Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-FE : een reden om uitgelachen te worden !?

4-FE : een reden om uitgelachen te worden !?

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik werd beroemd en verscheen op een bordes. Duizenden mensen stonden op een plein onder mij en riepen mijn naam: "Swchwrm! Swchwrm! Swchwrm!' Ik wist dat thuis mijn oude vader en moeder aan de televisie zaten gekluisterd.
Om mij heen stonden reporters. 'En hoe is het voor Swchwrm om beroemd te zijn?' vroegen ze. ' Nou, dat vind Swchwrm wel fijn.' 'Hij vind het fijn,' zeiden ze in hun microfoons. 'Nu moet ik weer wuiven,' zei ik. 'Excuseer me.' Ik wuifde en keek over de reusachtige massa mensen heen. Ze bleven maar juichen en schreeuwen. En er stroomden nog steeds nieuwe mensen toe.
Maar plotseling tikte er iemand op mijn schouder en fluisterde in mijn oor: 'Vindt u eigenlijk niet dat u een heel raar hoofd hebt? In elk geval veel te raar om beroemd mee te zijn?'
Ik draaide me om. 'Wie bent u?' vroeg ik. Er stond iemand die ik niet kende. 'Zomaar iemand.' zei hij en hij glipte weg. Hij heeft gelijk, dacht ik. Ik zuchtte en knikte. Ik heb een heel raar hoofd. Plotseling besefte ik hoe raar mijn hoofd was. Niemand had zo'n raar hoofd als ik. 'Swchwrm! Swchwrm!' riep de menigte. Ik draaide me weer om. Maar ik durfde mijn gezicht niet meer te vertonen. Ik hield mijn armen ervoor.
Nu begonnen de honderdduizenden te loeien en op hun vingers te fluiten. 'Uw hoofd!' riepen ze. ' We willen ook uw hoofd! We zijn niet voor niets gekomen!' Ze hadden gelijk. Ze waren niet voor niets gekomen. Ze hadden recht op mijn hoofd. Ik was immers beroemd.
Heel langzaam trok ik mijn armen voor mijn gezicht vandaan. Ze begonnen meteen weer te juichen. Ze stonden zeker te ver weg om te zien hoe raar mijn hoofd was.
"Heel raar he?' werd in mijn oor gefluisterd. Het was dezelfde man.
Ik durfde mijn hoofd niet opnieuw te verbergen. Er kwamen tranen in mijn ogen. Plotseling werden de hondduizenden op het plein stil. Ik hoorde de reporters in hun microfoons fluisteren: 'Hij huilt. de grote Swchwrm huilt.' Camera's kwamen vlakbij mijn gezicht. De tranen stroomden over mijn wangen. Mijn rare wangen, dacht ik.
Met open mond keken de mensen naar mij omhoog. Toen ging iedereen naar huis Ik ook. De volgende ochtend werd ik ontvangen dor de koningin. Ik hoopte maar dat ze niet naar de televisie had gekeken of in de krant had gelezen dat ik had gehuild. Ze droeg een rode jurk, die glansde in het zonlicht. We stonden op het gazon achter haar paleis. Ze was niet veranderd sinds ik haar langgeleden op het strand had gezien. Maar ik was wel veranderd. Ze zou me nooit meer kunnen herkennen,.
Ze feliciteerde mij. Ik durfde haar niet goed aan te kijken, keek naar de grond en zei dat ik niet wist hoe haar te bedanken. Ze lachte en zag er heel mooi uit.
Een minister riep haar terzijde. Ik zag dat hij iets in haar oor fluisterde. Ze trok haar wenkbrauwen op en keek naar mij, Ik zag dat ze iets vroeg. De minister knikte en zei opnieuw iets. Toen schudde ze langzaam haar hoofd, bedankte de minister en kwam weer naar me toe. Ze hadden het over mijn hoofd gehad. Ik wist het zeker.
(...) Ik had de hele nacht niet kunnen slapen en had telkens weer mijn hoofd in een spiegel bekeken. Ik deed een raam open stak mijn hoofd naar buiten. 'Daar is hij!' riepen ze. Ik schudde mijn hoofd. 'Het spijt me.' zei ik. " Ik ben niet langer beroemd.'
'O.' zeiden de mensen verbaasd. Dat hadden ze niet verwacht. Ze draaiden zich om en liepen weg. Ze vertelden aan iedereen die er nog aankwam dat ik niet meer beroemd was. 'Hij is volkomen onbekend,' zeiden ze even later al.

