Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 2cb gebruiken..

Eerste keer 2cb gebruiken..

35 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ola,

Alright, hier ff een kort verslag over mijn 1e 2cb. Het waren donker rode (leek op rubber) achtige nijntjes. Allebei 1 genomen rond 22.30 en later nog een halfje erbij.

In vergelijking met truffels kon ik dit onwijs goed sturen. We hebben de hele nacht diverse muziek aan gehad, het begon met hardstyle eigenlijk. Gedurende de avond begon het met energie vlagen en langzamerhand zag ik overal een soort regenboog achtige waas verschijnen. Alsof je door een prisma kijkt, kleuren waren best fel en helder. Ik woon op een zeer mooi stuk, appartement 2 hoog (gaat ook gelukkig niet hoger dan dat!) met uitzicht op een mooi stukje groen en een grote plas water. De bomen hier leken te ademen, ik kon makkelijk een poosje naar een muur staren.

Vriendin (ex collega, niet mijn vriendin), zei kom lekker op de grond liggen, languit. Dus dat deed ik.. we hadden dit nr opstaan;

https://www.youtube.com/watch?v=EzjX0QE_l8U (kygo - summer mix)

Na een korte periode merkte ik al mn zintuigen sterker worden, totale controle over mijn gedachten.. alsof ik mn eigen lichaam kon scannen met mn wilskracht.. alsof ik elk orgaan kon afgaan en ermee in contact stond, ik voelde me op en top gezond (ben ik in het dagelijks leven ook ff voor de duidelijkheid), een soort direct contact met mijn hart.. een onwijs relaxte hartslag.. niet zo gehaast als wanneer je aan de uppers zit. Ik kon al mijn spieren ontspannen, raam stond op een kiertje open, temperatuur was perfect, ik had in de woonkamer ook een philips living color light aan staan.. en toen we op de grond lagen, voelde ik zo'n geweldige bries over heel mijn lichaam gaan, en zij trouwens ook.

Ik merkte aan mn poes (die bij me kwam liggen) hoe ik het meemaakte, een stukje zelf reflectie (ja, ik ben zo'n gelover die weet dat dieren alles aanvoelen.. en keer op keer bevestigd, maar das een ander verhaal).

Voor haar duurde het tot zo'n 7.00, voor mij tot zo'n 4.00, het werd licht buiten.. maar op zo'n langzaam mooi en zomerse manier, we hoorden de vogeltjes fluiten (erg mooi). En toevallig hier in Zoetermee rhebben ze een paar jaar terug van die groene papegaai dingen losgelaten, en die planten zich goed voort :wink: Mooie beesten om te zien.. maar dit was een geweldige ochtend. Ik zei tegen haar.. deze ochtend magie.. ook zonder de 2cb wil ik eigenlijk elke ochtend meemaken.

Net als psilo kon ik hiermee patronen doorbreken, linkjes leggen.. een erg mooi goedje voor meditatie.

We hebben tot 13:00 uur lekker zitten kletsen op de bank, over van alles en nog wat. We hebben naar 'annoying orange' op youtube gekeken en heb me rotgelachen.. natuur docus op nexflix, glowsticks.. een stukje geruststelling voor haar (zij had het heftiger dan ik, dus ja.. instinct kicks in en je gaat voor elkaar zorgen).

Blij dat ik het gevoel van psilocybine ken en 5x heb meegemaakt waarin sommige best heftig waren. Gerustgesteld en verbaasd dat ik het zo onwijs goed kon sturen en niet opging in mijn eigen gedachten. Blij dat onze synergy.. zij en ik, zo goed waren als dat het was.

Conclusie, zeker voor herhaling vatbaar. Erg benieuwd hoe dit tijdens de seks zou zijn. Voor mij mag de dosering volgende keer wat zwaarder (juist omdat ik zelf de control heb, en dat zo'n lekker en mooi gevoel is).

Iemand die dit herkend? Tips? Comments.. hoor het graag! :wink:
B
B0wlieeLid
01-01-2024, 00:00
#2
We hebben er laatst wéér niet aan kunnen komen. Is deze drug gewoon slecht te krijgen, of?
Erg jammer dat het steeds niet door kan gaan.. :(
B
B0wlieeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi hoi :wave:

Ik heb veel goeie verhalen gehoord over de drug 2cb. Ik wil dit graag aankomend weekend voor het eerst gaan gebruiken, maar heb dit nog nooit eerder gehad. Graag wil ik weten of jullie nog tips hebben of dingen die goed zijn on te weten? Een beetje extra informatie is nooit overbodig dacht ik zo! :) Ik hoop wat van jullie te horen en als jullie dingen over mij moeten/willen weten die van belang zijn, dan zal ik daar natuurlijk op reageren!

