Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3MMC.

3MMC.

74 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
C
CaptainRamboLid
01-01-2024, 00:00
#1
MDMAZIING zei:
Kan je 3mmc herdoseren?
Klik om te vergroten...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
Dat wordt afgeraden door wat @Neo-Shulginist al vermeld heeft.
Klik om te vergroten...
Het wordt wel vaak gedaan. Zal ook aan de totale hoeveelheid liggen die je die avond/feest neemt.
Bijnemen met een serotonine “slurper” is sowieso niet aan te raden. Bij mdma bv is het ook verstandiger om het bij 1 dosering te houden.
Men zegt vaak wel dat 1x bijpakken met mdma wel kan, ik doe dat meestal ook hoor maar toch is meerdere doseringen achter elkaar nemen idd schadelijker voor je dan wanneer je het bij 1 inname houd.

Nou schijnt (veel onderzoek is er niet naar gedaan) 3-mmc sowieso veel belastender te zijn voor je hart en bloedvaten als mdma.
Samen met de korte werkingsduur, mindere effect, flinke cravings in de comedown en het onbekende qua schadelijkheid op lange termijn is het voor mij persoonlijk ook niet interessant.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kon een tijd terug Methylone kopen. Eerst had ik daar flinke interesse in. Dit omdat het net een tikke minder op serotonine werkt als mdma en volgens zeggen een minder erge kater geeft. Ook zou je sneller kunnen slapen na Methylone als na mdma.
Reden dat ik het niet heb gekocht toen is dat er zo goed als niks bekent is over lange termijn effecten/schade en het echt al na 2 uurtjes is uitgewerkt. Dan red je zelfs een normale avond niet op 1 dosering. Craving om dus bij te nemen is ook sterk.

Mocht het eens op mijn pad komen spontaan of eens voor weinig worden aangeboden zal ik t misschien eens proberen.
Eerder als 3-mmc. 3-mmc is toch net even belastender dan Methylone al is van beide het lange termijn effect niet echt bekend.

Sowieso RC’s vind ik wat spannend door het onbekende.
De enige RC die eigenlijk zeker op mijn to do list staat is 4FA. Gewoon omdat de kruising tussen speed en mdma me wel leuk lijkt voor ene keer.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
:screamcat: Wat een negativiteit over 3-MMC! Ik ben opeens een stuk minder blij met mijn vanmorgen in een soort van yolo-moment bestelde grammetje. Heb deze thread eerder al wel gezien, maar was de globale strekking ervan even vergeten...

Ik had een lichte (75 mg) dosis in gedachte voor op een verjaardagsfeestje zaterdag. Nu twijfel ik. Sowieso, moet je na gebruik van 3-MMC nou ook echt een pauze nemen? Over 2 weken heb ik al 6-APB gepland. Daarom de 3-MMC nu achterwege laten? Ik had, na me de afgelopen weken toch behoorlijk grondig te hebben ingelezen over diverse RC's, de indruk dat het hier toch vooral een stimulant betreft met hooguit slechts een zeer geringe entactogene bijslag in plaats van dat het toch als een zuiver entactogeen wordt gezien zoals MDMA, 6-APB (en 4-MMC).

De Dunne zei:
De enige RC die eigenlijk zeker op mijn to do list staat is 4FA. Gewoon omdat de kruising tussen speed en mdma me wel leuk lijkt voor ene keer.
Klik om te vergroten...
Hier lees ik eigenlijk ook weinig echt positieve ervaringen over. Voor velen toch vooral een ''net-niet'' middel zo schijnt, wat toch vooral lijkt op speed en minder op een zuiver entactogeen. Beetje in de orde van 3-MMC misschien? Is het daarmee nou echt een entactogeen of niet, vraag ik me af.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rc-newbie zei:
Waarom twijfel je?
Klik om te vergroten...
Geen zin om me verrot te voelen morgen, en wil nog pitten eigenlijk
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psilocyloner zei:
:screamcat: Wat een negativiteit over 3-MMC! Ik ben opeens een stuk minder blij met mijn vanmorgen in een soort van yolo-moment bestelde grammetje. Heb deze thread eerder al wel gezien, maar was de globale strekking ervan even vergeten...

Ik had een lichte (75 mg) dosis in gedachte voor op een verjaardagsfeestje zaterdag. Nu twijfel ik. Sowieso, moet je na gebruik van 3-MMC nou ook echt een pauze nemen? Over 2 weken heb ik al 6-APB gepland. Daarom de 3-MMC nu achterwege laten? Ik had, na me de afgelopen weken toch behoorlijk grondig te hebben ingelezen over diverse RC's, de indruk dat het hier toch vooral een stimulant betreft met hooguit slechts een zeer geringe entactogene bijslag in plaats van dat het toch als een zuiver entactogeen wordt gezien zoals MDMA, 6-APB (en 4-MMC).


