Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen hypocriet aan de LSD

Een hypocriet aan de LSD

63 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Aaaah zie je nou wel! Slaapkamer ninja's bestaan! Há!
Klik om te vergroten...

Het is meer dat jouw claim dat je ze gezien hebt niet falsifiseerbaar is :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Zou wel leuk zijn als je écht samen zou kunnen gaan trippen of dromen bijvoorbeeld. :wink: Samen die rollercoaster ride op psilo doen, samen in de ruimte geblazen worden met DMT, samen die krankzinnig gedetailleerde stad uit je droom bewonderen.

Grappig is dan wel weer hoe sommige trips bijvoorbeeld heel erg kunnen overeenkomen. Dat mensen dus vanuit hun beschrijvingen opmerken dat ze iets heel soortgelijks zien. Eigenlijk iets dat te toevallig is.

Ik vind het mooi om dat door te trekken naar onze nuchtere ervaring:

Er lijkt een gedeelde wereld te zijn, waar we allemaal naar kijken en waarvan onze beschrijvingen in zo'n mate overeenkomen dat er écht die solide wereld lijkt te zijn. 1 "ding" waar meerdere naar kijken. Maar is dat eigenlijk wel zo? Hetgeen dat wij individueel zien/ervaren als die wereld, is immers compleet onderdeel van onze eigen bubbel.

Zelfs vanuit een materialistisch model gekeken, speelt de hele wereld zich af in je eigen hoofd.
Klik om te vergroten...
Die gedeelde ervaringen kunnen ook het resultaat zijn van hoe cultuur onze perceptie stuurt.

Check bijvoorbeeld deze TED-video die dat heel goed uitlegt.

V
VanTegenNaarLiefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Online lees je altijd verschillende dingen. Dat is een van de nadelen van research chemicals: je kunt alleen afgaan op wat mensen op drugsfora zeggen.

Als een vuistregel kun je dus zeggen dat het slim is om laag te beginnen met doseren. Het enige wat je dan hoeft te doen is te accepteren dat je misschien de eerste keer nog niet de volle laag krijg qua effecten. Dat is wel het veiligst, en het meest verstandig. Maar vaak hebben mensen haast en willen ze meteen de sweetspot vinden; ook al is die sweetspot voor iedereen anders (en kan die ook per batch verschillen).
Klik om te vergroten...
Begrijp ik goed dat ik dan het beste met 80mg zou kunnen beginnen? 😶 Bijdoseren is met 6apb niet verstandig lijkt me dan?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
VanTegenNaarLiefhebber zei:
Begrijp ik goed dat ik dan het beste met 80mg zou kunnen beginnen? 😶 Bijdoseren is met 6apb niet verstandig lijkt me dan?
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad gewoon een lage dosis nemen en kijken of je wat voelt. Dan pas de volgende keer kijken of je misschien meer wil hebben. Ga er met zo weinig mogelijk verwachtingen in, dan kan het altijd meevallen. Als je weinig verwacht is het ook makkelijker om kritisch te zijn op eventuele nadelen die zich voordoen.

Met langwerkende middelen zoals 6-APB is het meestal niet verstandig om bij te pakken, omdat je dan te lang door kunt gaan, en daardoor ook veel langer last kunt hebben van eventuele bijwerkingen.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelica komt beter tot zijn recht in een thuis-setting. En eigenlijk komt zo een beetje iedereen tot diezelfde conclusie heb ik het idee. Wil niet zeggen dat het perse een slechte ervaring zal zijn. Je kan het prima naar je zin hebben met LSD op een festival. Alleen maakt het je wel minder sociaal en kom je vaak minder in de feest modus zoals je dat met alcohol of andere partydrugs wel zou hebben. Als je het toch wil doen zou ik zorgen dat je MDMA bij hebt. En dan laag gaan qua dosering LSD. 50mcg ofso.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#6
LSD op een meerdaags festival zoals Psy-fi is fantastisch, als je bekend bent met het middel...

Je hoeft niet 24/7 sociaal interactief te zijn?

