#1
Aaaah zie je nou wel! Slaapkamer ninja's bestaan! Há!
Het is meer dat jouw claim dat je ze gezien hebt niet falsifiseerbaar is
Aaaah zie je nou wel! Slaapkamer ninja's bestaan! Há!
Die gedeelde ervaringen kunnen ook het resultaat zijn van hoe cultuur onze perceptie stuurt.Zou wel leuk zijn als je écht samen zou kunnen gaan trippen of dromen bijvoorbeeld.Samen die rollercoaster ride op psilo doen, samen in de ruimte geblazen worden met DMT, samen die krankzinnig gedetailleerde stad uit je droom bewonderen.
Grappig is dan wel weer hoe sommige trips bijvoorbeeld heel erg kunnen overeenkomen. Dat mensen dus vanuit hun beschrijvingen opmerken dat ze iets heel soortgelijks zien. Eigenlijk iets dat te toevallig is.
Ik vind het mooi om dat door te trekken naar onze nuchtere ervaring:
Er lijkt een gedeelde wereld te zijn, waar we allemaal naar kijken en waarvan onze beschrijvingen in zo'n mate overeenkomen dat er écht die solide wereld lijkt te zijn. 1 "ding" waar meerdere naar kijken. Maar is dat eigenlijk wel zo? Hetgeen dat wij individueel zien/ervaren als die wereld, is immers compleet onderdeel van onze eigen bubbel.
Zelfs vanuit een materialistisch model gekeken, speelt de hele wereld zich af in je eigen hoofd.
Begrijp ik goed dat ik dan het beste met 80mg zou kunnen beginnen? 😶 Bijdoseren is met 6apb niet verstandig lijkt me dan?Online lees je altijd verschillende dingen. Dat is een van de nadelen van research chemicals: je kunt alleen afgaan op wat mensen op drugsfora zeggen.
Als een vuistregel kun je dus zeggen dat het slim is om laag te beginnen met doseren. Het enige wat je dan hoeft te doen is te accepteren dat je misschien de eerste keer nog niet de volle laag krijg qua effecten. Dat is wel het veiligst, en het meest verstandig. Maar vaak hebben mensen haast en willen ze meteen de sweetspot vinden; ook al is die sweetspot voor iedereen anders (en kan die ook per batch verschillen).
Begrijp ik goed dat ik dan het beste met 80mg zou kunnen beginnen? 😶 Bijdoseren is met 6apb niet verstandig lijkt me dan?
Tijdens de coronapandemie waren er juist opvallend veel heftige incidenten met LSD. Wat die incidenten precies met elkaar te maken hebben is lastig te bewijzen. Maar een van de verklaringen is dat mensen tijdens de lockdowns thuis opgesloten zaten, daar LSD namen, en vervolgens in paniek raakten omdat ze de hele tijd binnen zaten opgesloten.Psychedelica komt beter tot zijn recht in een thuis-setting. En eigenlijk komt zo een beetje iedereen tot diezelfde conclusie heb ik het idee. Wil niet zeggen dat het perse een slechte ervaring zal zijn. Je kan het prima naar je zin hebben met LSD op een festival. Alleen maakt het je wel minder sociaal en kom je vaak minder in de feest modus zoals je dat met alcohol of andere partydrugs wel zou hebben. Als je het toch wil doen zou ik zorgen dat je MDMA bij hebt. En dan laag gaan qua dosering LSD. 50mcg ofso.
Ik zit dus in een appartement, weliswaar niet in de grote stad, maar met LSD heb ik zo nu en dan inderdaad wel het gevoel dat ik er even uit moet: om te bewegen en om meer ruimte te hebben. Dat kan hier, met de "natuur" op 10 minuutjes fietsafstand en met veel groen en water hier vlak voor huis.Tijdens de coronapandemie waren er juist opvallend veel heftige incidenten met LSD. Wat die incidenten precies met elkaar te maken hebben is lastig te bewijzen. Maar een van de verklaringen is dat mensen tijdens de lockdowns thuis opgesloten zaten, daar LSD namen, en vervolgens in paniek raakten omdat ze de hele tijd binnen zaten opgesloten.
