Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer lsd

Eerste keer lsd

41 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Shinyzappy zei:
ik had 2 zegels eerst een halve gapakt merkte ik niks van toen de rest gepakt en begon het de bomen en planten deden raar en de CEV's waren super mooi
Klik om te vergroten...
voor de volgende x zal ik gewoon 1p lsd ergens vandaan tovere en dan 150 ug, onder je tong houde ff dan doorslikken dan weet je tenminste hoeveel je neem en vanuit daar kan je steeds verder gaan
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ah ja, het is toch altijd lastig vergelijken, verschillende doseringen psychedelica, door set en setting. :)

Ik ben er stiekem ook benieuwd naar, maar inderdaad wat je zegt, je kan eerder (en harder) uit de bocht vliegen.
Klik om te vergroten...
Ja die hogere doseringen blijven toch elke keer wel een beetje een gok. je kunt nooit helemaal uitsluiten dat het fout gaat. Maar als het goed gaat is een hogere dosering wel echt mooi! Wat is voor jou een ’normale’ dosis lsd? Heb gemerkt dat dat enorm uiteenloopt van persoon tot persoon…

Fyrckant zei:
Ik heb vorig jaar na 250ug die dosis ook afgeschreven ooit nog te doen.
Klik om te vergroten...
oei… moeilijke ervaring gehad? Ben eigenlijk wel benieuwd of je daar iets meer over kunt vertellen…?
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
oei… moeilijke ervaring gehad? Ben eigenlijk wel benieuwd of je daar iets meer over kunt vertellen…?
Klik om te vergroten...
Ik heb er een tripreport aan gewijd. Dat was ofwel gewoon een vrij slecht geschreven warrig report, óf hij is om de een of andere reden weinig opgemerkt. 3 likes en 0 reacties ofzo, vrij kansloos 😂.

Anyway hij staat er nog:

Turboreality (250ug 1P-LSD)

...Ik strompel achter N. aan het zwijnenleger in, bang voor de Duitse toeristen. Hij weet waar we heen moeten. Paadje op, hekje door. Ik zie bijna niks meer door de knetterharde visuals. Ik waggel door de tuin en krijg de schrik van mijn leven als daar ineens een knetter lijpe gast met een...
drugsforum.nl drugsforum.nl
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fyrckant zei:
Ik heb er een tripreport aan gewijd. Dat was ofwel gewoon een vrij slecht geschreven warrig report, óf hij is om de een of andere reden weinig opgemerkt. 3 likes en 0 reacties ofzo, vrij kansloos 😂.
Klik om te vergroten...
Haha... soms missen mensen reports gewoon. Ik had deze ook nog niet voorbij zien komen. Fijn dat je nog even een linkje hebt gedeeld!

Ik heb net je reportje even gelezen. Ik snap ergens wel dat er niet heel veel reactie op is gekomen. Het report is, zoals je zelf zegt, nogal chaotisch. Bovendien valt het ook niet meteen in de categorie "supermooie trip" of "bad trip". Ik vond je report wel interessant om te lezen omdat de verwarring er echt vanaf druipt. Het geeft volgens mij goed aan hoe een heftige lsd trip aanvoelt als je nog van alles probeert te doen.

Zelf zou ik niet graag 250ug doen terwijl er nog zoveel drukte en nuchtere mensen om me heen aanwezig zijn. Dan maak je het wel heel moeilijk om jezelf over te geven aan zo'n sterke trip. Valt me nog mee dat je er niet echt slecht op ging.

Anyways... bedankt voor het delen! Bevestigd me weer in mijn idee dat ik een optimale set&setting wil als ik ooit nog eens voor 250ug ga!
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Haha... soms missen mensen reports gewoon. Ik had deze ook nog niet voorbij zien komen. Fijn dat je nog even een linkje hebt gedeeld!

Ik heb net je reportje even gelezen. Ik snap ergens wel dat er niet heel veel reactie op is gekomen. Het report is, zoals je zelf zegt, nogal chaotisch. Bovendien valt het ook niet meteen in de categorie "supermooie trip" of "bad trip". Ik vond je report wel interessant om te lezen omdat de verwarring er echt vanaf druipt. Het geeft volgens mij goed aan hoe een heftige lsd trip aanvoelt als je nog van alles probeert te doen.

Zelf zou ik niet graag 250ug doen terwijl er nog zoveel drukte en nuchtere mensen om me heen aanwezig zijn. Dan maak je het wel heel moeilijk om jezelf over te geven aan zo'n sterke trip. Valt me nog mee dat je er niet echt slecht op ging.