Er is zoveel te zien en te beleven, veel chille plekken om te zitten, hangen, luisteren en kijken naar anderen, ik zat volledig in de muziek en de muziek volledig in mij.

Psychedelica tijdens natuurwandelingen met vrienden zijn voor mij leuker dan thuis hangen.

Thuis zit ik in een situatie waar ik al zo vaak ben, waar problemen en uitgestelde werkzaamheden aan me knagen, waar ik me afsluit omdat ik liever geen contact met de buren wil, in een drukke stad met verkeersgeluiden, sirenes, klussende buren...

De natuur als uitstapje is als een mini vakantie: trippend fietsen is geweldig, planten en dieren zijn fascinerend, bomen zijn geweldig, kijken hoe machtig ze zijn als ze leven, maar ook mooi bij het vergaan. De duinen door, de zee horen ruisen, de zon en de wind in mijn gezicht voelen, de knallende kleuren en heerlijke geuren om me heen beleven, vriendelijke vreemden groeten waarvan het me niet boeit dat ze zien hoe ik met mijn neus op de grond een kevertje zit te bekijken...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
TheRealKoekert zei:
Psychedelica komt beter tot zijn recht in een thuis-setting. En eigenlijk komt zo een beetje iedereen tot diezelfde conclusie heb ik het idee. Wil niet zeggen dat het perse een slechte ervaring zal zijn. Je kan het prima naar je zin hebben met LSD op een festival. Alleen maakt het je wel minder sociaal en kom je vaak minder in de feest modus zoals je dat met alcohol of andere partydrugs wel zou hebben. Als je het toch wil doen zou ik zorgen dat je MDMA bij hebt. En dan laag gaan qua dosering LSD. 50mcg ofso.
Klik om te vergroten...
Tijdens de coronapandemie waren er juist opvallend veel heftige incidenten met LSD. Wat die incidenten precies met elkaar te maken hebben is lastig te bewijzen. Maar een van de verklaringen is dat mensen tijdens de lockdowns thuis opgesloten zaten, daar LSD namen, en vervolgens in paniek raakten omdat ze de hele tijd binnen zaten opgesloten.

Dus ik ben het niet helemaal met je eens over de thuissetting :wink:

Het maakt ook veel uit wat voor huis je hebt. Als je op een boerderij woont met een grote tuin; nou, top! Zou ik dan zeggen. Dan kun je nog lekker naar buiten, ander leven meemaken. Maar alsnog niet geconfronteerd worden met mensen die je niet had verwacht. Dat is wel wat anders dan wanneer je een studiootje hebt op vier hoog in een drukke stad.

Zo maakt het ook uit op welk festival je bent, met wie je daar bent, en hoe je je voelt op dat festival. Persoonlijk heb ik heel veel tripervaring op festivals, maar dat zijn dan wel meestal psytrancefestivals. Daar kan het dankzij de vele kunst, de fijne sfeer, en de locaties meestal lekker in de natuur, juist heel erg genieten van psychedelica. Maar er zijn ook best festivals waar ik echt absoluut niet LSD zou willen gebruiken. Lowlands zou ik bijvoorbeeld al helemaal niet zo geschikt vinden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Tijdens de coronapandemie waren er juist opvallend veel heftige incidenten met LSD. Wat die incidenten precies met elkaar te maken hebben is lastig te bewijzen. Maar een van de verklaringen is dat mensen tijdens de lockdowns thuis opgesloten zaten, daar LSD namen, en vervolgens in paniek raakten omdat ze de hele tijd binnen zaten opgesloten.

Dus ik ben het niet helemaal met je eens over de thuissetting :wink:

Het maakt ook veel uit wat voor huis je hebt. Als je op een boerderij woont met een grote tuin; nou, top! Zou ik dan zeggen. Dan kun je nog lekker naar buiten, ander leven meemaken. Maar alsnog niet geconfronteerd worden met mensen die je niet had verwacht. Dat is wel wat anders dan wanneer je een studiootje hebt op vier hoog in een drukke stad.