Dus ik ben het niet helemaal met je eens over de thuissetting
Het maakt ook veel uit wat voor huis je hebt. Als je op een boerderij woont met een grote tuin; nou, top! Zou ik dan zeggen. Dan kun je nog lekker naar buiten, ander leven meemaken. Maar alsnog niet geconfronteerd worden met mensen die je niet had verwacht. Dat is wel wat anders dan wanneer je een studiootje hebt op vier hoog in een drukke stad.
Zo maakt het ook uit op welk festival je bent, met wie je daar bent, en hoe je je voelt op dat festival. Persoonlijk heb ik heel veel tripervaring op festivals, maar dat zijn dan wel meestal psytrancefestivals. Daar kan het dankzij de vele kunst, de fijne sfeer, en de locaties meestal lekker in de natuur, juist heel erg genieten van psychedelica. Maar er zijn ook best festivals waar ik echt absoluut niet LSD zou willen gebruiken. Lowlands zou ik bijvoorbeeld al helemaal niet zo geschikt vinden.
...met mijn neus op de grond een kevertje zit te bekijken...
Of full brain reset en een ander (beter) mens.hahah, ja als je echt een ander universum wilt zien, moet je 125mg pakken. Kan je daarna direct door naar een gesloten psychiatrische inrichting
![]()
Helemaal mee eens, lijkt mij echt verschrikkelijk.Maar midden in een drukke stad in een appartementje min of meer opgesloten zitten en dan LSD doen? Geen goed idee!
Ja wie zal het zeggenOf full brain reset en een ander (beter) mens.
Goed punt. Er zijn hele boekenkasten vol filosofen die het met je eens zijn. Het meest bekende voorbeeld is Descartes met zijn these 'ik denk, dus ik besta', waarin hij veronderstelt dat alles buiten je eigen denkwereld onkenbaar is, en daardoor waarschijnlijk niet echt.
Maar psychologen en sociologen werken vaker met het begrip 'intersubjectiviteit'.
Daarmee zeggen ze niet dat ervaringen óf subjectief (en dus onwaar) zijn, óf objectief (en dus waar). Maar dat groepen mensen een gedeelde subjectieve ervaring hebben. De dingen waarover mensen een soortgelijke ervaring hebben, dat zijn dan de dingen die als de werkelijkheid worden aangehouden, gewoon omdat daarover de meeste mensen het eens zijn.
Hallucinaties zijn in die zin slechts waarnemingen die andere mensen niet kunnen bevestigen.![]()
Bedoel...stel je voor dat alles bedoelt was als grap in plaats van serious bussiness 🤪👌🏻
Haha ja ik houd ook wel van het absurdisme; een denkwijze die veronderstelt dat wij een totaal vervrongen beeld van de realiteit hebben, waarin alles lineair, causaal en samenhangend lijkt, maar wat in de werkelijkheid een hallucinatie is van allerlei losstaande stukjes van de realiteit.Hm ja, maar dan precies andersom. Elke waarneming die in het "bewustzijn" beland is al een "voorstelling van de realiteit" en dus een hallucinatie.
Ongeacht of andere dezelfde shit zien/voelen. Al geef ik toe dat dat een realisatie is die voor veel mensen miss een last is/zou zijn. Bedoel...stel je voor dat alles bedoelt was als grap in plaats van serious bussiness 🤪👌🏻
Hoi ,leuk om te lezen allemaal. Bij mij werkt het zo voor een langdurig effect. Ik neem altijd 2 capsules MDMA van 80 mg waarvan de 2 e meestal na ongeveer 3 uur. Dan neem ik 2 uur later een 2-cb van 11 mg. Ik blijf dan heerlijk in een roes tot het einde van het feest wat meestal in totaal 8 uur duurt. Ik vind het een perfecte aanvulling voor de M. Ik verheug me nu al op KSA festival en Mystic garden !!Wauw! Wat ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden. Zoveel informatie en kennis! Ik ben gister lekker weer aan de XTC gegaan. Ik laat mij nog wel veel meeslepen, waardoor de lichamelijke effecten het overnemen van het mentale effect vooral de cooldown is simpelweg niet leuk... Maarja, het lastige is, ik kwam om 14.00 binnen en 22.30 pas weer naar buiten. 14.30 begon ik en zodra het af bouwde heb ik bij genomen. Ik moet nog even doorkrijgen hoe het in golven werk, ik weet zeker dat ik met minder meer plezier kan hebben. Op dat moment ben ik er niet zo mee bezig geweest, maar wiskunde leert mij dat ik zeker 3 pillen (nog niet kunnen testen) op had... Dat mag wel wat minder.
