Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD over 3 weken,

Eerste keer LSD over 3 weken,

64 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
In dat geval wens ik je veel plezier :)
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb na mijn lsd trip altijd ghb in huis
Neem ik een buisje en dat overheerst alles en kan ik heerlijk na genieten van mijn trip

Ook na het mdma gebruik altijd ghb en alle vervelende na weeën zijn weg!

Zo intens word het met je partner na die die lsd trip dat je dan nader tot elkaar komt en alles kan delen als je erna ghb op hebt dat is niet te beschrijven
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na al het advies ter harte te hebben genomen, maak je gelukkig de verstandige keuze...

...om drie soorten harddrugs te gaan gebruiken in één dag, waarvan twee die je nog nooit hebt gebruikt? :thinking:
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jen zei:
Nu moet je de trip niet in gaan met een twijfel gevoel! Ik werk er helemaal naar toe met een positieve mindsetting! Niks gaat fout alles gaat goed ik ga het maximale uit de trip halen

Ik zou ook voor een 2/3 gaan de eerste trip
Ik weet niet hoe het bij de rest werkt?
Zelf nam ik wel een hoge dosis de eerste keer en ging ontzettend lekker 180ug ook ik heb in latere tijden ook wel eens een halfje gedaan en dan kwam ik er niet lekker in
Het kwam zwaar over me heen maar de veranderingen en het zelfbewustzijn waren maar matig

De vriendin met wie ik het samen deed vond lsd ook niet interessant ieders zo een halfje
Ik denk dat iedere situatie anders is en nu als ik trip met mensen die het voor de eerste keer doen bied ik ook gewoon een hoge dosis aan...
Gelijk een keertje goed trippen

Anders komt er heel wat over je heen maar echt de trip in gaan is het dan ook weer niet
Dit is mijn ervaring
Klik om te vergroten...
Ik vind dit een goede post. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jen zei:
De vriendin met wie ik het samen deed vond lsd ook niet interessant ieders zo een halfje
Ik denk dat iedere situatie anders is en nu als ik trip met mensen die het voor de eerste keer doen bied ik ook gewoon een hoge dosis aan...
Gelijk een keertje goed trippen

Anders komt er heel wat over je heen maar echt de trip in gaan is het dan ook weer niet
Dit is mijn ervaring
Klik om te vergroten...
Maar dat zijn jullie.

Er zijn mensen die heel erg gevoelig zijn voor een bepaald (trip)middel. En bij zo'n eerste keer weet je dat gewoon niet.

Ik zie het meer op de lange termijn denk ik. Je hebt interesse in psychedelica en bent van plan de wereld van het trippen te verkennen. De eerste trip hoeft niet meteen de perfecte trip te zijn, want je kunt daarna nog oneindig vaak trippen. Je tast het eerst even voorzichtig af, want als je meteen veel te hard of zelfs slecht gaat, dan heb je misschien meteen al een angst te pakken om weer te trippen. Why the hurry...

Maar ik krijg zo'n idee dat de TS eigenlijk al beslist heeft. :wink: En misschien gaat dat ook helemaal goed, maar mijn punt is: dat is een groter risico nemen dan eigenlijk hoeft.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tip 1: Zorg voor een nuchtere tripsitter die weet wat je kunt doen als mensen een beetje angstig worden van psychedelica. (Namelijk een comfortabele plek aanbieden, eten en drinken geven, de tijdelijkheid van de ervaring benadrukken en vragen wat er precies mis is).

