Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke 2c-. uit de reeks lijkt op 2c-b?

Welke 2c-. uit de reeks lijkt op 2c-b?

75 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Tekzor668 zei:
Eindelijk, 2c-B :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Mooi dat je er toch nog aan gekomen bent, enjoy :wave:.
Klik om te vergroten...

Thanks, word morgen uitgebreid getest in een thuissetting :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tekzor668 zei:
Psychedelibee zei:
Tekzor668 zei:
Eindelijk, 2c-B :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Mooi dat je er toch nog aan gekomen bent, enjoy :wave:.
Klik om te vergroten...

Thanks, word morgen uitgebreid getest in een thuissetting :)
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd naar je ervaring, hoeveel mg gaat het worden?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk wel dat hier een report over volgt. Ik twijfel nog tussen 3kwart of een hele pil van 18/20mg. De helft lijkt me net te weinig.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tekzor668 zei:
Denk wel dat hier een report over volgt. Ik twijfel nog tussen 3kwart of een hele pil van 18/20mg. De helft lijkt me net te weinig.
Klik om te vergroten...
Doe maar de hele gewoon dan, kan makkelijk! Een + een kwart lijkt me perfect voor een thuissetting
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tekzor668 zei:
Denk wel dat hier een report over volgt. Ik twijfel nog tussen 3kwart of een hele pil van 18/20mg. De helft lijkt me net te weinig.
Klik om te vergroten...
In een thuissetting zou ik dan eerder voor een hele gaan. 18/20mg is goed te doen voor de meesten en de piek van 2C-B is sowieso heel kort. Mocht het wat heftig zijn ben je er dus redelijk snel weer van af.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
ooscaar zei:
Doe maar de hele gewoon dan, kan makkelijk! Een + een kwart lijkt me perfect voor een thuissetting
Klik om te vergroten...

Dat lijkt maar ik ga nog spaarzaam zijn op dit stofje en mijn resterende niet breken :)

Psychedelibee zei:
In een thuissetting zou ik dan eerder voor een hele gaan. 18/20mg is goed te doen voor de meesten en de piek van 2C-B is sowieso heel kort. Mocht het wat heftig zijn ben je er dus redelijk snel weer van af.
Klik om te vergroten...

Dacht ik ook al aan. Jullie hebben de twijfel weggenomen en ik neem een hele. Komt goed :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Veel plezier! Ben benieuwd wat je ervan vindt
C
ConfusiousLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan ook moeilijker aan 2c-b komen dan 2c-i en 2c-e. Drie weken geleden 2c-e gedaan en dit vond ik te..
2c-b daar kan ik in ieder geval ook nog lekker op socialisen en praten met een dieper filosofisch inzicht erbij, erg appart alsof er een deurtje opengaat :rockband:
Jammer, ik ben zelf erg gesteld op 2c-b en als ik tropen wil neem ik wel aco dmt of truffels
Ook mooie ervaringen met combi >aanrader2c-b(21mg) med.ghb(2ml), maar wel heel verstandig gebruiken die G en als je het doet en hopen dat je niet verslavingsgevoelig bent hoor, pas op!! :confused:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe meer ervaringen ik online lees, hoe meer zin ik krijg in een stevige 35 a 40mg 2cb met op de comedown 10mg diazepam. Lijkt me dan weer te gek met de nieuwjaarsfeesten net voorbij. Had toen maar 10mg op wel in combinatie met andere middelen... :rolleyes:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tekzor668 zei:
Hoe meer ervaringen ik online lees, hoe meer zin ik krijg in een stevige 35 a 40mg 2cb met op de comedown 10mg diazepam. Lijkt me dan weer te gek met de nieuwjaarsfeesten net voorbij. Had toen maar 10mg op wel in combinatie met andere middelen... :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Wellicht is deze kleine waarschuwing overbodig maar kan geen kwaad.
De effecten van 2C-B intensifiëren exponentieel naarmate je de dosering verhoogt, het verschil in effecten tussen 24mg en 30mg is bijvoorbeeld aanzienlijk.
Met 30mg ben ik zelf 'van god los' terwijl ik met 24mg nog wel aardig begrijp hoe de wereld in elkaar steekt. 40mg is zeer intens en heeft van wat ik heb gelezen voor de meeste mensen geen recreationele waarde.
Op 2c-b doseringen van 30mg+ zou ik rekening houden met eventuele angst en/of verwarring, in dat geval is de 10mg diazepam vooraf innemen wellicht beter besteed.

