Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMensen die in LSD wanen blijven hangen

Mensen die in LSD wanen blijven hangen

78 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
b
big-errorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is er al een LSDfetisjist die het antwoord op de vraag weet of de kip of het ei er het eerst was? :sunglasses:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelica hebben me de absolute zinloosheid van het alles en de relativiteit van alles laten zien, en vooral het feit dat er niets bestaat boven de leegte. Er bestaat geen objectieve realiteit, want de waarneming beinvloedt het waargenomene - het enige wat objectief waar kan nemen is dus het niets.

Mensen die geloven in een zin zijn zwak.
Mensen die een hoger doel wensen zijn zwak.
Mensen die op basis van iets anders dan logica redeneren zijn al helemaal zwak.
Er is helemaal geen positief of negatief, alleen perceptie en mening.

LSD heeft de link met de tijdsgeest van deze cultuur weggesneden, en het concept van een norm, een ijkwaarde waartegen alles vergeleken wordt. Er is geen standaard, en als er een zou zijn zou het leven het niet waard zijn om te leven.

Vier de leegte en nutteloosheid! :hearteyes:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
@ TS: Hierboven mijn post staat een mooi voorbeeld van wat jij zoekt.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom? Ik functioneer prima in het dagelijks leven. Ik heb school, werk, vrienden... Het enige wat ik niet meer heb zijn knagende levensvragen waar zoveel mensen last van hebben, omdat die beantwoord zijn door lsd.

Wie zijn we? Waarom zijn we hier? Is er leven na de dood? Wat is de zin van het leven?

Dit soort dingen dus. We zijn gewoon een centraal zenuwstelsel dat bestaat uit willekeurig gevormde materie; We zijn hier zonder reden en door louter kosmisch toeval, er is geen ander bewustzijn verder als de hersenen eenmaal afsterven, en het leven is zinloos, omdat het hele concept van een zin door de mens is bedacht en de kosmos, die ouder is dan de mens, geen inherente wetten zou kunnen hebben die bedacht zijn door iets wat na de kosmos zelf is ontstaan.

Noem het een soort doorgeslagen rationalisme/scepsis jegens alles wat zweverig is. Ik ben gelukkig, en ik functioneer. Als dat de definitie is van blijven hangen, ben ik er heel erg blij mee :).
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Angramar Temenos zei:
Waarom? Ik functioneer prima in het dagelijks leven. Ik heb school, werk, vrienden... Het enige wat ik niet meer heb zijn knagende levensvragen waar zoveel mensen last van hebben, omdat die beantwoord zijn door lsd.

Wie zijn we? Waarom zijn we hier? Is er leven na de dood? Wat is de zin van het leven?

Dit soort dingen dus. We zijn gewoon een centraal zenuwstelsel dat bestaat uit willekeurig gevormde materie; We zijn hier zonder reden en door louter kosmisch toeval, er is geen ander bewustzijn verder als de hersenen eenmaal afsterven, en het leven is zinloos, omdat het hele concept van een zin door de mens is bedacht en de kosmos, die ouder is dan de mens, geen inherente wetten zou kunnen hebben die bedacht zijn door iets wat na de kosmos zelf is ontstaan.

Noem het een soort doorgeslagen rationalisme/scepsis jegens alles wat zweverig is. Ik ben gelukkig, en ik functioneer. Als dat de definitie is van blijven hangen, ben ik er heel erg blij mee :).
Klik om te vergroten...

als je ook maar een beetje natuurkunde en scheikunde kunt of kent dan zal je dit beamen want je hebt gewoon gelijk. feit blijft dat atomen leuke dingetjes doen die we nog niet goed doorhebben, er blijven dus altijd vragen over. het antwoord is volgens jou toeval, maar wat is de som voor dat toeval. toeval bestaat namelijk niet =)

het is trouwens niet verkeerd om toch een beetje zweverig te blijven denken, aangezien een 'alles is met elkaar verbonden' gedachte ook zweverig is. dit zie ik steeds vaker sinds ik mn eerste truffeltrip achter de rug heb en het is echt mooi om te kunnen zien dat alles hetzelfde is
een stukje plank zou je beste vriend kunnen worden omdat je toch hetzelfde bent. dat maakt me af en toe wel blij :tearsofjoy:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toeval bestaat wel zeker, kijk maar naar de kwantummechanica :)
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zelf heb ik nooit LSD gebruikt, maar wel andere psychedelica, oa truffels, paddo's en 2C-B.
Tijdens 2 bad trips (truffels en 2C-B) had ik het gevoel dat drugs een middel waren om mij te testen en de mensen die op dat moment bij me waren gewoon een verzinsel waren oid. Moeilijk uit te leggen, maar de term daarvoor is solipsisme*.
Deze gedachten zijn mij wel bij gebleven in het dagelijks leven, al doe ik er niks mee.
Ook de gedachte dat ik "beter" of "ruimdenkender" ben dan anderen komt wel eens boven, al gedraag ik me gewoon normaal tov anderen. Totaal niet arrogant, want zo ben ik niet.
Ik begrijp dat dit een vage post is, maar ik kan het gewoon niet goed verwoorden en dat komt niet omdat ik iets gebruikt heb, ben 100% nuchter.


*Solipsisme (van solo, alleen, en ipsus, zelf) is het geloof of de filosofie dat er maar een enkel bewustzijn bestaat: dat van de waarnemer. Het hele universum en alle andere personen waarmee gecommuniceerd wordt bestaan slechts in de geest van de waarnemer.
Solipsisme is een extreem filosofisch-idealistisch begrip, dat het 'ik' of het individuele ego en zijn bewustzijn als de enige realiteit ziet .
B
BalanceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mensen die geloven in een zin zijn zwak.
Mensen die een hoger doel wensen zijn zwak.
Mensen die op basis van iets anders dan logica redeneren zijn al helemaal zwak.
Klik om te vergroten...

