#1
Mephe is al genoeg voor mij 😄
Poesjes moet je aaien, anders gaan ze mauwen....Duw mijn neus graag in poes.![]()
We zouden dit hele probleem niet hebben als de meer bekende middelen niet allemaal verboden waren natuurlijk.
Vind het zelf idd ook niet bijster verslavend.Ik vind het niet verslavender dan coke of speed. Doordat er mensen zijn die er onverantwoord mee omgaan moeten anderen, de niet-problematische gebruikers, ‘boeten’.
Ik ontken niet dat het een gevaarlijk middel kan zijn maar de war on drugs werkt gewoon niet, het is een vicieuze cirkel. We kunnen wel blijven verbieden. Als men nou eens zou accepteren dat drugs bestaan en toch wel gebruikt worden. Het is iets van alle tijden. Goede voorlichting en doorbreken van het taboe zodat mensen tijdig hulp krijgen is belangrijker.
Ja ze pakken gwn een centje mee. Ik kom vaak bij mensen binnen zitten ze aan de beste miauw. Dus ik zeg mephedrone hun denkende van wtf is dat en zeggen maar ja. Vraag je heb je laten testen ? Nee maar deze naait ons echt niet echt een goede dealer. Yea right vraag altijd een puntje en het is gewoon 3mmc rommel. Je kan het verschil tussen echte mephedrone en 3mmc als je het hebt gehad het er wel uithalen. Vond het allebij fucking saai en rommel maar 4mmc werkt echt wel iets anders en beter als 3mmcJa dat gaat hier wel op, alle dealers hier zeggen poes te verkopen maar tis allemaal 3mmc
Verschillende groeperingen.Een verbod zit er wel in als het alleen maar negatief in het nieuws komt zoals nu. Wat ik best een kwalijk zaak vind. Het zou ieders eigen keuze moeten zijn wat hij wel of niet in zijn lichaam stopt en voor welke redenen. Ik mag ook zelf bepalen wat ik in de winkel koop om mijn buik te vullen zodat mijn hongergevoel verdwijnt. Maar voor meer plezier uit mijn leven te halen mag ik ineens niks in mijn neus stoppen? Beetje gekke vergelijking, maar naar mijn inzien gaat hij best op.
Niet iedereen gebruikt drugs na een goede research, waardoor er fout gebruik en problemen kunnen ontstaan. Ook verslaving ligt altijd op de loer en iedere gebruiker zal zelf de afweging moeten maken over hoe verslavingsgevoelig iemand zichzelf acht en of het dan slim is om ubberhoupt te gaan gebruiken. Mocht je jezelf niet zo verslavingsgevoelig achten en je neus in poeders willen stoppen, bedenk dan toch hoe je een eventuele verslaving alsnog kunt voorzijn en let op verslavingstekenen zodat je er, mocht het die kant op gaan, vroeg bij kunt zijn zodat je misschien zelf nog kunt stoppen met gebruik zodat een verslaving niet doorzet en je geen verslavingsproblematiek gaat ervaren. Veel gebruikers denken hier denk ik niet actief over na over hoe ze verslaving kunnen voorzijn. Neem bijv GHB, voor ik daarmee begon heb ik bijv de regel voor mezelf ingesteld dat ik dit niet als slaapmiddel zou gaan gebruiken zoals sommige wel deden. Een van mijn 1e keren dat ik het gebruikte op een feestje werd me ook aangepraat "iets te veel" ghb te pakken zodat ik gewoon kon slapen aangezien ik ook xtc en speed op had. Het gevolg zou kunnen zijn dat ik het zou gaan gebruiken als slaapmiddel als ik drugs zou gebruiken. Vervolgens misschien op een doordeweekse dag wanneer ik de volgende dag moet werken en niet kan slapen. Waardoor er eventueel gebruik elke dag, en later elke 2 uur op de loer zou liggen. Dat was voor mij een van de zaken die ik overdacht voor ik gebruik startte, en ik heb al heel wat ghb op in de loop der tijd. 1.5 tot 2 liter (is dat veel) is er echt wel doorheen gegaan in 2 jaar ofzo. Maar een GHB verslaving heeft voor mij nooit op de loer gelegen terwijl de ander binnen een maand na in aanraking te komen met ghb hardstikke verslaafd is.
De mensen die het niet kunnen gebruiken en het onverantwoord, ongeinformeerd eraan beginnen verpesten het beeld wat drugs is en doet. Waardoor een verbod het moeilijk maakt voor mensen die het wel kunnen gebruiken. En het niet alleen financieel waarschijnlijk lastiger voor ons zal maken, maar ook nog eens criminelen maakt van gebruikers.