Zo maakt het ook uit op welk festival je bent, met wie je daar bent, en hoe je je voelt op dat festival. Persoonlijk heb ik heel veel tripervaring op festivals, maar dat zijn dan wel meestal psytrancefestivals. Daar kan het dankzij de vele kunst, de fijne sfeer, en de locaties meestal lekker in de natuur, juist heel erg genieten van psychedelica. Maar er zijn ook best festivals waar ik echt absoluut niet LSD zou willen gebruiken. Lowlands zou ik bijvoorbeeld al helemaal niet zo geschikt vinden.
Klik om te vergroten...
Ik zit dus in een appartement, weliswaar niet in de grote stad, maar met LSD heb ik zo nu en dan inderdaad wel het gevoel dat ik er even uit moet: om te bewegen en om meer ruimte te hebben. Dat kan hier, met de "natuur" op 10 minuutjes fietsafstand en met veel groen en water hier vlak voor huis.

Maar midden in een drukke stad in een appartementje min of meer opgesloten zitten en dan LSD doen? Geen goed idee!
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
New Dawn zei:
...met mijn neus op de grond een kevertje zit te bekijken...
Klik om te vergroten...

Zie je dat?
Wat is het precies?
Volgens mij is het een aardbei.
Oh ja?
Weet je het zeker?
Ja toch?
Ik weet het niet helemaal zeker.
Jaaaaahaaa, neeeee, nou zie ik het, het is een klein kikkertje.
'Kwaaaaak' riep het kikkertje opeens heel hard

Toen heb ik verschrikkelijk moeten lachen.
Een dopje van een plastic flesje kan heel interessant zijn met LSD op...
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
mrorange zei:
hahah, ja als je echt een ander universum wilt zien, moet je 125mg pakken :thinking: . Kan je daarna direct door naar een gesloten psychiatrische inrichting :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Of full brain reset en een ander (beter) mens.
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Maar midden in een drukke stad in een appartementje min of meer opgesloten zitten en dan LSD doen? Geen goed idee!
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, lijkt mij echt verschrikkelijk.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb 1 keer 390 mg 6-APB genomen... 5 dagen depri op bed daarna. Idioot veel, dom, onverantwoord. Die fout maak ik niet nog een keer. Ik vind 100-150mg 5-MAPB veel chiller. Ook bijna niet tot geen kater van. Wel een beetje slomer de dagen erna, maar verder altijd alles prima. Ik moet zeggen dat de m-varianten mij veel beter vallen. Maar ja dat is uiteraard ook weer heel persoonlijk.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Indigo Seeker zei:
Of full brain reset en een ander (beter) mens.
Klik om te vergroten...
Ja wie zal het zeggen :) , maar denk toch dat ik dat maar niet ga proberen.
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Goed punt. Er zijn hele boekenkasten vol filosofen die het met je eens zijn. Het meest bekende voorbeeld is Descartes met zijn these 'ik denk, dus ik besta', waarin hij veronderstelt dat alles buiten je eigen denkwereld onkenbaar is, en daardoor waarschijnlijk niet echt.

Maar psychologen en sociologen werken vaker met het begrip 'intersubjectiviteit'.
Daarmee zeggen ze niet dat ervaringen óf subjectief (en dus onwaar) zijn, óf objectief (en dus waar). Maar dat groepen mensen een gedeelde subjectieve ervaring hebben. De dingen waarover mensen een soortgelijke ervaring hebben, dat zijn dan de dingen die als de werkelijkheid worden aangehouden, gewoon omdat daarover de meeste mensen het eens zijn.

Hallucinaties zijn in die zin slechts waarnemingen die andere mensen niet kunnen bevestigen. :wink:
Klik om te vergroten...

Hm ja, maar dan precies andersom. Elke waarneming die in het "bewustzijn" beland is al een "voorstelling van de realiteit" en dus een hallucinatie.

