#1
Re: Trimbos-instituut | Risico’s gebruik 4-FA groter dan tot
Maar is het dan dom te noemen, of vind je het desbetreffende de moeite gewoon waard? Zo kun je ook zeggen dat vrije tijd nemen 'dom' is, want je had ook wat nutrigs kunnen doen. Uiteraard gaat die redenatie niet op.MeejheM zei:Dat van dat verwerkte vlees heb ik gehoord, en ik eet het nog altijd, rauw vlees brengt ook risico's met zich mee. Ik zal niet doorredeneren, maar bedankt. Mensen hebben sterk de neiging domme dingen te doen als ze op de een of andere manier meer merken van de beloning, als de lange termijns risico's
Ook dat gaat eigenlijk niet helemaal niet op. We weten ook de langetermijneffecten van MDMA-misbruik niet, we hebben enkel aanwijzingen (net zoals bij 4-FA en veel andere RC's). Zoveel middelen zijn voor niets illegaal gemaakt, zonder duidelijke aanwijzing dat ze gevaarlijk zijn, en andere hebben wel een duidelijke aanwijzing en zijn niet illegaal. Ik snap niet zo goed waarom sommigen hier zo zwart-wit denken: RC dus niets over bekend, dus je bent je eigen proefkonijn. Maar vervolgens denken dat je met drie maanden pauze bij MDMA (bijvoorbeeld) sowieso wel goed zit. Dat weet je dus niet: dit is maar een erg wilde gok. MDMA gebruiken is met exact dezelfde redenatie dom te noemen als een RC gebruiken (je weet de risico's niet), alhoewel ik zoiets niet dom zou noemen, omdat je het doet omdat je de voordelen (leuk en zo) groter vindt dan de nadelen (risico's).MeejheM zei:Ik denk dat Risico's wel echt het sleutelwoord is hier. Alle RC's hebben gemeen dat de risico's op mensen onbekend zijn. Als er duidelijk bewijs was voor grote gevaren zouden ze niet meer grijs verkocht mogen worden. Als er echter duidelijke aanwijzingen zouden zijn voor medisch potentieel zouden ze wel gepatenteerd worden.

