Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD over 3 weken,

Eerste keer LSD over 3 weken,

64 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na al het advies ter harte te hebben genomen, maak je gelukkig de verstandige keuze...

...om drie soorten harddrugs te gaan gebruiken in één dag, waarvan twee die je nog nooit hebt gebruikt? :thinking:
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik heb in de afgelopen maanden wat geexpiremnteerd met wiet en een x MDMA/XTC, de vriend met wie ik dit doe en ik wilde als volgende drug graag een psychedellic doen, keuze kwam dan neer op paddos of LSD, volgens mensen op discord was LSD de beste optie omdat t meer stuurbaar is, alleen t is wel heel moeilijk aan te komen, nu ging toevallig een vriend wat dingen bestellen op t darknet dus heb ik op die manier twee zegels mee kunnen bestellen

We gaan t doen over 3 weken, bij hem thuis, in een onstpannen sfeer met een tripsitter, de zegels zijn 180UG en ik heb best wat rondgevraagd in verschillende discords waar ik in zit, en mensen raden me aan om in het geval dat ik in een veilige situatie zit met veilige mensen en ik denk dat ik t aankan de volle zegel te nemen, aangezien je eerste trip echt veel "magischer" is dan alle keren daarna dus je daar optimaal gebruik van wilt maken

Ik bekn zelf wel heel gevoelig voor drugs dus miss ga ik voor 3/4 tab, ik ben nu ook bezig met in een kladblok alle dingen die in me opkomen waar ik graag over wil nadenken tijdens mijn trip op te schrijven, quotes uit muzie/films die ik mooi vind op te schrijven, alle belangerijke mensen in mn leven op te schrijven en de belangerijkste dingen rondom hun, zodat ik in mn trip dat er bij kan pakken en mn trip ook nuttig kan gebruiken door via die headspace naar mn leven te kijken en welicht er nog wat van te leren.

Ook zorgen we dat we veel wiet/hash hebben zodat we als we ons daar goed genoeg voor voelen op de piek ook nog kunnen blowen om t effect te versterken

Enige tips? Dingen waar ik aan moet denken/anders moet doen? Ik hoor t graag!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou je toch echt aanraden te laten testen of tenminste nog een thuistest te doen of eventueel een zeer lage testdosering te nemen (dit bouwt wel tolerantie op, dus zou je weer moeten wachten tot een volgende trip). Ik zou voorzichtig zijn met zomaar drugs vertrouwen, ook al is die verkoper nog zo 'trusted'.

Ook kan ik je uit ervaring vertellen dat je nog zo comfortabel in een trip kunt zitten, wiet kan een trip zo een heel andere vibe en wending geven en als dat dan gebeurd bij een middel waar je ook nog eens helemaal geen ervaring mee hebt... Daarnaast is LSD ook nog eens gewoon een enorm complete drug op zichzelf. Het heeft geen wiet nodig om 'leuker' te maken. Dat is iets wat je eventueel eens een keertje kunt proberen wanneer je ervaren bent met LSD.

Maar goed, je moet het zelf weten. Ik begrijp die trend van meteen dingen willen mixen bij de eerste keer nooit, maar goed. Ik zal je de details besparen van hoe verkeerd het kan gaan door deze twee te mixen, want ik wil geen gedachten in je planten die dan misschien bovenkomen, maar wees voorzichtig en beter nog: laat die wiet er gewoon buiten, minimaal de eerste 5 trips. Dan leer je de echte LSD experience ook nog eens goed kennen, wat zoals gezegd een heel complete ervaring op zichzelf is.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga er even over nadenken, even buiten de wiet om, wat vind je van t advies wat ik kreeg van anderen om dus voor een volle zegel te gaan?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als het klopt dat er echt 180mics op je zegels zitten, dan zou ik een first-timer zeker niet aanraden een volle zegel te nemen, maar een halve. 90/100mics geeft waarschijnlijk al een volwaardige trip namelijk. Maar je weet dus niet wat er echt op je zegel zit en vaak is dat minder dan aangegeven bij LSD. Maar om dan toch maar de volle zegel te nemen om die reden is dus dan maar gokken dat je niet teveel neemt.

