Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer lsd

Eerste keer lsd

41 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb vorig jaar na 250ug die dosis ook afgeschreven ooit nog te doen. Maar de jaarlijkse “big trip” zit er weer aan te komen en ben er toch wel weer klaar voor… Alleen deze keer gewoon echt niet meer erbij blowen.

was eigenlijk vooral fysiek ongemak en de paranoia die daaruit voortvloeide als gevolg van de wiet. Verder is 200+ echt wel heel vet.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi, ben de conversatie aan het lezen en heb de volgende vraag: Mijn vrouw en ik zouden mogelijk LSD wel eens willen proberen, maar is het dan verstandig om dit samen thuis te doen of is het beter om dit te doen met iemand die hier ervaring mee heeft en die op die avond bewust niet gebruikt.
En als we het samen thuis doen, welke sterke is dan het beste om mee te beginnen?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi @jeroen79 welkom op het forum!

Leuk dat je lsd wilt gaan verkennen. Dat kan echt een magische ervaring worden. Ik heb geen eenduidig antwoord wat "beter" is. Ik denk dat het belangrijkste is dat jullie de eerste keer niet teveel nemen en het doen op een moment dat je helemaal goed in je vel zit. Zelf zou ik er dan voor kiezen om het gewoon met jullie tweetjes te doen. Maar als je een goede vriend hebt die wat ervaring heeft waar jullie beide ontspannen bij zijn dan is dat uiteraard ook een uitstekende optie. Zowel als diegene nuchter is of als diegene (mild) mee tript.

Ik zou de dosering sowieso bescheiden houden. Bij voorkeur niet meer dan 100ug. Dat is voor mensen zonder tripervaring al heel wat. Heb je de gewone lsd van een dealer of heb je een Research Chemical zoals 1-P lsd of ALD-52? De dosering bij gewone lsd kan enorm schommelen en is nagenoeg nooit wat de dealer aangeeft. Voor de doseringen van de RC's is er ook geen garantie dat die klopt maar lijkt het wel wat consistenter te zijn.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hi Eik, dank voor je reactie. We hebben nog niets daar we in de oriënterende fase zitten. Dit zeggende ben ik dan ook wel blij met het verschil dat je aangeeft tussen de gewone lds van de dealer en de 1-p lsd of ALD-52. Geeft weer stof tot nadenken waar we uiteindelijk voor willen gaan en ook de setting die hiervoor aanwezig dient te zijn.

Laatst wisten we eigenlijk ook wel want we merken dat als we beide niet uitgerust zijn en we dan een feestje met xtc/ mdma hebben we er ook veel meer last van hebben dan dat we volledig relaxed zijn.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
jeroen79 zei:
1-p lsd of ALD-52
Klik om te vergroten...
Over 1P-LSD heerst bijvoorbeeld de consensus dat het in je lichaam wordt omgezet naar LSD, dus de dosis is ook hetzelfde. Zoals Eik de optie gaf, zou ik eerder aanraden om dat te bestellen omdat dat je iets meer zekerheid geeft, ook door het feit dat je gewone LSD niet altijd op kwantiteit kunt laten testen bij het testcentrum.

Met welke psychoactieve stoffen heb je al ervaring? LSD kan een best heftig zijn, vooral ook door de lange werkingsduur. Als je nog geen ervaring hebt met psychedelische stoffen zou je erover na kunnen denken om in te stappen met een iets meer vergevende stof, zoals 2C-B of eventueel een lage dosis truffels. Dat neemt niet weg dat het mogelijk is om in te stappen op LSD, maar neem het advies om met een lage dosis te beginnen in ieder geval serieus.

Groetjes en we horen graag ook over de ervaring en/of tussentijdse updates :)
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
Over 1P-LSD heerst bijvoorbeeld de consensus dat het in je lichaam wordt omgezet naar LSD, dus de dosis is ook hetzelfde. Zoals Eik de optie gaf, zou ik eerder aanraden om dat te bestellen omdat dat je iets meer zekerheid geeft, ook door het feit dat je gewone LSD niet altijd op kwantiteit kunt laten testen bij het testcentrum.

Met welke psychoactieve stoffen heb je al ervaring? LSD kan een best heftig zijn, vooral ook door de lange werkingsduur. Als je nog geen ervaring hebt met psychedelische stoffen zou je erover na kunnen denken om in te stappen met een iets meer vergevende stof, zoals 2C-B of eventueel een lage dosis truffels. Dat neemt niet weg dat het mogelijk is om in te stappen op LSD, maar neem het advies om met een lage dosis te beginnen in ieder geval serieus.

Groetjes en we horen graag ook over de ervaring en/of tussentijdse updates :)
Klik om te vergroten...
Zoals al eerder aangegeven zijn we in de oriënterende fase, dus we nemen de adviezen die worden gegeven zeker serieus. Vanwege het gebrek aan ervaring met dit soort middelen is de overweging dan ook om dit niet zelfstandig alleen thuis te doen maar in bijzijn van iemand die hier meer ervaring mee heeft. Dank voor de reactie
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geneesmiddel zei:
dus de dosis is ook hetzelfde
Klik om te vergroten...
1P-LSD is 17% zwaarder, dus strikt genomen heb je dan ook een 17% hogere dosis nodig. Het gewichtsverschil zit em in de propionyl groep die er na inname afvalt.