Hier lees ik eigenlijk ook weinig echt positieve ervaringen over. Voor velen toch vooral een ''net-niet'' middel zo schijnt, wat toch vooral lijkt op speed en minder op een zuiver entactogeen. Beetje in de orde van 3-MMC misschien? Is het daarmee nou echt een entactogeen of niet, vraag ik me af.
Klik om te vergroten...

Ik heb het van het weekend voor het eerst gebruikt, en ik ben er niet zo negatief over hoor ( zie mijn topics voorbereiding eerste keer 3mmc en tripreport eerste keer 3mmc). Al zal je denk ik van 75mg niet heel veel merken. Ik als kleine vrouw had als eerste dosis 80mg genomen en dat deed echt niks. Pas na 50mg bijpakken begon ik het effect te merken. En het heeft wel echt effect op je serotonine, dus ik zou zeker niet te snel weer andere stimulanten gebruiken.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rc-newbie zei:
Ik heb het van het weekend voor het eerst gebruikt, en ik ben er niet zo negatief over hoor ( zie mijn topics voorbereiding eerste keer 3mmc en tripreport eerste keer 3mmc). Al zal je denk ik van 75mg niet heel veel merken. Ik als kleine vrouw had als eerste dosis 80mg genomen en dat deed echt niks. Pas na 50mg bijpakken begon ik het effect te merken. En het heeft wel echt effect op je serotonine, dus ik zou zeker niet te snel weer andere stimulanten gebruiken.
Klik om te vergroten...
Had ze gezien inderdaad! Ik ben erg gevoelig voor stimulanten. Methylfenidaat en (dex)amfetamine vind ik echt verschrikkelijk. Zelfs cafeine is zéér onaangenaam vanaf meer dan hooguit twee normale kopjes koffie. De bedoeling was daarom echt een lage dosering om te ontdekken of het qua bijwerkingen voor mij überhaupt ooit de moeite waard is om er meer van te nemen voor een volwaardig effect.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psilocyloner zei:
Had ze gezien inderdaad! Ik ben erg gevoelig voor stimulanten. Methylfenidaat en (dex)amfetamine vind ik echt verschrikkelijk. Zelfs cafeine is zéér onaangenaam vanaf meer dan hooguit twee normale kopjes koffie. De bedoeling was daarom echt een lage dosering om te ontdekken of het qua bijwerkingen voor mij überhaupt ooit de moeite waard is om er meer van te nemen voor een volwaardig effect.
Klik om te vergroten...

Oke, dan is het idd wel slim om met een lage dosis te beginnen om dat te ontdekken. Succes vanavond dan, hopelijk valt het mee en is het verjaardagsfeestje leuk.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rc-newbie zei:
Oke, dan is het idd wel slim om met een lage dosis te beginnen om dat te ontdekken. Succes vanavond dan, hopelijk valt het mee en is het verjaardagsfeestje leuk.
Klik om te vergroten...
Van 75-100 mg... moet ik daar echt grote doppen ofzo bij verwachten? Zou het echt opvallen, zeg maar?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psilocyloner zei:
Van 75-100 mg... moet ik daar echt grote doppen ofzo bij verwachten? Zou het echt opvallen, zeg maar?
Klik om te vergroten...

Ik had bij 80+50mg wel grote schotels. Maar het is ook per persoon verschillend of je daar veel last van hebt.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
Twijfel om vanavond een bommetje 3mmc te nemen.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Nu nemen dan kun je vanaaf slapen.
Klik om te vergroten...


Groepsdruk haha
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
MDMAZING zei:
Geen zin om me verrot te voelen morgen, en wil nog pitten eigenlijk
Klik om te vergroten...
Nu nemen dan kun je vanaaf slapen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb je nog genomen @MDMAZING ?

Ben benieuwd hoe het met @Psilocyloner is gegaan.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rc-newbie zei:
Heb je nog genomen @MDMAZING ?

Ben benieuwd hoe het met @Psilocyloner is gegaan.
Klik om te vergroten...
Ja man. Ga nog lekker :P
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vanavond om half 9 een ''ruim afgewogen'' 75 mg (lees: 80 mg) 3-MMC genomen, oraal, in een capsule, een kleine 3 uur na het avondeten.

