Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-HO-MET dosering

4-HO-MET dosering

76 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kan je dat na een week alweer nemen?
Ik wil ook 20 mg gaan proberen, maar heb afgelopen weekend beetje lsd gedaan, vraag me af of het dan wel werkt als ik deze zaterdag neem.
Ben ook heel benieuwd wat die 20 mg bij mij gaat doen, als ik het van jou zo lees is dat echt een kennismakingsdosis
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kwam zelf al tot 43mg 4Ho-MET, voor mij nog steeds zeer goed om te doen, wel ietsje mentaler dan zo'n 20 a 30mg maar nog steeds niet die mindfuck die je van padd's/truffels vaak wel hebt.

Volgende keer ga ik voor 50mg denk ik.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Ik ben wel wat gewend, ben de laatste tijd echter voorzichtig geweest met in m’n eentje trippen vanwege depressie/burn-out.
Klik om te vergroten...
Mja, ik heb ook lange tijd niet meer getript tijdens depressie/burn-out periode. Sinds halverwege april pas weer een beetje.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm, ik heb nu 2 keer 20 mg gedaan. Eerste keer in de auto (dus dat hakt er wat meer in denk ik), en dat was een intense trip met ook mentale aspecten, maar lang niet zo mentaal als psilo en goed stuurbaar.
Tweede keer 20 mg was op een psytrance feestje, vond ik voor die setting ook genoeg want ben vrij snel overprikkeld, was mooi visueel en heb veel na kunnen denken over mijn leven tijdens het dansen.
Ik ben er denk ik dan vrij gevoelig voor dus. In een thuissetting zou ik zelf de volgende keer voor een 30 mg gaan. Maar als ik jouw ervaring lees op 20 mg lijkt me 40 mg op zich wel een logische stap. Zeker omdat je helemaal geen mentale aspecten had op 20 mg.
Ik ben heel benieuwd naar hoe het je gaat bevallen. Veel plezier alvast!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
NiandraLades zei:
In een thuissetting zou ik zelf de volgende keer voor een 30 mg gaan.
Klik om te vergroten...
Mja, tripje woonkamer is inderdaad wel even anders dan een omgeving met veel prikkels.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankjewel voor jullie reacties @acht.zes, @NiandraLades, @Jmths en @Natadm!

Ik hoop dat de tolerantie na een week voldoende teruggezakt is, ik kon dit tot nu toe nog niet direct zo specifiek voor 4-HO-MET vinden maar ben uitgegaan van de psilo-richtlijn van een week. Ik heb vanaf donderdag achtereenvolgens een stapavondje en een vrijgezellenfeest gepland staan met waarschijnlijk de nodige alcohol, vandaar dat vandaag me beter lijkt dan woensdagavond, psychedelica en alcohol hou ik altijd liefst zo ver mogelijk uit elkaar. Bij LSD wordt geloof ik ook een week als richtlijn aangegeven, waarbij de tolerantie in de eerste dagen net als bij psilo het meest terugloopt dacht ik. Ben niet 100% zeker, ga zo voor de zekerheid nog eens googelen, maar zeven dagen zou denk ik safe moeten zijn...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Aha, dus ook al geprobeerd. Jammer dat 20 mg nog wat tegenviel.

Een week zit volgens mij wat op de grens qua tolerantie kwijtraken. Daarom wordt vaak twee weken aangeraden. Maar enige overgebleven tolerantie vang je dan vast ook wel op met die 20 mg extra.