Tip 2: Gebruik geen cannabis voordat je de LSD inneemt of tijdens de piekeffecten. Wiet / hasj geeft i.c.m. LSD geen kalmerend effect, maar maakt de psychedelische effecten veel heftiger en gejaagder. Paniekaanvallen na het roken van een joint komen veel voor. Je kan er beter mee wachten, zodat de trip veel helderder blijft.
In de nafase van LSD kan het wel heel lekker zijn om te blowen. De psychedelische effecten zijn een uurtje of 8 na inname grotendeels weg. Maar je bent dan nog niet nuchter en kunt ook nog niet slapen. Als je dan een joint rookt dan voel je bijna niks van de stonedheid, maar het blowen zelf kan wel een ontspannende activiteit zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat is wel een goeie. Als je dan toch per se wiet wilt doen, doe het dan tenminste pas in de laatste ("uitzit") fase wanneer je vooral nog gestimuleerd bent maar de trip zelf echt wel voorbij is. Dan moet het op zich wel kunnen. Als je kiest voor een goede indica kan dat er dan ook nog voor zorgen dat dat de scherpe randjes van de vervelende bodyload er wat af haalt.

Op deze manier behoud je ook de echte pure LSD ervaring. :)
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zat net te bedenken, "na" het trippen (na de duidelijke pieken dus) is het wel heel fijn inderdaad. Vorige zomer zat ik op een dakterras rond een uur of half 12, samen met twee vriendinnen met een jointje, kaarsje en dekentje na te genieten van een hele leerzame en fijne truffeltrip. Geen woorden gewisseld, maar als ik daar de rest van mijn leven in die staat had moeten zitten was het prima geweest haha.
Het duurt nog even, maar laat zeker weten hoe het is gegaan :grin:
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Okee, plannen zijn een beetje veranderd!

Er komt een tweede vriend, en de dosis word dus neergehaald naar 2/3 tab = 120ug, ook hebben we een aantal XTC pilletjes, en waar in eerste instantie het plan was om te candyflippen (veel rondgelezen en gevraagd, kreeg van de meeste mensen te horen dat t prima kan voor een eerste keer LSD maar je niet echt een echte LSD ervaring zal hebben)
Aangezien we dat toch wel willen nemen we de LSD, en na de peak nemen we de XTC, zodat we een normale LSD trip hebben, en daarna een XTC roll met visuals.

Ook hebben we een aantal lijntjes ket, wat ik wel heel graag wil proberen, dus we hebben afgesproken dat ik 1 lijntje ket neem in de middag, voordat we gaan trippen, zodat ik het het eerst een keer nuchter kan proberen (zij hebben allebei redelijk veel ervaring met ket) en kunnen we savonds na de trip, eventueel ket combineren met de XTC als we dat willen!
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heftig hoor! Hoop dat je twee keer nadenkt en niet de volle mep naar binnen nakt. We zullen het gaan meemaken..veel plezier en heb een veilige trip!
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heeft die vriend ervaring met LSD? Een LSD trip duurt op zich namelijk vrij lang (ik geloof dat 12 uur geen uitzondering is) dus ik weet niet hoeveel jij kan plannen in 1 dag maar het klinkt wel heel ambitieus :) Onderschat ook niet de (mentale) vermoeidheid na een psychedelische trip. Ik vraag me ook af of een comedown van XTC iets is wat je moet willen na je eerste LSD trip. Zoals gezegd: volgens mij onderschat je het een beetje. Je zou ook een andere keer keta kunnen proberen. Maar, doe wat je niet laten kan uiteraard :grin: Hopelijk wordt het een leuke dag/nacht/twee dagen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bee zei:
Heeft die vriend ervaring met LSD? Een LSD trip duurt op zich namelijk vrij lang (ik geloof dat 12 uur geen uitzondering is) dus ik weet niet hoeveel jij kan plannen in 1 dag maar het klinkt wel heel ambitieus :) Onderschat ook niet de (mentale) vermoeidheid na een psychedelische trip. Ik vraag me ook af of een comedown van XTC iets is wat je moet willen na je eerste LSD trip. Zoals gezegd: volgens mij onderschat je het een beetje. Je zou ook een andere keer keta kunnen proberen. Maar, doe wat je niet laten kan uiteraard :grin: Hopelijk wordt het een leuke dag/nacht/twee dagen.
Klik om te vergroten...
Inderdaad wel heel ambitieus.