Oke, ik heb ook GHB in de ijskast staan en nog een pilletje in de voorraad liggen. Dus opzich ben ik al niet helemaal braaf. Maar als research chemicals ook illegaal zouden zijn, zou je me best een flinke crimineel kunnen noemen. En dat terwijl ik eigenlijk maar een schattig jongetje ben die geen vlieg kwaad doet. (letterlijk, ik vang vliegen en zet ze buiten)
Het is toch van de zotte dat mensen die waarschijnlijk nog nooit drugs hebben gezien als grapperhaus en andere politiekmensen voor mij gaan bepalen dat ik dit niet in mijn neus mag stoppen terwijl ik hier zelf overwogen en geinformeerd wel voor kies te doen?
Media en tv geeft een te eenzijdig beeld waardoor het alleen maar wordt gevoedt over hoe sleecht drugs zouden zijn en dat er een verbod moet komen. Het beeld zou eens moeten veranderen dat drugs slecht kunnen zijn bijj slecht gebruik, maar bij de juiste informatie juist positief kunnen zijn.
In een ander topic op het forum heb ik hier ook meer over geschreven, over de docu verdoofd en over de gevolgde media aandacht. https://drugsforum.nl/threads/nieuwe-documentaire-serie-over-verslaving-verdoofd.68333/post-1435412
Hoe een verbod nu tot stand komt snap ik wel, omdat het beeld over drugs verkeerd is bij de mensen die voor zo'n verbod zorgen.
Dat er problemen zijn die moeten worden aangepakt en dat er betere informatievoorziening en anti-verslavings informatie beschikbaar moet komen zodat er minder problemen voordoen vind ik wel. Maar een verbod gaat nergens over.
Sommige mensen rijden te hard in hun auto. Hierdoor gebeuren er ongelukken. Met dezelfde redenatie als dat je drugs kunt verbieden kun je zeggen: Verbod op auto's dan maar. Zo erg raar is een verbod op drugs voor mij.
Ik vraag me af, weet iemand of er iemand of een groep bezig is om drugs legaal te krijgen en research chemicals legaal te houden?
Ja ze pakken gwn een centje mee. Ik kom vaak bij mensen binnen zitten ze aan de beste miauw. Dus ik zeg mephedrone hun denkende van wtf is dat en zeggen maar ja. Vraag je heb je laten testen ? Nee maar deze naait ons echt niet echt een goede dealer. Yea right vraag altijd een puntje en het is gewoon 3mmc rommel. Je kan het verschil tussen echte mephedrone en 3mmc als je het hebt gehad het er wel uithalen. Vond het allebij fucking saai en rommel maar 4mmc werkt echt wel iets anders en beter als 3mmc
Yes maar ik heb wel echt een torrehoge tolarantie van alles. En toen zelfs nog meer als nu denk dat het daar aan lag. Maar ik vond 4mmc echt niet iets voor herhaling vatbaar. En ja het was getest en toen was het nog legaal.4mmc fucking saai?
You made me laugh sir. 🤣
Yes maar ik heb wel echt een torrehoge tolarantie van alles. En toen zelfs nog meer als nu denk dat het daar aan lag. Maar ik vond 4mmc echt niet iets voor herhaling vatbaar. En ja het was getest en toen was het nog legaal.
Uhm ik ervaar vanaf mijn 16de door xtc misbruik geeb euforie van een drug dus dat valt al af.4mmc is :
- energiek zoals speed
- chill zoals coke
- euforisch zoals mdma
En je loopt ook nog eens pokkegeil. Wat is daar niet voor herhaling vatbaar aan?🤣
Eeh? Ik kan me niet herinneren dat ik dit bericht gepost heb?Ik vind het niet verslavender dan coke of speed. Doordat er mensen zijn die er onverantwoord mee omgaan moeten anderen, de niet-problematische gebruikers, ‘boeten’.
Ik ontken niet dat het een gevaarlijk middel kan zijn maar de war on drugs werkt gewoon niet, het is een vicieuze cirkel. We kunnen wel blijven verbieden. Als men nou eens zou accepteren dat drugs bestaan en toch wel gebruikt worden. Het is iets van alle tijden. Goede voorlichting en doorbreken van het taboe zodat mensen tijdig hulp krijgen is belangrijker.
Idealistisch gezien ben ik het met je eens maar realistisch gezien hebben heel wat mensen dat blijkbaar wel nodig, want ze kunnen er dus niet verantwoord mee omgaan.Alle drugs zouden legaal moeten zijn...
We hebben geen overheid nodig om ons te baby sitten.
Idealistisch gezien ben ik het met je eens maar realistisch gezien hebben heel wat mensen dat blijkbaar wel nodig, want ze kunnen er dus niet verantwoord mee omgaan.
Dat werkt misbruik waarschijnlijk wel in de hand ja.omdat het heimelijk gebeurd wellicht..(?)
Mephedrone geeft wel kriebels bij de poes
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."