(...)

Ik keek in de etalage. Aan elke jas hing een bordje met: 'nieuwe winterjas: gratis'.
Er stond een man in de deuropening. 'Zijn al die jassen voor niets?' vroeg ik.
'Ja,' zei hij. 'Als je er iets voor wilt betalen moet je op tien september komen. Maar dan moet je er wel vlug bij zijn.'
Ik knikte en liep door.
'Wil je een jas?' riep de man mij na.
'Nee.' zei ik.
'Jawel! Jawel! Je wilt wel een jas!' riep hij. 'Jongens!'
Twee jongens schoten naar buiten, sprongen bovenop me, duwden me tegen de grond en trokken mij een jas aan.
'Au!' riep ik. 'Ik wil geen jas!'
'Het is gratis!' zeiden ze dreigend. 'Heb je dat goed begrepen?' Ze stonden op, sloegen hun eigen jas af en gingen de winkel weer in. 'Zo te zien zit hij als gegoten,' zei de man. Hij zwaaide met een pistool. Ik stond op en liep verder. 'Alles moet weg!' hoorde ik hem nog roepen. Hij schoot in de lucht. Mensen holden met bange gezichten in de richting van zijn zaak.

(...)

Ik werd ontboden bij de koningin.
Ik ging naar het paleis. Voor de poort lag een lakei onder de koninklijke limousine. Ik schraapte mijn keel. Hij kwam onder de auto vandaan en veegde zijn handen af aan zijn blauwe livrei.
'Er zit water in de remschijven.' zei hij.
'Ik ben ontboden bij de koningin.' zei ik.
Hij knikte en opende de poort voor mij. Even later betrad ik een grote zaal. De koningin zat op een troon, onder een hoog venster waardoor de zon naar binnen viel. Ze zei iets toen ik naar voren liep, maar ik kon haar niet verstaan. Een lakei was aan het stofzuigen. 'Zet de stofzuiger uit!' gilde ze. 'Ik ben nog niet klaar,' zei hij. 'Ga iets anders doen' zei de koningin. 'Wat?' vroeg hij. 'De ramen,' zei de koningin.

(...)

Mijn grootvader werd ziek. Iedereen zei dat hij niet meer beter kon worden. Ik ging bij hem op bezoek. Het zou misschien wel de laatste keer zijn.
Hij frunnikte met zijn vingers aan het laken. Hij was heel mager geworden.
'Weetje' zei hij. Ik kon hem bijna niet verstaan.
'Er is nog maar een ding dat ik heel graag zou willen' zei hij. Hij draaide zijn gezicht nog iets meer naar mij toe. 'En dat is weten hoe het verder zal gaan met jou.'
'Ja,' zei ik. Ik begreep dat heel goed want ik was daar ook heel benieuwd naar.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lekker onprofessioneel, of ze zijn gewoon een rare shop of die mensen waren fucking stoned (klinkt als het laatste :P). Either way, niet best.
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad: het is heel belangrijk dat er goede voorlichting wordt gegeven.
Met contant geld betalen ging ooit heel langzaam daar: al die muntjes.. Maar ze zijn daar tenminste aardig :).
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#4
wave zei:
Immo:
Was het een bijzondere pet? :)
Klik om te vergroten...

Jack Daniels pet als ik het goed heb. :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Immo zei:
Jack Daniels pet als ik het goed heb. :grin:
Klik om te vergroten...
That's the one! Hij is nu wat gescheurd en stoffig, maar ik heb 'm nog steeds xD
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
Immo zei:
Jack Daniels pet als ik het goed heb. :grin:
Klik om te vergroten...
That's the one! Hij is nu wat gescheurd en stoffig, maar ik heb 'm nog steeds xD
Klik om te vergroten...