Dat gezegd, waar vind je een LSD-25 zegel met daarop een hoeveelheid werkzame stof die exact overeenkomt met de hoeveelheid die de dealert adverteert…
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fyrckant zei:
1P-LSD is 17% zwaarder, dus strikt genomen heb je dan ook een 17% hogere dosis nodig.
Klik om te vergroten...
Dankje, had ik niet aan gedacht en is helemaal waar
Fyrckant zei:
Dat gezegd, waar vind je een LSD-25 zegel met daarop een hoeveelheid werkzame stof die exact overeenkomt met de hoeveelheid die de dealert adverteert…
Klik om te vergroten...
Eennn... nergens hahah
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
300 mcg is pittig hoor
Heb veel ervaring met (1p)lsd maar 300 had ik moeite mee
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou als “super mooi” en “super moe” de belangrijkste take aways waren van deze trip, dan was die zegel eerder 100ug dan 300ug. Mooi voor een eerste keer dus!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
300 mcg is pittig hoor
Heb veel ervaring met (1p)lsd maar 300 had ik moeite mee
Klik om te vergroten...
300 ug lsd is ook gewoon heel veel voor LSD (of analogen)! Mijn hoogste dosering tot nu toe was 220ug en dat vond ik al best pittig. Doe meestal zo rond de 180-190 ug maar wil ooit nog wel eens die 250ug opzoeken. Ik denk dat ik het dan ook wel mooi genoeg ga vinden... :sweatsmile:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
300 ug lsd is ook gewoon heel veel voor LSD (of analogen)! Mijn hoogste dosering tot nu toe was 220ug en dat vond ik al best pittig. Doe meestal zo rond de 180-190 ug maar wil ooit nog wel eens die 250ug opzoeken. Ik denk dat ik het dan ook wel mooi genoeg ga vinden... :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Wat maakt dat je meestal ~180-190 ug doet en niet 220? Teveel gedachten? Nare gedachten? Iets anders?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Wat maakt dat je meestal ~180-190 ug doet en niet 220? Teveel gedachten? Nare gedachten? Iets anders?
Klik om te vergroten...
Meestal "speel" ik een beetje met de dosering nagelang hoe ik, en eventuele tripmatties, me voel op dat moment. Als ik me echt slecht voel ga ik sowieso niet trippen. Maar er zit wel nog een verschil tussen een mentale 7 en een mentale 9... Ik varieer vaak tussen de 150-200 ug. Dat vind ik een fijne range. Ik heb een keer 220ug alleen gedaan en dat viel toen niet perfect. Nu denk ik wel dat dat vooral een combinatie van de dosis en een sub-optimale set&setting was. Ik was toen verkouden en wilde te graag en te snel weer trippen. Toen had ik best een lastige trip.

Als ik in de toekomst helemaal geweldig in mijn vel zit wil ik nog wel eens 250ug proberen. Ben stiekem toch ook wel nieuwsgierig wat lsd nog meer te bieden heeft. Feit blijft dat je op hogere doseringen gewoon iets sneller "uit de bocht vliegt" als er iets onverwachts of vervelends op je pad komt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Meestal "speel" ik een beetje met de dosering nagelang hoe ik, en eventuele tripmatties, me voel op dat moment. Als ik me echt slecht voel ga ik sowieso niet trippen. Maar er zit wel nog een verschil tussen een mentale 7 en een mentale 9... Ik varieer vaak tussen de 150-200 ug. Dat vind ik een fijne range. Ik heb een keer 220ug alleen gedaan en dat viel toen niet perfect. Nu denk ik wel dat dat vooral een combinatie van de dosis en een sub-optimale set&setting was. Ik was toen verkouden en wilde te graag en te snel weer trippen. Toen had ik best een lastige trip.

Als ik in de toekomst helemaal geweldig in mijn vel zit wil ik nog wel eens 250ug proberen. Ben stiekem toch ook wel nieuwsgierig wat lsd nog meer te bieden heeft. Feit blijft dat je op hogere doseringen gewoon iets sneller "uit de bocht vliegt" als er iets onverwachts of vervelends op je pad komt.
Klik om te vergroten...
Ah ja, het is toch altijd lastig vergelijken, verschillende doseringen psychedelica, door set en setting. :)