Apart hoe het effect verschilt per persoon. Ik ervoer ~10 mg (al ben ik echt niet zeker over mijn dosering) al echt als een trip.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Ik hoop dat de tolerantie na een week voldoende teruggezakt is, ik kon dit tot nu toe nog niet direct zo specifiek voor 4-HO-MET vinden maar ben uitgegaan van de psilo-richtlijn van een week.
Klik om te vergroten...
Natadm zei:
Kan je dat na een week alweer nemen?
Klik om te vergroten...
Als je consistent om de week tript op de 5HT2A receptoren merk je op een gegeven wel de tolerantie opbouwen. Als het eerder uitzonderlijk is dat je een week op elkaar tript denk ik dat het wel uit kan.
Natadm zei:
Ik wil ook 20 mg gaan proberen, maar heb afgelopen weekend beetje lsd gedaan, vraag me af of het dan wel werkt als ik deze zaterdag neem.
Klik om te vergroten...
Roze Olifant zei:
Bij LSD wordt geloof ik ook een week als richtlijn aangegeven, waarbij de tolerantie in de eerste dagen net als bij psilo het meest terugloopt dacht ik.
Klik om te vergroten...
Met LSD bouw je denk ik wel relatief sterke tolerantie op omdat het toch vrij sterke receptorbinding aangaat met oog op de potentie in gewicht en de duratie van LSD is relatief lang. Maar in grote lijnen gaat het voorgaande dat ik zei wel op denk ik, waarschijnlijk werkt het prima na een week pauze.
Mindless zei:
Ik ervoer ~10 mg (al ben ik echt niet zeker over mijn dosering) al echt als een trip.
Klik om te vergroten...
Mja, ik was er eerlijk gezegd ook al een beetje verbaast over al kan het gemiddelde 0.01 weegschaaltje er rond de 10mg toch echt wel flink naast zitten moet ik zeggen. :P
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Mindless en @Jmths ik ben geen heel frequente tripper, dus moet goed komen dan. Mocht ik hierna nog een hogere dosis gaan proberen dan 40 mg dan ga ik er dan inderdaad misschien wel twee weken tussen laten voor de zekerheid. Ik denk inderdaad wel dat verdubbeling van de dosis nog aanwezige tolerantie moet opvangen. Geef ook toe dat ik gewoon ongeduldig ben, aangezien ik het leuk spul vond maar echt wat content miste, en hopelijk kan ik na die 40 mg een inhoudelijk wat interessanter reportje schrijven. ^^

@Mindless ik verbaas me er ook wel over hoe verschillend ervaringen met dit middel zijn... maar misschien had je per ongeluk toch ook wel wat meer binnen gekregen dan die 10 mg. Ik heb dat vermoeden eigenlijk wel. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jmths zei:
Mja, ik was er eerlijk gezegd ook al een beetje verbaast over al kan het gemiddelde 0.01 weegschaaltje er rond de 10mg toch echt wel flink naast zitten moet ik zeggen. :P
Klik om te vergroten...
Ik heb wel een 0.001 weegschaal. Maar het weergegeven gewicht schommelt steeds een paar milligram.

Al ben ik ook gewoon gevoelig voor psychedelica. Met 10 gram truffels kan ik bijvoorbeeld soms ook al stevig trippen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Wat betreft 4-HO-MET, ik had 25 milligram genomen en dat vind ik een prima dosering. Een gewone +++ krijg ik dan. Precies goed om de aard van het stofje te ontdekken maar niet zo sterk dat het overweldigend is.

Sowieso is die 25 milligram wel een gouden standaard bij 4x-tryptamines als je het mij vraagt (afgezien van 4x-DPT want daar heb je wat meer van nodig)
Klik om te vergroten...

Hmm ja, was voor mij toch echt te flauw denk ik. Ik ga zometeen voor de 40 mg. We’ll see! Wel fijn dat er mensen zijn die aan minder genoeg hebben, ‘t is tenslotte ook weer geen heel goedkoop spul.

AphexTwin zei:
Count me in! :)
Klik om te vergroten...

Ik ga als het enigszins boeiend genoeg wordt een reportje schrijven over de 40 mg, volgende stap is dan eventueel ook 50, maar dat hangt er even vanaf. ^^
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ik heb wel een 0.001 weegschaal. Maar het weergegeven gewicht schommelt steeds een paar milligram.
Klik om te vergroten...
Vaak begint mn 0.01 weegschaal vanaf 7mg pas überhaupt gewicht te registreren en 10mg geeft hij wel goed aan. Maar het is ook wel voorgekomen dat er 10mg lag en het eigenlijk 20mg was. Vaak dat ik ook de weegschaal voor de zekerheid opnieuw opstart gerelateerd aan. Als je teveel gewicht in 1x op de weegschaal legt wil hij ook nog wel eens wat lastiger doen met het meten van gewicht onder de 15-20mg. Met meer potente stoffen zoals 3-MeO-PCP weeg ik meestal 20mg af en verdeel het dan in 4 gelijk ogende delen, niet geheel ideaal maar geeft nog een aardige indicatie. Een beetje hoe ik het soms ervaren heb in ieder geval. Niet wat ik een ander snel zou aanraden maar toch.