Mja opzich wel jammer dat die paddestoeltjes niet meer mogen, anders konden we weer eens old skool gaan paddenstoelen. :P
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#7
wave zei:
Haha een Jack Daniels pet!

Ik wil ook weer eens keer paddoen ja. :( Daar heb ik misschien wel de mooiste dingen mee meegemaakt. (Mijn avonturen door v. swchwrm van toon tellegen voorlezen (tip!), een herfstdag in het sonsbeekpark waar alle oranje roze bladeren op de grond veranderden in verscheurde fotos met (functioneel) naakte mensen erop, een promotiekok van 3 meter lang die me iets liet proeven in de albert heijn, aan een kade zitten en een grote groep meeuwen die om je hoofd heen vliegen zodat ze een patroon vormden, als een blij kind op iemand afrennen dat je net een tweeling-oma op straat zag met dezelfde kleren aan. Je kent het wel.)

Ongelovelijk dat je een jaar terug nog kon zeggen : een portie hawaiiaanse graag.
Klik om te vergroten...

ha, maar binnenkort LSD, wave . Staat je wat leuks te wachten :rock:

en even tegen iedereen: haal dit boek
Mijn avonturen door v. swchwrm van toon tellegen
Klik om te vergroten...

het is een absoluut essentieel onderdeel in de toolbox van elke tripper :grin:

met die rotkoningin die steeds maar weer terugkomt.

en de gratis jassen en de kameel voor zijn vader's verjaardag :hearteyes: :hearteyes:
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha een Jack Daniels pet!

Ik wil ook weer eens keer paddoen ja. :( Daar heb ik misschien wel de mooiste dingen mee meegemaakt. (Mijn avonturen door v. swchwrm van toon tellegen voorlezen (tip!), een herfstdag in het sonsbeekpark waar alle oranje roze bladeren op de grond veranderden in verscheurde fotos met (functioneel) naakte mensen erop, een promotiekok van 3 meter lang die me iets liet proeven in de albert heijn, aan een kade zitten en een grote groep meeuwen die om je hoofd heen vliegen zodat ze een patroon vormden, als een blij kind op iemand afrennen dat je net een tweeling-oma op straat zag met dezelfde kleren aan. Je kent het wel.)

Ongelovelijk dat je een jaar terug nog kon zeggen : een portie hawaiiaanse graag.
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#9
:hearteyes:
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zojuist liep ik met twee vrienden een smartshop binnen. (de Sjamaan in Arnhem)
Man was nieuw meisje die daar werkte het een en ander over de kassa aan het leren.
Ik vroeg: Hebben jullie ook 4-fluor?
Hij: Vuur?
Ik: nee, 4-fluor
Meisje (lachend): wat? vieferities?
Ik: 4-fluor
Hij: Oh. 4-fluor
Ze begonnen te lachen, gekke bekken te trekken, vroegen of ik soms een glaasje water wilde en dat we wel heel naief waren om naar 4-fluor te vragen. Ik zei nog iets dat het in andere smartshops vaak te krijgen was, (En het lijkt me ook helemaal geen rare vraag. Zulk soort vragen moeten ze toch elke dag krijgen.) maar daar werd niet naar geluisted want ze waren te druk met lachen en met elkaar smoezen. We gingen maar weg.

Waarom wordt ik belachelijk gemaakt in deze smartshop?
Het was alsof we 12 en naief waren en vroegen of ze misschien chrystal meth verkochten omdat ons dat wel grappig leek, ofzo. We zijn echter geen 12 en vroegen naar iets wat best in een smartshop verkocht kan worden.

