Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het gebruiken van dissociatieven nou echt zo fijn?

Is het gebruiken van dissociatieven nou echt zo fijn?

78 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou dissos omschrijven als psychdelische heroïne, euforisch, warm en trippy. Het is ook de enige drug soort die bij mij angst volledig kan wegnemen ookal lijkt mijn arm 3 meter en kan ik niet meer lopen.

2f-dck is weer een favoriet
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Knuffelpanda zei:
Alleen nog lsd gedaan t was wonderlijk mooi
Duurde wel erg lang
Zal nog trip reportje schrijven
Binnenkort truffels
Klik om te vergroten...
Das een psychdelica 😅
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Knuffelpanda zei:
Alleen nog lsd gedaan t was wonderlijk mooi
Duurde wel erg lang
Zal nog trip reportje schrijven
Binnenkort truffels
Klik om te vergroten...
Lol wel de titel lezen he hahaha
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Apotheker zei:
Das een psychdelica 😅
Klik om te vergroten...
Oh wat is t verschil dan ?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Martinus zei:
Psychedelics is een breder begrip voor middelen die je in een andere staat van bewustzijn brengen.

Dissociatie betekent scheiding: het geestelijke bewustzijn wordt van het lichaam gescheiden.

Die heb ik even voor je gegoogled :)
Klik om te vergroten...
Is eerder zo dat tripmiddelen/hallucinogenen die overkoepelende groep zijn en daaronder vallen de groepen psychedelica (LSD, psilo, DMT, mescaline, etc.) en dissociatieven (ketamine, PCP, DXM, etc.) Delerianten kun je ook nog als een subgroep van tripmiddelen zien, waar bijvoorbeeld Datura/Doornappel onder valt.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
heerlijk en super verslavend. Je glijd heel langzaam in die verslaving en als je er eenmaal in zit ben je de lul.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cruelti. zei:
heerlijk en super verslavend. Je glijd heel langzaam in die verslaving en als je er eenmaal in zit ben je de lul.
Klik om te vergroten...

Hoe beviel je Keta ervaring?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Poederpret zei:
Oh dat is wel jammer om te horen, herken dat ook wel die paranoia maar dat heb ik alleen als ik een joint rook terwijl ik me al niet heel geweldig voel, doe ik daarom ook niet meer op dat soort momenten xD. Verder vind ik het zelf heel relaxed.
Klik om te vergroten...
Noot;
Bij mij ontstaat er een gigantische partij paranoia, als ik weer eens teveel weed gerookt heb....en mede hierdoor er vaker angst aanvallen ontstaan..
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Noot;
Bij mij ontstaat er een gigantische partij paranoia, als ik weer eens teveel weed gerookt heb....en mede hierdoor er vaker angst aanvallen ontstaan..
Klik om te vergroten...
Paar poffen en ik heb uren angst en paranoia. Helemaal niet gek, wiet veroorzaakt dit in vele. Ikzelf ga ook heel hard hallucineren van wiet. Vroeger niet hoor, toen had ik ook geen angst. Maar de headspace op wiet is veeeel intenser dan die van LSD bij mij
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij mij was dit precies omgekeerd...typisch!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Teveel clonazolam,ga je ook hallucineren:upsidedown::upsidedown:
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Zegt u het maar, de vraag staat hierboven als titel van dit Topic vernoemd:
Ikzelf heb enkele goede tripjes beleefd met 2fdck. Maar ook heeeele vervelende!
Jazeker!
Verder is er geen enkel andere disso, waarvan ik kan zeggen: deze heeft een redelijk herhalingsgevaar.
Sterker nog, sommige ( de meeste) ervaringen waren ronduit vreselijk.
Ik heb het hier met name over de disso's die uit de hoek van de research chemicals komen. ( zoals 3 meo pcp, 5 meo dalt)

Met truffels oid heb ik geen ervaring...wat is het verschil?
Of is er geen verschil?

Wie kan hier meer over vertellen?
Klik om te vergroten...
Ik doe alleen maar psychedelica en ben niet geïnteresseerd in non psychs.
Behalve ketamine. Heb dus DCK besteld en dat is echt tyfus leuk. Echt hard fucking core. Heel raar maar heel leuk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb geen goede ervaringen met dck...
Integendeel.
Je zou verwachten dat wanneer er geen fluor in zit, dat het beter zou zijn.
Minder kwaadaardig.ahw.
Dit is bij mij niet zo.
Helaas.
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Ik heb geen goede ervaringen met dck...
Integendeel.
Je zou verwachten dat wanneer er geen fluor in zit, dat het beter zou zijn.
Minder kwaadaardig.ahw.
Dit is bij mij niet zo.
Helaas.
Klik om te vergroten...
DCK is de shiiiiiiiiiiiiit deschloro for life baby
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Je zou verwachten dat wanneer er geen fluor in zit, dat het beter zou zijn.
Minder kwaadaardig.ahw.
Klik om te vergroten...
Waarom verwachtte je dit precies?

