Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4F-mph als partydrug?

4F-mph als partydrug?

21 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey mede DF'ers, ik had een vraag aan jullie,

Donderdag ga ik naar een huisfeestje toe met wat vrienden, die avond zijn we van plan weer eens lekker ouderwets aan de troep te gaan.
Normaal gebruik ik altijd speed als ik lekker hard wil gaan maar ik had ook iets gelezen over 4f-mph en dat het best een euforische rush geeft. Nu was mijn vraag: hebben jullie ervaring met 4f-mph? Was het leuk als recreationele drug? Zouden jullie eerder speed nemen of dit stofje?
Gr. Poederpret
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou gewoon speed nemen dan. Ik heb ook wel 4f-mph maar ik vind het toch net niet. Ik merk weinig van die rush/euforie. Bij mij is het meer een stimulant qua energie en handig om functioneel te gebruiken. Maar recreatief doet het voor mij niet veel en vind ik pep 100x beter.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eens met Peer. Voor mij werkt 4F-MPH ook puur functioneel. Lijkt erg op methylfenidaat maar dan een langere duur, potenter en wat minder fysieke bijwerkingen op normale dosis. Ik vind het soms handig voor (PC-)werk. :wink:
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ah okay, op deze manier klinkt het ook niet echt leuk om als partydrug te nemen.

Pep it is!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind persoonlijk alle methylfenidaat analogen sowieso geen partydrug. Het geeft bij mij vooral rust in mijn hoofd en een motivatie boost, maar daar houdt het wel op. 4F is iets sterker dan normale fenidaat, maar heb nog niet echt grote verschillen kunnen bemerken. Het is in mijn ervaring niet echt vergelijkbaar met speed en daarom ook niet geschikt als partydrug.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Ik vind persoonlijk alle methylfenidaat analogen sowieso geen partydrug. Het geeft bij mij vooral rust in mijn hoofd en een motivatie boost, maar daar houdt het wel op. 4F is iets sterker dan normale fenidaat, maar heb nog niet echt grote verschillen kunnen bemerken. Het is in mijn ervaring niet echt vergelijkbaar met speed en daarom ook niet geschikt als partydrug.
Klik om te vergroten...
Ik sluit me hier bij aan, die rush die pep leuk maakt op feestjes is bij methylfenidaat en analogen gewoon niet terug te vinden.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#7
adieu zei:
Ik sluit me hier bij aan, die rush die pep leuk maakt op feestjes is bij methylfenidaat en analogen gewoon niet terug te vinden.
Klik om te vergroten...
Viel eigenlijk wel te verwachten, maar ik las ook dat mensen het blijkbaar als enorm euforisch hadden ervaren.

Ken je trouwens misschien wel een andere rc stim die leuk is om recreationeel te gebruiken? (Zonder serotonine afgifte)
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Poederpret zei:
Viel eigenlijk wel te verwachten, maar ik las ook dat mensen het blijkbaar als enorm euforisch hadden ervaren.

Ken je trouwens misschien wel een andere rc stim die leuk is om recreationeel te gebruiken? (Zonder serotonine afgifte)
Klik om te vergroten...
3-FA! Met een goede dosis beter dan reguliere pep.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik snap niet hoe die methyl chloor en fluor posities op die benzeenring werken met drugs. Ze zeggen dat 4-MMC potenter en langdurender is dan 3-MMC, maar bij Amfetamines klopt dat volgens mij niet helemaal? Hoe zit dit dan bij Methylfenidaat?
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hardcore_frk zei:
3-FA! Met een goede dosis beter dan reguliere pep.
Klik om te vergroten...
Ah cool! Zal mezelf eens in gaan lezen over dit stofje en dan misschien binnenkort maar eens bestellen :wink:
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Ik snap niet hoe die methyl chloor en fluor posities op die benzeenring werken met drugs. Ze zeggen dat 4-MMC potenter en langdurender is dan 3-MMC, maar bij Amfetamines klopt dat volgens mij niet helemaal? Hoe zit dit dan bij Methylfenidaat?
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat dit te maken heeft met het "sleutel-slot principe" wat vaak voorkomt bij processen in het lichaam.