Anyways... bedankt voor het delen! Bevestigd me weer in mijn idee dat ik een optimale set&setting wil als ik ooit nog eens voor 250ug ga!
Klik om te vergroten...
Thanks. Ja het was wel een vrij uitdagende setting. Binnenkort gaan we het nog eens zo overdoen. Ik denk -na mijn eigen report weer te hebben gelezen- dat ik dan toch even terugschakel naar 200 of 150 😅.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fyrckant zei:
Thanks. Ja het was wel een vrij uitdagende setting. Binnenkort gaan we het nog eens zo overdoen. Ik denk -na mijn eigen report weer te hebben gelezen- dat ik dan toch even terugschakel naar 200 of 150 😅.
Klik om te vergroten...
Lijkt me heel verstandig om bij zo'n drukke setting je dosering flink terug te schroeven inderdaad. Bij een dosering die voor jou hoog is, kun je beter zorgen voor een wat veiligere en rustigere setting...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Ja die hogere doseringen blijven toch elke keer wel een beetje een gok. je kunt nooit helemaal uitsluiten dat het fout gaat. Maar als het goed gaat is een hogere dosering wel echt mooi! Wat is voor jou een ’normale’ dosis lsd? Heb gemerkt dat dat enorm uiteenloopt van persoon tot persoon…
Klik om te vergroten...
Had hier nog geen antwoord op gegeven.

Een normale dosering 1P-LSD/ALD-52 (al lang geen LSD-25 meer gedaan en dat valt toch bijna niet accuraat te doseren) voor mij is 100 ug. Een tijdje terug ook wat geëxperimenteerd met 75 ug (spul is toch duur en zo kan ik vaker trippen :wink: ) en de andere kant op tot maar 150 ug aan toe.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Shinyzappy zei:
ik had 2 zegels eerst een halve gapakt merkte ik niks van toen de rest gepakt en begon het de bomen en planten deden raar en de CEV's waren super mooi
Klik om te vergroten...

Haha dan denk ik inderdaad niet dat ze 300ug per stuk waren :tearsofjoy:

Wel fijn dat je een mooie eerste trip hebt gehad. Zoals al eerder werd aangeraden zou ik zeker even online zoeken naar 1P-LSD. Legaal te verkrijgen, vrijwel niet te onderscheiden van het "origineel" en dan weet je waar je aan toe bent qua dosering!


Mindless zei:
Had hier nog geen antwoord op gegeven.

Een normale dosering 1P-LSD/ALD-52 (al lang geen LSD-25 meer gedaan en dat valt toch bijna niet accuraat te doseren) voor mij is 100 ug. Een tijdje terug ook wat geëxperimenteerd met 75 ug (spul is toch duur en zo kan ik vaker trippen :wink: ) en de andere kant op tot maar 150 ug aan toe.
Klik om te vergroten...

150ug voelt voor mij wel als de sweet spot. Betrap mezelf er dan vaak op dat ik "eigenlijk best wel hard ga" en neem me ook steeds voor om niet meer te nemen dan dat. Het is voor mij de goede balans tussen de controle houden en een spektakel aan visuals en alle andere bijbehorende leuke effecten.

75ug lijkt mij voor een ervaren tripper wat mild? Of vind je dat juist wel prettig? Ik kan me zeker voorstellen dat het in je eentje fijn is om de boel makkelijk te kunnen sturen. (had je wel eens zien zeggen dat je het liefst solo tript)
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Zelf zou ik niet graag 250ug doen terwijl er nog zoveel drukte en nuchtere mensen om me heen aanwezig zijn. Dan maak je het wel heel moeilijk om jezelf over te geven aan zo'n sterke trip. Valt me nog mee dat je er niet echt slecht op ging.
Klik om te vergroten...
Zoveel drukte en mensen waren er helemaal niet hoor 😂. Twee tripsitters op bier en wiet die ondertussen een streaming uitzending aan het maken waren, wat eigenlijk wel een leuke afleiding was en een tripmaatje die bijna 6 uur vlak op de bank heeft gelegen 🙂. Het leek alleen in m’n hoofd wel heel druk omdat de verwerking van dingen die ik zag volledig in de war was, waardoor ik nog mensen buiten zag terwijl iedereen al weer binnen was enzovoorts. Ik herkende ze ook niet meer en er waren vrij veel camera’s en beeldschermen, wat alles wel een beetje complex maakte.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fyrckant zei:
Zoveel drukte en mensen waren er helemaal niet hoor 😂. Twee tripsitters op bier en wiet die ondertussen een streaming uitzending aan het maken waren, wat eigenlijk wel een leuke afleiding was en een tripmaatje die bijna 6 uur vlak op de bank heeft gelegen 🙂. Het leek alleen in m’n hoofd wel heel druk omdat de verwerking van dingen die ik zag volledig in de war was, waardoor ik nog mensen buiten zag terwijl iedereen al weer binnen was enzovoorts. Ik herkende ze ook niet meer en er waren vrij veel camera’s en beeldschermen, wat alles wel een beetje complex maakte.
Klik om te vergroten...