Normale ketamine heeft waar 2F-DCK een fluoratoom heeft, een chloor-atoom (een ander element uit de groep halogenen, vlak onder fluor in het periodiek systeem).
Het lijkt me juist dat als je chloor vervangt voor een ander, ‘soortgelijk’ element, dit dichter bij ‘the real deal’ komt dan wanneer je hem niet vervangt maar gewoon weglaat (zoals bij DCK, deschloro betekent zonder chloor). Maar goed, dichter bij ketamine betekent niet per se beter.
Wat was jouw gedachtegang?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn gedachten gang is:
Fluor, dat is een buitengewoon agressief goedje. In ongebonden toestand vind je deze stof niet snel.
Het probeert zich aan vele andere elementen te binden.
Het gasvormige fluor vreet zich zelfs door glas heen, en wanneer er een stuk hout in dit gas gehouden wordt, ontbrandt dat stuk hout direct.
Een nasty stofje, dus.
Ooit las ik bij een andere vendor, die heel veel info gaf over de verschillende rc's, dat je eigenlijk geen producten zou moeten nemen waar fluor in zit...
Aan de andere kant : fluor zit in 2fdck enorm stevig vastverbonden.
Het komt igg zomaar even vrij.
En dat dit fluor geen nadelige invloed meer heeft in de samenleving als zodanig.
Dat was mijn gedachtengang.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Een nasty stofje, dus.
Klik om te vergroten...
Zeker! Mee eens. Maar dat kan je over heel veel elementen zeggen, die voorkomen in medicijnen en drugs. Chloor is daar ook een voorbeeld van (naast ketamine, komt dit ook voor in enorm veel medicatie).

Zoals je zegt zitten die atomen goed vast, en wordt vrijwel altijd gewoon uitgescheiden in een metaboliet van de drug die hebt genomen.


De Zandman zei:
Ooit las ik bij een andere vendor, die heel veel info gaf over de verschillende rc's, dat je eigenlijk geen producten zou moeten nemen waar fluor in zit...
Klik om te vergroten...
Ik las bij een vendor iets over 99,8% zuiverheid 😜.


De Zandman zei:
En dat dit fluor geen nadelige invloed meer heeft in de samenleving als zodanig.
Klik om te vergroten...
Hmm de metabolieten, met fluor komen waarschijnlijk in de oceaan terecht waar ze marineleven kunnen aantasten? Lijkt me wel aannemelijk tenminste, maar goed daar kom je niet om heen... Tenzij je in de tuin van de buurman pist ipv door het toilet 😂

Ik snap je gedachte!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Stonologie zei:
Jazeker. Heerlijke drugs. Psychedelica en disso's zijn compleet anders trouwens, zou het zelfs ergens elkaars tegenpolen kunnen noemen. Inplaats van meer associaties minder associaties bij disso's.

Maar ketamine vind ik saai. 2F-DCK is al helemaal niks voor mij. O-PCE daarin tegen is een van de meest euphorische drugs die ik ken. Lijkt gek genoeg ergens op GHB maar dan met disso effect en zeer trippy. Heel warm gevoel, in tegenstelling tot de wat killere keta achtige. Ik hou van stimulerende disso's. 3-MeO-PCx, O-PCE maar ook bijvoorbeeld MX(i)Pr en DMXE. Al zitten die er tussenin.

DCK is een van de weinige keta achtige die ik wel weer leuk vind. Stuk warmer en duurt echt wel 4-6 uur op goede dosis. Ook is die heeeeeel goed te combineren met stimulanten in tegenstelling tot andere disso's. Speed en DCK is bijna iets te leuk.

Ik ken trouwens vele RC's die ik vele malen leuker vind dan "normale" straat drugs. Goed zoeken dus, vooral erowid en psychonautwiki in de gaten houden. Iedereen is anders. Disso's zijn een acquired taste. Psychedelica zijn soms een van de naarste dingen die iemand ooit heeft gedaan, en de volgende keer 10x zo leuk als MDMA. Hangt echt van de keer en je mindset af. Niet opgeven na 1 keer dus bij tryptamines en lysergics.

Hoe minder drugs je leuk vind, hoe beter :wink:.
Klik om te vergroten...
Inderdaad , hou zelf een disso pauze had eergister 82mg O-PCE genomen deed minder dan een week met 1 gram O-PCE :astonished:

Vind disso's ook erg relaxed vooral 3-ho-pcp O-PCE , 3-MeO-PCP , ketamine.
DCK ga ik eens proberen dank voor de tip!:grin:
G
GeelzuchterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Stonologie zei:
DCK is een van de weinige keta achtige die ik wel weer leuk vind. Stuk warmer en duurt echt wel 4-6 uur op goede dosis. Ook is die heeeeeel goed te combineren met stimulanten in tegenstelling tot andere disso's. Speed en DCK is bijna iets te leuk.
Klik om te vergroten...
Wel eens speed met O-PCE gecombineerd? Hoe was dat?
G
GeelzuchterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tijdloos zei:
Inderdaad , hou zelf een disso pauze had eergister 82mg O-PCE genomen deed minder dan een week met 1 gram O-PCE :astonished:

Vind disso's ook erg relaxed vooral 3-ho-pcp O-PCE , 3-MeO-PCP , ketamine.
DCK ga ik eens proberen dank voor de tip!:grin:
Klik om te vergroten...
Dude dat is fucking idioot man.. O-PCE is een zeer potente stof en werkzaam vanaf 5mg (maar dat wist je waarschijnlijk al) Je had zwaar manisch + psychotisch kunnen worden of jezelf iets aan kunnen doen.. Absoluut geen speelgoed om grammen van weg te rammen. :/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."