#1
Is er al een LSDfetisjist die het antwoord op de vraag weet of de kip of het ei er het eerst was? ![:sunglasses:]()
Angramar Temenos zei:Waarom? Ik functioneer prima in het dagelijks leven. Ik heb school, werk, vrienden... Het enige wat ik niet meer heb zijn knagende levensvragen waar zoveel mensen last van hebben, omdat die beantwoord zijn door lsd.
Wie zijn we? Waarom zijn we hier? Is er leven na de dood? Wat is de zin van het leven?
Dit soort dingen dus. We zijn gewoon een centraal zenuwstelsel dat bestaat uit willekeurig gevormde materie; We zijn hier zonder reden en door louter kosmisch toeval, er is geen ander bewustzijn verder als de hersenen eenmaal afsterven, en het leven is zinloos, omdat het hele concept van een zin door de mens is bedacht en de kosmos, die ouder is dan de mens, geen inherente wetten zou kunnen hebben die bedacht zijn door iets wat na de kosmos zelf is ontstaan.
Noem het een soort doorgeslagen rationalisme/scepsis jegens alles wat zweverig is. Ik ben gelukkig, en ik functioneer. Als dat de definitie is van blijven hangen, ben ik er heel erg blij mee.
Mensen die geloven in een zin zijn zwak.
Mensen die een hoger doel wensen zijn zwak.
Mensen die op basis van iets anders dan logica redeneren zijn al helemaal zwak.
Die typische 'trip gedachten' heb ik altijd verworpen, omdat ik er gewoon geen fuck mee opschiet in het dagelijkse leven. Ik zou het mezelf er alleen maar moeilijk mee maken.5HTa zei:Heeft 1 van jullie dit bij jezelf meegemaakt?
Yep5HTa zei:Heeft 1 van jullie dit bij 1 van je vrienden meegemaakt?
Doe ik niet. Als iemand zodanig verandert door dope dat ik het niet meer leuk vind, neem ik afstand van die persoon.5HTa zei:Wanneer weet je dat je moet ingrijpen
Angramar Temenos zei:Mensen die geloven in een zin zijn zwak.
Mensen die een hoger doel wensen zijn zwak.
Mensen die op basis van iets anders dan logica redeneren zijn al helemaal zwak
Dus daarom woon je nu zo ver weg!Chris Pontius zei:Doe ik niet. Als iemand zodanig verandert door dope dat ik het niet meer leuk vind, neem ik afstand van die persoon.5HTa zei:Wanneer weet je dat je moet ingrijpen
En minimaal ééntje die je daarom zwak vindt.Angramar Temenos zei:1500 jaar wetenschap aan de kruis genageld. Als religie niet bestond waren we al van de cyclus van dood en geboorte af.
Besef je je dat op elk mogelijk moment, wat je ook gelooft (al is het helemaal niets) er minstens een miljoen mensen op de wereld bestaan die je dood wensen daarom?
Als religie niet bestond waren we al van de cyclus van dood en geboorte af.
En minimaal ééntje die je daarom zwak vindt.
Balance zei:Als religie niet bestond waren we al van de cyclus van dood en geboorte af.
DutchCookie zei:Balance zei:Als religie niet bestond waren we al van de cyclus van dood en geboorte af.
Wat bedoel je hier mee?
precies wat hij zegt, we zouden niet meer in een rondje van geboorte tot dood blijven lopen![]()
waarschijnlijk bedoelt Balance dat we dan al zo ver gevorderd waren in technologie en wetenschap dat het overbodig zou zijn om dood te gaan, oftewel, we zouden het eeuwig leven hebben.
verbeter me als ik poep praat![]()
ps: ik ben het er zelf trouwens niet mee eens, ik vind het eeuwig leven sowieso geen goed idee.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."