Ik zou een halve doen als ik jou was. Als de trip tegenvalt dan volgende keer beter. Dat is veel beter dan een veel te heftige trip hebben, vooral bij de eerste keer want je weet niet wat je kunt verwachten. Vergeet niet dat LSD ook erg lang duurt (8-10 uren) en je perceptie van tijd aangetast wordt waardoor het nóg langer lijkt te duren. Wordt je hierdoor overrompeld in het begin en wil je dat het ophoudt, dan heb je nog een lange 10 uren voor de boeg.

Probeer er gewoon zo verstandig mogelijk mee om te gaan. Je kunt bij latere trips altijd hoger doseren of evt. mixen met wiet. Je moet geen haast willen hebben bij tripmiddelen.
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
anoniem12345678 zei:
Ik ga er even over nadenken, even buiten de wiet om, wat vind je van t advies wat ik kreeg van anderen om dus voor een volle zegel te gaan?
Klik om te vergroten...

Niet een volle zegel.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jen zei:
Nu moet je de trip niet in gaan met een twijfel gevoel! Ik werk er helemaal naar toe met een positieve mindsetting! Niks gaat fout alles gaat goed ik ga het maximale uit de trip halen

Ik zou ook voor een 2/3 gaan de eerste trip
Ik weet niet hoe het bij de rest werkt?
Zelf nam ik wel een hoge dosis de eerste keer en ging ontzettend lekker 180ug ook ik heb in latere tijden ook wel eens een halfje gedaan en dan kwam ik er niet lekker in
Het kwam zwaar over me heen maar de veranderingen en het zelfbewustzijn waren maar matig

De vriendin met wie ik het samen deed vond lsd ook niet interessant ieders zo een halfje
Ik denk dat iedere situatie anders is en nu als ik trip met mensen die het voor de eerste keer doen bied ik ook gewoon een hoge dosis aan...
Gelijk een keertje goed trippen

Anders komt er heel wat over je heen maar echt de trip in gaan is het dan ook weer niet
Dit is mijn ervaring
Klik om te vergroten...
Ik vind dit een goede post. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jen zei:
De vriendin met wie ik het samen deed vond lsd ook niet interessant ieders zo een halfje
Ik denk dat iedere situatie anders is en nu als ik trip met mensen die het voor de eerste keer doen bied ik ook gewoon een hoge dosis aan...
Gelijk een keertje goed trippen

Anders komt er heel wat over je heen maar echt de trip in gaan is het dan ook weer niet
Dit is mijn ervaring
Klik om te vergroten...
Maar dat zijn jullie.

Er zijn mensen die heel erg gevoelig zijn voor een bepaald (trip)middel. En bij zo'n eerste keer weet je dat gewoon niet.

Ik zie het meer op de lange termijn denk ik. Je hebt interesse in psychedelica en bent van plan de wereld van het trippen te verkennen. De eerste trip hoeft niet meteen de perfecte trip te zijn, want je kunt daarna nog oneindig vaak trippen. Je tast het eerst even voorzichtig af, want als je meteen veel te hard of zelfs slecht gaat, dan heb je misschien meteen al een angst te pakken om weer te trippen. Why the hurry...

Maar ik krijg zo'n idee dat de TS eigenlijk al beslist heeft. :wink: En misschien gaat dat ook helemaal goed, maar mijn punt is: dat is een groter risico nemen dan eigenlijk hoeft.
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zat net te bedenken, "na" het trippen (na de duidelijke pieken dus) is het wel heel fijn inderdaad. Vorige zomer zat ik op een dakterras rond een uur of half 12, samen met twee vriendinnen met een jointje, kaarsje en dekentje na te genieten van een hele leerzame en fijne truffeltrip. Geen woorden gewisseld, maar als ik daar de rest van mijn leven in die staat had moeten zitten was het prima geweest haha.
Het duurt nog even, maar laat zeker weten hoe het is gegaan :grin:
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Okee, plannen zijn een beetje veranderd!

