip hard ^^". En andersom ook natuurlijk. De een kan beter met bad trips omgaan dan de ander heb ik ook gemerkt bij vrienden. Het is vaak ook hoe ervaren een persoon is.
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#12
In november had ik een trip met 15 vrienden. Hierbij is 1 van de jongens TOTAAL geflipt. Schreeuwen, geen contact meer mee mogelijk, hij liep naar buiten om de buren uit te schelden, sloeg zn eigen vrienden, was echt COMPLEET doorgedraaid, erg fysiek aanwezig, duwen, onmogelijke dingen willen, complete onzin praten. het was alsof hij in een nachtmerrie vastzat. Op een gegeven moment stonden sommigen van ons op het punt de politie te bellen. Na een 3 uur lange HEL doorgemaakt te hebben kwam hij tijdens een ballon lachgas weer bij positieven.

Dat iemand bad kon gaan dat wist ik al, maar dat iemand ook finaal kon flippen dat was nieuw. Het bewijs heb ik gezien. Tot voor kort dacht ik ook dat het maar verhalen waren... Ik weet inmiddels beter. Blijkbaar sluimert er iets onderhuids wat zelfs hij ook niet heeft verwacht.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
als de regels worden nageleefd zal zo iets nooit mogen gebeuren ..

waar waren de sitters ?

:wave:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb bij iemand anders wel een vreemde trip reactie meegemaakt. Het was een meisje dat met ons mee tripte, had niet eens de hoogste dosis van ons allemaal op, het begon schijnbaar goed en toen ging het bij haar mis, dat hebben wij nauwelijks meegemaakt gezien ik samen met Firrah totaal in een eigen wereld wandelde van gestoorde visuals, euforie en gevoel dat niet beter kon worden met de grootste grijnzen op onze gezichten kwamen er pas een paar uur láter achter dat dit aan de hand was. Toen hebben we er persoonlijk ook weinig van mee gekregen. Ze reageerde nergens op en als ze reageerde klopten de reacties niet, ze liep weg van ons gezeldschap en zei steeds 'nee', soms zei ze 'ik kan het niet'. Van iemand anders hoorde we nog veel later dat ze midden op Solstice keihard heeft staan gillen, chaotische paniek. Om een uur of 5 am kwamen we ze voor het eerst weer tegen en toen was ze weer helemaal terug op aarde al tripte ze nog wel, toen bleek dat ze uren lang de loop van een geweer in haar nek had gevoeld, dacht dat ze zich moest opofferen om heel ruigoord te redden en ook dacht dat ze ruigoord moest redden door iedereen LSD te geven. Ze zei dat het niet bad was maar wel erg paranoia. Achteraf bleek dat ze heel erg geobsedeerd is met paranoia sfeertjes en daar meer neigingen naar heeft dan alleen die trip, het was absoluut haar eerste trip niet maar wel de eerste die zo gigantisch raar 'fout' liep.

Ik heb er zelf dus weinig mee van gekregen, dit verhaal is gebaseerd op wat zij vertelde, één kort moment op de dijk waar zij ook bij was en wat een goede vriendin en tripgenoot van haar dan weer vertelde erover. Maarja.. wat ik overeenkomstig vind aan die flip acties van mensen zijn de waanbeelden, verlies van contact met realiteit, soms black outs en vaak vreemd gedrag. Gezien ik dit alleen heb zien gebeuren bij iemand die van zich zelf al een beetje zo is denk ik wél dat je de persoonlijkheid er al voor moet hebben om het te laten gebeuren en dat trips vaak erg dicht bij je eigen aard blijven, maar ja tuurlijk kan het goed fout gaan, dat zou ik niet willen ontkennen.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk dat je met LSD en aanverwante stoffen zoiezo altijd een risico loopt tenzij je eigen psyche voor 200% kent. Je weet maar nooit waar je een klein afgezonderd deel van jezelf hebt verstopt, en dat dat deel dan terug kan komen in een trip is een van de vele risico's van het trippen. En wie weet wat er nog allemaal in en om je geest aan je vreet, neem een halve zegel en je loopt het risico al om eraan onderdoor te gaan. Maja, dat is dan ook weer een beetje de kick voor sommigen hè? :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bad gaan op LSD ken ik niet, behalve 2 momenten in een trip, maar dat waren absoluut geen bad trips, maar korte momenten in trips.