Aan de andere kant hoort dit ook wel bij jong zijn. Zoveel mogelijk nieuwe dingen willen ervaren. :wink: Maar nu doet TS dus wel LSD, iets dat potentieel op een heel harde manier kan duidelijk maken dat je hier meer respect voor moet hebben. Bijvoorbeeld dus inderdaad de comedown van MDMA ervaren, potentieel intens versterkt door de LSD. Maar sommigen moeten het gewoon zelf ervaren. Ik ben ook altijd zo iemand geweest. Denk maar niet dat iemand mij tegen had kunnen houden sommige overhaaste trips te maken door te vertellen dat dit kan leiden tot de meest verschrikkelijke ervaringen in je leven. Dat was iets wat ik absoluut zelf moest meemaken.

Wij kunnen slechts aanraden dingen te doen en laten, meer niet. Hierbij raad ik alsnog aan het gewoon alleen bij LSD te houden de eerste keer. LSD vergt veel van je, erna ben je op. Geen tijd om andere drugs te gaan doen. Er komen nog zoveel mogelijkheden om dat te doen wanneer je weet wat LSD is en doet. En dan nog ben ik een voorstander van middelen in hun eentje te gebruiken.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Schrijf je je ervaring wel even op als je klaar bent? Ben wel heel nieuwsgierig hoe je eruit komt.. :tearsofjoy:

Heb trouwens niet veel toe te voegen aan de reacties hierboven.
Mijn eerste keer was ook op een hele hoge dosis LSD, en dat ging heel goed. Maar het kan ook heel fout aflopen, en als je nog geen ervaring hebt met psychedelica weet je ook niet zo goed wat je kunt verwachten. Als je dan echt ineens heel paranoïde raakt en angstig ben je echt klaar.
Wat mij aan gaat kan mixen met MDMA of XTC prima, mits gedaan in een rustige en vertrouwde omgeving, omdat het angstgevoelens helpt verminderen. Het nadeel is dat de comedown echt wel heel zwaar is, terwijl de comedown van LSD alleen best goed te doen is. Bij mij duurt de volle ervaring rond de 7 uur, terwijl de "na-trip" nog heel veel uur daarna kan voortduren. Fijn, als je dan enorm brak bent van de MDMA en je tript net voor het eerst.. zou niet mijn eerste keuze zijn. Ik heb inmiddels al zeker meer dan 50 keer getript op LSD volgensmij, maar ik vind die comedown van XTC/MDMA op LSD toch wel erg vervelend nog steeds hoor.
Dat niet alleen, een candyflip luistert heel nauw. Teveel MDMA kan je hele LSD trip verpesten doordat het de overhand neemt als je een te hoge dosering neemt, of het te vroeg of te laat inneemt. Met als gevolg dat je met name gewoon een MDMA trip hebt; best wel zonde van je zegels, toch? Kun je beter je MDMA bewaren voor een ander keertje.
Ketamine met LSD combineren is leuk, maar waarom per se combineren en niet gewoon genieten van de LSD ervaring? Je hebt van LSD buiten de visuals om ook al een bodyload he, dus je voelt je al anders. Ik vind het heel erg op XTC lijken als ik alleen een zegel neem en verder niks.
Het gebruik van cannabis is leuk op andere tripmiddelen, maar zeker niet op LSD. Het matched niet mooi of fijn, en je kan er heel paranoïde van raken. LSD kan je trouwens ook goed opbouwen, ik begin ook nog steeds met een halve zegel. De setting kan nog zo goed zijn; je weet nooit hoe je trip valt en dat kan heel gevaarlijk zijn. Als je een halve neemt, en je wilt meer als je op die piek zit kun je echt prima nog een halve bijnemen voor een heftigere ervaring. Geen probleem :wink:
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Rupsje zei:
Wat mij aan gaat kan mixen met MDMA of XTC prima, mits gedaan in een rustige en vertrouwde omgeving, omdat het angstgevoelens helpt verminderen. Het nadeel is dat de comedown echt wel heel zwaar is, terwijl de comedown van LSD alleen best goed te doen is. Bij mij duurt de volle ervaring rond de 7 uur, terwijl de "na-trip" nog heel veel uur daarna kan voortduren. Fijn, als je dan enorm brak bent van de MDMA en je tript net voor het eerst.. zou niet mijn eerste keuze zijn. Ik heb inmiddels al zeker meer dan 50 keer getript op LSD volgensmij, maar ik vind die comedown van XTC/MDMA op LSD toch wel erg vervelend nog steeds hoor.
Dat niet alleen, een candyflip luistert heel nauw. Teveel MDMA kan je hele LSD trip verpesten doordat het de overhand
Klik om te vergroten...

