Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD over 3 weken,

Eerste keer LSD over 3 weken,

64 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blijf het bijzonder vinden.. je vraagt:
Enige tips? Dingen waar ik aan moet denken/anders moet doen? Ik hoor t graag!

Maar je volgt niet op wat iedereeeeen hier zegt.

Ik hoop echt dat je niet geschept wordt door een auto tijdens het oversteken zonder te kijken. Ik moet toegeven, het zal ook vaak goed gaan maar toch gebeuren er vaak ongelukken. Zelfs bij mensen die wel kijken voor ze oversteken.

Sorry @Eik dat ik je metafoor weer steel :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat mij betreft gaat het dus meer om de vraag: wat wil je bereiken met de trip.

Wat LSD heel goed doet, is verwarring veroorzaken. Normaal gesproken is je brein heel goed in herkennen van objecten, gezichten en ruimtes. Als je de vorm van een sigaret ziet, dat triggert dat allerlei herinneringen waarin je geleerd hebt dat je zo'n staafje kan roken, en dat er tabak en een filter in zitten en dat je het in de brand moet steken en dan de rook inhaleren wil je het gebruiken.
Als je LSD op hebt dan gaat je brein allerlei rare koppelingen maken tussen een sigaret die je ziet (bijvoorbeeld) en een zwemles die je tien jaar geleden hebt gehad. Daardoor snap je even niet meer hoe de wereld werkt.

In de nafase van LSD komt dat besef langzaam weer terug. In die laatste fase (de comedown) ga je dan ook nadenken over wat je hebt meegemaakt. Je gaat weer herinterpreteren wat die sigaret was en waarvoor je het kan gebruiken. Omdat je over allerlei concepten opnieuw gaat nadenken van 'wat is het eigenlijk en hoe werkt het', zo kan je dingen over jezelf ontdekken die je nog niet had beseft, of die je wel wist maar nog niet had gevoeld.

Die nafase is wat mij betreft een belangrijk onderdeel van de spirituele werking van LSD. Het is 'geest onthullend', wat 'psychedelicum' ook betekent in het Grieks.

Ik denk eigenlijk dat de MDMA op T:8.00 niet zoveel meer gaat doen. Maar ik vind vooral de mindset die erachter zit (zoveel mogelijk door elkaar en zo hard mogelijk gaan) niet helemaal passen bij het beeld wat ik heb van LSD, als geest openbarend materiaal dat je kunt gebruiken om meer over jezelf en jouw plek in de wereld te leren.

Daarom denk ik dat het goed is om te reflecteren op de vraag waarom je graag zo stevig onder invloed raakt. Wat is je doel? :wink:
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb genoeg dingen wel opgevolgd die er hier gezegd is en door andere mensen met ervaring met psychedellica, en om advies vragen betekent niet letterlijk doen wat iemand je aanraad:
- Ben van 180ug naar 120ug gegaan
- Heb het roken van wiet uitgesteld naar later in de trip dan ik in eerste instantie in mn hoofd had
- Ben van het originele plan van Candyflippen naar gewoon LSD en later XTC

En LSD kan ook echt wel als een leuk iets gebruikt worden, misschien blok je dan een van de belangerijkste dingen uit, maar dat is mijn keuze, ik heb ook al eerder aangegeven heel erg benieuwd te zijn naar die mindopening momenten, maar dat ik daar in eerste instantie niet op wil focussen

Wat is mn doel? Gewoon een leuke tijd hebben met vrienden en de mogelijkheiden aan plezier en genot ervaren ontdekken, daar ligt verder niks heel dieps achter.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
In dat geval wens ik je veel plezier :)
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb na mijn lsd trip altijd ghb in huis
Neem ik een buisje en dat overheerst alles en kan ik heerlijk na genieten van mijn trip

Ook na het mdma gebruik altijd ghb en alle vervelende na weeën zijn weg!