Ongeacht of andere dezelfde shit zien/voelen. Al geef ik toe dat dat een realisatie is die voor veel mensen miss een last is/zou zijn. Bedoel...stel je voor dat alles bedoelt was als grap in plaats van serious bussiness 🤪👌🏻
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Laatste Rohikaan zei:
Bedoel...stel je voor dat alles bedoelt was als grap in plaats van serious bussiness 🤪👌🏻
Klik om te vergroten...

Ik doe niet anders...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Laatste Rohikaan zei:
Hm ja, maar dan precies andersom. Elke waarneming die in het "bewustzijn" beland is al een "voorstelling van de realiteit" en dus een hallucinatie.

Ongeacht of andere dezelfde shit zien/voelen. Al geef ik toe dat dat een realisatie is die voor veel mensen miss een last is/zou zijn. Bedoel...stel je voor dat alles bedoelt was als grap in plaats van serious bussiness 🤪👌🏻
Klik om te vergroten...
Haha ja ik houd ook wel van het absurdisme; een denkwijze die veronderstelt dat wij een totaal vervrongen beeld van de realiteit hebben, waarin alles lineair, causaal en samenhangend lijkt, maar wat in de werkelijkheid een hallucinatie is van allerlei losstaande stukjes van de realiteit.
F
FladderflyLid
01-01-2024, 00:00
#17
VanTegenNaarLiefhebber zei:
Wauw! Wat ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden. Zoveel informatie en kennis! Ik ben gister lekker weer aan de XTC gegaan. Ik laat mij nog wel veel meeslepen, waardoor de lichamelijke effecten het overnemen van het mentale effect vooral de cooldown is simpelweg niet leuk... Maarja, het lastige is, ik kwam om 14.00 binnen en 22.30 pas weer naar buiten. 14.30 begon ik en zodra het af bouwde heb ik bij genomen. Ik moet nog even doorkrijgen hoe het in golven werk, ik weet zeker dat ik met minder meer plezier kan hebben. Op dat moment ben ik er niet zo mee bezig geweest, maar wiskunde leert mij dat ik zeker 3 pillen (nog niet kunnen testen) op had... Dat mag wel wat minder.


Hoe doen jullie dat om het effect langer vast te houden? Ik sprak een gozer die laat het doseren door zijn vriend dmv dosises op basis van lichaamsgewicht en een wekker. Hij bleef de hele dag op één niveau vertelde hij, dit zou ideaal zijn en dit effect zoek ik ook voor op festivals. Ik merk dat het erg schommelt, en steeds als ik bijneem word het minder leuk. Leuker dan ontnuchteren, maar toch minder leuk.

Op jullie advies heb ik de LSD lekker thuis gelaten. Ik weet niet of ik het zie zitten om thuis 12 uur lang te trippen, dus ik overweeg het alsnog op een festival te doen, alleen dat een groot festival waar veel ruimte is om de rust en natuur op te zoeken en een festival waar ik ook bekend en vertrouwd ben: Mystic garden summer edition. En vanzelfsprekend met mensen die voor mij kunnen zorgen mocht ik dat zelf niet kunnen. Ik ben met xtc wel heel bewust van wat ik doe, en wat ik wel en niet kan. Dus ik denk wel dat ik voor mezelf moet kunnen zorgen.

Ik wil graag meer ontdekken op het gebeid van drugs, hoewel mdma (en 3mmc, maar dat deed niets op wat zelfvertrouwen na) mijn enige ervaring is. Zijn er meer drugs die zo'n euforisch en gelukkig gevoel opbrengen zonder seratonineslurp? Ik heb aardig wat festival gepland dit jaar, waarvan sommige ook minder dan een maand op elkaar. Ik heb gelezen dat het erg onverstandig is 2 seratonine-slurpers te nemen binnen 2 maanden.