Heel eerlijk, hoe brak ik dit weekend uitkom kan me niet heel veel boeien,
Sure, t is vervelend, maar t is een uitzonderlijk weekendje, met wat goede vrienden, waarin ik om het even heel cliche te zeggen "helemaal los" wil,

We gaan trouwens niet voor een candyflip, ik heb hier best een tijd over gepraat met een vriend die heel veel ervaring heeft, en een candyflip neemt de LSD mindhigh grotendeels weg, zeker aangezien wij ook wel lekker willen spacen op XTC, volgens hem kunnen we t beste LSD nemen, trippen, en na ongeveer 6 - 8 uur, net na de peak, een redelijke dosis XTC nemen, gaan waarschijnlijk voor een halfje van onze Audi RS pillen(280MG)
Als je dit doet kom je gewoon in een XTC roll terecht maar zijn de visuals weer volop aanwezig, en volgens hem kunnen ze zelfs nog wel wat sterker zijn dan in de LSD peak. Hij zei ook dat hier een lage dosis keta bijnemen echt de meest bizarre visuals kan veroorzaken en als je je daar mentaal toe in staat voelt het echt waard is!

Kortom: eerst echt trippen voor t mooie van t trippen, en de daadwerkelijke psychedellic ervaring, daarna puur voor plezier en genot spacen op XTC, ketamine, en veel wiet
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar "brak zijn" is de minste zorg na een psychedelische trip. :) De grootste zorgen zijn het overweldigende ervan. Visuals is ook niet het meest intense bij zo'n trip. Joh, ik heb tijdens trips intense visuals gehad waarvan ik dacht "Ja, leuk, maar hoe zit het met het universum en het leven?". Ik snap dat het lastig is te bevatten, maar ik denk dat je na je LSD-ervaring ongetwijfeld begrijpt wat we bedoelen. Het is een volledig andere wereld waar je je even in waant, je hersens werken op een manier die niet gereproduceerd kan worden in nuchtere toestand. Ik krijg wel eens de vraag "Hoe is het nou om te trippen" en mijn standaard antwoord is dat ik het graag zou vertellen, maar dat kan niet echt. Ik wens je alle wijsheid en goede keuzes toe in ieder geval. Voel me net een oma.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk dat ik nu al wel een aardig beeld heb, had ook al wel enigzins zulke gevoelens op mn eerste (en enigste) MDMA experience waarbij ik als een idioot geredosed heb, en uiteindelijk op 300MG, redelijk gedisassocieerd en in vlagen tegen egodeath aan rondzweefde door...... ja, door wat eigenlijk?
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#17
anoniem12345678 zei:
Heel eerlijk, hoe brak ik dit weekend uitkom kan me niet heel veel boeien,
Sure, t is vervelend, maar t is een uitzonderlijk weekendje, met wat goede vrienden, waarin ik om het even heel cliche te zeggen "helemaal los" wil,