Zo intens word het met je partner na die die lsd trip dat je dan nader tot elkaar komt en alles kan delen als je erna ghb op hebt dat is niet te beschrijven
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo,

Ik heb in de afgelopen maanden wat geexpiremnteerd met wiet en een x MDMA/XTC, de vriend met wie ik dit doe en ik wilde als volgende drug graag een psychedellic doen, keuze kwam dan neer op paddos of LSD, volgens mensen op discord was LSD de beste optie omdat t meer stuurbaar is, alleen t is wel heel moeilijk aan te komen, nu ging toevallig een vriend wat dingen bestellen op t darknet dus heb ik op die manier twee zegels mee kunnen bestellen

We gaan t doen over 3 weken, bij hem thuis, in een onstpannen sfeer met een tripsitter, de zegels zijn 180UG en ik heb best wat rondgevraagd in verschillende discords waar ik in zit, en mensen raden me aan om in het geval dat ik in een veilige situatie zit met veilige mensen en ik denk dat ik t aankan de volle zegel te nemen, aangezien je eerste trip echt veel "magischer" is dan alle keren daarna dus je daar optimaal gebruik van wilt maken

Ik bekn zelf wel heel gevoelig voor drugs dus miss ga ik voor 3/4 tab, ik ben nu ook bezig met in een kladblok alle dingen die in me opkomen waar ik graag over wil nadenken tijdens mijn trip op te schrijven, quotes uit muzie/films die ik mooi vind op te schrijven, alle belangerijke mensen in mn leven op te schrijven en de belangerijkste dingen rondom hun, zodat ik in mn trip dat er bij kan pakken en mn trip ook nuttig kan gebruiken door via die headspace naar mn leven te kijken en welicht er nog wat van te leren.

Ook zorgen we dat we veel wiet/hash hebben zodat we als we ons daar goed genoeg voor voelen op de piek ook nog kunnen blowen om t effect te versterken

Enige tips? Dingen waar ik aan moet denken/anders moet doen? Ik hoor t graag!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je zegt dat de zegels 180ug bevatten. Weet je dat zeker? Is het getest? Want kwantificeren van LSD doen ze in de regel niet meer in NL. Weet je überhaupt zeker dat je echt LSD hebt?

Je zegt dat je gevoelig bent voor drugs, maar zegt ook dat je voor veel wiet/hasj zorgt om tijdens de piek te kunnen blowen. Dit is niet verstandig. Hoewel het goed kán gaan, kan het ook héél erg slecht gaan. Beter leer je eerst LSD goed kennen door het niet met andere drugs te mixen. En zelfs al ben je zeer ervaren, dan nog verhoog je het risico (op eventuele paranoia en eventueel bad gaan daardoor) met het mixen van LSD met wiet.

Met psychedelica is je eerste trip trouwens zelden je beste trip. Dat is iets wat bij bijvoorbeeld MDMA vaak opgaat, maar met echte tripmiddelen (wat MDMA niet is) worden trips door (levens)ervaring vaak steeds dieper/mooier. Dit is dus geen reden om dan maar direct een hele zegel te nemen. Psychedelica tast je beter voorzichtig af in het begin, waarna je per trip eventueel(!) de dosering iets opschroeft.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nouja, de zegels komen van de meest trusted darknet seller van Nederland, dus dat zal wel goed zitten

En we gaan ook alleen wat bijblowen als we denken dat t kan, en we dus echt op een comfortabele manier in de trip zitten
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou je toch echt aanraden te laten testen of tenminste nog een thuistest te doen of eventueel een zeer lage testdosering te nemen (dit bouwt wel tolerantie op, dus zou je weer moeten wachten tot een volgende trip). Ik zou voorzichtig zijn met zomaar drugs vertrouwen, ook al is die verkoper nog zo 'trusted'.

Ook kan ik je uit ervaring vertellen dat je nog zo comfortabel in een trip kunt zitten, wiet kan een trip zo een heel andere vibe en wending geven en als dat dan gebeurd bij een middel waar je ook nog eens helemaal geen ervaring mee hebt... Daarnaast is LSD ook nog eens gewoon een enorm complete drug op zichzelf. Het heeft geen wiet nodig om 'leuker' te maken. Dat is iets wat je eventueel eens een keertje kunt proberen wanneer je ervaren bent met LSD.