Ik heb gister vaag iets gehoord over 6apb. Hij gaf aan dat dit vergelijkbaar was met mdma, maar het effect langer blijft. Klinkt ideaal naar mijn idee😅
Klik om te vergroten...
Hoi ,leuk om te lezen allemaal. Bij mij werkt het zo voor een langdurig effect. Ik neem altijd 2 capsules MDMA van 80 mg waarvan de 2 e meestal na ongeveer 3 uur. Dan neem ik 2 uur later een 2-cb van 11 mg. Ik blijf dan heerlijk in een roes tot het einde van het feest wat meestal in totaal 8 uur duurt. Ik vind het een perfecte aanvulling voor de M. Ik verheug me nu al op KSA festival en Mystic garden !!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
mrorange zei:
hahah, ja als je echt een ander universum wilt zien, moet je 125mg pakken :thinking: . Kan je daarna direct door naar een gesloten psychiatrische inrichting :tearsofjoy:

125 mg is geen zegeltje meer, maar een poster van 70cm x 50cm
Klik om te vergroten...
Gelukkig zijn er mensen die het ondergaan hebben en over hun ervaring hebben gepubliceerd. Een medisch rapport sprak juist van louter positieve na-effecten :tearsofjoy:

www.vice.com

Wat er gebeurt als je 550 doses lsd neemt

Per ongeluk een overdosis lsd nemen is niet leuk. Maar op sommige mensen heeft het een onverklaarbaar positief effect.
www.vice.com www.vice.com

www.vice.com

Wat er gebeurt als je onverwachts veel te veel lsd binnenkrijgt

"Ik besefte dat ik honderd doses lsd had binnengekregen. Dat is gewoon te veel. Dan moet je de ambulance bellen."
www.vice.com www.vice.com
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dan nu over 1B-LSD:

VanTegenNaarLiefhebber zei:
Maar terug naar de 1b-lsd. Ik heb met XTC 1x een verandering van realiteit heb ervaren waarbij kleuren heftiger werden en ik super verliefd werd op 1 van de mytische wezens van Mystic garden. 😅
Mede door die ervaring wil ik dolgraag een tripervaring. Ik wil een verandering van realiteit, dingen zien die er niet zijn!
Klik om te vergroten...
Allereerst zal ik je helpen een persoonlijke teleurstelling van mij te voorkomen. Er wordt altijd met een hoop poeha beweerd dat hallucinaties inhouden dat je allerlei dingen ziet die er niet zijn. In mijn geval hoorde ik bijvoorbeeld verhalen over roze olifantjes die uit het stopcontact komen (à la de scène in de tekenfilm Dombo). Maar meestal zie je meer vervormingen van de realiteit. Dus bijvoorbeeld dingen die gaan bewegen terwijl ze stilstaan, dingen die ineens veel groter of kleiner lijken, kleuren die veel feller worden, of kleuren die uitlopen zodat naastgelegen objecten meekleuren.

Als je op Psychonautwiki kijkt naar visual effects dan kun je al een aardig idee krijgen van wat je allemaal kunt verwachten. Het is niet onmogelijk om dingen te zien die er echt niet zijn. Maar zulke ervaringen zijn zeldzaam en je hebt er doorgaans heel hoge doseringen voor nodig. Dat is misschien maar goed ook, want zulke ervaringen zijn voor beginners meestal niet zo chill.

Visual effects

Visual effects are defined as any subjective effect which directly alters a person's sense of sight.
psychonautwiki.org psychonautwiki.org

VanTegenNaarLiefhebber zei:
1b-LSD.
Cirque Mystic melodic special by Mystic garden. Doen of niet doen?
Klik om te vergroten...

Ik zou voor een eerste keer trippen afraden om dat op een festival te doen. Op een festival krijg je heel veel indrukken te verwerken. Dat kan al snel overweldigend zijn. Het komt bijvoorbeeld regelmatig voor dat mensen wat paranoïde gedachten krijgen ('zie ik eruit alsof ik aan het trippen ben?'). Daarnaast kan muziek enorm overweldigend zijn. Prikkels komen echt veel harder binnen. Dat kan soms heel mooi zijn, maar het kan ook omslaan naar de andere kant.

Jij weet nog niet precies wat je kunt verwachten. En je weet nog niet hoe jij reageert op psychedelica. Dus doe het eerst liever rustig aan. Als het bevalt, dan kun je altijd nog een keertje trippen op een festival.

