#1
Als er steeds meer mensen op het IC belanden na het gebruik van een research chemical, zal het mij niks verbazen als er een nieuwe wet komt die dit compleet verbied. Ikzelf ben niet voor een verbod, maar gebruikers mogen weleens beter gaan nadenken waarmee zij bezig zijn. We hebben het hier over middelen waar vaak nauwelijks nog onderzoek naar is gedaan. Ik snap de gebruikers wel, want het is makkelijk en de klassiekers zijn ook slecht voor je gezondheid. En de research chemisch lijken best wel veel op de klassiekers, en mogelijk zullen de schadelijke gevolgen niet heel veel ervan verschillen. Maar dat is dus iets wat je niet weet. Ik ervaar toch andere bijwerkingen op clonazolam dan op midazolam. Of op DCK had ik een heel vervelend gevoel in mijn arm dat voelde als bloedvatenvernauwing, terwijl op ketamine heb ik dat nooit gehad en ketamine heb ik best vaak gebruikt. Wat wel zo is, is dat sommige research chemicals al jaren op de markt zijn en er wereldwijd al best veel mensen zijn die dit hebben gebruikt en het ook vaker hebben gebruikt in soms hoge doseringen. Als je wereldwijd duizend mensen hebt die nauwelijks bijwerkingen ervaren en genieten van de fijne effecten, van een middel dat erg verwant is aan een klassieker. Dan is het verleidelijk om daaruit te concluderen dat het middel mogelijk niet zo heel schadelijk is. Maar hoezo is het niet mutageen? Of zorgt het voor geboorteafwijkingen? Je hebt middelen die je maar een paar keer hoeft te gebruiken en waarbij pas jaren later complicaties bij optreedt. Ook is leeftijd een ding. 12 jarigen kunnen vrijgemakkelijk allerlei soorten research chemicals bestellen. Op mijn 12e dacht ik niet echt na over de gevolgen van het gebruik. En als ik wist dat het tot blaasproblemen zal leiden, kon ik niet inschatten dat dit mij heel erg dwars gaat liggen omdat de behandelingen in het ziekenhuis mij tegenstaan. Iemand van 30 jaar denkt heel anders dan iemand van 12 of 20 jaar. En daarom vraag ik mij af of veel gebruikers wel weten wat zij doen.
Enfin, voor nu denk ik dat het vooral een bepaalde groep mensen is die research chemicals gebruiken. En dat het daarom altijd nog heel makkelijk is om te kopen. Al zijn klassiekers ook makkelijk te verkrijgen via mobiele apps en darknet.....
Enfin, voor nu denk ik dat het vooral een bepaalde groep mensen is die research chemicals gebruiken. En dat het daarom altijd nog heel makkelijk is om te kopen. Al zijn klassiekers ook makkelijk te verkrijgen via mobiele apps en darknet.....