(ik hoop dat ze op dit forum zitten dan kunnen ze mij uitleggen waar dit op sloeg.)
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien waren ze allebei high van het spul dat ze daar verkopen, want ik begrijp zelf ook niet waarom ze hun klanten zomaar uitlachen..
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hehe hier in de State of Mind zijn de verkopers ook niet zelden aan het snoepen van hun eigen producten tijdens werktijd. Misschien als je het bij de volle naam had genoemd ipv 4-fluor ?
Je had best boos mogen worden :P
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#13
RSW zei:
Hehe hier in de State of Mind zijn de verkopers ook niet zelden aan het snoepen van hun eigen producten tijdens werktijd.
Klik om te vergroten...
Haha idd state of mind zijn ze vaak knetterstoned of onder invloed van iets ander geks :P
Bij magic mind ook sommige mensen, vind altijd wel grappig. Smartshop personeel zijn zowiezo vaak relaxte mensen..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat vind ik wel erg onprofessioneel om onder invloed te zijn in een winkel,
hoe kan je dan verantwoord en veilig verkopen?

De verkoper bij een slijterij is toch ook niet dronken?
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oom Klaas zei:
De verkoper bij een slijterij is toch ook niet dronken?
Klik om te vergroten...
Zou niet weten waarom niet? Wat moet een verkoper bij de slijterij nou doen? Iemand helpen met een vraag of een aanrader en afrekenen. Dat kan aangeschoten/dronken ook wel. Mensen van de smartshop weten meestal genoeg over de artikelen die ze verkopen. In utrecht hier iig wel. Als je onder invloed bent betekend dat niet gelijk dat je mensen niet meer verantwoordelijk kan helpen. Ik geef ze groot gelijk :P
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haha teringstoned personeel bij de State of Mind komt me bekend voor ja. :grin:
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha, inderdaad de state of mind: de beste man staat daar gewoon in de deuropening te blowen.
Er werd laatst wel iemand die ik vaag ken ontslagen omdat ze een crackpijp meegaf aan twee mensen die haar bedreigden.
Rare dingen gebeuren er gewoon.
(Sowieso eigenlijk. Vandaag zat ik achterovergezakt in een stoel tv te kijken, staat er opeens een gigantische hond naast me in de woonkamer. Toen moesten we de eigenaar zoeken.)
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#18
wave zei:
Haha, inderdaad de state of mind: de beste man staat daar gewoon in de deuropening te blowen.
Er werd laatst wel iemand die ik vaag ken ontslagen omdat ze een crackpijp meegaf aan twee mensen die haar bedreigden.
Rare dingen gebeuren er gewoon.
(Sowieso eigenlijk. Vandaag zat ik achterovergezakt in een stoel tv te kijken, staat er opeens een gigantische hond naast me in de woonkamer. Toen moesten we de eigenaar zoeken.)
Klik om te vergroten...


ik zoek nog een grote hond...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
TrippyShit zei:
Oom Klaas zei:
De verkoper bij een slijterij is toch ook niet dronken?
Klik om te vergroten...
Zou niet weten waarom niet? Wat moet een verkoper bij de slijterij nou doen? Iemand helpen met een vraag of een aanrader en afrekenen. Dat kan aangeschoten/dronken ook wel. Mensen van de smartshop weten meestal genoeg over de artikelen die ze verkopen. In utrecht hier iig wel. Als je onder invloed bent betekend dat niet gelijk dat je mensen niet meer verantwoordelijk kan helpen. Ik geef ze groot gelijk :P
Klik om te vergroten...

Onder invloed ben je gewoon niet verantwoordelijk bezig,
je hebt een grotere kans op fouten maken en kan een foute uitleg bijvoorbeeld geven.
In een winkel, waar je WERKT hoor je gewoon nuchter te zijn en je klanten op een zo professioneel mogelijke wijze te helpen.
En onder invloed kan je natuurlijk ook wél mensen goed helpen,
maar je vergroot de kans aanzienlijk dat je fouten gaat maken ten koste van je klanten en dat hoort gewoonweg niet in een winkel.

En gebruiken tijdens je werk, klinkt mij nogal afhankelijk in de oren.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
mensen die in een smartshop werken sporen niet naar mijn ervaring

ik heb een keer gezien dat er 2 achter de bar zaten in een grow/smartshop en dat er eentje onder de bar zwaar out aan het gaan was...

salvia mochten we gewoon opsteken in die shop, en die gast stelde ook voor om mij eens flink out te laten gaan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."