Hoe doen jullie dat om het effect langer vast te houden? Ik sprak een gozer die laat het doseren door zijn vriend dmv dosises op basis van lichaamsgewicht en een wekker. Hij bleef de hele dag op één niveau vertelde hij, dit zou ideaal zijn en dit effect zoek ik ook voor op festivals. Ik merk dat het erg schommelt, en steeds als ik bijneem word het minder leuk. Leuker dan ontnuchteren, maar toch minder leuk.
Op jullie advies heb ik de LSD lekker thuis gelaten. Ik weet niet of ik het zie zitten om thuis 12 uur lang te trippen, dus ik overweeg het alsnog op een festival te doen, alleen dat een groot festival waar veel ruimte is om de rust en natuur op te zoeken en een festival waar ik ook bekend en vertrouwd ben: Mystic garden summer edition. En vanzelfsprekend met mensen die voor mij kunnen zorgen mocht ik dat zelf niet kunnen. Ik ben met xtc wel heel bewust van wat ik doe, en wat ik wel en niet kan. Dus ik denk wel dat ik voor mezelf moet kunnen zorgen.
Ik wil graag meer ontdekken op het gebeid van drugs, hoewel mdma (en 3mmc, maar dat deed niets op wat zelfvertrouwen na) mijn enige ervaring is. Zijn er meer drugs die zo'n euforisch en gelukkig gevoel opbrengen zonder seratonineslurp? Ik heb aardig wat festival gepland dit jaar, waarvan sommige ook minder dan een maand op elkaar. Ik heb gelezen dat het erg onverstandig is 2 seratonine-slurpers te nemen binnen 2 maanden.
Ik heb gister vaag iets gehoord over 6apb. Hij gaf aan dat dit vergelijkbaar was met mdma, maar het effect langer blijft. Klinkt ideaal naar mijn idee😅
Gelukkig zijn er mensen die het ondergaan hebben en over hun ervaring hebben gepubliceerd. Een medisch rapport sprak juist van louter positieve na-effectenhahah, ja als je echt een ander universum wilt zien, moet je 125mg pakken. Kan je daarna direct door naar een gesloten psychiatrische inrichting
125 mg is geen zegeltje meer, maar een poster van 70cm x 50cm
Allereerst zal ik je helpen een persoonlijke teleurstelling van mij te voorkomen. Er wordt altijd met een hoop poeha beweerd dat hallucinaties inhouden dat je allerlei dingen ziet die er niet zijn. In mijn geval hoorde ik bijvoorbeeld verhalen over roze olifantjes die uit het stopcontact komen (à la de scène in de tekenfilm Dombo). Maar meestal zie je meer vervormingen van de realiteit. Dus bijvoorbeeld dingen die gaan bewegen terwijl ze stilstaan, dingen die ineens veel groter of kleiner lijken, kleuren die veel feller worden, of kleuren die uitlopen zodat naastgelegen objecten meekleuren.Maar terug naar de 1b-lsd. Ik heb met XTC 1x een verandering van realiteit heb ervaren waarbij kleuren heftiger werden en ik super verliefd werd op 1 van de mytische wezens van Mystic garden. 😅
Mede door die ervaring wil ik dolgraag een tripervaring. Ik wil een verandering van realiteit, dingen zien die er niet zijn!
