Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jou favoriete RC? (Of je top3!)

Wat is jou favoriete RC? (Of je top3!)

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou zeggen alle drug is in die essentie een Research-Chemical :P Maar we weten wat we bedoelen met bijvoorbeeld drugs van RC vendors. Mijn mening erover is dat een RC te koop moet zijn bij een vendor en dus ook in een grijs gebied valt.

Maar back on topic

Mijn lijstje nu.

1. 2C-E
2. Ethylpenidate (handig)

3. Benieuwd naar maar nog niet gedaan 4-AcO-DMT & 6-APB

Psychedelibee zei:
Conclusie, het is lastig een eenduidige definitie te vinden voor RC's. En eigenlijk is het ook helemaal niet belangrijk inderdaad. Ik had alleen een verbazing waarom 2cb door velen nog als RC wordt gezien :wink:
Klik om te vergroten...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dacht dit topic ontbreekt ontbreekt eigenlijk hier dus bij deze:


Zoals de titel al zegt: Wat is jou favoriete nummer 3 van RC's en waarom juist die?

Bij mij op stipt
1: Proscaline :hearteyes:
Analoog van Mescaline, werkt echt super maar is uiterst zeldzaam 'virtually uknown' volgens wiki dus had daar geluk mee :)
2: 2CB (mooie visuals en had een behaagd gevoel bijna altijd ermee)
3: 2CT7 was een aangename ervaring!

Op dit moment termensite er komt dagelijks wat bij.. wie weet ooit in de toekomst dat ik me lijstje moet veranderen
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Wat is jou favoriete RC?

Natuurlijk wel met de nadruk dat hier allemaal middelen genoemd worden waar je extra voorzichtig mee moet zijn, je bent je eigen labrat!

Mijn favolijstje:

1. 4-FMP, absolute nummer één. Beuker van een energierush met een vleugje MDMA, dat spreekt me wel aan :)
2. 6-APB, mijn tripreport legt aardig uit waarom deze erin staat :)

Nummer drie heb ik nog niet! De rest van de RC's die ik gehad heb vond ik niet de moeite in deze lijst op te nemen. Ik verwacht dat MXE mijn nummer twee naar de derde plek gaat duwen :grin:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Wat is jou favoriete RC?

Ik heb er nog maar twee gedaan dus:
1. 2CB. Omdat stikken van het lachen en alles is so pretty!
2. 6-APB. Omdat de hele dag met een gigantische glimlach rondrennen en alles is leuk!

Simpel toch :grin:
r
r0mmelp0tLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Wat is jou favoriete RC?

heb nu 2 soorten RC's geprobeerd en moet zeggen: Ik ben FAN!

beide RC's waren echt onwijs leuk

1. 2cb ( hele mooie dingen op gezien )
2. 4fmp ( vind het zelf veeeel leuker dan xtc, word er niet slap van en je neemt maar 1x. binnenkort tripreportje :grin: )
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Wat is jou favoriete RC?

r0mmelp0t zei:
1. 2cb ( hele mooie dingen op gezien )
2. 4fmp ( vind het zelf veeeel leuker dan xtc, word er niet slap van en je neemt maar 1x. binnenkort tripreportje :grin: )
Klik om te vergroten...

Vraag me dat stofje (4fmp) af of het nou erg 'speedy' werkt ook? Ben daar niet zo'n groot fan meer van ivm met leefstyle.. Om energie te hebben hoef ik niets te doen/nemen zo simpel is het nu :rolleyes:

Hoor het graag als je dat speedy ervaart, anders eens proberen namelijk.

ZERO- zei:
Ik heb er nog maar twee gedaan dus:
1. 2CB. Omdat stikken van het lachen en alles is so pretty!
2. 6-APB. Omdat de hele dag met een gigantische glimlach rondrennen en alles is leuk!

Simpel toch :grin:
Klik om te vergroten...

6-abp lijkt me erg leuk, kleine heads up; even wat gehaald/besteld ergens onderweg nu was/is een 'Valentines week' korting lol! Kreeg dat via de mailinglist slimme spelers :grin:
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Wat is jou favoriete RC?

1) MXE, mijn favoriet van alle drugssoorten, ik zie het als de ultieme drug.
2) 2c-b, voor een vrolijke, speelse trip met een fijne euforie.
3) 4-FA, een fijne mix tussen pep en X.

25tolife zei:
Vraag me dat stofje (4fmp) af of het nou erg 'speedy' werkt ook? Ben daar niet zo'n groot fan meer van ivm met leefstyle.. Om energie te hebben hoef ik niets te doen/nemen zo simpel is het nu :rolleyes:

Hoor het graag als je dat speedy ervaart, anders eens proberen namelijk.
Klik om te vergroten...
Ik vind het afwisselend als speed en als XTC aanvoelen, ook afhankelijk van de omstandigheden.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Wat is jou favoriete RC?

Deamon zei:
1) MXE, mijn favoriet van alle drugssoorten, ik zie het als de ultieme drug.
2) 2c-b, voor een vrolijke, speelse trip met een fijne euforie.
3) 4-FA, een fijne mix tussen pep en X.