Excuses dat ik zo bemoederend reageer, is de laatste keer. ;p
In je eerdere reacties op deze topic gaf je aan dat je ervaring met 2c-b beperkt is, vandaar.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lijkt mij ook geen goed idee. Ik had 33mg icm een joint en dat was een vrij nare ervaring terwijl een lagere dosis meestal vrij chill valt.

Gaat vrij hard omhoog inderdaad!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
SmartieAndMe zei:
Lijkt mij ook geen goed idee. Ik had 33mg icm een joint en dat was een vrij nare ervaring terwijl een lagere dosis meestal vrij chill valt.

Gaat vrij hard omhoog inderdaad!
Klik om te vergroten...
Wat was er naar aan de ervaring? De bodyload of het mentale aspect?
En wat voor doseringen vallen er meestal chill bij jou dan?

Begin inmiddels een beetje het idee te krijgen dat de helft van de mensen 2C-B best heftig ervaart, zelfs als volwaardig tripmiddel. En dat de andere helft het meer als euforisch middel ervaren, hogere dosissen goed trekken en het niet echt als volwaardig tripmiddel zien.

Een groot voordeel aan 2C-B is dat wanneer je teveel hebt genomen je in ieder geval weer snel de piek voorbij bent, wat natuurlijk geen excuus is om te gaan stunten met dossisen haha.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja dat idee krijg ik ook steeds meer. Laatst las ik weer een tripreport van iemand over 2-CB en dat leek haast wel een filosofische truffeltrip. Bij mij is het gewoon heel vrolijk en leuk maar echt niet meer dan dat.

Een beetje een trip middel met alleen de glitters en zonder de diepgang.

Psychedelibee zei:
SmartieAndMe zei:
Begin inmiddels een beetje het idee te krijgen dat de helft van de mensen 2C-B best heftig ervaart, zelfs als volwaardig tripmiddel. En dat de andere helft het meer als euforisch middel ervaren, hogere dosissen goed trekken en het niet echt als volwaardig tripmiddel zien.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vriendin van me beschreef een halve ego los op 2c-i (25mg), zou wel eens kunnen dat de effecten per persoon toch wel een beetje verschillen. :tongueout:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat ik merk is dat als ik bijvoorbeeld 18mg neem op een feestje de effecten dan niet sterk enige zijn ivm de afleiding om me heen. Ik vind ook vooral tijdens het dansen de CEVs erg tof en die zijn heerlijk intens bij 30-35 Mg. Daar in tegen merk ik dan echt niet dat het me teveel word. Dit is echt geen stoere praat ofzo het is gewoon heel subjectief bij deze stof. Een vriend van me nam een keer 18mg in een club en dat ervaarde die als intens maar te doen.

Daarom geef ik mensen nooit meer dan 18 voor het eerst. Maar ook niet minder dan 15 dan word het ook zon net niet verhaaltje.