Voor de eerste keer raad ik liever een rustige plek in de natuur aan, met iemand die je vertrouwt en die ervaren is in (het begeleiden van) trips. Voorwaarde is wel dat jij je er prettig en veilig voelt. Als je natuur vies en eng vindt, dan kun je beter een andere plek zoeken :wink:

VanTegenNaarLiefhebber zei:
het is een relatief klein festival, maar wel dicht bij huis. Wat het voor mij veilig maakt. Ik kan makkelijk met de fiets naar huis vluchten mocht het nodig zijn. Maar anderzijds is het festival misschien te klein om de rust op te zoeken.
Klik om te vergroten...

Als jij je niet zo lekker voelt en in paniek je fiets moet zoeken en dan al trippend de weg naar huis moet zoeken, dan ga je geen leuke ervaring hebben. En dan maak ik er echt een understatement van.
VanTegenNaarLiefhebber zei:
Zoals ik zei is mijn favoriete activiteit op XTC gewoon chillen in het gras en heeel veel praten. Ik denk niet dat ik dit mag vergelijken met LSD maar ik vraag mij af of dit een goed festival is om te beginnen. Ik denk dat puntje bij paaltje ik alsnog LSD zal kiezen over XTC voor dit festival. Ik ben gewoon te enthousiast..
Klik om te vergroten...
XTC / MDMA zorgt inderdaad meer voor een kunstmatig blij en accepterend gevoel.
(1B-)LSD is veel meer afhankelijk van je mindset en van de omgeving.
Wat beide middelen gemeen hebben is dat ze ineens allerlei realisaties over jezelf en over je omgeving kunnen doen opborrelen. Maar die realisaties kunnen bij LSD echt een stuk confronterender zijn, omdat je niet dat kunstmatig blije en accepterende gevoel hebt. Dat vereist dus dat jij als tripper flexibeler moet omgaan met heftige of overweldigende ervaringen of ideeën. Wat ervaring met mindfulness en meditatie kan daar dus zeer bij helpen.

VanTegenNaarLiefhebber zei:
Wie heeft ervaring en tips? Het is een 125mg blotter 1b-LSD. Ik heb een drugssitter die aan de XTC zal gaan. (Zeer verantwoordelijk persoon die onwijs goed de grenzen kent)
Klik om te vergroten...
125 microgram 1B-LSD is genoeg om een volledige trip mee te maken. Zorg dat je je er goed op voorbereid. Reflecteer streng op jezelf, en wees bereid om tot op het allerlaatste moment te besluiten van 'nee, ik ga het toch niet doen, want ik voel me niet perfect voorbereid'.
VanTegenNaarLiefhebber zei:
Ik wil zodra ik op de fiets stap alvast de blotter innemen. Gezien t tot wel 12 uur kan duren. Het is nog geen 10 minuten fietsen.
Klik om te vergroten...
Ik zou dat afraden. Waarschijnlijk moet je nog door de beveiliging heen, waar je totaal paranoïde van kunt raken. Bovendien kun je niet van te voren de sfeer proeven. Dus je weet niet precies wat je gaat aantreffen als je van te voren al de 1B-LSD neemt. Ik zou adviseren om eerst even nuchter op het festival rond te kijken en dan checken of je er nog zin in hebt.

VanTegenNaarLiefhebber zei:
Wat doe ik (of mijn sitter) doen als het wel fout dreigt te gaan of fout gaat. Net als met xtc zijn lollies (suikers) een goede manier om je gerust te stellen nietwaar?
Klik om te vergroten...