Kan me voorstellen dat dat toch een bepaalde verwarring met zich meebracht ja! Het lijkt mij fijner om met iedereen die in je trip aanwezig zit op dezelfde golflengte te zitten (tripsitters uitgezonderd) en dat er niet andere dingen gaande zijn in dezelfde ruimte. Zou je 250ug nog eens doen in een andere omgeving?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien met een halve beginnen als het je eerste keer is. Geteste zegels?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
300 ug lsd is ook gewoon heel veel voor LSD (of analogen)! Mijn hoogste dosering tot nu toe was 220ug en dat vond ik al best pittig. Doe meestal zo rond de 180-190 ug maar wil ooit nog wel eens die 250ug opzoeken. Ik denk dat ik het dan ook wel mooi genoeg ga vinden... :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
In welke setting neem je dit dan? Ik heb tijdens de laatste meet 125/150ug genomen en dat gewoon teveel.
( heel veel onbekende mensen, openbaar ,vreemde locatie)
Kan mij niet inbeelden dat ik er nog eens 100ug zou bij nemen :fearscream:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Boyman zei:
150ug voelt voor mij wel als de sweet spot. Betrap mezelf er dan vaak op dat ik "eigenlijk best wel hard ga" en neem me ook steeds voor om niet meer te nemen dan dat. Het is voor mij de goede balans tussen de controle houden en een spektakel aan visuals en alle andere bijbehorende leuke effecten.

75ug lijkt mij voor een ervaren tripper wat mild? Of vind je dat juist wel prettig? Ik kan me zeker voorstellen dat het in je eentje fijn is om de boel makkelijk te kunnen sturen. (had je wel eens zien zeggen dat je het liefst solo tript)
Klik om te vergroten...
Ik heb een tijdje terug wat zitten experimenteren met lagere doseringen LSD en merkte dat de range tussen een microdosering en ongeveer 50 microgram het effect op mij had dat de bodyload overheerste (boven de eigenlijke psychoactieve effecten). Met 75ug had ik dat niet meer. Toegegeven, 75ug is niet bijster visueel voor me, maar geeft (meestal) een hele fijne trip met veel euforie en mooie inzichten. En dat was wat ik destijds vooral zocht in een LSD trip. :)

In mijn eentje voel ik me trouwens meer door de trip gepusht om introspectief te worden dan bij samen trippen, dus juist minder een gevoel van "sturing". Al is dat relatief want LSD is niet zo heel pushy. Tenminste, niet voor mij op de doseringen die ik neem.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
In welke setting neem je dit dan? Ik heb tijdens de laatste meet 125/150ug genomen en dat gewoon teveel.
( heel veel onbekende mensen, openbaar ,vreemde locatie)
Klik om te vergroten...
Ik neem dat soort doseringen solo of met een tripmaatje waar ik super relaxed en vrij bij ben In een thuissetting. ik Pas mijn dosering ook wel een beetje aan aan de hand van hoe ik me die dag voel en als ik me echt slecht voel trip ik niet.

Voor een Meeting met onbekenden op een onbekende plek zou ik 125/150 ug ook teveel vinden. Op een openbare locatie zou ik zelfs 100 al veel vinden. Heb wel eens circa 125 ug gedaan op Psy-Fi maar daar voelde ik me vrij genoeg om dat te doen…

Mindless zei:
n merkte dat de range tussen een microdosering en ongeveer 50 microgram het effect op mij had dat de bodyload overheerste (boven de eigenlijke psychoactieve effecten).
Klik om te vergroten...
Dat is mijn ervaring ook. Ik vind een micro dosis (10-25ug) heerlijk en echt trippen ook fantastisch. Juist die tussendosering is een beetje “vlees noch vis”…
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Boyman zei:
Kan me voorstellen dat dat toch een bepaalde verwarring met zich meebracht ja! Het lijkt mij fijner om met iedereen die in je trip aanwezig zit op dezelfde golflengte te zitten (tripsitters uitgezonderd) en dat er niet andere dingen gaande zijn in dezelfde ruimte. Zou je 250ug nog eens doen in een andere omgeving?
Klik om te vergroten...
Ik zou het alleen nog maar doen met deze prettig gestoorde mensen op dit alien eiland in een evenzo absurdistische setting. Als er weinig gebeurt of iedereen even hard gaat, ga je toch sneller in je hoofd zitten en daar is waar het vaak mis kan gaan.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hi, ben de conversatie aan het lezen en heb de volgende vraag: Mijn vrouw en ik zouden mogelijk LSD wel eens willen proberen, maar is het dan verstandig om dit samen thuis te doen of is het beter om dit te doen met iemand die hier ervaring mee heeft en die op die avond bewust niet gebruikt.
En als we het samen thuis doen, welke sterke is dan het beste om mee te beginnen?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi @jeroen79 welkom op het forum!