De reden om 3-MMC te proberen is dat ik op zoek ben naar iets wat me wat meer energie kan geven bij LSD op raves of festivals, aangezien LSD op zichzelf voor mij niet echt energiek is. Ik zoek er iets bij voor een boost om wat meer los te kunnen gaan en wellicht ook wat socialer of naar buiten gericht te zijn.

Ik heb geruime ervaring met methylfenidaat en dexamfetamine, beide in het verleden op doktersrecept gehad. Beide vind ik ronduit verschrikkelijk. Van beide word ik zweterig maar tegelijkertijd koud, rillerig en verkleumd. Na één enkele dosering in de ochtend de eerstvolgende nacht plafonddienst. Van methylfenidaat krijg ik op slechts 10-15 mg al een hartslag van dik 140. Erg gejaagd. Droge bek, geen eetlust. Dexamfetamine iets minder cardiovasculaire bijwerkingen, maar tot ruim 8 uur na inname van slechts 5-10 mg krijg ik geen hap door m'n keel, met als gevolg dat ik slap en suf word. Op beide bovendien erg overgefocust, sterk naar binnen gekeerd, afgevlakt... beetje als een zombie. Heel geforceerd. Cafeine is helemáál een hel. Eén kop koffie na een flinke maaltijd kan ik nog wel aan, maar geef me meer dan twee koppen en ik word helemaal onrustig met bonkend hart, natte oksels en klamme handjes, rillerig, verkleumd, droge bek, geen eetlust, hoofdpijn. Weliswaar mentaal wat minder nare effecten vergeleken met methylfenidaat of dexamfetamine, maar fysiek is het des te erger. Twee koppen koffie na het avondeten en ik slaap de hele nacht belabberd en wordt de volgende ochtend echt gesloopt wakker.

Omdat 3-MMC deel uit maakt van een unieke klasse, die van de cathinonen en daarmee verschilt van de fenidaten, de amfetamines en de xanthines, leek het me toch wel het proberen waard.

Ik vond 80 mg 3-MMC verrassend mild in vergelijking met methylfenidaat en dexamfetamine. Het effect voelde meer natuurlijk, niet geforceerd. Kalm en ontspannen, niet per se mentaal stimulerend, maar dat zijn methylfenidaat en dexamfetamine voor mij eigenlijk ook nooit zo geweest. Ik word er rustig van. Lekker op de bank gelegen en wat gepraat. Iets scherper/beter geconcentreerd en minder dromerig, wat meer betrokken. Niet zo naar binnen gericht als bij methylfenidaat of dexamfetamine. Qua intensiteit kwam 80 mg 3-MMC ongeveer overeen met 10 mg methylfenidaat of 5 mg dexamfetamine, maar met beduidend minder bijwerkingen. Enkel een wat verhoogde hartslag (110), maar niet erg storend. In de comedown toch wel even een gevoel dat ik herken van methylfenidaat of dexamfetamine, maar bij lange na niet zo vervelend. Prima te verdragen, maar vraag me wel af hoe dit op een hogere dosering gaat zijn. Groot pluspunt: geen eetlustremming en smaakverlies! Gedurende de avond wat nootjes op, paar kleine handjes chips en net na thuiskomst genoten van een flink bord gestoomde prei met oude kaas. Met dat laatste zijn ook de laatste subtiele na-effecten zo goed als verdwenen.

Bewust laag gedoseerd om voorzichtig kennis te maken gezien mijn eerste slechte ervaringen met stimulanten, maar verwachtte ondanks dat toch wel meer van 80 mg. De effecten die ik nu had zouden zich beter hebben geleend voor een hoorcollege dan voor een rave of festival. Volgende keer durf ik wel een volwaardige dosering aan, denkend aan zo'n 150-175 mg. Benieuwd wat dat gaat doen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klinkt goed allebei! Had idd al wel verwacht dat het zo ongeveer het effect zou zijn @Psilocyloner . Maar nu weet je het zelf. Fijn ook dat je op die verhoogde hartslag na niet echt bijwerkingen had. Ik merkte juist niks aan mijn hart, maar ik had dus wel eetlustvermindering en smaakverlies.
Ik ben ook benieuwd hoe je op een hogere dosis gaat.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hier in de buurt is vanavond een gratis festival, eigenlijk een uitgelezen kans om het nog eens te proberen. Ik zie daarbij geen probleem in dat hele kleine beetje van gisteren.

