Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is vergelijkbaar met OXYCODON

Wat is vergelijkbaar met OXYCODON

79 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Opiaten schijnen zeer goed te combineren met wiet.
Alleen geprobeerd?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daan007 zei:
Tnx voor je advies.
Kan ik ook dit topic verwijderen en even een topic opnieuw posten?
Dan begin ik simpel zonder mijn situatie te beschrijven. Met straight to the point vragen, want ik zit helemaal niet te wachten op een veroordeling en/of negativiteit. En omdat ik in begin dus teveel persoonlijke info met te weinig onderbouwing heb gegeven, krijg ik nu dit. En heb geen behoefte aan die negativiteit of wereldverbeteraars. Nogmaals dank voor je advies.
Klik om te vergroten...

Topic laten staan, dit gebeurd wel vaker hier. Maar wel zonde hoe dingen uit hun verbrand zijn getrokken.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daan007 zei:
Tnx voor je advies.
Kan ik ook dit topic verwijderen en even een topic opnieuw posten?
Dan begin ik simpel zonder mijn situatie te beschrijven. Met straight to the point vragen, want ik zit helemaal niet te wachten op een veroordeling en/of negativiteit. En omdat ik in begin dus teveel persoonlijke info met te weinig onderbouwing heb gegeven, krijg ik nu dit. En heb geen behoefte aan die negativiteit of wereldverbeteraars. Nogmaals dank voor je advies.
Klik om te vergroten...
Gaat helaas niet... Ik zou je er niet te druk om maken. Hoop dat iemand met een idee komt!

Je klinkt als een verstandige gebruiker. 😊
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze bedoelen het goed hoor.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daan007 zei:
Ja klopt, ik had mijn verhaal iets beter moeten onderbouwen. Krijg ook veel negatieve reacties hierdoor merk ik, zit ik niet op te wachten.
Ook behoedende reacties. Dat laatste is in principe alleen maar goed, maar zie ook mijn 2 antwoorden op de gebruiker "inner search". Zijn reactie is enigszinds logisch, maar echt te hard. Maargoed mede dus omdat ik mijn verhaal niet goed had onderbouwd, maar nogmaals wel te hard.
Klik om te vergroten...
Ik trok ook gelijk een te snelle conclusie maar heb het netjes gecorrigeerd richting jou. Het gaat er hier idd soms wat (te)hard aan toe misschien maar zoals je merkt zijn er hier heel veel verschillende mensen met allemaal verschillende meningen. Probeer wat je niet aanspreekt te vergeten en neem de goede dingen mee. Het is hier vaak ook heel gezellig! :thumbsup:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Etizolam misschien. Geeft een beetje euforie en duurt ongeveer 6 uur. Wel minder intens dan oxy denk ik (zelf nog nooit oxy gedaan).
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat je iets wilt gebruiken zo nu en dan voor de rust in je hoofd, is op zich niet zo heel verkeerd. Al is het wel vragen om een verslaving, voor als de rust in je hoofd toeneemt. Bijvoorbeeld door een stressvolle periode dat aanbreekt in je leven. Dat je kinderen hebt mag geen reden zijn om nooit meer iets te gebruiken. Het word anders als je door je gebruik geen goede opvoeder meer bent, waardoor de band met je kinderen verslechterd. Heb jij je weleens laten testen op AD(H)D of op een andere stoornis? Dit kan de oorzaak zijn van je onrust, en misschien heb je heel iets anders nodig dan een sterke opiaat. Misschien is een normale dosis methylfenidaat of wellbutrin meer jouw ding. Xanax zou je ook nog eens kunnen proberen.. Ikzelf doe er alles aan om medicijnvrij te leven, en ik heb veel baat aan koud douchen elke dag. Een paar minuten lang. En daar krijg ik rust van in mijn hoofd. Dit in combinatie met meditatie, natuurwandelingen, onbewerkt eten, geen caffeine gebruiken, goed slapen en een doel en een passie hebben in je leven.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#8
KlaasVaak zei:
Dat is toch niet sterker dan oxycodon?
Klik om te vergroten...
Hij/zij vraagt wat er vergelijkbaar is met Oxycodon. wat O-DSMT dus vrijwel is.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb je ADD? En ervaring met ritalin?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Daan007 zei:
Heroine zou ik echt nooit aan beginnen. Das echt too heavy for me.
Klik om te vergroten...
Het zijn beide uit opium verrijkte moleculen die onder de categorie opiaten (binnen de categorie opioïden) vallen en sterk gelijkende receptoren aangrijpen.

Oxycodon en Diacetylmorfine zijn helemaal niet 'heavy', daarom zijn ze ook zo prettig.
Super casual te gebruiken middelen die je op ieder moment kunt gebruiken zonder dat je er hinder van ondervindt.