Ik ben er stiekem ook benieuwd naar, maar inderdaad wat je zegt, je kan eerder (en harder) uit de bocht vliegen.
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fyrckant zei:
Nou als “super mooi” en “super moe” de belangrijkste take aways waren van deze trip, dan was die zegel eerder 100ug dan 300ug. Mooi voor een eerste keer dus!
Klik om te vergroten...
Ja zeker en ik ben iemand die goed de controle houd .
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shinyzappy zei:
ik had 2 zegels eerst een halve gapakt merkte ik niks van toen de rest gepakt en begon het de bomen en planten deden raar en de CEV's waren super mooi
Klik om te vergroten...
voor de volgende x zal ik gewoon 1p lsd ergens vandaan tovere en dan 150 ug, onder je tong houde ff dan doorslikken dan weet je tenminste hoeveel je neem en vanuit daar kan je steeds verder gaan
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ah ja, het is toch altijd lastig vergelijken, verschillende doseringen psychedelica, door set en setting. :)

Ik ben er stiekem ook benieuwd naar, maar inderdaad wat je zegt, je kan eerder (en harder) uit de bocht vliegen.
Klik om te vergroten...
Ja die hogere doseringen blijven toch elke keer wel een beetje een gok. je kunt nooit helemaal uitsluiten dat het fout gaat. Maar als het goed gaat is een hogere dosering wel echt mooi! Wat is voor jou een ’normale’ dosis lsd? Heb gemerkt dat dat enorm uiteenloopt van persoon tot persoon…

Fyrckant zei:
Ik heb vorig jaar na 250ug die dosis ook afgeschreven ooit nog te doen.
Klik om te vergroten...
oei… moeilijke ervaring gehad? Ben eigenlijk wel benieuwd of je daar iets meer over kunt vertellen…?
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
oei… moeilijke ervaring gehad? Ben eigenlijk wel benieuwd of je daar iets meer over kunt vertellen…?
Klik om te vergroten...
Ik heb er een tripreport aan gewijd. Dat was ofwel gewoon een vrij slecht geschreven warrig report, óf hij is om de een of andere reden weinig opgemerkt. 3 likes en 0 reacties ofzo, vrij kansloos 😂.

Anyway hij staat er nog:

Turboreality (250ug 1P-LSD)

...Ik strompel achter N. aan het zwijnenleger in, bang voor de Duitse toeristen. Hij weet waar we heen moeten. Paadje op, hekje door. Ik zie bijna niks meer door de knetterharde visuals. Ik waggel door de tuin en krijg de schrik van mijn leven als daar ineens een knetter lijpe gast met een...
drugsforum.nl drugsforum.nl
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fyrckant zei:
Ik heb er een tripreport aan gewijd. Dat was ofwel gewoon een vrij slecht geschreven warrig report, óf hij is om de een of andere reden weinig opgemerkt. 3 likes en 0 reacties ofzo, vrij kansloos 😂.
Klik om te vergroten...
Haha... soms missen mensen reports gewoon. Ik had deze ook nog niet voorbij zien komen. Fijn dat je nog even een linkje hebt gedeeld!

Ik heb net je reportje even gelezen. Ik snap ergens wel dat er niet heel veel reactie op is gekomen. Het report is, zoals je zelf zegt, nogal chaotisch. Bovendien valt het ook niet meteen in de categorie "supermooie trip" of "bad trip". Ik vond je report wel interessant om te lezen omdat de verwarring er echt vanaf druipt. Het geeft volgens mij goed aan hoe een heftige lsd trip aanvoelt als je nog van alles probeert te doen.

Zelf zou ik niet graag 250ug doen terwijl er nog zoveel drukte en nuchtere mensen om me heen aanwezig zijn. Dan maak je het wel heel moeilijk om jezelf over te geven aan zo'n sterke trip. Valt me nog mee dat je er niet echt slecht op ging.

Anyways... bedankt voor het delen! Bevestigd me weer in mijn idee dat ik een optimale set&setting wil als ik ooit nog eens voor 250ug ga!
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Haha... soms missen mensen reports gewoon. Ik had deze ook nog niet voorbij zien komen. Fijn dat je nog even een linkje hebt gedeeld!

Ik heb net je reportje even gelezen. Ik snap ergens wel dat er niet heel veel reactie op is gekomen. Het report is, zoals je zelf zegt, nogal chaotisch. Bovendien valt het ook niet meteen in de categorie "supermooie trip" of "bad trip". Ik vond je report wel interessant om te lezen omdat de verwarring er echt vanaf druipt. Het geeft volgens mij goed aan hoe een heftige lsd trip aanvoelt als je nog van alles probeert te doen.

Zelf zou ik niet graag 250ug doen terwijl er nog zoveel drukte en nuchtere mensen om me heen aanwezig zijn. Dan maak je het wel heel moeilijk om jezelf over te geven aan zo'n sterke trip. Valt me nog mee dat je er niet echt slecht op ging.

Anyways... bedankt voor het delen! Bevestigd me weer in mijn idee dat ik een optimale set&setting wil als ik ooit nog eens voor 250ug ga!
Klik om te vergroten...
Thanks. Ja het was wel een vrij uitdagende setting. Binnenkort gaan we het nog eens zo overdoen. Ik denk -na mijn eigen report weer te hebben gelezen- dat ik dan toch even terugschakel naar 200 of 150 😅.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."