Maar goed, je moet het zelf weten. Ik begrijp die trend van meteen dingen willen mixen bij de eerste keer nooit, maar goed. Ik zal je de details besparen van hoe verkeerd het kan gaan door deze twee te mixen, want ik wil geen gedachten in je planten die dan misschien bovenkomen, maar wees voorzichtig en beter nog: laat die wiet er gewoon buiten, minimaal de eerste 5 trips. Dan leer je de echte LSD experience ook nog eens goed kennen, wat zoals gezegd een heel complete ervaring op zichzelf is.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga er even over nadenken, even buiten de wiet om, wat vind je van t advies wat ik kreeg van anderen om dus voor een volle zegel te gaan?
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb het idee dat je het effect van psychedelica nogal onderschat. Het is niet vergelijkbaar met wiet, ook niet met MDMA vermoed ik (daar heb ik zelf geen ervaring mee). Ik raad honderd procent af te blowen tijdens de piek als je voor het eerst psychedelica gebruikt. Het effect kan inderdaad versterken, en dat kan ook makkelijk de verkeerde kant op schieten. Psychedelica zijn ontzettend overweldigend als je er niet bekend mee bent, het is ook niet iets wat je even lekker tussendoor moet doen.

Ik snap de voorkeur voor LSD qua stuurbaarheid, maar bedenk wel dat een LSD trip heel lang kan duren (en voor je gevoel nog langer aangezien tijd niet echt een ding is in tripland). Als je per se wil blowen zou ik dat aan het begin of aan het einde van de trip doen.

En zoals boven al gezegd is: TESTEN. Vooral LSD. Je weet nooit 100% zeker waar het vandaan komt, wie het in handen heeft gehad en het kan heel naar aflopen als je net een verkeerd zegeltje te pakken hebt.

En schrik niet van inzichten die je ineens hebt die voorheen nog volledig vreemd waren voor je :)

Safe travels
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als het klopt dat er echt 180mics op je zegels zitten, dan zou ik een first-timer zeker niet aanraden een volle zegel te nemen, maar een halve. 90/100mics geeft waarschijnlijk al een volwaardige trip namelijk. Maar je weet dus niet wat er echt op je zegel zit en vaak is dat minder dan aangegeven bij LSD. Maar om dan toch maar de volle zegel te nemen om die reden is dus dan maar gokken dat je niet teveel neemt.

Ik zou een halve doen als ik jou was. Als de trip tegenvalt dan volgende keer beter. Dat is veel beter dan een veel te heftige trip hebben, vooral bij de eerste keer want je weet niet wat je kunt verwachten. Vergeet niet dat LSD ook erg lang duurt (8-10 uren) en je perceptie van tijd aangetast wordt waardoor het nóg langer lijkt te duren. Wordt je hierdoor overrompeld in het begin en wil je dat het ophoudt, dan heb je nog een lange 10 uren voor de boeg.

Probeer er gewoon zo verstandig mogelijk mee om te gaan. Je kunt bij latere trips altijd hoger doseren of evt. mixen met wiet. Je moet geen haast willen hebben bij tripmiddelen.
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
anoniem12345678 zei:
Ik ga er even over nadenken, even buiten de wiet om, wat vind je van t advies wat ik kreeg van anderen om dus voor een volle zegel te gaan?
Klik om te vergroten...

Niet een volle zegel.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou gewoon de tips die hier gegeven worden opvolgen. Ik die al ontelbaar keer heeft getript, zou bij een nog nooit genomen zegel ook altijd de helft nemen. Want, zoals al gezegd, je weet nooit hoeveel er daadwerkelijk (en wat) er op zit.

Daarbij:
Je geeft zelf ook al aan dat je gevoelig bent voor drugs.
Je hebt sowieso erg weinig ervaring met drugs en al had je dat wel, dan nog geen ervaring met psychedelica.
Als er echt 180ug op die zegels zit dan wordt je echt wel weggeblazen zo voor de eerste keer.
Een ervaren tripper weet dat 100 tot 150ug al een volwaardige trips geeft dus 180ug is sowieso al veel.