Stel je het molecuul van 3 en 4-MMC als een 3D plaatje voor, beide moleculen hebben dezelfde structuur, op de methylgroep aan de ring na. Dit kleine verschil in het plaatsen van de methylgroep kan er al voor zorgen dat het molecuul minder goed tussen een bepaalde receptor past. Door te spelen met het verplaatsen en vervangen van bepaalde zijgroepen kan je dus het stofje meer of minder potent maken.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sowieso is het met RC's altijd wel handig eerst even voorzichtiger te testen. Als je aanstaande zaterdag aan de drugs wilt, lekker pep nemen.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#13
SkittlesAndMe zei:
Sowieso is het met RC's altijd wel handig eerst even voorzichtiger te testen. Als je aanstaande zaterdag aan de drugs wilt, lekker pep nemen.
Klik om te vergroten...
Was ook niet van plan om nog iets nieuws uit te gaan proberen deze week, straks is het niks..of valt het niet lekker 😅
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Poederpret zei:
Stel je het molecuul van 3 en 4-MMC als een 3D plaatje voor, beide moleculen hebben dezelfde structuur, op de methylgroep aan de ring na. Dit kleine verschil in het plaatsen van de methylgroep kan er al voor zorgen dat het molecuul minder goed tussen een bepaalde receptor past. Door te spelen met het verplaatsen en vervangen van bepaalde zijgroepen kan je dus het stofje meer of minder potent maken.
Klik om te vergroten...
Dit begrijp ik. Maar welke positie en welk toevoeging welk resultaat heeft snap ik nog niet helemaal. Ik denk dat je dan ook receptoren van het brein beter moet begrijpen. Mijn brein snapt zichzelf niet, daar komt het eigenlijk op neer.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Dit begrijp ik. Maar welke positie en welk toevoeging welk resultaat heeft snap ik nog niet helemaal. Ik denk dat je dan ook receptoren van het brein beter moet begrijpen. Mijn brein snapt zichzelf niet, daar komt het eigenlijk op neer.
Klik om te vergroten...
Dat zou ik verder eens moeten onderzoeken, wat mij vaak wel opvalt is dat met name fluor derivaten erg potent zijn, en dat de para (4) positie het beste werkt.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Dit begrijp ik. Maar welke positie en welk toevoeging welk resultaat heeft snap ik nog niet helemaal. Ik denk dat je dan ook receptoren van het brein beter moet begrijpen. Mijn brein snapt zichzelf niet, daar komt het eigenlijk op neer.
Klik om te vergroten...
Hmm ik denk dat hier vaak niet echt een makkelijk verklaarbaar verband tussen zit! Zie het verschil tussen 4-APB, een niet-psychoactieve stof, en 5-APB. De aminopropyl-groep is slechts één plaatje opgeschoven aan de benzofuran basis, maar dat resulteerd in een significant ander effect op je receptoren.
4-FA heeft een significante werking op serotonine afgifte en heropname, 3-FA heeft dit in slecht minieme mate. 2-FA is zwak op elk gebied volgensmij.
Het is verleidelijk om te zeggen dat hoe eerder in de koolstofketen de substitutie met chloor/fluor plaats vindt, des te zwakker het effect... Maar ik geloof dat dit te kort door de bocht gaat.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#17
5-ReMI-DMT zei:
Hmm ik denk dat hier vaak niet echt een makkelijk verklaarbaar verband tussen zit! Zie het verschil tussen 4-APB, een niet-psychoactieve stof, en 5-APB. De aminopropyl-groep is slechts één plaatje opgeschoven aan de benzofuran basis, maar dat resulteerd in een significant ander effect op je receptoren.
4-FA heeft een significante werking op serotonine afgifte en heropname, 3-FA heeft dit in slecht minieme mate. 2-FA is zwak op elk gebied volgensmij.
Het is verleidelijk om te zeggen dat hoe eerder in de koolstofketen de substitutie met chloor/fluor plaats vindt, des te zwakker het effect... Maar ik geloof dat dit te kort door de bocht gaat.
Klik om te vergroten...
Het is vaak wel wat complexer inderdaad.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Ik snap niet hoe die methyl chloor en fluor posities op die benzeenring werken met drugs. Ze zeggen dat 4-MMC potenter en langdurender is dan 3-MMC, maar bij Amfetamines klopt dat volgens mij niet helemaal? Hoe zit dit dan bij Methylfenidaat?
Klik om te vergroten...
Dat is ook complex. Elke stof is gewoon anders en heeft andere eigenschappen en wordt bovendien afgebroken tot heel andere stoffen.

Neem bijvoorbeeld methanol. Dat scheelt maar 1 koolstofatoom met ethanol. Maar doordat je lever dat gaat afbreken tot mierenzuur fuckt het spul met je pH-waarde waardoor je heel ziek kunt worden en zelfs blind.
Een beetje ter duiding hoe een klein beetje andere stof een totaal ander effect kan hebben.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
4f-mph is echt niet wat je nodig hebt op feestje, zie het als Ritalin met klein amfetamine-randje errond, mr is indd eerder voor lekkere focus, wat praatgraag, mr zie het absoluut niet als een 'partydrug'
W
Wausie33Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hardcore_frk zei:
3-FA! Met een goede dosis beter dan reguliere pep.
Klik om te vergroten...
3fa is wel ziek vanaf 100mg, alleen zelfs 8mg eti kreeg me niet plat, dag erna was echt ellende

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."