Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD, Realiteit of FAKE

LSD, Realiteit of FAKE

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#1
LSD bestaat uit wat moleculen die tegen je 5HT-2 receptoren aantikken. De pseudozintuiglijke signalen die je zo extra binnenkrijgt zijn vooral afhankelijk van je set en setting, lijkt me sterk dat daar ineens op magische wijze allerlei kosmische waarheden tussen gekropen komen.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik ga voor FAKE
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dreuge zei:
ik ga voor FAKE
Klik om te vergroten...
Laten we er een poll aan vastmaken.

Liesette zei:
de waarheid bestaat helaas niet ...
Klik om te vergroten...
De waarheid bestaat wel, maar is voor iedereen anders.
De absolute waarheid bestaat daarentegen niet. Of dat nu jammer is of niet, het is wat het is.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#4
Doortript mag je natuurlijkt nooit worden...

Eigenlijk steun ik volledig EI's comment maar wou toch nog even aan toevoegen,

Realiteit is ongelofelijk relatief.

Neem nou eens een konijntje. Die heeft geen flauw benul over wat er zich werkelijk allemaal afspeelt op Aarde. Hij leeft lauter instinctief, amper/geen ik-besef...

Wij staan hier uiteraard boven en zijn ons bewust van waar en wie we zijn.

Maar waarom zouden er zich op andere dimensies geen andere realiteiten kunnen afspelen?
Maar onze zintuigen zijn gewoon niet uitgerust om het waar te nemen.

Beetje zoals we voor IR stralen ook apparatuur nodig hebben. :)

Zeggen dat dat zo is is even stupide als zeggen dat het niet zo is...

Dan kan je natuurlijk ook nog gelijk Mckenna beginnen en DMT-hyperspace verbinden met de pijnappelklier waar de kristallen zitten die bij de Hindoes (Derde oog) hun visioenen bezorgt (eens opengezet.) en die kristallen zien als connector om plots dan wél de hyperspace waar te kunnen nemen....

maar da's al redelijk doorgetript... :sunglasses:
Denk ik.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lavalamp zei:
Doortript mag je natuurlijkt nooit worden...

Eigenlijk steun ik volledig EI's comment maar wou toch nog even aan toevoegen,

Realiteit is ongelofelijk relatief.

Neem nou eens een konijntje. Die heeft geen flauw benul over wat er zich werkelijk allemaal afspeelt op Aarde. Hij leeft lauter instinctief, amper/geen ik-besef...

Wij staan hier uiteraard boven en zijn ons bewust van waar en wie we zijn.

Maar waarom zouden er zich op andere dimensies geen andere realiteiten kunnen afspelen?
Maar onze zintuigen zijn gewoon niet uitgerust om het waar te nemen.

Beetje zoals we voor IR stralen ook apparatuur nodig hebben. :)

Zeggen dat dat zo is is even stupide als zeggen dat het niet zo is...

Dan kan je natuurlijk ook nog gelijk Mckenna beginnen en DMT-hyperspace verbinden met de pijnappelklier waar de kristallen zitten die bij de Hindoes (Derde oog) hun visioenen bezorgt (eens opengezet.) en die kristallen zien als connector om plots dan wél de hyperspace waar te kunnen nemen....

maar da's al redelijk doorgetript... :sunglasses:
Denk ik.
Klik om te vergroten...
[youtube]PKMxblGV-2M[/youtube]
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Einstein zei:
LSD bestaat uit wat moleculen die tegen je 5HT-2 receptoren aantikken. De pseudozintuiglijke signalen die je zo extra binnenkrijgt zijn vooral afhankelijk van je set en setting, lijkt me sterk dat daar ineens op magische wijze allerlei kosmische waarheden tussen gekropen komen.
Klik om te vergroten...

Inderdaad ben het met je eens. Maar moet wel zeggen dat als je in sommige ogen een bizarre dosis neemt het moeilijk te onderscheiden is soms(Realiteit of FAKE). Heb er zelf geen last van maar zo ben ik nu eenmaal blijkbaar. Kan me wel voorstellen dat je onmogelijke dingen probeert mee te nemen uit ervaringen, spreek uit ervaring.
Maar heeft blijkbaar goed bijzonder uitgepakt in dit geval als het 100% klopt. Ik zeg en zei altijd niets is onmogelijk tot op zekere hoogte dan haha.
Piece!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Einstein zei:
LSD bestaat uit wat moleculen die tegen je 5HT-2 receptoren aantikken. De pseudozintuiglijke signalen die je zo extra binnenkrijgt zijn vooral afhankelijk van je set en setting, lijkt me sterk dat daar ineens op magische wijze allerlei kosmische waarheden tussen gekropen komen.
Klik om te vergroten...