Er komt een tweede vriend, en de dosis word dus neergehaald naar 2/3 tab = 120ug, ook hebben we een aantal XTC pilletjes, en waar in eerste instantie het plan was om te candyflippen (veel rondgelezen en gevraagd, kreeg van de meeste mensen te horen dat t prima kan voor een eerste keer LSD maar je niet echt een echte LSD ervaring zal hebben)
Aangezien we dat toch wel willen nemen we de LSD, en na de peak nemen we de XTC, zodat we een normale LSD trip hebben, en daarna een XTC roll met visuals.

Ook hebben we een aantal lijntjes ket, wat ik wel heel graag wil proberen, dus we hebben afgesproken dat ik 1 lijntje ket neem in de middag, voordat we gaan trippen, zodat ik het het eerst een keer nuchter kan proberen (zij hebben allebei redelijk veel ervaring met ket) en kunnen we savonds na de trip, eventueel ket combineren met de XTC als we dat willen!
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Schrijf je je ervaring wel even op als je klaar bent? Ben wel heel nieuwsgierig hoe je eruit komt.. :tearsofjoy:

Heb trouwens niet veel toe te voegen aan de reacties hierboven.
Mijn eerste keer was ook op een hele hoge dosis LSD, en dat ging heel goed. Maar het kan ook heel fout aflopen, en als je nog geen ervaring hebt met psychedelica weet je ook niet zo goed wat je kunt verwachten. Als je dan echt ineens heel paranoïde raakt en angstig ben je echt klaar.
Wat mij aan gaat kan mixen met MDMA of XTC prima, mits gedaan in een rustige en vertrouwde omgeving, omdat het angstgevoelens helpt verminderen. Het nadeel is dat de comedown echt wel heel zwaar is, terwijl de comedown van LSD alleen best goed te doen is. Bij mij duurt de volle ervaring rond de 7 uur, terwijl de "na-trip" nog heel veel uur daarna kan voortduren. Fijn, als je dan enorm brak bent van de MDMA en je tript net voor het eerst.. zou niet mijn eerste keuze zijn. Ik heb inmiddels al zeker meer dan 50 keer getript op LSD volgensmij, maar ik vind die comedown van XTC/MDMA op LSD toch wel erg vervelend nog steeds hoor.
Dat niet alleen, een candyflip luistert heel nauw. Teveel MDMA kan je hele LSD trip verpesten doordat het de overhand neemt als je een te hoge dosering neemt, of het te vroeg of te laat inneemt. Met als gevolg dat je met name gewoon een MDMA trip hebt; best wel zonde van je zegels, toch? Kun je beter je MDMA bewaren voor een ander keertje.
Ketamine met LSD combineren is leuk, maar waarom per se combineren en niet gewoon genieten van de LSD ervaring? Je hebt van LSD buiten de visuals om ook al een bodyload he, dus je voelt je al anders. Ik vind het heel erg op XTC lijken als ik alleen een zegel neem en verder niks.
Het gebruik van cannabis is leuk op andere tripmiddelen, maar zeker niet op LSD. Het matched niet mooi of fijn, en je kan er heel paranoïde van raken. LSD kan je trouwens ook goed opbouwen, ik begin ook nog steeds met een halve zegel. De setting kan nog zo goed zijn; je weet nooit hoe je trip valt en dat kan heel gevaarlijk zijn. Als je een halve neemt, en je wilt meer als je op die piek zit kun je echt prima nog een halve bijnemen voor een heftigere ervaring. Geen probleem :wink:
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#12
anoniem12345678 zei:
Heel eerlijk, hoe brak ik dit weekend uitkom kan me niet heel veel boeien,
Sure, t is vervelend, maar t is een uitzonderlijk weekendje, met wat goede vrienden, waarin ik om het even heel cliche te zeggen "helemaal los" wil,

We gaan trouwens niet voor een candyflip, ik heb hier best een tijd over gepraat met een vriend die heel veel ervaring heeft, en een candyflip neemt de LSD mindhigh grotendeels weg, zeker aangezien wij ook wel lekker willen spacen op XTC, volgens hem kunnen we t beste LSD nemen, trippen, en na ongeveer 6 - 8 uur, net na de peak, een redelijke dosis XTC nemen, gaan waarschijnlijk voor een halfje van onze Audi RS pillen(280MG)
Als je dit doet kom je gewoon in een XTC roll terecht maar zijn de visuals weer volop aanwezig, en volgens hem kunnen ze zelfs nog wel wat sterker zijn dan in de LSD peak. Hij zei ook dat hier een lage dosis keta bijnemen echt de meest bizarre visuals kan veroorzaken en als je je daar mentaal toe in staat voelt het echt waard is!