En mensen die flinke oordelen over anderen poneren?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
1500 jaar wetenschap aan de kruis genageld. Als religie niet bestond waren we al van de cyclus van dood en geboorte af.

Besef je je dat op elk mogelijk moment, wat je ook gelooft (al is het helemaal niets) er minstens een miljoen mensen op de wereld bestaan die je dood wensen daarom?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zo groot is DF niet hoor AT, je moet nu ook geen grootheidswaanzin krijgen he :wink:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
5HTa zei:
Heeft 1 van jullie dit bij jezelf meegemaakt?
Klik om te vergroten...
Die typische 'trip gedachten' heb ik altijd verworpen, omdat ik er gewoon geen fuck mee opschiet in het dagelijkse leven. Ik zou het mezelf er alleen maar moeilijk mee maken.

5HTa zei:
Heeft 1 van jullie dit bij 1 van je vrienden meegemaakt?
Klik om te vergroten...
Yep

5HTa zei:
Wanneer weet je dat je moet ingrijpen
Klik om te vergroten...
Doe ik niet. Als iemand zodanig verandert door dope dat ik het niet meer leuk vind, neem ik afstand van die persoon.


Angramar Temenos zei:
Mensen die geloven in een zin zijn zwak.
Mensen die een hoger doel wensen zijn zwak.
Mensen die op basis van iets anders dan logica redeneren zijn al helemaal zwak
Klik om te vergroten...

Hoe krijg je het toch altijd weer voor elkaar om die anti-geloof bullshit aan te halen?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Chris Pontius zei:
5HTa zei:
Wanneer weet je dat je moet ingrijpen
Klik om te vergroten...
Doe ik niet. Als iemand zodanig verandert door dope dat ik het niet meer leuk vind, neem ik afstand van die persoon.
Klik om te vergroten...
Dus daarom woon je nu zo ver weg! :openmouth:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Busted! :(
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#14
Angramar Temenos zei:
1500 jaar wetenschap aan de kruis genageld. Als religie niet bestond waren we al van de cyclus van dood en geboorte af.

Besef je je dat op elk mogelijk moment, wat je ook gelooft (al is het helemaal niets) er minstens een miljoen mensen op de wereld bestaan die je dood wensen daarom?
Klik om te vergroten...
En minimaal ééntje die je daarom zwak vindt.
B
BalanceLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als religie niet bestond waren we al van de cyclus van dood en geboorte af.
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je hier mee?

En minimaal ééntje die je daarom zwak vindt.
Klik om te vergroten...
:grin:
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Balance zei:
Als religie niet bestond waren we al van de cyclus van dood en geboorte af.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je hier mee?


precies wat hij zegt, we zouden niet meer in een rondje van geboorte tot dood blijven lopen :sunglasses:

waarschijnlijk bedoelt Balance dat we dan al zo ver gevorderd waren in technologie en wetenschap dat het overbodig zou zijn om dood te gaan, oftewel, we zouden het eeuwig leven hebben.
verbeter me als ik poep praat :openmouth:

ps: ik ben het er zelf trouwens niet mee eens, ik vind het eeuwig leven sowieso geen goed idee.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik kan me niets voorstellen bij eeuwig en ook niet bij niets.

Wat dat betreft wil ik er liever niet over na denken, ik kan het toch niet bevatten.
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben van mening dat elke zeer ingrijpende gebeurtenis je zal veranderen. Een fatsoenlijke trip zal je dus veranderen. Herbeleven van ingrijpende gebeurtenissen (goed en/of slecht) zijn normale zaken. Blijven hangen in de vorm van blijvend onder invloed van tripmiddelen dat is iets waar ik niet in geloof en waar ook nooit enig bewijs voor is gevonden. Ik geloof dus wel dat het mogelijk is dat bepaalde ervaringen inzichten kunnen verschaffen (of dit nu wel of niet klopt volgens onze waarnemingen) welke de gebruiker definitief en drastisch kunnen veranderen. Trippen ervaar ik zelf als iets geweldigs maar na afloop ben ik een behoorlijk nuchter en allesbehalve zweverig type.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
DutchCookie zei:
Balance zei:
Als religie niet bestond waren we al van de cyclus van dood en geboorte af.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je hier mee?


precies wat hij zegt, we zouden niet meer in een rondje van geboorte tot dood blijven lopen :sunglasses:

waarschijnlijk bedoelt Balance dat we dan al zo ver gevorderd waren in technologie en wetenschap dat het overbodig zou zijn om dood te gaan, oftewel, we zouden het eeuwig leven hebben.
verbeter me als ik poep praat :openmouth:

ps: ik ben het er zelf trouwens niet mee eens, ik vind het eeuwig leven sowieso geen goed idee.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk niet, je bent voortgeprogrammeerd om dat te denken door de natuur. En ja, dat is precies wat ik bedoel. Schaf dood af, schaf geboorte af. Fysieke evolutie is overbodig met technologie, en psychologische evolutie gaat veel sneller als kennis niet verloren gaat elke keer dat iets sterft. Plus, als zoiets zou worden uitgevonden zouden alle zwakke mensen (die het niet zouden willen omdat het tegen natuur of god is) allemaal kreperen en dan hebben we een perfecte wereld van kennis, logica, vrijheid en geluk :hearteyes:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ongelooflijk wat een diarree je er weer uit weet te persen. Ik vind het knap.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."