Tijdloos zei:
Vraag me dat stofje (4fmp) af of het nou erg 'speedy' werkt ook? Ben daar niet zo'n groot fan meer van ivm met leefstyle.. Om energie te hebben hoef ik niets te doen/nemen zo simpel is het nu :rolleyes:

Hoor het graag als je dat speedy ervaart, anders eens proberen namelijk.
Klik om te vergroten...
Ik vind het afwisselend als speed en als XTC aanvoelen, ook afhankelijk van de omstandigheden.
Klik om te vergroten...

Ga het dan eens proberen in een relaxte setting/omgeving(en). Ben benieuwd.. Zal wat 'remmers' achter de hand houden voor het geval ik wat hyper en radioactief kan worden van oa speed soms..
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
1. 2C-E Fantastische trip mee beleefd.
2. 2C-B Heerlijk in lage dosis voor op een feestje als je geen X mag een tijdje.
3. Geen idee dat waren de RC's die ik heb gedaan.
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#10
6apb, ultieme X vervanger voor festivals
3mmc, leuk voor thuis met je partner (ook beter dan X voor mijn gevoel)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Wat is jou favoriete RC?

Tijdloos zei:
6-abp lijkt me erg leuk, kleine heads up; even wat gehaald/besteld ergens onderweg nu was/is een 'Valentines week' korting lol! Kreeg dat via de mailinglist slimme spelers :grin:
Klik om te vergroten...
Ah slim! Ik heb laatste keer voorraadje ingeslagen dus nog wel even genoeg :) Maar het is ook heel erg leuk! Ik was niet zozeer heel verliefd maar vooral heel BLIJ en HYPER en YASKEHAKSDAKL en praten praten praten en de hele dag grijnzen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
1. Methoxetamine
2. 2C-T-7
3. AH-7921

Lijkt me vrij duidelijk. :)
R
Rob070Lid
01-01-2024, 00:00
#13
1: 4 mmc (toen het nog verkrijgbaar was) en nu is de 3 mmc de favoriet
2: 4 FA
3: 6 APB
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Methoxetamine heeft 4-FA inmiddels wel van de eerste plaats gestoten :wink: Dat maakt het nieuwe lijstje:

MXE
4-FA
6-APB
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb inmiddels best aardig wat RC's gedaan, waarvan er ook zeker wel wat blijvertjes tussen zitten. Maar ik heb het idee dat ik mijn favorieten nog niet geprobeerd heb. Ik heb een hele lading aan psychedelische RC's thuis liggen die ik nog niet heb kunnen proberen, maar ik weet zeker dat er daar 3 tussen zitten die mijn favorieten gaan worden.

Tijdloos zei:
Vraag me dat stofje (4fmp) af of het nou erg 'speedy' werkt ook? Ben daar niet zo'n groot fan meer van ivm met leefstyle.. Om energie te hebben hoef ik niets te doen/nemen zo simpel is het nu

Hoor het graag als je dat speedy ervaart, anders eens proberen namelijk.
Klik om te vergroten...
In mijn ervaring is het meer speedy dan MDMA, maar veel minder speedy dan amfetamine. Ik heb het nu een paar keer gebruikt en er lijkt een soort kantelpunt in het effect te zitten. 150mg gaf mij een effect wat overwegend op speed leek (helder, energiek, etc.) met een klein vleugje MDMA achtige euforie. 185mg gaf echter een effect wat veel meer op MDMA leek (euforisch, waus, warm, etc.). Alles bij elkaar vind ik het minder heftig dan zowel speed als MDMA, maar wel leuk als afwisseling. Enige nadeel vind ik dat het minstens 10 uur duurt voor je een keer kan slapen, benzo's bieden dan uitkomst.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Wat is jou favoriete RC?

ZERO- zei:
Ik heb er nog maar twee gedaan dus:
1. 2CB. Omdat stikken van het lachen en alles is so pretty!
2. 6-APB. Omdat de hele dag met een gigantische glimlach rondrennen en alles is leuk!

Simpel toch :grin:
Klik om te vergroten...
Ik verander hem naar:
1. 6apb. -
2. 4fa. Omdat energie maar toch knuffelig!
3. 2cb. -
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb alleen 2CB gedaan maar vond lage dosis (10mg) en wat hogere dosis (20mg) allebei een leuke ervaring.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoor 2cb hier best veel voorbij komen, maar die is toch inmiddels dusdanig ingeburgerd dat het niet echt een rc meer is?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee 2-CB is niet echt een RC meer. Een RC is een onbekende drug die je doorgaans legaal kunt kopen. Als het illegaal wordt, betekent dat dat het al zo veel gebruikt wordt (in de meeste gevallen dan) dat het geen RC meer is.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou, die stelregel is wel héél bekrompen. In de UK heb je bijvoorbeeld de analogenwet, waardoor zelfs niet-gesynthetiseerde arylcyclohexylamines al illegaal zijn, lijkt me niet dat deze dan geen RC's zouden zijn.

Echter heeft erowid al de "research chemical" vermelding op de pagina van 2C-B weggehaald en is het voor mij dus ook geen RC meer. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."