Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDOC en AMT advies en ervaringen

DOC en AMT advies en ervaringen

29 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
5
Vorige keer 2,5
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
5
Vorige keer 2,5
Klik om te vergroten...
Vreemd, dat zou wel voldoende moeten zijn. Zal wel per persoon verschillen dan.
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
5
Vorige keer 2,5
Klik om te vergroten...

KlaasVaak zei:
Vreemd, dat zou wel voldoende moeten zijn. Zal wel per persoon verschillen dan.
Klik om te vergroten...

Ik weet het niet, DOC is toch wel een behoorlijk potent goedje. Het kan misschien ook kwalitatief iets minder in orde geweest zijn. Het is vaak ook te vinden in veel van de research chemical webshops, en heb echt m'en twijfels bij sommigen in hoeverre het dan wel/geen DOC is.

2,5-3mg moet echt genoeg zijn om je behoorlijk diep te laten gaan, en dan ook nog eens voor 12-24 uur (inclusief comedown en na-effecten).

Spontaan weer zin in nu trouwens, alweer een tijdje geleden 🧑‍🚀
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb een keer 1,5 mg DOC gehad, dat was te weinig. Ik was een beetje schijterig! Dus lager dan 2mg hoeft niemand te gaan, als je een volwaardige trip wil.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Zou best kunnen maar zoals @Neo-Shulginist al aangaf zit er een flinke dieet handleiding aan dit spul en misschien had er ook iets ban tolerantie mee te maken ik heb geen idee
Klik om te vergroten...
De dosering komt ook vrij nauw met aMT. Ik dacht dat rond de 40-50 milligram de sweetspot was. Daaronder zou er niet zoveel gebeuren, en met een hogere dosis hebben mensen al snel last van veel misselijkheid en hoofdpijn. En da's toch net niet zo lekker als je er 18 uur lang mee moet blijven zitten.

Ken Kesey noemde aMT ook wel de 'rolls royce of the psychedelics'. Daarmee bedoelde hij dat het een zachte rit is die je rustig op weg brengt richting het einde. Verwacht dus ook niet te veel. aMT is meer een sederend en entactogeen dan andere psychedelica.
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Ik dacht dat rond de 40-50 milligram de sweetspot was
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad een goede indicatie. Is ook waar ik meestal op uitkwam. Slecht eenmaal (experimenteel) 85mg genomen.... Misselijkheid leek opvallend genoeg toen minder aan de orde te zijn, maar kan ook komen omdat ik inmiddels al een beetje aan het spul gewend was geraakt. Meest bijzondere was toch wel dat het een totaal andere trip gaf waarbij- ik denk- de eerste uren niet zo zeer trippen was, maar eerder lucide dromen. Ben echt eventjes weg geweest, half uurtje tot een uur in dromenland. Eenmaal weer was het effect nog duidelijk aanwezig, maar de scherpe randjes waren er toen alweer af. Wat ik me nog herinner van de lucide state of mind is een van de meest bijzondere dingen die ik ooit onder invloed heb meegemaakt. Maar heel anders dus dan bij 40-50mg. Dat is meer vergelijkbaar met een zeer langdurige combinatie van speed, mdma en wellicht een vleugje psilocybine. Lastig om slecht op te gaan gezien het vooral een feel good vibe om je heen legt als een dekentje, met enorm veel energie en bewegingszin.