Ter voorbereiding kun je deze gids eens lezen. Daarin staan tips voor wat je kunt doen als je niet zo lekker gaat:

www.changingperspective.info

Gids voor het tegengaan van een ‘bad trip’ - Changing Perspective

Het is de nachtmerrie van bijna iedereen die wel eens tripmiddelen neemt: een bad trip. Maar wat is dat nou eigenlijk, zo’n slechte trip, en hoe kan je het voorkomen?
www.changingperspective.info www.changingperspective.info

VanTegenNaarLiefhebber zei:
Wat kan ik verwachten van deze drug in deze dosering? Ik wil eigenlijk niet lager omdat bijnemen met LSD word afgeraden. Ik ben bang dat een lagere dosering niet aan mijn verwachtingen zal voldoen waardoor het invloed zou kunnen hebben op mijn humeur.
Klik om te vergroten...
Deze gids op Reddit geeft je een beeld van de effecten op verschillende doseringen. Het is een beetje nattevingerwerk hoor. De dosering precies bepalen is extreem lastig / niet te doen. Bovendien reageert niet iedereen hetzelfde op een bepaalde dosis. En de omgeving en je mindset spelen ook een grote rol. Daarnaast is 1B-LSD niet helemaal gelijk aan LSD. Van 1B-LSD weten we eigenlijk te weinig om daar heel zinnige uitspraken over te doen qua dose-effect relatie. Wel kun je grofweg stellen dat 1B-LSD qua effecten enorm lijkt op LSD. Ik heb zelf wel een keer of honderd getript (als het niet meer is), en ik merk zelf geen verschil tussen 1B-LSD en LSD.


VanTegenNaarLiefhebber zei:
Ik merk dat ik in het eerste uur van xtc onwijs misselijk word en het liefst even wil zitten tot dit gevoel omslaat in euforie. Is dit bij 1b-LSD ook het geval?

Ik neem m'n drugs serieus. Hoe meer informatie hoe beter! Brand los 😁
Klik om te vergroten...
Als de LSD begint te werken kun je je een beetje vreemd voelen. Ik beschrijf het wel eens als 'lubberen'. Het is een beetje elastisch en onstabiel gevoel: alsof je lichaam zich uitrekt en weer samenspant zoals een stuk rubber. Misselijkheid komt soms voor. Het duurt ongeveer twee uur voordat je die piekeffecten bereikt. Daarna verlies je gevoel van tijd waardoor een uur een minuut kan lijken en een minuut kan aanvoelen als een uur.
V
VanTegenNaarLiefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi!

Ik ben zwaar tegenstander van drug, het maakt mensen kapot, ik ken niemand in mijn omgeving die er beter van was geworden. Gewoon afblijven. Houd t bij een biertje, als je drugs gebruikt ben je voor mij betreft klaar.

Dit was ik voor 3 jaar geleden, tot mijn eerste festival, waarbij ik kennis maakte met XTC.(heel voorzichtig begonnen met een kruimeltje, maar als snel 1,5 pilletje. Na deze ervaring heb ik mij tegen het hoofd geslagen. Hoe heb ik ooit durven oordelen over iets waar ik geen ervaring mee heb. Sterker nog, hoe heb ik mogen oordelen over zo iets geweldigs! 😍 De eerste keer was absoluut magisch. Zo vrolijk en verliefd heb ik mij nooit eerder gevoeld. Super sociaal en mijn ideale persoon.
Ik merk wel dat bij de keren die hierna volgden het gevoel van de eerste keer niet meer terugkomt. Euforisch en nog steeds heel gaaf, maar niet meer zoals de eerste keer. Ik denk dat ik moet accepteren dat dit ook niet snel meer zal gebeuren.

Afgelopen Mystic heb ik aardig mijn grens opgezocht, ik had het gevoel dat de kwartjes bleven hangen in mijn keel. Toch wilde ik niet achter blijven en bleef ik ieder 45minuten bijnemen. Tot dit inkickte! Inmiddels zat ik op 2,5 waarvan het laatste stukje nog steeds in m'n keel hing. Opmdit moment ging ik al best hard en werd ik wat paranoia doordat ik dat laatste stukje nog in m'n keel voelde branden. Ik werd bang voor wat.er zou gebeuren als ook dat halve nog in zou kicken. Ik ben flinke stukken van die dag kwijt, maar wauw. Wat ben ik blij dat ik drugs ontdekt heb. Ik kan mij herinneren dat ik volledig.opging in de muziek. Ik werd een enorme flirt(waarschijnlijk in mijn hoofd iets beter dan in de realiteit) ik heb een meisje heel direct gevraagd wat zij in haar muntthee deed. (Mdma poeder) ik vond dit super interessant omdat dit niet in m'n keel kan blijven hangen!
Helaas eindigde de avond met een lekke fietsband, en heb ik ervaren hoe je stemming ook een heel negatief effect kan hebben op je ervaring.