Dat mensen een sociaal acceptabel beeld hebben bij Oxycodon en niet bij D-morfine is weer een ander verhaal natuurlijk.

Realistisch gezien denk ik toch echt dat het meest voordehand liggende alternatief op Oxycodon, aan de hand van de criteria die je beschrijft, H3 / bruin / heroïne / diacetylmorfine is.

O-DSMT is een 'volledig synthetische' opioïde die qua molecuulstructuur en werking in een andere categorie valt dan die van opiaten / opium verrijkten ondanks dat O-DSMT en Oxycodon ook beide opioïden zijn die o.a. de mu opioïde receptoren aangrijpen.
D
Daan007Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Gaat helaas niet... Ik zou je er niet te druk om maken. Hoop dat iemand met een idee komt!

Je klinkt als een verstandige gebruiker. 😊
Klik om te vergroten...
Dank je, ik heb hem intussem geblokt, daar kwam hij zelfs zelf mee volgens mij die optie, dus vond dat een goed idee.

Doe alles wst ik doe ook puur recreatief. En ken mijn ook mijn grenzen. Ik weet wat ik wel en niet wil. En dat ga ik zo houden. Gebeurt dit niet dan krijg ik ten eerste een schop onder mn kont van mijn wederhelft (en terecht).

Bij mij is het ook gewoon op=op krijg wel eens een stripje 10mg oxy van mn buurman van 10 pillen en dan is het weer maanden klaar.

(net als met wiet). Om een voorbeeldje te noemen ben ik echt voorstander van sativa (opbeurende en euforische high soorten). 5 gram doe ik gewoon makkelijk een half jaar mee omdat ik maar een paar haaltjes nodig heb om die recreatieve roes te voelen en lekker relaxed te voelen.
Rook het via de pijp omdat ik sinds 2 jaar gekapt ben met roken voor mezelf en uiteraard de kids. Doe dit ook alleen met de neef van mn zwager als we gezellig een potje gaan poolen met een paar biertjes. En ja ik pak de fiets.... vaak is dit alleen in de zomer.


Jmths zei:
Het zijn beide uit opium verrijkte moleculen die onder de categorie opiaten (binnen de categorie opioïden) vallen en sterk gelijkende receptoren aangrijpen.

Oxycodon en Diacetylmorfine zijn helemaal niet 'heavy', daarom zijn ze ook zo prettig.
Super casual te gebruiken middelen die je op ieder moment kunt gebruiken zonder dat je er hinder van ondervindt.

Dat mensen een sociaal acceptabel beeld hebben bij Oxycodon en niet bij D-morfine is weer een ander verhaal natuurlijk.

Realistisch gezien denk ik toch echt dat het meest voordehand liggende alternatief op Oxycodon, aan de hand van de criteria die je beschrijft, H3 / bruin / heroïne / diacetylmorfine is.

O-DSMT is een 'volledig synthetische' opioïde die qua molecuulstructuur en werking in een andere categorie valt dan die van opiaten / opium verrijkten ondanks dat O-DSMT en Oxycodon ook beide opioïden zijn die o.a. de mu opioïde receptoren aangrijpen.
Klik om te vergroten...
Kijk hier heb ik iig wat aan. Dank voor je bericht. Kreeg ook te horen dat "Kratom" ook die chille relaxte roes geeft. Weet iemand hier meer van?. Het liefst zo gedetaileerd mogelijk. Je schijnt daar namelijk niet afhankelijk van te kunnen worden. Al.sta ik sterk in mn schoenen, zou ik alsnog t.a.t. kraton verkiezen als dit dezelfde roes zou geven als oxycodon. Zolang ik maar niet ga trippen. Dat hoeft helemaal niet van mij.
D
Daan007Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Ik trok ook gelijk een te snelle conclusie maar heb het netjes gecorrigeerd richting jou. Het gaat er hier idd soms wat (te)hard aan toe misschien maar zoals je merkt zijn er hier heel veel verschillende mensen met allemaal verschillende meningen. Probeer wat je niet aanspreekt te vergeten en neem de goede dingen mee. Het is hier vaak ook heel gezellig! :thumbsup:
Klik om te vergroten...
Geeft helemaal niks. Dit is/was over het algemeen een leerles voor mij. Ik was te open en ongedetailleerd met het verschaffen van mn info en dan krijg je dat dus kennelijk. Maar het is ook goed dat mensen zeggen dat er verslaving op de loer ligt.. dat vind ik een gezonde waarschuwing namelijk.

Kan het beter zo doen:
Beste allemaal, ik vindt de roes van oxycodon erg fijn. Lekker mellow, super relaxed in de bovenkamer, fijne roes gewoon..
Is er iets dat misschien net iets sterker is qua roes, en die iets langer aanhoudt (dan 20mg oxy, waarvan id de helft oplos en andere helft met water doorslik werkt bij mij vaak maar 1.5 a 2.5 uur.)