ooscaar zei:
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel. Ik sta er van te kijken hoe jullie zomaar 30 mg naar binnen kunnen gooien op een druk technofeestje! Klinkt voor mij ook alsof je in een volwaardige trip op een feestje staat. Maar aan de andere kant, jullie hebben ook veel meer tripervaring, dus wellicht dat jullie daarom wel wat meer 2C-B kunnen hebben?
Klik om te vergroten...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
2CB lijkt mij persoonlijk nog altijd een no-go op feestjes. Mijn 2 ervaringen met lagere/hogere dosis zou ik sowiso niet uit gehouden hebben op een feest. Op een reggea of goa festival, waar het algemeen een andere sfeer is zou ik het dan wel weer makkelijker trekken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
ooscaar zei:
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel. Ik sta er van te kijken hoe jullie zomaar 30 mg naar binnen kunnen gooien op een druk technofeestje! Klinkt voor mij ook alsof je in een volwaardige trip op een feestje staat. Maar aan de andere kant, jullie hebben ook veel meer tripervaring, dus wellicht dat jullie daarom wel wat meer 2C-B kunnen hebben?
Klik om te vergroten...
Wellicht dat het met ervaring te maken heeft inderdaad, durf ik zo niet te zeggen. Wel is 2C-B een van de laatste nieuwe tripmiddelen die ik geprobeerd heb en had daarvoor al een behoorlijke ervaring en referentiekader. Moet wel zeggen dat ik de piek van de 2C-B op een feest wel even redelijk intens vond, alle indrukken kwamen nogal op me af. Maar echt moeilijk heb ik het er geen moment mee gehad. Een goede trip dosis LSD of psilo lijkt me ook een feest dan weer echt verschrikkelijk.

Ik ga zeker thuis ook nog wel met hogere doseringen 2C-B experimenteren, hoop toch een trip kantelpunt te kunnen vinden. Anders moet ik gewoon voor mezelf accepteren dat het voor mij een party middel is.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik moet wel zeggen dat 2C-B een middel is dat makkelijk is te sturen naar mijn ervaring. Ik heb met een dosis van 20 mg dat dit ook gewoon goed te doen is in niet-trip settings, zoals uitgaan. Andere mensen met wie je dan een praatje maakt hoeven het niet eens aan je te merken. Als je ze dan zegt dat je 2C-B op hebt, en ze kennen het niet, gaan ze er gewoon vanuit dat het iets xtc-achtigs iets. Aan de andere kant, als je thuis of in de natuur 2C-B neemt en je gaat voor een trip, dan krijg je ook een trip. In tegenstelling tot bijvoorbeeld psilo is het mentale aspect van 2C-B redelijk te negeren, waardoor je op een feestje niet zo zwaar aan het trippen bent. Je moet voor een echte trip je ook mee laten slepen door 2C-B, je moet er voor open staan en er met die mindset in gaan. De trip die je dan hebt, daar denk je dan van dat dat veel te intens is voor tijdens uitgaan, maar als je je zo zou voelen tijdens uitgaan, dan zou je er niet zo mee bezig zijn.

Dit is puur mijn subjectieve ervaring, maar ik heb het idee dat dit voor anderen ook wel zo werkt. Dit betekent natuurlijk niet dat iedereen (een wat hogere dosis) 2C-B draaglijk vindt tijdens uitgaan.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heeft misschien ook wel een beetje te maken met tolerantie, mijn eerste keer 2c-b (waar ik ook een rapportje over heb staan) had ik met slechts 15mg flinke visuals en een trip waar ik tegenwoordig zo'n 20mg voor nodig heb.

Ik gebruik meestal tijdens het stappen zo'n 10mg, ook wel eens 15mg maar daar neem ik dan meestal wat ethylfenidaat of phenibut bij om een beetje scherp te blijven.
20mg zou denk ik ook wel kunnen tegenwoordig maar sociaal contact wordt dan wel aardig belemmerd waar ik niet zo op sta te wachten, rond de piek dan in ieder geval.

5mg is trouwens ook al een leuke extra voor een avondje stappen, je merkt duidelijk dat je veel meer energie hebt, stuk socialer/opener bent en je gemoedstoestand ook wel een leuke boost krijgt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Met 18mg (mijn eerste maal) ben ik eigenlijk ook niet zo zoet en had 0.0 tollerantie op het gebied van 2cb. Hoger dan 25 is dan wel weer heel wat leuker. Is 5mg bv een microdosis 2cb dan? Of kan dat nog lager geschroeft worden? Ik wil een lage dosis wel es proberen op een feestje, een moodlift is dan genoeg voor mij. Ik hou niet van het trippy aspect tussen een heleboel mensen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."