#1
Ja, er is een kleine onzekerheid met druppels. Die onzekerheid is verwaarloosbaar klein en van dezelfde orde van grootte als de onzekerheid van een spuitje. Dus dat zou echt geen reden hoeven zijn.Ik wil juist spuitjes omdat ik dat veel makkelijker doseren vindt. 1 ml is altijd 1 ml, druppels zijn nooit even groot.
Ja, kijk, je kunt het natuurlijk benaderen alsof je in een scheikundig lab werkt, waar dingen tot op 6 cijfers achter de komma nauwkeurig zijn. Dat is echter een schijn precisie, omdat de boel ook beinvloedt wordt door je maaginhoud, interactie met stoffen zoals caffeine, je lichaamsgewicht, je bloeddruk, je algemene metabolisme, etc etc. Met andere woorden: het heeft geen zin om zeer nauwkeurig te willen zijn op een vlak, en op allerlei andere vlakken onnauwkeurig. Ik stel: het maakt ook in theorie niet uit hoe nauwkeurig je bent, als je dat niet op alle vlakken doet, dus kun je het net zo goed niet invriezen, een druppelaar gebruiken etc. en dan heb je precies dezelfde resultaten als wanneer je sommige dingen supergecontroleerd doet en met andere dingen geen rekening houdt.En dat breken kun je als het goed is voorkomen door wat lucht erbij in het spuitje te doen, zo bewaar ik ook waterflesjes in de vriezer. Gewoon niet helemaal vol zodat het water de ruimte heeft om uit te zetten.
wederom: in theorie gelijk, maar verwaarloosbaar effect voor de praktijk. En ach, als je dat perse wilt doen, dan moet je je gang gaan, het kan geen kwaad. Ik durf alleen te stellen dat het zonde van je tijd is, als je niet ook bv je dieet erbij gaat controleren (dus het liefst 8 uur nuchter) en doseert in een vaste verhouding ug LSD per kg lichaamsgewicht, dus eerst op de weegschaal (naakt natuurlijk, en dan natuurlijk ook op een vast moment van de dag, met een geijkte weegschaal) en dan omrekenen naar ug/kg, etc etc, you get the point. Maar dat doe je vast ook niet, dus why bother...En ik stelde die vraag ook meer vanuit de houdbaarheid/stabiliteit van de de stof. Want die is in opgeloste vorm vast iets anders dan in droge vorm.
Ah, dat wist ik niet. Als ze getest zijn, dan zou ik dat wel vertrouwen ja.Die zegels zijn getest op 300 ug trouwens, dus ik ga er niet van uit dat ik dan toch ineens minder heb.
En aangezien ik dus altijd vrij heftig reageer op alle shit vind ik precies doseren wel belangrijk.
Dat lijkt me ook belangrijk. Ik doseer het zo, dat ongeveer 10 druppels een standaarddosering is. Wanneer ik het wat langer achter elkaar doe, treedt er meestal een klein beetje gewenning op na een week of 2 (ook al heb ik er steeds 2 nuchtere dagen tussen). Dan is het met 10 druppels prima te reguleren: ik begin bv met 8 druppels, en na enige tijd maak ik daar 9, of 10 druppels van. Dat is voor mijn doeleinden precies genoeg. Zou je nog nauwkeuriger willen zijn, dan zorg je gewoon dat ongeveer 20 druppels een standaarddosering is. Dan kun je naar 19 of 21 druppels bijstellen. Ik begon ooit met 30 druppels, maar omdat het verschil tussen 29 en 30 druppels voor mij niet merkbaar is, en het wel extra gedoe is (30 druppels is best veel) gebruik ik nu 10 druppels. Voor mij de sweet spot tussen nauwkeurig kunnen doseren en gemak.