Ik zoek diezelfde roes voor recreatief gebruik op een zaterdag of zondag avondje: Minimaal 3 maximaal 6 uur.
Bij voorkeur een middel waar ik nog wel kan functioneren, handelen en reageren. (Ik hoorde de kratom of kraton vallen) heeft iemand hier ervaring mee? Ook hoorde ik dat je van kratom niet fysiek/mentaal afhankelijk kan worden.
Al sta ik sterk in mijn schoenen zal ik dan toch t.a.t. daarvoor gaan mits het niet schadelijkerer is uiteraard.
Tips zijn van harte welkom. het liefst zo onderbouwd mogelijk. Maar ik kan/ga uiteraard ook even googlen. Het liefst reageren als je de buzz / roes van oxycodon kent en leuk/goed advies kunt geven over een vervanger die gelijk staat aan oxy of iets sterker en daarbij wat langer aanhoudt (min. 3 uur max 6 uur).

Tnx allemasl
D
Daan007Lid
01-01-2024, 00:00
#13
John Trap zei:
Kratom (Maeng Da) 2 à 3 gram.

Beste opiaatvervanger ooit. Hier kan je zonder tolerantie echt goed op nodden!
Klik om te vergroten...
Tnx. Hier ga ik induiken en heb ik wat aan
D
Daan007Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Jij ook bedankt. Net wakker.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
THC edibles
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Daan007 zei:
Kijk hier heb ik iig wat aan. Dank voor je bericht.
Klik om te vergroten...
Graag gedaan.
Daan007 zei:
Kreeg ook te horen dat "Kratom" ook die chille relaxte roes geeft. Weet iemand hier meer van?
Klik om te vergroten...
Kratom kan zeker karakteristieke opioïde effecten faciliteren. De voorkeur is een vers product, als de plant een beetje liefde heeft ontvangen bij het cultiveren merk je dat meestal ook wel in de psychoactieve effecten en hoe je lichaam hier fysiek op reageert. Kratom staat er echter bekend om dat deze een vrije sterke specifieke eigen smaak heeft. Kratom is minder makkelijk misbruiken dan synthetische / farmaceutische opioiden om gerelateerde redenen ook, als je 20 gram Kratom op een dag gebruikt (wat overigens veel / stevig is) zul je veranderen in een misselijke grasmat.

Kratom is mede door het fysiek limiet dat je maximaal per dag kunt gebruiken (grofweg 20 gram) populair als alternatief / surrogaat bij ontwenning van synthetische / farmaceutische opioïden en opiaten. Het kan in bepaalde context zogezegd een constructieve tussenstap naar nuchter wezen.

Veel prettiger / wenselijker dan Oxycodon gaat het niet worden in ieder geval wanneer het opioïden in brede zin betreft. Een 'sterker' opioïde alternatief die je benoemde is realitisch niet haalbaar in de context van een gezin en productief leven. O-DSMT is dan waarschijnlijk de meest voor de hand liggende / wenselijke / realistische optie. Waar beschikbaarheid en gebruiksgemak natuurlijk typische valkuilen zijn in context van misbruik.

De rood dradige en witdradige (maeng da) Kratom varianten kunnen zeker interessante opties zijn aansluiten op je vraag. Prettig is ook dat er gespecialiseerde Nederlandse webshops zijn die Kratom verkopen en waar je relatief gemakkelijk een betrouwbaar kwalitatief Kratom product kunt bestellen
Daan007 zei:
het liefst zo onderbouwd mogelijk.
Klik om te vergroten...
De manier waarop je de Kratom extraheert / bereid kan veel invloed hebben op de uitwerking hiervan. Zo kun je bijvoorbeeld een koudwater extractie doen, een 'groene thee' extractie op 80C en een extractie met 100C doen. Hoe heter je de kratom extraheert / bereid (100 Celcius kokend water) des te meer actieve alkaloïden je uit het plant materiaal trekt, des te bitterder de smaak en des te sneller de opkomst. Als je boven de 40 Celcius verhit kun je echter ook alkaloïden / metabolieten 'kapot koken'. Persoonlijk zou ik waarschijnlijk een 80 Celcius water extractie proberen met Kratom.

Als je het makkelijk / praktisch wilt houden kun je echter ook de Kratom simpelweg met yoghurt / kwark vermengen en opeten. Of je kunt Kratom plantmateriaal poeder in '00' capsules steken en op die manier innemen / consumeren, via capsules kun je effectief de sterke smaak omzeilen.