Greetzzzz
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat voor setting wil je het gaan doen? Hoeveel ervaring heb je al met psychedelica? Wil je echt trippen of gewoon lekker energie hebben en alles net iets kleurrijker zien? Ben je man/vrouw? Wat je leeftijd en gewicht?

Sorry dat ik allemaal wedervragen stel, maar dan kan ik je iets gerichter advies geven ipv heel algemeen.
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat is eigenlijk de tijd tussen 2 cb gebruik om geen tolerantie op te bouwen.

Volgende week weer een feestje. Zit nog te twijfelen tussen 4F of 2cb. Zit eigenlijk nog in mijn xtc wachttijd.
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beide :P. Ik had eerst 4 xtc dealers. Twee daarvan zijn er opgepakt. Een is gestopt met het verkopen van xtc. Dus blijft er eentje over. En heb twee mensen die 2cb verkopen. Vandaar
B
B0wlieeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Wat voor setting wil je het gaan doen? Hoeveel ervaring heb je al met psychedelica? Wil je echt trippen of gewoon lekker energie hebben en alles net iets kleurrijker zien? Ben je man/vrouw? Wat je leeftijd en gewicht?

Sorry dat ik allemaal wedervragen stel, maar dan kan ik je iets gerichter advies geven ipv heel algemeen.
Klik om te vergroten...


Geeft niks, vind ik juist alleen maar fijn!
Wil het graag thuis gaan proberen. Heel veel ervaring heb ik er nog niet mee, meer wanneer ik al een paar dagen wakker was en het daarom kwam, maar niet door drugs zelf.

Het lijkt me leuk om een keer te trippen. Ik ben een vrouw van 21 (over paar weekjes 22) en m'n gewicht ligt rond de 67 kilo. Ik hoor het wel! :mrgreen:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey B0wliee,

Ik heb vaak 2CB gedaan in verschillende hoeveelheden ook. Van 10mg tot 32mg heb ik nu ervaren. Ik heb het altijd alleen gedaan tijdens het stappen. Dit omdat ik vind dat 2CB vergeleken met alle andere trip middelen niet echt een trip middel is. En als ik thuis wil trippen wil ik ook het psychologische aspect voelen.

Dat neemt niet weg dat je een goeie keuze maakt om je eerste trip ervaring op 2CB te doen en dit vooral ook thuis te doen. Inmiddels hebben een aantal vrienden ook via mij en door mij hun eerste trip/2CB ervaring achter de rug. Dit doen ze altijd in thuis setting omdat ze nog nooit hebben getript.

Ik geef hun dan 20mg niet meer en niet minder. Dit omdat ik op 10mg amper tot geen visuals heb en boven de 20 kan het wat veel zijn voor een eerste keer. Mijn ervaring leert me dat ze het maximaal naar hun zin hebben met 20mg op voor een eerste keer. Ze vinden het dan allemaal super leuk en trippie en mooi zonder dat het te heftig word.

Over je gewicht heb ik eigenlijk niet zoveel te zeggen. Ik merk daar zelf tussen mij en mijn vaste tripmaatje nooit echt een mega verschil tussen. Ze is 30 cm kleiner dan ik maar we nemen met 2CB meestal hetzelfde. Soms ik iets meer omdat ik er stomweg wel van hou.

Mocht je nog vragen van een 2CB fanaat let me know.



B0wliee zei:
Geeft niks, vind ik juist alleen maar fijn!
Wil het graag thuis gaan proberen. Heel veel ervaring heb ik er nog niet mee, meer wanneer ik al een paar dagen wakker was en het daarom kwam, maar niet door drugs zelf.