Leuk dat je lsd wilt gaan verkennen. Dat kan echt een magische ervaring worden. Ik heb geen eenduidig antwoord wat "beter" is. Ik denk dat het belangrijkste is dat jullie de eerste keer niet teveel nemen en het doen op een moment dat je helemaal goed in je vel zit. Zelf zou ik er dan voor kiezen om het gewoon met jullie tweetjes te doen. Maar als je een goede vriend hebt die wat ervaring heeft waar jullie beide ontspannen bij zijn dan is dat uiteraard ook een uitstekende optie. Zowel als diegene nuchter is of als diegene (mild) mee tript.

Ik zou de dosering sowieso bescheiden houden. Bij voorkeur niet meer dan 100ug. Dat is voor mensen zonder tripervaring al heel wat. Heb je de gewone lsd van een dealer of heb je een Research Chemical zoals 1-P lsd of ALD-52? De dosering bij gewone lsd kan enorm schommelen en is nagenoeg nooit wat de dealer aangeeft. Voor de doseringen van de RC's is er ook geen garantie dat die klopt maar lijkt het wel wat consistenter te zijn.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hi Eik, dank voor je reactie. We hebben nog niets daar we in de oriënterende fase zitten. Dit zeggende ben ik dan ook wel blij met het verschil dat je aangeeft tussen de gewone lds van de dealer en de 1-p lsd of ALD-52. Geeft weer stof tot nadenken waar we uiteindelijk voor willen gaan en ook de setting die hiervoor aanwezig dient te zijn.

Laatst wisten we eigenlijk ook wel want we merken dat als we beide niet uitgerust zijn en we dan een feestje met xtc/ mdma hebben we er ook veel meer last van hebben dan dat we volledig relaxed zijn.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#19
jeroen79 zei:
1-p lsd of ALD-52
Klik om te vergroten...
Over 1P-LSD heerst bijvoorbeeld de consensus dat het in je lichaam wordt omgezet naar LSD, dus de dosis is ook hetzelfde. Zoals Eik de optie gaf, zou ik eerder aanraden om dat te bestellen omdat dat je iets meer zekerheid geeft, ook door het feit dat je gewone LSD niet altijd op kwantiteit kunt laten testen bij het testcentrum.

Met welke psychoactieve stoffen heb je al ervaring? LSD kan een best heftig zijn, vooral ook door de lange werkingsduur. Als je nog geen ervaring hebt met psychedelische stoffen zou je erover na kunnen denken om in te stappen met een iets meer vergevende stof, zoals 2C-B of eventueel een lage dosis truffels. Dat neemt niet weg dat het mogelijk is om in te stappen op LSD, maar neem het advies om met een lage dosis te beginnen in ieder geval serieus.

Groetjes en we horen graag ook over de ervaring en/of tussentijdse updates :)
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Geneesmiddel zei:
Over 1P-LSD heerst bijvoorbeeld de consensus dat het in je lichaam wordt omgezet naar LSD, dus de dosis is ook hetzelfde. Zoals Eik de optie gaf, zou ik eerder aanraden om dat te bestellen omdat dat je iets meer zekerheid geeft, ook door het feit dat je gewone LSD niet altijd op kwantiteit kunt laten testen bij het testcentrum.

Met welke psychoactieve stoffen heb je al ervaring? LSD kan een best heftig zijn, vooral ook door de lange werkingsduur. Als je nog geen ervaring hebt met psychedelische stoffen zou je erover na kunnen denken om in te stappen met een iets meer vergevende stof, zoals 2C-B of eventueel een lage dosis truffels. Dat neemt niet weg dat het mogelijk is om in te stappen op LSD, maar neem het advies om met een lage dosis te beginnen in ieder geval serieus.

Groetjes en we horen graag ook over de ervaring en/of tussentijdse updates :)
Klik om te vergroten...
Zoals al eerder aangegeven zijn we in de oriënterende fase, dus we nemen de adviezen die worden gegeven zeker serieus. Vanwege het gebrek aan ervaring met dit soort middelen is de overweging dan ook om dit niet zelfstandig alleen thuis te doen maar in bijzijn van iemand die hier meer ervaring mee heeft. Dank voor de reactie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."