Persoonlijk zou ik denk ik voor een 80 Celcius water extractie gaan en met een kaasdoekje de groene Kratom blubber die overblijft weg filteren, maar dat is voor veel mensen wellicht teveel moeite. Het is altijd even kijken wat de meest handige / prettige benadering op dat vlak is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Daan007 zei:
Ook hoorde ik dat je van kratom niet fysiek/mentaal afhankelijk kan worden.
Klik om te vergroten...
Dat is niet waar. https://drugsforum.nl/threads/help-kratom-verslaving.66400/#post-1417402

Ik raad je aan zelf onderzoek te doen ipv je lot in iemand anders handen te leggen. Over het algemeen krijg je met dit topics een hoop onzin en veroordelingen over je heen.

En men belicht vooral de positieve kanten van kratom online, voornamelijk op Reddit. Maar er zijn ook genoeg waarschuwingen over te vinden.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Daan007 zei:
Doe alles wst ik doe ook puur recreatief. En ken mijn ook mijn grenzen. Ik weet wat ik wel en niet wil. En dat ga ik zo houden. Gebeurt dit niet dan krijg ik ten eerste een schop onder mn kont van mijn wederhelft (en terecht).
Klik om te vergroten...
Je hebt het steeds over 'puur recreatief' gebruik. Uit wat je zelf schrijft blijkt echter iets anders. Je zegt telkens dat je gebruikt om tot rust te komen en dat je normaal 'geen rust in je flikker' hebt. Dan gebruik je dus niet recreatief maar ben je aan zelfmedicatie aan het doen voor een psychisch probleem.

In combinatie met het feit dat je weinig af lijkt te weten van wat je gebruikt, loop je daarmee een groot risico op verslaving. Als jij dat risico wil nemen, prima. Maar houd jezelf en anderen niet voor de gek door het woord 'recreatief' als een soort mantra te blijven herhalen.
D
Daan007Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganggang💯 zei:
Dat is niet waar. https://drugsforum.nl/threads/help-kratom-verslaving.66400/#post-1417402

Ik raad je aan zelf onderzoek te doen ipv je lot in iemand anders handen te leggen. Over het algemeen krijg je met dit topics een hoop onzin en veroordelingen over je heen.

En men belicht vooral de positieve kanten van kratom online, voornamelijk op Reddit. Maar er zijn ook genoeg waarschuwingen over te vinden.
Klik om te vergroten...
Eens, tnx voor de tip, ga ik ook zonder meer doen. Bedankt voor de feedback en link, waardeer ik. Ik heb het momenteel überhaupt te druk om ook maar iets recreatiefs te gebruiken haha.. Maar krijg echter iig wel info op wat ik vraag, en/of delen van mijn vraag, die in totaliteit wat meer geheel kunnen vormen bijvoorbeeld.
(De meeste)Mensen proberen mij te helpen. Dat waardeer ik dus enorm. Sommige trappen je liever de grond in, ik ben een noob op forums/social media. Heb ik inmiddels ook geleerd en ervaren en ik ben gestopt om ook maar enige vorm van energie in onterechte negatieve energie te stoppen.
Ik ken mijzelf als voorbij de mid 30er intussen, mijn naasten ook. Ik bezit daarbij tevens over een goede discipline en wilskracht.
Volgens mij heb ik ook gezegd dat ik het ging googlen, zo niet dan bij deze :tongueout:
Ik google alles voordat ik iets ga gebruiken. Maar dit kan zomaar weken/maanden duren voordat ik dat überhaupt doe, zoals ik al aangaf, ben ik een recreatief gebruiker. Maar....mijn lot aan een ander overlaten is een onjuiste verwoording/conclusie. Dit gebeurt niet, no worries.
D
Daan007Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Jmths zei:
De manier waarop je de Kratom extraheert / bereid kan veel invloed hebben op de uitwerking hiervan. Zo kun je bijvoorbeeld een koudwater extractie doen, een 'groene thee' extractie op 80C en een extractie met 100C doen. Hoe heter je de kratom extraheert / bereid (100 Celcius kokend water) des te meer actieve alkaloïden je uit het plant materiaal trekt, des te bitterder de smaak en des te sneller de opkomst. Als je boven de 40 Celcius verhit kun je echter ook alkaloïden / metabolieten 'kapot koken'. Persoonlijk zou ik waarschijnlijk een 80 Celcius water extractie proberen met Kratom.
Klik om te vergroten...
Ik heb hier een vraag over, artikel nog niet afgelezen, maar popt meteen in mij op. Kan je het niet gewoon kauwen en doorslikken, of juist niet doorslikken? Of kauwen en het fijnstof van de extract wat in het speeksel doorslikken en na zoveel ?? Minuten de restanten uitspuugen. Ga overigens absoluut geen maximum aan te raden hoeveelheid nemen. Zal eerder dan 1/4e doen, uitzoeken hoe lang het duurt voor ik wat begin te voelen. En of ik dat genoeg vindt. Ieder lichaam is anders uiterasrd. En is kauwen dan schadelijk voor het gebid?

Dank je wel voor de duidelijke informatie trouwens.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."