Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD, Realiteit of FAKE

LSD, Realiteit of FAKE

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lavalamp zei:
Doortript mag je natuurlijkt nooit worden...

Eigenlijk steun ik volledig EI's comment maar wou toch nog even aan toevoegen,

Realiteit is ongelofelijk relatief.

Neem nou eens een konijntje. Die heeft geen flauw benul over wat er zich werkelijk allemaal afspeelt op Aarde. Hij leeft lauter instinctief, amper/geen ik-besef...

Wij staan hier uiteraard boven en zijn ons bewust van waar en wie we zijn.

Maar waarom zouden er zich op andere dimensies geen andere realiteiten kunnen afspelen?
Maar onze zintuigen zijn gewoon niet uitgerust om het waar te nemen.

Beetje zoals we voor IR stralen ook apparatuur nodig hebben. :)

Zeggen dat dat zo is is even stupide als zeggen dat het niet zo is...

Dan kan je natuurlijk ook nog gelijk Mckenna beginnen en DMT-hyperspace verbinden met de pijnappelklier waar de kristallen zitten die bij de Hindoes (Derde oog) hun visioenen bezorgt (eens opengezet.) en die kristallen zien als connector om plots dan wél de hyperspace waar te kunnen nemen....

maar da's al redelijk doorgetript... :sunglasses:
Denk ik.
Klik om te vergroten...
[youtube]PKMxblGV-2M[/youtube]
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Einstein zei:
LSD bestaat uit wat moleculen die tegen je 5HT-2 receptoren aantikken. De pseudozintuiglijke signalen die je zo extra binnenkrijgt zijn vooral afhankelijk van je set en setting, lijkt me sterk dat daar ineens op magische wijze allerlei kosmische waarheden tussen gekropen komen.
Klik om te vergroten...

Inderdaad ben het met je eens. Maar moet wel zeggen dat als je in sommige ogen een bizarre dosis neemt het moeilijk te onderscheiden is soms(Realiteit of FAKE). Heb er zelf geen last van maar zo ben ik nu eenmaal blijkbaar. Kan me wel voorstellen dat je onmogelijke dingen probeert mee te nemen uit ervaringen, spreek uit ervaring.
Maar heeft blijkbaar goed bijzonder uitgepakt in dit geval als het 100% klopt. Ik zeg en zei altijd niets is onmogelijk tot op zekere hoogte dan haha.
Piece!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Einstein zei:
LSD bestaat uit wat moleculen die tegen je 5HT-2 receptoren aantikken. De pseudozintuiglijke signalen die je zo extra binnenkrijgt zijn vooral afhankelijk van je set en setting, lijkt me sterk dat daar ineens op magische wijze allerlei kosmische waarheden tussen gekropen komen.
Klik om te vergroten...

Zeer mooi gezegd, dat is inderdaad waar het feitelijk op neer komt ! :grin:

Ik heb vroeger op een andere manier naar LSD gekeken, in het begin is alles zo magisch en mooi, dan kan je wel even op een dwaalspoor brengen. Het kan lijken alsof hetgeen wat je ziet en denkt tijdens een trip realiteit is, dat is het echter niet. Ik vind het persoonlijk nog steeds een magnifieke stof, maar het is een dromerige stof. Totaal niet realistisch. Ik vind bijvoorbeeld de "inzichten" die je ervan kunt krijgen leuk en mooi, maar ze zijn tegelijk ook utopisch en idealistisch. Totaal niet realistisch dus. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening na redelijk wat ervaring met LSD.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#4
De eerste keer dat je tript op wat dan ook is gewoon pure magie. Dat gevoel krijg je nooit meer terug, je ervaart gewoon die bewondering en vreugde die alleen een kind van 5 kan voelen bij een nieuwe disney film.

Ik vind trippen nu voornamelijk leuk omdat het telkens een andere ervaring is er nog veel in mijn hoofd te ontdekken valt :sunglasses: Mijn eerste keer mescaline of 2cb gaat hopelijk toch nog een magisch tintje hebben, net als mijn eerste keer DMT :hearteyes: :sunglasses:

Zoals Sublimo zei laat je je nogal snel misleiden door de impact die psychedelica hebben op een niet doortripte geest. Maar de realiteit speelt zich in de hoofden van het volk af, er is geen 'algemene realiteit'. Deze is gewoon hoe wij als mens onze leefsituatie ingesteld hebben en hoe we biologisch interactie met onze omgeving hebben. De kleuren die wij zien zijn niet de 'echte of algemene' kleuren. Elk wezen ziet deze anders, trippen laat je kleuren op een totaal andere manier zien. Zijn deze kleuren daarom niet echt? Ze zijn nog altijd hetzelfde maar je bekijkt ze gewoon anders, net zoals alles een zekere stabiliteit heeft maar je er zo wel anders tegenaan kan kijken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."