Kortom: eerst echt trippen voor t mooie van t trippen, en de daadwerkelijke psychedellic ervaring, daarna puur voor plezier en genot spacen op XTC, ketamine, en veel wiet
Klik om te vergroten...

Ik ben het eens met Bee, het gaat niet om het brak zijn. Maar ik denk ook dat je pas begrijpt wat we bedoelen als je zelf getript hebt.
Trippen is niet in woorden uit te leggen helaas, je kan het in reports nog zo goed proberen te verwoorden maar het valt eigenlijk in het niet bij de daadwerkelijke ervaring.
Hoe bedoel je trouwens, een candyflip neemt de mindhigh grotendeels weg? Bij een goede candyflip vind ik het juist echt iets heel groots toevoegen aan mijn trip, en gaat het hand in hand samen. Het neemt niks weg, ik zit alleen niet zo in mn hoofd en ben een stuk minder filosofisch ingesteld dan alleen op LSD. Maar goed, een candyflip is lastig te behalen en als je dus niet goed mixed met elkaar kan een hoop wegvallen inderdaad :wink: Dan overheerst de MDMA dus, zoals ik zei. Hoewel je nog steeds wel visuals hebt hoor.

Een overdosis MDMA is totaal niet te vergelijken met LSD trouwens. Ik heb ook een keer perongeluk een enorme dosis MDMA binnen gehad en heb daar ook gigantisch op getript, maar die hallucinaties zijn echt heel anders dan LSD hoor. Net als dat truffels en paddo's anders zijn, 2-CB is anders, DMT is anders, een k-hole is anders en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je noemt het allemaal trippen, maar er zit wel degelijk een verschil in. De hallucinaties die ik had op MDMA Toen ik veel te veel had genomen vond ik vergelijkbaar met slaap hallicuncaties - en dat lijkt in de verste verte niet op LSD.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Als ik dat zo hoor klinkt het niet alsof je klaar bent voor LSD.
Klik om te vergroten...

Amen. Veel sterkte alvast.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo zet ik het hier neer idd, maar dat "Helemaal los" bedoel ik helemaal niet op zon manier, gewoon dat ik dit weekend gewoon echt zo leuk mogelijk wil maken, en daarbij even niet zoveel geef om daarna brak zijn, of dat het me mentaal uitput, ik ben jong en kan dat echt wel hebben.

Daarnaast zie ik zelf volledig in dat de manier waarop ik toen XTC heb gebruikt, dom, ondoordacht was en dat ik dat ook niet zo had gewild, "als een idioot redosen" bedoel ik niet als een ding om stoer mee te doen of wat dan ook, echt letterlijk zoals ik het zeg, dat ik toen domme keuzes heb gemaakt en me echt als een idioot gedragen heb
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ohh, daar ben ik heel simpel in, peer pressure doet me echt heel weinig, ben er ook heel duidelijk in geweest dat als er op wat voor manier dan ook word geprobeerd iemand over te halen ik er heel snel klaar mee ben en t voor mij niet meer hoeft!

Om dat soort dingen te voorkomen: Zei willen graag blowen voor de trip en hoeveel ik ze ook aanraad te wachten tot je iig op je piek zit, k kan ze natuurlijk niet dwingen, dus hebben we afgesproken dat zei van te voren blowen, en ik op dat moment een lijntje keta neem zodat ik iig weet hoe t voelt, voordat ik t ga mengen met XTC,
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik snap echt niet waarom je voor je eerste x meteen "all in" wilt gaan en niet gewoon onze raad opvolgt? Je hebt nog een heel leven voor je en dus nog genoeg weekenden om dan toch nog een x "all in" te gaan. Ik begrijp je wel hoor met al die trip reports die goed gaan op nog veel hogere dosissen. Maar dat zijn mensen die al vele malen in trip land zijn geweest en vergeet niet dat bij de gevallen waar het fout gaat, er relatief minder over gesproken wordt.