1b-LSD.
Cirque Mystic melodic special by Mystic garden. Doen of niet doen?
het is een relatief klein festival, maar wel dicht bij huis. Wat het voor mij veilig maakt. Ik kan makkelijk met de fiets naar huis vluchten mocht het nodig zijn. Maar anderzijds is het festival misschien te klein om de rust op te zoeken.
XTC / MDMA zorgt inderdaad meer voor een kunstmatig blij en accepterend gevoel.Zoals ik zei is mijn favoriete activiteit op XTC gewoon chillen in het gras en heeel veel praten. Ik denk niet dat ik dit mag vergelijken met LSD maar ik vraag mij af of dit een goed festival is om te beginnen. Ik denk dat puntje bij paaltje ik alsnog LSD zal kiezen over XTC voor dit festival. Ik ben gewoon te enthousiast..
125 microgram 1B-LSD is genoeg om een volledige trip mee te maken. Zorg dat je je er goed op voorbereid. Reflecteer streng op jezelf, en wees bereid om tot op het allerlaatste moment te besluiten van 'nee, ik ga het toch niet doen, want ik voel me niet perfect voorbereid'.Wie heeft ervaring en tips? Het is een 125mg blotter 1b-LSD. Ik heb een drugssitter die aan de XTC zal gaan. (Zeer verantwoordelijk persoon die onwijs goed de grenzen kent)
Ik zou dat afraden. Waarschijnlijk moet je nog door de beveiliging heen, waar je totaal paranoïde van kunt raken. Bovendien kun je niet van te voren de sfeer proeven. Dus je weet niet precies wat je gaat aantreffen als je van te voren al de 1B-LSD neemt. Ik zou adviseren om eerst even nuchter op het festival rond te kijken en dan checken of je er nog zin in hebt.Ik wil zodra ik op de fiets stap alvast de blotter innemen. Gezien t tot wel 12 uur kan duren. Het is nog geen 10 minuten fietsen.
Wat doe ik (of mijn sitter) doen als het wel fout dreigt te gaan of fout gaat. Net als met xtc zijn lollies (suikers) een goede manier om je gerust te stellen nietwaar?
www.changingperspective.info
Deze gids op Reddit geeft je een beeld van de effecten op verschillende doseringen. Het is een beetje nattevingerwerk hoor. De dosering precies bepalen is extreem lastig / niet te doen. Bovendien reageert niet iedereen hetzelfde op een bepaalde dosis. En de omgeving en je mindset spelen ook een grote rol. Daarnaast is 1B-LSD niet helemaal gelijk aan LSD. Van 1B-LSD weten we eigenlijk te weinig om daar heel zinnige uitspraken over te doen qua dose-effect relatie. Wel kun je grofweg stellen dat 1B-LSD qua effecten enorm lijkt op LSD. Ik heb zelf wel een keer of honderd getript (als het niet meer is), en ik merk zelf geen verschil tussen 1B-LSD en LSD.Wat kan ik verwachten van deze drug in deze dosering? Ik wil eigenlijk niet lager omdat bijnemen met LSD word afgeraden. Ik ben bang dat een lagere dosering niet aan mijn verwachtingen zal voldoen waardoor het invloed zou kunnen hebben op mijn humeur.
Als de LSD begint te werken kun je je een beetje vreemd voelen. Ik beschrijf het wel eens als 'lubberen'. Het is een beetje elastisch en onstabiel gevoel: alsof je lichaam zich uitrekt en weer samenspant zoals een stuk rubber. Misselijkheid komt soms voor. Het duurt ongeveer twee uur voordat je die piekeffecten bereikt. Daarna verlies je gevoel van tijd waardoor een uur een minuut kan lijken en een minuut kan aanvoelen als een uur.Ik merk dat ik in het eerste uur van xtc onwijs misselijk word en het liefst even wil zitten tot dit gevoel omslaat in euforie. Is dit bij 1b-LSD ook het geval?
Ik neem m'n drugs serieus. Hoe meer informatie hoe beter! Brand los 😁
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."