Het lijkt me leuk om een keer te trippen. Ik ben een vrouw van 21 (over paar weekjes 22) en m'n gewicht ligt rond de 67 kilo. Ik hoor het wel! :mrgreen:
Klik om te vergroten...
B
B0wlieeLid
01-01-2024, 00:00
#9
bobsacamano zei:
Hey B0wliee,

Ik heb vaak 2CB gedaan in verschillende hoeveelheden ook. Van 10mg tot 32mg heb ik nu ervaren. Ik heb het altijd alleen gedaan tijdens het stappen. Dit omdat ik vind dat 2CB vergeleken met alle andere trip middelen niet echt een trip middel is. En als ik thuis wil trippen wil ik ook het psychologische aspect voelen.

Dat neemt niet weg dat je een goeie keuze maakt om je eerste trip ervaring op 2CB te doen en dit vooral ook thuis te doen. Inmiddels hebben een aantal vrienden ook via mij en door mij hun eerste trip/2CB ervaring achter de rug. Dit doen ze altijd in thuis setting omdat ze nog nooit hebben getript.

Ik geef hun dan 20mg niet meer en niet minder. Dit omdat ik op 10mg amper tot geen visuals heb en boven de 20 kan het wat veel zijn voor een eerste keer. Mijn ervaring leert me dat ze het maximaal naar hun zin hebben met 20mg op voor een eerste keer. Ze vinden het dan allemaal super leuk en trippie en mooi zonder dat het te heftig word.

Over je gewicht heb ik eigenlijk niet zoveel te zeggen. Ik merk daar zelf tussen mij en mijn vaste tripmaatje nooit echt een mega verschil tussen. Ze is 30 cm kleiner dan ik maar we nemen met 2CB meestal hetzelfde. Soms ik iets meer omdat ik er stomweg wel van hou.

Mocht je nog vragen van een 2CB fanaat let me know.
Klik om te vergroten...

Hoi hoi! :wave:

Dat had ik inderdaad ook van anderen begrepen, om dit het beste thuis te doen of in een andere vertrouwde omgeving, met ook mensen om je heen waar je je goed bij voelt en vertrouwd. Mijn vriend zal er zowiezo bij zijn en misschien nog een paar vrienden van me die ik uit wil nodigen, dus dat zit helemaal goed.

Is het beter om het in poedervorm te nemen of als een pil? Hoeft niet perse beter te zijn, maar wat zou je me aanraden voor de eerste keer? En zit hier een groot verschil tussen qua de duur van de trip en de duur totdat het begint te werken?

Bedankt voor de info. Fijn om hier wat reacties op te krijgen zodat ik een beetje voorbereid ben!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Probeer ook niet een te volle maag te hebben. Het komt met de 2c serie nog wel eens voor dat mensen even wat misselijk worden of zelfs moeten :kots:

Ik zou ook rond de 20mg aanraden. Het is niet leuk om de hele avond zo'n net-niet gevoel te hebben. Zo'n pilletje van 10-16mg is vaak te weinig.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heel irritant van die mensen die je de hele tijd vragen wat je ziet of wat je voelt. Of mensen die denken dat ze iemand die tript als een zwakzinnige moeten behandelen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rond de 20mg is denk een prima dosis om te trippen voor een eerste keer, hoewel ik met name bij vrouwen soms ook wel hoor dat ze al een vrij heftig effect hebben op rond de 15mg. Niet dat het mentaal dan perse te heftig wordt, maar de bodyload kan voor sommigen al snel te heftig worden. Dus ja, ergens tussen de 15 en 20 mg zou ik dan doseren als ik jou was. Voordeel is dat 2C-B kort duurt en mentaal mee valt dus je komt er wel doorheen als het toch net iets te heftig is.

Goed dat je het eerst thuis doet en met fijne mensen. Persoonlijk zou ik wel alleen mensen uitnodigen die ook mee doen, anders kunnen de verschillende vibes misschien een beetje storend worden. Wat betreft verdere voorbereiding, zorg dat je huis lekker is opgeruimd en schoon gemaakt, dat je het gezellig hebt gemaakt en dat je wat lekkere (trippy) muziek klaar zet. Oja, glowsticks zijn geniaal als je tript trouwens. Verder vraagt 2C-B een stuk minder voorbereiding dan andere psychedelica.

Poeder en pillen werken verder niet anders trouwens, dus ik zou zeggen kijk vooral waar je aan kunt komen. Beide zou ik wel laten testen, zodat je weet hoeveel mg er in een pil zit of hoe zuiver je poeder is. Verder geldt voor poeder dat je wel een weegschaal moet hebben die op de mg nauwkeurig is, anders kun je nooit fatsoenlijk 20 mg afwegen.