Ik had eens iemand kennis laten maken met paddo's omdat hij dat zo graag wilde. Hij (A) wist dat het wijs was om een ervaren persoon er bij te hebben en kwam daardoor bij mij terecht. (beetje via via want ik kon zijn broer redelijk goed) We waren met zijn vieren. Ik, een zeer goede ervaren vriend van mij en A met zijn broer. Het leek mij namelijk wijs om een vertrouwd persoon voor A er bij te hebben, zijn broer dus.
Ik gaf ieder net even meer dan 2 gr wat dus nog geen volledige dosis is. Ik doseerde laag want ik vond A en zijn broer maar een beetje van die "stoer doen" mensen. Ondanks ze vroegen waarom ze zo weinig kregen want 3 gr is toch een gewone hele dosis??? Nou, hij heeft het geweten hoor. Na 2 uur raakte A in paniek en als iemand dan zo ver is, is dat moeilijk te stoppen tijdens de trip. Vooral voor "stoer doen" mensen. Niet dat ik denk dat jij zo'n zelfde soort persoon bent hoor:)
Natuurlijk stelde ik hem hier en daar gerust en zei dat het vanzelf weer over gaat. Gaf wat fruit en we starte een leuke animatie om de aandacht een beetje af te leiden. Hier heeft hij het nog steeds over trouwens als hij me ziet en bedankt me nog steeds voor de steun die hij van mij ervoer tijdens zijn paniek. Maar voor hem dus nooit meer. Het zou zonde voor jou zijn als het zelfde gaat ervaren.

En lees deze nog een keer van @Eik
"Natuurlijk kan het dat je hier over 2 weken komt met een verhaal dat je vrolijk Keta, LSD, M en wiet hebt gecombineerd en het feest van je leven had. Dan zeg je waarschijnlijk "zie je wel het is allemaal goed gegaan". Dat is precies wat mijn dochter ook zei toen ze zonder te kijken de straat over rende. Dit soort shit kan echt vervelend worden en fout gaan."

Erg mooi verwoord.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Maar we gaan dus helemaal geen hoge dosissen doen? 120ug lijkt me gewoon een hele normale dosis, en de MDMA doen we alleen na de piek als we daar nog voor voelen, ik zie heel weinig redenen waarom dat niet goed zou gaan........
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ach. Als je toch al 3 soorten harddrugs door elkaar gebruikt in combinatie met blowen kan de volgende tip niet erg veel kwaad meer.

Als je nu helemaal in de war raakt van het trippen en spacen. Als het allemaal te overweldigend wordt. Neem dan een flinke dosis pure pep. De pep overheerst al het andere dat je hebt gebruikt. Je tript dan minder hard.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#19
Amfitamientje Power zei:
Ach. Als je toch al 3 soorten harddrugs door elkaar gebruikt in combinatie met blowen kan de volgende tip niet erg veel kwaad meer.

Als je nu helemaal in de war raakt van het trippen en spacen. Als het allemaal te overweldigend wordt. Neem dan een flinke dosis pure pep. De pep overheerst al het andere dat je hebt gebruikt. Je tript dan minder hard.
Klik om te vergroten...
Integendeel. Als je zwaar paranoïde wordt en hem helemaal flipt, of je raakt in een psychose terecht, dan is "een flinke dosis pep" een eufemisme voor "een enkeltje psychiatrisch ziekenhuis". Dit is een advies dat je beter níet opvolgt, @anoniem12345678.
Amfitamientje, hou nou eens op met bewust slechte en gevaarlijke adviezen uitdelen. Jezus.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
En deze:50283590_2388262247863773_4144656347016724480_o.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."