Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEuforie: 3-mmc vs 4-fma

Euforie: 3-mmc vs 4-fma

49 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Gaan we nog lekker heren?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Dit is wel typisch @Hardcore_frk , echt mooi om te zien.

Klaar met RC's, maar dan alsnog een hoop opnoemen.

"Ik ben vegetarier maar ik eet wel vis. En af en toe een steak. En soms een hamburger want dat is gewoon lekker".

:tearsofjoy::tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
We zijn allemaal mensen en zo hypocriet als de pest. En diegenen die ontkennen zijn de ergste, haha!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Dit is wel typisch @Hardcore_frk , echt mooi om te zien.

Klaar met RC's, maar dan alsnog een hoop opnoemen.

"Ik ben vegetarier maar ik eet wel vis. En af en toe een steak. En soms een hamburger want dat is gewoon lekker".

:tearsofjoy::tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ik heb er nog eentje, vers uit de kantine:

X: wil je anders een gewone pannenkoek?
Y: nee voor spek pannenkoek maak ik een uitzondering.

Aldus een Turkse moslim
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ik ben op 4fma 36u wakker geweest was een leuke euforie alleen je hebt een redelijke kater als je bijpakt een doorgaat
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#5
assie2002 zei:
ik ben op 4fma 36u wakker geweest was een leuke euforie alleen je hebt een redelijke kater als je bijpakt een doorgaat
Klik om te vergroten...
Hoe veel had jij in totaal genomen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik vond de euforie van 3mmc toch veel beter dan van 4fma in mijn geval dan
al nam ik wel makkelijk 3x 180mg 3mmc
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
In een keer? Da's best veel. Mijn hoogste dosis is 300mg at once.
4fma vond ik meer op mdma lijken. Een leuke lovey dovey feeling niet per se "oh wat ben ik fucking high en voel me goed" zoals bij 3mmc.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
het hoogste wat ik ooit in 1x heb ingenomen was 4x 180mg daarna trilde heel me zicht en heel me lichaam ging vrij hard
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb zelf een keer 10g op (was tijdens twee dagen binge of zo, weet niet zo goed meer) en vind 3mmc zo hoog doseren echt dom.

3mmc (en andere cathinones zoals 4mmc) veroorzaken permanente schade aan je hersenen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
waar lees je dat ? volgens mij is dat van verschillende drugs nog nooit echt bewezen omdat er geen studies worden gedaan
ik weet alelen dat de chloro dingen zoals 4CA echt neurotoxisch waren
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hier: https://drugsforum.nl/threads/waar-is-mephedrone-2010-gebleven.71292/#post-1666559

Links 3,4 en 5. Links 1 en 2 gaan over andere schade veroorzaakt door bepaalde drugs (cathinones, amphetamines).

"4. Conclusions
Regardless of the abused drug, the brain is the most susceptible and vulnerable organ to neurotoxic action caused by oxidative stress mostly because of the high content of transition metals and lipids. It has been observed that psychoactive agents consumed produce not only structural but also behavioral changes. An interesting topic would be the question of what causes neurodegeneration over time. Certainly, one of the factors involved in the brain and whole-body aging is oxidative stress associated with poor folding and aggregation of proteins and dysfunction of calcium channels correlated with GLU-induced excitotoxicity. One important research topic is the mechanism of neurodegenerative diseases in the context of drug addiction as one hypothesis states that these conditions are directly correlated with oxidative stress induced neuroinflammation. The molecular mechanism of different neurological conditions is unknown, but the association between free radicals, aging, and neurodegeneration is confirmed."
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
gekkemanlol zei:
waar lees je dat ? volgens mij is dat van verschillende drugs nog nooit echt bewezen omdat er geen studies worden gedaan
ik weet alelen dat de chloro dingen zoals 4CA echt neurotoxisch waren
Klik om te vergroten...
En, heb je iets van gelezen? Wat vind je?
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ging op 180mg ff heel lekker , maar alles erna maakt die kater echt het ergste wat ik ooit heb mogen ervaren. Gek genoeg therapeutisch uiteindelijk.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#14
AlteredState5862 zei:
Eens eens, ik vind het iig niet. Iets te veel waus. 48u na de laatste dosis zat ik nog half hard te gaan op werk _o-
Klik om te vergroten...
OK, maar deze ervaring is dus niet erg geschikt om je conclusie aan te verbinden.. Je ervaring met een 'normale dosis' zal veel van het negatieve of 'te' achterwege laten of veel milder zijn in vergelijking met wat je nu gevoeld hebt :)