Heel veel plezier het weekend en laat vooral even weten hoe het was :wink:.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
Goed dat je het eerst thuis doet en met fijne mensen. Persoonlijk zou ik wel alleen mensen uitnodigen die ook mee doen, anders kunnen de verschillende vibes misschien een beetje storend worden. Wat betreft verdere voorbereiding, zorg dat je huis lekker is opgeruimd en schoon gemaakt, dat je het gezellig hebt gemaakt en dat je wat lekkere (trippy) muziek klaar zet. Oja, glowsticks zijn geniaal als je tript trouwens. Verder vraagt 2C-B een stuk minder voorbereiding dan andere psychedelica.
Klik om te vergroten...

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Liever 1 iemand die meedoet als 4 mensen erbij waarvan er 3 niet mee doen. Je zit in best een andere vibe. Zo is er met het stappen ook standaard een meisje dat aan mij en mijn vriendin vraagt "wat zie je dan" om de 10 minuten. Heel overbodig. Volgende keer maar een 2CBtje bij haar naar binnen gooien :P
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Heel irritant van die mensen die je de hele tijd vragen wat je ziet of wat je voelt. Of mensen die denken dat ze iemand die tript als een zwakzinnige moeten behandelen.
Klik om te vergroten...


Of dat ze je vragen of je kabouters ziet? Wat is dat voor een rare obsessie van niet trippers
B
B0wlieeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bedankt voor jullie advies en tips allemaal!
Zal me goed voorbereiden en natuurlijk laat ik weten hoe het was! :mrgreen:
T
T-BoneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beleef je muziek ook intenser op 2cb ? Ben namelijk van plan om het de eerste keer te gebruiken op een drum n bass feesje. Ben niet van plan veel te gebruiken.

Is het misschien beter dit eerst thuis eens te proberen ? of maakt het niet uit als ik de dosis 'laag' houd ?

Heb voor mezelf in het begin een regel gemaakt om elke keer een pauze te houden van 3 maanden tussen mijn XTC gebruik. Daarom dat ik als vervanging wel eens 2cb wil proberen.

Heeft dit ook een grote aanslag op je serotonine ? of valt dit allemaal wel mee ?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
2C-B geeft geen aanslag op je serotonine op de manier als MDMA dat doet. :)
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vorige week zaterdag voor het eerst 2-CB gedaan in thuis setting. 2 nijntjes genuttigd van ongeveer 11mg. Was echt een super mooie ervaring (zie tripreport). Ik vond het vrij heftig, maar als je focused ben je zo weer op aarde. Dus heel goed stuurbaar.
De dosis van +-22mg is denk ik precies goed voor een thuis setting. Had voor mij niet heftiger gemoeten. Als je uit gaat naar een kroeg bijvoorbeeld lijkt mij deze dosis net te heftig en opvallend voor de niet-gebruikers.

@T-Bone: Je beleefd de muziek ook anders. Toen ik mijn ogen dicht deed had ik het gevoel heel snel door de boomtoppen van een bos te vliegen. :rock:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Muziek word voor mij altijd veel duidelijker ik hoor ieder pingeltje ieder loopje alles.

T-Bone zei:
Beleef je muziek ook intenser op 2cb ? Ben namelijk van plan om het de eerste keer te gebruiken op een drum n bass feesje. Ben niet van plan veel te gebruiken.

Is het misschien beter dit eerst thuis eens te proberen ? of maakt het niet uit als ik de dosis 'laag' houd ?

Heb voor mezelf in het begin een regel gemaakt om elke keer een pauze te houden van 3 maanden tussen mijn XTC gebruik. Daarom dat ik als vervanging wel eens 2cb wil proberen.

Heeft dit ook een grote aanslag op je serotonine ? of valt dit allemaal wel mee ?
Klik om te vergroten...
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#20
Toevallig ik vanavond ook dit dus voor het eerst proberen. Heb mn huisje opgeruimd, alles ziet er gewoon netjes en opgeruimd uit.
Ik voel me goed, wel redelijk goed geslapen.. net een salade op, en al het nodige aan voedsel/fruit en vitaminen al in huis.

Ik ben totaal niet bekend met doseringen of iets, maar wat ik weet is dat het een soort playbunny pil iets is.. is deze een beetje bekend? (ja.. nu ik hier toch zit) :) Thanks!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."