Ik zit te denken allereerst over de dosering en ten tweede of ik een enkele dosis zal nemen of één keer herdoseer. Ik zou bijvoorbeeld kunnen gaan voor (1) 175-200 mg, (2) 150 mg + 50-75 mg of (3) 100 mg + 100 mg. Zou 200 mg in één keer te veel zijn? Ik zou het ook gewoon bij één keer 150 mg kunnen laten. Als 3-MMC in hogere doseringen echt op serotonine gaat werken, dan beter misschien ook niet te gek doen aangezien ik over twee weken al dat festival heb waar ik 6-APB ga nemen. Op Changing Perspective lees ik overigens niets over een pauze na 3-MMC, daar ze bij MDMA, 6-APB en 4-FA wel aanraden ''minimaal 6 weken niet gebruiken'' na afloop.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psilocyloner zei:
De reden om 3-MMC te proberen is dat ik op zoek ben naar iets wat me wat meer energie kan geven bij LSD op raves of festivals, aangezien LSD op zichzelf voor mij niet echt energiek is. Ik zoek er iets bij voor een boost om wat meer los te kunnen gaan en wellicht ook wat socialer of naar buiten gericht te zijn.
Klik om te vergroten...
Komt dat door die tip van mij? :wink:

3-MMC is inderdaad een goede energiebooster tijdens een LSD-trip, dus perfect op psytrancefeestjes. Het heeft mij vorige keer goed geholpen om de DOC wat energieker te maken.

Ik ben er blijkbaar erg gevoelig voor, want de hoeveelheden die jij noemt zijn mij veels te veel. Ik had vorige keer twee keer 40 mg in een capsule gebruikt gedurende een uurtje of 4. Op 100 mg in één keer zou ik echt niet rustig op de bank kunnen zitten, en bij 200 mg in één keer spring ik tegen het plafond.

Ik gooi sowieso alle uppers gemakshalve op de grote hoop en hanteer daar de driemaandenregel bij. Dus ook na 3-MMC drie maanden geen uppers. Al lukt dat niet altijd natuurlijk... :rolleyes:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#20
verwondering zei:
Komt dat door die tip van mij? :wink:
Klik om te vergroten...
Haha, zeker! Het zat al in mijn achterhoofd, maar na je tip ben ik het nog wat meer gaan researchen en leek het mij wel het proberen waard.

verwondering zei:
3-MMC is inderdaad een goede energiebooster tijdens een LSD-trip, dus perfect op psytrancefeestjes. Het heeft mij vorige keer goed geholpen om de DOC wat energieker te maken.
Klik om te vergroten...
Vreemd genoeg heeft het op mij een andere uitwerking dan op jou. Ik werd er echt heerlijk rustig en ontspannen van. Kan echter ook de setting geweest zijn. Toch zie ik me er niet echt een energieboost van krijgen, althans niet op deze dosering. Ik lijk echt nergens echt energie van te krijgen, lol.

verwondering zei:
Ik ben er blijkbaar erg gevoelig voor, want de hoeveelheden die jij noemt zijn mij veels te veel. Ik had vorige keer twee keer 40 mg in een capsule gebruikt gedurende een uurtje of 4. Op 100 mg in één keer zou ik echt niet rustig op de bank kunnen zitten, en bij 200 mg in één keer spring ik tegen het plafond.
Klik om te vergroten...
Oh, twee keer 40 mg maar zelfs? Twee keer 75 mg stond mij bij...

verwondering zei:
Ik gooi sowieso alle uppers gemakshalve op de grote hoop en hanteer daar de driemaandenregel bij. Dus ook na 3-MMC drie maanden geen uppers. Al lukt dat niet altijd natuurlijk... :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Ah ja. Op zich wel zo verantwoord. Ik zie nog altijd geregeld verhalen voorbij komen van mensen die een tijd lang elke maand of om de week MDMA gebruikt hebben en die daardoor de magie volledig kwijt zijn en nu steeds ondraaglijke katers hebben wanneer ze gebruiken. Op die manier zou ik het echt niet voor mezelf willen verpesten. Ik zit al heel de middag te twijfelen of ik na het eten nog naar dat festival ga vanavond, om dan 200 mg te proberen. Voor mij is nog steeds niet echt duidelijk of die pauze nou ook voor 3-MMC geldt. Het wordt vaak toch onder de stimulanten geschaard, maar heeft in hogere doseringen toch wel onmiskenbaar wat serotonerge activiteit. Daarnaast is het maar de vraag hoeveel het me oplevert om nu even snel op de bonnefooi 3-MMC te gaan doen. Dus ja, doe ik het of doe ik het niet, dat blijft de grote vraag van vandaag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."