Ik bedoel, ook het normaal vrijwel altijd prettige, positieve MDMA verandert ook echt in een monster als je over blijft doseren..
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#15
djiego zei:
Het middel 'toevallig' getest afgelopen dagen. 100 mg en 125 mg +15 uur. (gebooft dus orale dosis zal wat hoger zijn in vergelijking). Nieuw middel voor mij, maar veel ervaring met sero's in deze hoek. Initiele headrush a 3-4 uur piek en daarna ook rap afnemend zonder echt fijne afterglow. Qua effect meer vergelijkbaar met MDMA dan amfetamine, maar dan zonder veel van het bijzondere van die stof. Qua nagevoel typisch 'ik heb een flinke serotanker gebruikt. Nadoseren zal net als bij MDMA snel zinloos worden vanaf bepaald plafond, wat alleen de kater en herstel nog zal bevorderen, zonder gewenst effect. (het pompt al je sero er rap uit en dan is 't op). Deze doseringen deden beide hun werking, verwacht dat dat 't ook wel is zo ongeveer.

Ik vond het persoonlijk weinig bijzonder verder in vergelijking, maar het is bruikbaar, al denk ik niet dat het genoeg speciaals biedt om dan snel m'n eerste keus te zijn

Qua dosering zou ik zeggen (na reactietest)ca 80-100 mg, met nog een optie in de zak om eventueel max nog een keer bij te doseren als het je bevalt als dat je ding is/cq gewend bent met dit soort stoffenm Maar ook zonder prima eerste kennismaking.

in ieder geval geen cravings a la 3MMC iig :)
Klik om te vergroten...
Ik heb net ook 3mmc geboofd, lekker gevoel maar het brandt als de moer
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#16
AlteredState5862 zei:
Ik heb net ook 3mmc geboofd, lekker gevoel maar het brandt als de moer
Klik om te vergroten...
ja dat is dan minder.. doe het normaal eigenlijk niet vaak, maar had last van m'n maag en snuiven was geen optie.. vindt het verder best chill eigenlijk, snel werkend, alleen niet even praktisch als je gewoon bezig bent heh

de 3fa die ik nu had leek wel chemisch strooizout in m'n neus dus dat ook maar geboofd daarna, gelukkig daar geen irritatie.
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dankjulliewel heren, dit is nou echt bruikbare informatie, wat ik hieruit opmaak is dat het een euforisch effect heeft maar dat het bijpakken het niet echt waard is.

als ik eenmaal 130/150mg oraal neem verwachten jullie dan een flinke kater of zal dit meevallen?
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#18
PsyTekz zei:
Op een bepaald moment is die euforie amper nog merkbaar toch met 3?
Klik om te vergroten...
Had ik ook inderdaad, ookal moet ik zeggen dat met een bom van 200/250 die euforie toch wel 3 uur aan kon houden, redosen verlengde dan alleen nog maar de stimulatie die ik ervoer(ervaarde?.😭)
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wil aan het bovenstaande nog toevoegen dat ik de kater irritant vond met deze stof als hoofdverdachte, dus bij mij is het de prullenbak in gezien de betere alternatieven.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dit is wel typisch @Hardcore_frk , echt mooi om te zien.
Hardcore_frk zei:
Maar ik begin echt een beetje klaar te zijn met de RC's.
Hardcore_frk zei:
Enkel 3-FA, 2C-C en de benzo’s zijn wat mij betreft de moeite waard. En ik snap ook dat dit voor 5-MAPB, 6-APB en LSD- en ketamineanalogen en de tryptamines geldt.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klaar met RC's, maar dan alsnog een hoop opnoemen.

"Ik ben vegetarier maar ik eet wel vis. En af en toe een steak. En soms een hamburger want dat is gewoon lekker".

:tearsofjoy::tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."