Maar goed. Inmiddels 3 jaar verder wil ik meer.
Ik ben compleet omgeslagen en ben van mening dat je maar 1x leeft. Wel heb ik voor mijzelf de afspraak enkel te gebruiken op festivals. (Verslavings gevoelig)

Ik heb een paar maanden geleden aan het eind van het seizoen 1b-lsd (125mg) besteld. Dit omdat het legaal te bestellen is. Ik ga er ook vanuit dat de dosering hiervan redelijk gereguleerd zal zijn. deze liggen nu al een paar maanden in de kast.

Komend weekend staat het eerste festival van dit jaar op de planning, Cirque Mystic melodic special. Een redelijk nieuw en niet al te groot festival.

ik wilde de LSD bewaren voor Mystic garden, dit was mijn eerste en enige festival. Zowel de zomer editie als ADE. Het is een groot terrein en er zijn veel plekjes waar je in het gras kan zitten en kan genieten van het leven(en praten, heeel veel praten). Dit is sowieso mijn favoriete activiteit tijdens XTC. Met kleine momenten met grote beweegdrang. Ik dans nooit! Ook dat heb XTC veranderd.


Maar terug naar de 1b-lsd. Ik heb met XTC 1x een verandering van realiteit heb ervaren waarbij kleuren heftiger werden en ik super verliefd werd op 1 van de mytische wezens van Mystic garden. 😅
Mede door die ervaring wil ik dolgraag een tripervaring. Ik wil een verandering van realiteit, dingen zien die er niet zijn!

1b-LSD.
Cirque Mystic melodic special by Mystic garden. Doen of niet doen?
het is een relatief klein festival, maar wel dicht bij huis. Wat het voor mij veilig maakt. Ik kan makkelijk met de fiets naar huis vluchten mocht het nodig zijn. Maar anderzijds is het festival misschien te klein om de rust op te zoeken. Hoewel een wel een buitenruimte zal zijn voor rokers natuurlijk.

Zoals ik zei is mijn favoriete activiteit op XTC gewoon chillen in het gras en heeel veel praten. Ik denk niet dat ik dit mag vergelijken met LSD maar ik vraag mij af of dit een goed festival is om te beginnen. Ik denk dat puntje bij paaltje ik alsnog LSD zal kiezen over XTC voor dit festival. Ik ben gewoon te enthousiast..

Excuses voor het lange bericht, ik zal tot de kern komen:

Wie heeft ervaring en tips? Het is een 125mg blotter 1b-LSD. Ik heb een drugssitter die aan de XTC zal gaan. (Zeer verantwoordelijk persoon die onwijs goed de grenzen kent)

Ik wil zodra ik op de fiets stap alvast de blotter innemen. Gezien t tot wel 12 uur kan duren. Het is nog geen 10 minuten fietsen.

Wat doe ik (of mijn sitter) doen als het wel fout dreigt te gaan of fout gaat. Net als met xtc zijn lollies (suikers) een goede manier om je gerust te stellen nietwaar?

Wat kan ik verwachten van deze drug in deze dosering? Ik wil eigenlijk niet lager omdat bijnemen met LSD word afgeraden. Ik ben bang dat een lagere dosering niet aan mijn verwachtingen zal voldoen waardoor het invloed zou kunnen hebben op mijn humeur.

Ik merk dat ik in het eerste uur van xtc onwijs misselijk word en het liefst even wil zitten tot dit gevoel omslaat in euforie. Is dit bij 1b-LSD ook het geval?

Ik neem m'n drugs serieus. Hoe meer informatie hoe beter! Brand los 😁

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."