Zeer mooi gezegd, dat is inderdaad waar het feitelijk op neer komt ! :grin:

Ik heb vroeger op een andere manier naar LSD gekeken, in het begin is alles zo magisch en mooi, dan kan je wel even op een dwaalspoor brengen. Het kan lijken alsof hetgeen wat je ziet en denkt tijdens een trip realiteit is, dat is het echter niet. Ik vind het persoonlijk nog steeds een magnifieke stof, maar het is een dromerige stof. Totaal niet realistisch. Ik vind bijvoorbeeld de "inzichten" die je ervan kunt krijgen leuk en mooi, maar ze zijn tegelijk ook utopisch en idealistisch. Totaal niet realistisch dus. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening na redelijk wat ervaring met LSD.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#8
De eerste keer dat je tript op wat dan ook is gewoon pure magie. Dat gevoel krijg je nooit meer terug, je ervaart gewoon die bewondering en vreugde die alleen een kind van 5 kan voelen bij een nieuwe disney film.

Ik vind trippen nu voornamelijk leuk omdat het telkens een andere ervaring is er nog veel in mijn hoofd te ontdekken valt :sunglasses: Mijn eerste keer mescaline of 2cb gaat hopelijk toch nog een magisch tintje hebben, net als mijn eerste keer DMT :hearteyes: :sunglasses:

Zoals Sublimo zei laat je je nogal snel misleiden door de impact die psychedelica hebben op een niet doortripte geest. Maar de realiteit speelt zich in de hoofden van het volk af, er is geen 'algemene realiteit'. Deze is gewoon hoe wij als mens onze leefsituatie ingesteld hebben en hoe we biologisch interactie met onze omgeving hebben. De kleuren die wij zien zijn niet de 'echte of algemene' kleuren. Elk wezen ziet deze anders, trippen laat je kleuren op een totaal andere manier zien. Zijn deze kleuren daarom niet echt? Ze zijn nog altijd hetzelfde maar je bekijkt ze gewoon anders, net zoals alles een zekere stabiliteit heeft maar je er zo wel anders tegenaan kan kijken.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat je op LSD veel beter kunt focussen zonder de totale overview te verliezen. Je intelligentie vermogen gaat omhoog. Bij te veel LSD ga je het zicht op de realiteit verliezen.

Het is voor mij de reden dat ik LSD neem, het voelt zo lekker intelligent, heerlijk gewoon!
s
sjoerd101Lid
01-01-2024, 00:00
#10
http://www.miqel.com/entheogens/francis ... a_lsd.html

De ontdekker van DNA was onder invloed van LSD..

Dit bevestigd een beetje wat ik al dacht (al hou ik mezelf misschien keihard voor de gek), dat de inzichten onder invloed van lsd ook echt waar zijn (deels) ik twijfelde of de LSD er nou voor zorgde dat je alles maar geloofd, dat alles logisch lijkt wat je bedenkt OF dat het logisch IS, maar je dit alleen kan zien onder invloed van LSD..

Dus.. is de wereld onder invloed van LSD de realiteit, of, LIJKT de wereld onder invloed van LSD de realiteit??

Wie heeft het antwoord??
:confused:
(Kom net uit een trip dus misschien heb ik later spijt van deze post)
:stoned:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snap wat je bedoeld. Ik heb die gedachte ook vaak, alles lijkt zo echt tijdens het trippen.
Maar ik denk dat het geen gezonde gedachte is om er echt van uit te gaan dat de realiteit niet de realiteit is.

Volgens mij is de realiteit wel echt maar door tripmiddelen ervaar je die "realiteit" echter anders, je zintuigen worden gewoon overgestimuleerd en daardoor neem je alles anders waar.
En dat lijkt soms zo juist tijdens een trip dat je denkt dat de realiteit fake is.

Realiteit is ergens relatief, het is iets aangeleerd. Is rood echt rood omdat we dat kleur die naam hebben gegeven, het is iets dat universeel aanschouwd wordt als "realiteit" dus nemen we dat maar for granted. Maar het is gezond om daar eens anders naar te kijken al dan niet met tripmiddelen.

Misschien is het de alcohol die spreekt bij mij maar ik weet precies wat je bedoeld, maar je mag het niet zo ver laten komen dat je dat begint te geloven. Voor je het weet lijkt niets nog "echt"...

Edit: Niemand weet het antwoord..
s
sjoerd101Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Heeft iemand van jullie de film "What the bleep do we know?" Gezien. Toevallig net voor het eerst gezien en echt iets voor jullie. Life Changing
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hele goede vraag! Toevallig heb ik het daar pas nog over gehad met iemand.

Ik weet precies wat je voelde toen je die vraag bedacht. Tot op zekere hoogte mag ik LSD-realiteit realistisch noemen van mezelf. Ik heb genoeg inzicht in mijn persoon gekregen waar ik heden ten dage nog steeds profijt van heb om niet alles af te doen als "trip bullshit".

Wanneer je als pessimist met je neus op het feit gedrukt wordt dat het leven veel leuker is als optimist en je dit integreert in je dagelijkse doen en laten, vind ik dat een ontdekking die voor realiteit aangenomen mag worden.

Echter, ga je LSD misbruiken en bijvoorbeeld voorbij waaiende bladeren (, opgevangen gesprekken van wildvreemden op straat, glazen drinken die je omstoot, loszittende stoeptegels waar je bijna je nek over breekt, die auto die jou net niet raakt als je niet oplet tijdens het oversteken etc etc) als test beginnen te zien zien.. Een soort toets om te zien waar je in een volgend leven naartoe mag.. Dan krijg je een heel vertekend beeld van de werkelijkheid naar mijn mening.