aMT stond (en staat) sowieso in mijn top 5 van all time favorites.
D
De-Amfeta-BoerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met één of beide van de drugs DOC (2,5-Dimethoxy-4-chloroamphetamine) en/of AMT (alpha-Methyltryptamine). Ik heb best wel wat tripervaringen met 2c's, paddo's en truffels, (1-P)LSD tot 300 mcg, en ik was benieuwd of één van deze twee drugs geschikt zijn voor een zomer fietstocht/wandeling. Ik kan DOC pellets krijgen van 2,5 mg en AMT pellets van 25 mg. Het is duidelijk dat beide drugs erg lang doorwerken en ze flink sterk kunnen zijn. Er is best wat informatie online te vinden maar ik was benieuwd of iemand hier mij wat kan vertellen en/of ervaringen/advies wilt geven.
Klik om te vergroten...
Ik heb 1 keer DOC gebruikt, en dat was meteen de 1e keer acid voor mij (we waren ervan uitgegaan dat het LSD was).
Dat klinkt heftig maar nee, het is nog steeds 1 van de mooiste trips die ik gehad heb. Alleen was het wel slikken toen die ineens veel langer door bleef gaan dan 12 uur maar 24 uur xD maar het enige nadeel vond ik dat je aan het eind van de trip nog steeds hallucineert lichtelijk, je hersens uitgeput zijn, en je alsnog niet in slaap komt voordat de DOC volledig is uitgewerkt. Ook is het niet zo intens als LSD je kan het meer met een uit de kluite gewassen truffel trip vergelijken. AMt zou ik niet weten, heb ik hier nu ook liggen, die ervaring kan ik er binnekort weer bijschrijven
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met één of beide van de drugs DOC (2,5-Dimethoxy-4-chloroamphetamine) en/of AMT (alpha-Methyltryptamine). Ik heb best wel wat tripervaringen met 2c's, paddo's en truffels, (1-P)LSD tot 300 mcg, en ik was benieuwd of één van deze twee drugs geschikt zijn voor een zomer fietstocht/wandeling. Ik kan DOC pellets krijgen van 2,5 mg en AMT pellets van 25 mg. Het is duidelijk dat beide drugs erg lang doorwerken en ze flink sterk kunnen zijn. Er is best wat informatie online te vinden maar ik was benieuwd of iemand hier mij wat kan vertellen en/of ervaringen/advies wilt geven.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb 2x DOC gebruikt. 1x 4mg en 1x 5mg. De werkingsduur is idd iets waar je voor moet oppassen. Beide ervaringen gingen voorbij de 20 uur werkingsduur. Is er iets dat je specifiek wil weten?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Is er iets dat je specifiek wil weten?
Klik om te vergroten...
Eigenlijk meer wat voor soort trip ik kan verwachten. Lijkt het veel op LSD of is het enigszins stuurbaar zoals 2C-B? Is er veel dissociatie aanwezig?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Eigenlijk meer wat voor soort trip ik kan verwachten. Lijkt het veel op LSD of is het enigszins stuurbaar zoals 2C-B? Is er veel dissociatie aanwezig?
Klik om te vergroten...
Lijkt idd wel veel op LSD maar met zijn eigen unieke visuals. Alles lijkt alsof het in de magnetron heeft gezeten, warm en smelterig. De eerste paar uur had ik wel overdreven veel energie en ik kon het maar niet kwijt. Ook enorm misselijk. Mijn eerste keer wou ik naar de wc om over te kunnen geven maar ik kon zelfs niet opstaan, zo erg was het. Denk dat het drie uur geduurd heeft toen voordat die misselijkheid weg trok. Misschien helpt een kopje gemberthee hierbij? Zonder benzos val je ook gewoon niet in slaap. Heb ook heel eng gedroomd toen dit uiteindelijk wel lukte.

Eerste trip duurde 22u en de tweede dicht tegen de 30. Geen dissociatie.

17A8C63B-8AB6-47B3-9718-0E64C3C03BD1.png
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Had je niet laatst al een topic over aMT gemaakt? Volgens mij had ik daar al geantwoord.

DOC is top, alleen beetje lastig in te plannen. Leuke visuals en diepgaande trip.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
KlaasVaak zei:
Had je niet laatst al een topic over aMT gemaakt? Volgens mij had ik daar al geantwoord.

DOC is top, alleen beetje lastig in te plannen. Leuke visuals en diepgaande trip.
Klik om te vergroten...
Klopt, ik had een topic gemaakt waarin ik vroeg naar verschillende tryptamines. Nu is mijn besluit tussen DOC (geen tryptamine) en AMT gekomen.

@Snuffelaar denk je dat 2,5 DOC dan een goede begindosis is?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
DOC geeft geometrische visuals die wel wat weghebben van LSD, maar dan wat subtieler. Zo heeft het wat minder verkleuring en minder verstoringen van de diepteperceptie.
De headspace is redelijk helder met weinig verwarring, maar ook weinig introspectie. Je krijgt er wat meer energie van, maar om een of andere reden voelde dansen bij mij op een festival ook net niet helemaal lekker.
Het duurt wel een uurtje of 10 langer dan LSD en vooral de nafase is best irritant omdat de tripeffecten dan weg zijn maar je nog niet kan slapen. Ook duurt het 3 uur voordat de piekeffecten er zijn. Daarom kan je DOC maar beter 's ochtends nemen, niet te hoge dosis nemen en ook niet bijpakken.

aMT is berucht vanwege misselijkheid en bodyload. Maar ik heb idee dat dat mede veroorzaakt wordt door hoge doseringen die mensen nemen. Het zou een vrij mild tripmiddel moeten zijn; wat eigenlijk meer een ontspannend middel is met een licht triprandje. Verwacht dus niet teveel en zeker niet te hoog doseren want dan krijg je last van misselijkheid en dat is best kut als het de hele dag duurt.
Ook is aMT een MAOI, wat betekent dat je een week van te voren een speciaal tyramine-arm dieet moet volgen (geen vlees, vis, kaas, gerookte of gefermenteerde producten zoals tofu of zuurkool of rookworst). Ook niet combineren met antidepressiva, MDMA of cocaïne!!
aMT heeft dus wel een flinke handleiding. Dat is voor mij de reden dat ik het nog nooit heb gedaan. Ik neem het al 3 jaar op rij mee naar een festival maar telkens lukt het me niet om de voorwaarden goednop te volgen, of ik heb er toch niet zo'n zin in, dus dan besluit ik maar dat ik het beter kan laten.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Klopt, ik had een topic gemaakt waarin ik vroeg naar verschillende tryptamines. Nu is mijn besluit tussen DOC (geen tryptamine) en AMT gekomen.