Kortom: Neem lekker een halve zegel zonder wiet!
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nu moet je de trip niet in gaan met een twijfel gevoel! Ik werk er helemaal naar toe met een positieve mindsetting! Niks gaat fout alles gaat goed ik ga het maximale uit de trip halen

Ik zou ook voor een 2/3 gaan de eerste trip
Ik weet niet hoe het bij de rest werkt?
Zelf nam ik wel een hoge dosis de eerste keer en ging ontzettend lekker 180ug ook ik heb in latere tijden ook wel eens een halfje gedaan en dan kwam ik er niet lekker in
Het kwam zwaar over me heen maar de veranderingen en het zelfbewustzijn waren maar matig

De vriendin met wie ik het samen deed vond lsd ook niet interessant ieders zo een halfje
Ik denk dat iedere situatie anders is en nu als ik trip met mensen die het voor de eerste keer doen bied ik ook gewoon een hoge dosis aan...
Gelijk een keertje goed trippen

Anders komt er heel wat over je heen maar echt de trip in gaan is het dan ook weer niet
Dit is mijn ervaring
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Als ik dat zo hoor klinkt het niet alsof je klaar bent voor LSD.
Klik om te vergroten...
Dat was toch al lang duidelijk voordat hij überhaupt zijn MDMA verhaal deelde...

@anoniem12345678, waarom open je hier überhaupt een topic als je toch te eigenwijs bent om naar ervaringsdeskundigen te luisteren? Nouja veel succes als je het zelf allemaal zo goed weet... enige voordeel dat je hebt is dat je zegels waarschijnlijk toch lang niet zo sterk zijn als je denkt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
Dat was toch al lang duidelijk voordat hij überhaupt zijn MDMA verhaal deelde...
Klik om te vergroten...
Ja dat was om mijn punt kracht bij te zetten...
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mja, moet zeggen dat ik de gedachtegang wel herken hoor. Toen ik voor het eerst psychedelica ging gebruiken dacht ik ook "het zal allemaal wel meevallen".
En hier zijn we dan, enkele jaren en heel wat trips later. Manier van denken veranderd. Manier van naar het leven kijken veranderd. Manier van naar mezelf maar ook anderen kijken veranderd. Zelfs mijn muzieksmaak en kledingsmaak is niet meer hetzelfde.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dit werkt heel erg 2 kanten op, van de ene kant zeuren mensen die zich helemaal "Voldaan" voelen door psychedellics en het zien als een geestelijk supermedicijn op de mensen die het recreatief gebruiken, en de andere kant op geld precies hetzelfde!

Je kunt moeilijk ontkennen dat dit soort drugs ook gebruikt kunnen worden als een middel om het leuk te hebben, als daar een of andere geestelijke wereld open gaat dan is dat zo, maar dat hoeft niet de insteek te zijn,

De plannen die er nu staan zijn echt al 10 keer veiliger en beter gepland dan hoe ik het in eerste insantie gepland had, ik heb heel veel veranderd door naar jullie en andere mensen met veel psychedellic ervaring te luisteren en daarop te handelen.
Advies vragen betekent niet exact iemand anders visie op iets te spiegelen, ik vraag advies omdat ik er meer visies op wil weten, en dat kan meenemen in mijn beslissingen, ik merk hier een behoorlijke dosis "Ik heb meer ervaring dus is mijn visie op dingen beter" terwijl dat zeker niet altijd waar is, het is een beetje hetzelde als een 25 jaar oud iemand die denigrerend omgaat met een tiener omdat ze "Meer levenservaring hebben" terwijl dit vaak helemaal niet het geval is, en juist kan leiden tot een scheve blik op dingen door arrogantie/een verdraaid denkbeeld (en zeker psychedellics kunnen ook zoiets veroorzaken)
t
therealburningmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Over testen van je LSD. Wat kan er volgens jullie misgaan? Ik heb toevallig een paar zegeltjes gehad van mensen die toevallig een tripavond georganiseerd hadden in mijn omgeving. Die gingen er prima op. Kans dat dat "bad" is valt wel mee denk ik. Maar stel het is mis. Waar moet ik aan denken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."