We gaan trouwens niet voor een candyflip, ik heb hier best een tijd over gepraat met een vriend die heel veel ervaring heeft, en een candyflip neemt de LSD mindhigh grotendeels weg, zeker aangezien wij ook wel lekker willen spacen op XTC, volgens hem kunnen we t beste LSD nemen, trippen, en na ongeveer 6 - 8 uur, net na de peak, een redelijke dosis XTC nemen, gaan waarschijnlijk voor een halfje van onze Audi RS pillen(280MG)
Als je dit doet kom je gewoon in een XTC roll terecht maar zijn de visuals weer volop aanwezig, en volgens hem kunnen ze zelfs nog wel wat sterker zijn dan in de LSD peak. Hij zei ook dat hier een lage dosis keta bijnemen echt de meest bizarre visuals kan veroorzaken en als je je daar mentaal toe in staat voelt het echt waard is!

Kortom: eerst echt trippen voor t mooie van t trippen, en de daadwerkelijke psychedellic ervaring, daarna puur voor plezier en genot spacen op XTC, ketamine, en veel wiet
Klik om te vergroten...

Ik ben het eens met Bee, het gaat niet om het brak zijn. Maar ik denk ook dat je pas begrijpt wat we bedoelen als je zelf getript hebt.
Trippen is niet in woorden uit te leggen helaas, je kan het in reports nog zo goed proberen te verwoorden maar het valt eigenlijk in het niet bij de daadwerkelijke ervaring.
Hoe bedoel je trouwens, een candyflip neemt de mindhigh grotendeels weg? Bij een goede candyflip vind ik het juist echt iets heel groots toevoegen aan mijn trip, en gaat het hand in hand samen. Het neemt niks weg, ik zit alleen niet zo in mn hoofd en ben een stuk minder filosofisch ingesteld dan alleen op LSD. Maar goed, een candyflip is lastig te behalen en als je dus niet goed mixed met elkaar kan een hoop wegvallen inderdaad :wink: Dan overheerst de MDMA dus, zoals ik zei. Hoewel je nog steeds wel visuals hebt hoor.

Een overdosis MDMA is totaal niet te vergelijken met LSD trouwens. Ik heb ook een keer perongeluk een enorme dosis MDMA binnen gehad en heb daar ook gigantisch op getript, maar die hallucinaties zijn echt heel anders dan LSD hoor. Net als dat truffels en paddo's anders zijn, 2-CB is anders, DMT is anders, een k-hole is anders en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je noemt het allemaal trippen, maar er zit wel degelijk een verschil in. De hallucinaties die ik had op MDMA Toen ik veel te veel had genomen vond ik vergelijkbaar met slaap hallicuncaties - en dat lijkt in de verste verte niet op LSD.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik geloof graag dat t niet lijkt op LSD, zo bedoelde ik het ook niet hoor!
Ik had weinig visuals op MDMA, maar wat ik had waren hallucinaties waar ik zo naar binnen keerde dat waar ik aan dacht, of hoe ik intrepeteerde wat ik zag, precies als echt in mn beeld verscheen, en t gewoon echt helemaal echt leek, niks trippies ofs, terwijl ik sinds dat ook heel erg trippy reageer op wiet en dat is gewoon heel anders, en meer zoals het typische LSD beeld, een beetje een waas aan dingen die niet zo heel erg inmengen met de echte wereld, en heel duidelijk nep zijn,
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
anoniem12345678 zei:
Ik denk dat ik nu al wel een aardig beeld heb, had ook al wel enigzins zulke gevoelens op mn eerste (en enigste) MDMA experience waarbij ik als een idioot geredosed heb, en uiteindelijk op 300MG, redelijk gedisassocieerd en in vlagen tegen egodeath aan rondzweefde door...... ja, door wat eigenlijk?
Klik om te vergroten...
Als ik dat zo hoor klinkt het niet alsof je klaar bent voor LSD. Of je moet erg veranderd zijn.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Als ik dat zo hoor klinkt het niet alsof je klaar bent voor LSD.
Klik om te vergroten...

Amen. Veel sterkte alvast.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."