@Snuffelaar denk je dat 2,5 DOC dan een goede begindosis is?
Klik om te vergroten...
Geen idee, maar 4 is denk ik wel wat te hoog. Dus ik zou idd wat lager doseren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Klopt, ik had een topic gemaakt waarin ik vroeg naar verschillende tryptamines. Nu is mijn besluit tussen DOC (geen tryptamine) en AMT gekomen.

@Snuffelaar denk je dat 2,5 DOC dan een goede begindosis is?
Klik om te vergroten...
Ik had 2,5 genomen en dat was best een aardige dosis vond ik toen. Bij tripreports over 4 milligram lees ik veel misselijkheid inderdaad. Dus ik zou het tussen de 2 en 3,5 mg in houden. De regel is dat je met nieuwe middelen nooit gelijk een hoge dosis moet nemen dus 2,5 is een topbegin lijkt me.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Ook is aMT een MAOI, wat betekent dat je een week van te voren een speciaal tyramine-arm dieet moet volgen (geen vlees, vis, kaas, gerookte of gefermenteerde producten zoals tofu of zuurkool of rookworst).
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me een hoop gedoe. Als het op zichzelf al niet een heel interessant tripmiddel is ga ik ook niet een week tyramine-vasten.
Snuffelaar zei:
Geen idee, maar 4 is denk ik wel wat te hoog. Dus ik zou idd wat lager doseren.
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Ik had 2,5 genomen en dat was best een aardige dosis vond ik toen. Bij tripreports over 4 milligram lees ik veel misselijkheid inderdaad. Dus ik zou het tussen de 2 en 3,5 mg in houden. De regel is dat je met nieuwe middelen nooit gelijk een hoge dosis moet nemen dus 2,5 is een topbegin lijkt me.
Klik om te vergroten...
Denk dat ik gewoon maar 2,5 mg pellets in ga slaan. Wanneer ik ze ga gebruiken weet ik nog niet, maar zoals ik zei wordt het dus de zomer. Het lijkt me niks om voor zo'n lange tijd thuis te moeten blijven. Dat vond ik bij LSD zelfs een beetje vervelend worden na 6 uur.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#18
aMT kan ik niks over zeggen. DOC is in mijn ogen de saaiste/slechtste psychedelica die ik heb gebruikt, en dat zijn er toch zeker wat. Ik koos voor 2,5mg want ik nam het op een indoor festival. De come-up was extreem lang met wat anxiety/bodyload. Daarnaast gaf het werkelijk waar nul energie en werd er alleen maar lethargisch van ondanks de amfetamine structuur. Op T+3-4 heb ik 150mg 6-APB erbij genomen wat het iets leuker maakte, dat had het ook zeker nodig. Visuals waren op de piek te vergelijken met zo'n 15-20mg 2C-B denk ik. Headspace was niks van te merken en verder kan ik me vrij weinig van de visuals herinneren. Maar goed ik kon 2,5mg DOC + 150mg 6-APB meer dan prima handelen zonder ook maar een moment van verwarring of paniek op een indoor hardstyle feest met 20k mensen dus dat zegt wel iets. Daar waar 150ug 1p-LSD op een outdoor festival teveel was.

Als ik het nog eens zou doen, wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren zou ik poeder op de kop tikken en een neusspray maken zodat ik accurater kan doseren (tussen de 2,5 en 5 dus) en de come-up een stuk sneller is.

Als je tot 300ug 1p-LSD bent gegaan zou ik in ieder geval hoger doseren dan een 2,5mg pellet. Als iets wel kut is is het een underhwelming ervaring die ook nog eens 15 uur duurt. Liever een iets te "heftige" piek dan zo'n saaie ervaring waar geen einde aan komt. 24 uur plus trippen is zwaar overdreven, in ieder geval met een normale dosering. Na tien uur is het beste er wel van af.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#19
Overigens vraag ik me ook af of tussen de 2,5 en 5mg doseren met pellets wel mogelijk is. Pellets breken lijkt mij vrij nutteloos met zo weinig milligrammen. Het kan nooit evenredig verspreid zitten over de pellets om tussen die twee te doseren.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Buu zei:
Overigens vraag ik me ook af of tussen de 2,5 en 5mg doseren met pellets wel mogelijk is. Pellets breken lijkt mij vrij nutteloos met zo weinig milligrammen. Het kan nooit evenredig verspreid zitten over de pellets om tussen die twee te doseren.
Klik om te vergroten...

dat vraag ik me af..
ik denk het wel..
als je tomatensaus maakt en je doet er zout doorheen
dan is tegen de tijd dat de saus klaar is het zout wel evenredig verdeeld lijkt mij..
dus dat in iedere schep ( = pellet ) die je neemt nagenoeg evenveel zout zit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."