Het eerste duurde ong. 40 minuten en was m'n eerste keer, op ruigoord.

Ik had een meisje leren kennen, en we hadden elkaar beloof om later op de avond nog elkaar te spreken, maar ik kon der niet vinden. Alles wat bestaat was in het meisje, en ik moest het meisje vinden om alles terug te vinden, maar ik tripte redelijk hard en snapte zelf nergens wat van, dus ik moest eerst mezelf vinden maar dat kon niet want mijn "mezelf" zat in het meisje. :confused:

Kwam erop neer dat ik helemaal zeker wist dat ik voor altijd in een gestoorde, verknipte halfwereld zou leven. Ik flipte niet echt fysiek, ik was meer van binnen aan het flippen.



De tweede keer was onlangs, en dat duurde ong. 10 minuten, was iets waar ik niet echt over na wou denken dat spontaan de kop opstak en opgelost moest worden, en dat kon ik niet echt doen omdat ik niet normaal meer kon denken, en toen sloeg een para moment in dat ik misschien iets te hard ging en de rest van m'n gezelschap me helemaal gestoord zou vinden, maar dat was na 10-15 minuten helemaal voorbij en toen was het weer geweldig.

Wel drie echte "bad trips" gehad van paddo's, maar in die trips ben ik ook niet erg fysiek geflipt.. Ik flip meestal heel erg van binnen, ik ben het soort flipper dat stilletjes in een hoekje zichzelf helemaal gek gaat maken.
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#17
lsd kan echt kompleet finaal te ver gaan, en het heeft zoiezo een grote impact op je leven, als je er verstandig mee omgaat is het een enorme verrijking maar hou hier altijd rekening mee.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#18
Even een qout uit eerder topic:

"Sja ik vind zo ook juist tering heftig, dacht op een gegeven moment dat realiteit zoals wij die dagelijks ervaren niet meer bestond , muziek bleef hangen en hoorde ineens muziek in mijn kop door het geluid gemixed worden, tien dubbele snelheid sync met het hangende geluid! En nog een nummer, en nog een nummer echt vier platen door elkaar allemaal sync. Alsof dat niet erg genoeg was hoorde ik ineens een superzware demonische stem heel duidelijk van alles zeggen alsof ik de weg tussen tijd en ruimte had gevonden en niet werd toegelaten ! Leek echt uren te duren, bleek in totaal maar iets van 20 minuten te zijn. Vond het wel een heel spannende ervaring , maar toch een beetje eng en freaky. Zal je maar gebeuren zit je in ene keer vast tussen tijd en ruimte, ben je dan dood of levend???"

Kan me er dus wel iets bij voorstellen, als je niet sterk in je schoenen staat kan het ECHT ver gaan :openmouth:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Buiten het feit om dat LSD mij heeft geredt in de zin van de manier waarop ik nu denk en dat ik meer potentie bezit dan mensen mij vroeger wou laten geloven, kan het uitdraaien op een ware nachtmerrie.
Zelf ben ik niet echt stabiel en na heel veel drugs gebruiken was ik dat al helemaal niet meer. Toch dronk ik wat Ayahuasca op het laatst. Heb letterlijk iets van 11 uur lopen gillen, schreeuwen, vechten, vloeken, trappen en weet ik wat nog meer gedaan. Het kan zeker wel mis gaan. Ik heb me ook tijden, nu nog weleens, vervreemd gevoeld van mezelf en aarde. Dit laat je inderdaad continue aan zelfmoord denken, omdat alles toch nep is. Eng is het wel, maar ik weet dat ik nu vooral geen drugs meer moet gebruiken, want vroeg of laat gaat het weer mis en dan misschien op een verkeerde plek waar mensen geen geduld hebben en meteen in paniek 112 opbellen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flippen is voor iedereen anders, de ene gaat schreeuwen en agressief doen, de andere gaat paranoide in een hoekje zitten en weer iemand anders gaat neurotisch rondjes lopen, terwijl de vierde in foetushouding gaat huilen en twitchen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."