Het alternatief is gok ik een weegschaaltje van €60-120,- voor deze specifieke gevallen waarbij je gewicht van 10mg of lager een beetje betrouwbaar wilt meten.

Met tryptamines zoals 5-MeO-MiPT (en simpelweg substanties/batches waarmee ik minder ervaring heb) heb ik in het verleden ook wel volumetrisch doseren toegepast. Maar spreekt een beetje voor zich natuurlijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jmths zei:
Het alternatief is gok ik een weegschaaltje van €60-120,- voor deze specifieke gevallen waarbij je gewicht van 10mg of lager een beetje betrouwbaar wilt meten.
Klik om te vergroten...
Die van mij was 80,- maar voelt nog steeds niet aan als een kwaliteit weegschaal.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Die van mij was 80,- maar voelt nog steeds niet aan als een kwaliteit weegschaal.
Klik om te vergroten...
Hoor ik wel vaker jammer genoeg.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb een veel te goedkope 0.001 weegschaal gekocht via dx.com, voor 20 euro ofzo. Dat ding is echt veel te goed voor zijn prijs. Ik ijk heb wel eens met een laboratoriumbalans en klopt gewoon ook al heb ik hem al jaren. Toch wantrouw ik dat ding altijd want het blijft goedkope meuk. Eigenlijk wil ik een tweede weegschaal zodat ik altijd elke meting kan verifiëren. Dat ga ik van mijn nieuwe salaris maar een bestellen denk ik.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat betreft 4-HO-MET, ik had 25 milligram genomen en dat vind ik een prima dosering. Een gewone +++ krijg ik dan. Precies goed om de aard van het stofje te ontdekken maar niet zo sterk dat het overweldigend is.

Sowieso is die 25 milligram wel een gouden standaard bij 4x-tryptamines als je het mij vraagt (afgezien van 4x-DPT want daar heb je wat meer van nodig)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Wat betreft 4-HO-MET, ik had 25 milligram genomen en dat vind ik een prima dosering. Een gewone +++ krijg ik dan. Precies goed om de aard van het stofje te ontdekken maar niet zo sterk dat het overweldigend is.

Sowieso is die 25 milligram wel een gouden standaard bij 4x-tryptamines als je het mij vraagt (afgezien van 4x-DPT want daar heb je wat meer van nodig)
Klik om te vergroten...
Dan ga ik daar de volgende keer voor denk ik.

Met hoeveel gram truffels of paddo's zou je 25 mg 4-HO-MET vergelijken?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jmths zei:
Als je consistent om de week tript op de 5HT2A receptoren merk je op een gegeven wel de tolerantie opbouwen. Als het eerder uitzonderlijk is dat je een week op elkaar tript denk ik dat het wel uit kan.


Met LSD bouw je denk ik wel relatief sterke tolerantie op omdat het toch vrij sterke receptorbinding aangaat met oog op de potentie in gewicht en de duratie van LSD is relatief lang. Maar in grote lijnen gaat het voorgaande dat ik zei wel op denk ik, waarschijnlijk werkt het prima na een week pauze.

Mja, ik was er eerlijk gezegd ook al een beetje verbaast over al kan het gemiddelde 0.01 weegschaaltje er rond de 10mg toch echt wel flink naast zitten moet ik zeggen. :P
Klik om te vergroten...

Ik houd altijd minstens 2 weken pauze tussen trips (meestal nog veel meer) Ga nu de proef op de som nemen. Zaterdag 50 ug 1-p lsd gedaan, planning is komende zaterdag 20 mg 4-ho-met proberen. To be continued...
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
Volgende keer ga ik voor 50mg denk ik.
Klik om te vergroten...
Count me in! :)
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jmths zei:
Mja, tripje woonkamer is inderdaad wel even anders dan een omgeving met veel prikkels.
Klik om te vergroten...
Gek genoeg heb ik altijd de indruk dat psychedelica mij beschermen tegen overprikkeling.
Zo tripte ik ‘n paar maanden geleden op zo’n 120ug LSD in m’n thuisstad met overal wegenwerken, druk verkeer, overvolle tram etc en ervoer ik de ultieme mentale rust, waar ik in nuchtere toestand zeker een migraine-aanval zou krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."