Gebruik met mate is volgens mij een verrijking, maar misbruik wellicht een beperking, ook al voelt het op het moment zelf natuurlijk niet zo. Daar was je zelf ook al achter gelukkig:

of de LSD er nou voor zorgde dat je alles maar geloofd, dat alles logisch lijkt wat je bedenkt OF dat het logisch IS, maar je dit alleen kan zien onder invloed van LSD..
Klik om te vergroten...

Dat is echt zo typisch.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heerlijke vraag :)

Voordat je deze kunt beantwoorden is er volgens mij eerst een andere vraag te beantwoorden:

Wat is realiteit? Is realiteit een absoluut iets? Bestaat er één ultieme realiteit, of is realiteit wat je waarneemt, en dus per mens verschillend? We zien een kleur en noemen deze kleur rood, maar zien wij allen daadwerkelijk dezelfde kleur?

Volgens mij is een trip, op wat voor stof dan ook,een realiteit. Echter lijkt er ook een collectieve realiteit te bestaan. Iets waarvan we hebben afgesproken dat het dé realiteit is. En moet je trips nemen voor wat ze zijn, een kijkje in een andere realiteit. Een ander perspectief op de collectieve realiteit. Prachtig om tot nieuwe inzichten te komen, maar onmogelijk om voor altijd aan vast te houden. Deze collectieve realiteit bezit prachtige wonderen, evenals een trip-realiteit. Alleen zijn we zo gewend aan de collectieve, dat het moeilijk is die wonderen nog te zien. Terwijl in een trip alles nieuw is, en dus veel meer indruk maakt.

Ondertussen raak ik van dit verhaal typen een beetje de draad kwijt van mijn realiteit. Een mooie quote van Bill Hicks :

“Life is only a dream and we are the imagination of ourselves.”

Zo, tijd voor bier, lang leve de Koningin! :beer:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nathaniel zei:
Heerlijke vraag :)

Voordat je deze kunt beantwoorden is er volgens mij eerst een andere vraag te beantwoorden:

Wat is realiteit? Is realiteit een absoluut iets? Bestaat er één ultieme realiteit, of is realiteit wat je waarneemt, en dus per mens verschillend? We zien een kleur en noemen deze kleur rood, maar zien wij allen daadwerkelijk dezelfde kleur?

Volgens mij is een trip, op wat voor stof dan ook,een realiteit. Echter lijkt er ook een collectieve realiteit te bestaan. Iets waarvan we hebben afgesproken dat het dé realiteit is. En moet je trips nemen voor wat ze zijn, een kijkje in een andere realiteit. Een ander perspectief op de collectieve realiteit. Prachtig om tot nieuwe inzichten te komen, maar onmogelijk om voor altijd aan vast te houden. Deze collectieve realiteit bezit prachtige wonderen, evenals een trip-realiteit. Alleen zijn we zo gewend aan de collectieve, dat het moeilijk is die wonderen nog te zien. Terwijl in een trip alles nieuw is, en dus veel meer indruk maakt.

Ondertussen raak ik van dit verhaal typen een beetje de draad kwijt van mijn realiteit. Een mooie quote van Bill Hicks :

“Life is only a dream and we are the imagination of ourselves.”

Zo, tijd voor bier, lang leve de Koningin! :beer:
Klik om te vergroten...

No offence, maar je hebt zo ongeveer heel mijn post gekopieerd en het een beetje in je eigen woorden gezet...
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#16
haha wow die had ik helemaal niet gelezen. Zelfs 't is rood rood gedeelte zit erin :tearsofjoy:

Sorry zal volgende keer alle posts eerst goed lezen :flushed:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nathaniel zei:
haha wow die had ik helemaal niet gelezen. Zelfs 't is rood rood gedeelte zit erin :tearsofjoy:

Sorry zal volgende keer alle posts eerst goed lezen :flushed:
Klik om te vergroten...

Ja het was daardoor dat ik er helemaal niets meer van begreep. :tearsofjoy:
Maar zoals ik al zei: no offence.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#18
sjoerd101 zei:
Heeft iemand van jullie de film "What the bleep do we know?" Gezien. Toevallig net voor het eerst gezien en echt iets voor jullie. Life Changing
Klik om te vergroten...
Jup.

Al vind ik het een gevaarlijk iets om kwantummechanica en spiritualiteit aan elkaar te koppelen, hierdoor is er ook veel kritiek op de film.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#19
de waarheid bestaat helaas niet ...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Arthur King zei:
sjoerd101 zei:
Heeft iemand van jullie de film "What the bleep do we know?" Gezien. Toevallig net voor het eerst gezien en echt iets voor jullie. Life Changing
Klik om te vergroten...
Jup.

Al vind ik het een gevaarlijk iets om kwantummechanica en spiritualiteit aan elkaar te koppelen, hierdoor is er ook veel kritiek op de film.
Klik om te vergroten...

En is de film ook niet echt geloofwaardig, weer iemand die anderen wil overtuigen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."