Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-HO-MET dosering

4-HO-MET dosering

76 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ff roken. Laters
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gymschoen zei:
in welke volgorde heb je het gedaan?
Klik om te vergroten...
Tegelijk
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi all!

Ik plaats maar weer eens een topic, omdat ik er niet helemaal uit kom en benieuwd ben naar andermans ervaringen. Vorige week heb ik voor het eerst 4-HO-MET geprobeerd, 20 mg (heb pellets, ja ik weet het, duur, maar ik vertrouw m’n huidige weegschaal niet). :wink:

Moet zeggen dat ik deze dosis persoonlijk als wat underwhelming heb ervaren. Vond het sowieso al best moeilijk om op voorhand een voorspelling te doen over dit middel op basis van wat ik er her en der over las, omdat 4-HO-MET bij uitstek een drug lijkt te zijn waar mensen met compleet verschillende hevigheid op reageren. Ik meen over het algemeen redelijk gevoelig te zijn voor psychedelica, en sowieso is ‘better safe than sorry’ altijd beter bij een nieuw en relatief onbekend middel, vandaar dat ik laag in de ‘medium’ range - zoals op internet aangegeven - ben gaan zitten qua dosis.

Ik ben eigenlijk wel heel enthousiast over de vibe van dit middel ansich. Het is lang geleden dat ik nog eens truffels heb gebruikt en de psilo-achtige sferen van 4-HO maakten mij blij; ik besefte dat ik ze gemist had, en dat ik gewoon nooit kan en ga kiezen tussen psilo en LSD in het algemeen, deze delen voor mij de eerste plek in mijn top 5. :hearteyes:

Ik vond 20 mg 4-HO-MET heel efficiënt. Het kwam snel, deed z’n werk en vertrok vrij vlug weer, er bleef wel nog een lange nastimulatie hangen (ik kon niet slapen) die me niet bekend is van psilocybine. Ook de bodyload vond ik net anders, maar er waren ook weer gelijkenissen. Lang verhaal kort heb ik een paar uur lang gelukzalig in het rond zitten te kijken. Mijn slaapkamer had mooie warme kleuren en er gebeurde allerlei toffe dingen om me heen. Maar daar zit gelijk het probleem ook een beetje: om me heen. Niet van binnen dus. Ik heb deze dosering 4-HO als amper tot eigenlijk zelfs gewoon niet ‘mentaal’ ervaren, zelfs in de piek voelde ik me vrijwel helder. Ik heb altijd wel een neiging tot dominantie van het visuele boven het mentale als ik in m’n eentje trip - helaas, want op een bepaald moment heb je dat wel een beetje gezien en leidt het vooral af. Maar heb nooit eerder met een psychedelisch middel zo’n grote discrepantie ervaren tussen extern en intern zeg maar. Het was op het visuele vlak alsof ik ~ 150-200 ug LSD genomen had en psychisch gevoelsmatig nuchterder dan 2C-B (FLY).

Ik had verwacht dat 4-HO qua heftigheid ongeveer op hetzelfde zou neerkomen als 15 gram truffels, maar iets makkelijker, socialer en wat minder introspectief/mentaal. Maar dit was dus véél minder mentaal. Omdat ik verder wel enthousiast ben over het algemene gevoel wat het me gaf en denk dat er veel potentie in zit, ben ik ongeduldig om het een herkansing te geven. Ik wil er meer van weten. Morgen wellicht, want dan is het een week geleden. :)

Nu overweeg ik op basis van voorgaande ervaring om de dosis te verdubbelen, 40 mg dus. Het mocht echt wel een stuk meer. Ik wil alleen even nagaan wat ik op die dosis ongeveer kan verwachten, ook al besef ik dat dat dus ook weer heel verschillend voor iedereen kan zijn. Wil gewoon voorkomen dat ik te impulsief te werk ga; ik weet dat bij psilo de dosis verdubbelen link kan zijn omdat het effect vaak niet lineair toeneemt met de dosis maar zich bijvoorbeeld in drievoud kan manifesteren.

Welke ervaring hebben mensen hier met 40 mg en hoe verhoudt het zich tot 20 mg? Hoe is de bodyload? En de duur van het effect, kan ik aannemen dat die (veel) langer wordt?

Vond het nu namelijk ook wel vrij kort, na drie uur was het meeste wel gedaan en had ik alleen nog een paar uur visuele na-effecten. Had wel kort voor inname nog wat gegeten, misschien volgende keer niet doen. Al hou ik niet zo van geheel nuchter trippen, heb het idee dat ik daar juist sneller misselijk van word. Had nu alleen wat kleine misselijkheidsvlaagjes in de come up, naar mijn mening subtieler dan bij truffels.

Sorry voor het hele epistel. Tips welkom! ^^
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Hi all!

Ik plaats maar weer eens een topic, omdat ik er niet helemaal uit kom en benieuwd ben naar andermans ervaringen. Vorige week heb ik voor het eerst 4-HO-MET geprobeerd, 20 mg (heb pellets, ja ik weet het, duur, maar ik vertrouw m’n huidige weegschaal niet). :wink:

Moet zeggen dat ik deze dosis persoonlijk als wat underwhelming heb ervaren. Vond het sowieso al best moeilijk om op voorhand een voorspelling te doen over dit middel op basis van wat ik er her en der over las, omdat 4-HO-MET bij uitstek een drug lijkt te zijn waar mensen met compleet verschillende hevigheid op reageren. Ik meen over het algemeen redelijk gevoelig te zijn voor psychedelica, en sowieso is ‘better safe than sorry’ altijd beter bij een nieuw en relatief onbekend middel, vandaar dat ik laag in de ‘medium’ range - zoals op internet aangegeven - ben gaan zitten qua dosis.

Ik ben eigenlijk wel heel enthousiast over de vibe van dit middel ansich. Het is lang geleden dat ik nog eens truffels heb gebruikt en de psilo-achtige sferen van 4-HO maakten mij blij; ik besefte dat ik ze gemist had, en dat ik gewoon nooit kan en ga kiezen tussen psilo en LSD in het algemeen, deze delen voor mij de eerste plek in mijn top 5. :hearteyes:

Ik vond 20 mg 4-HO-MET heel efficiënt. Het kwam snel, deed z’n werk en vertrok vrij vlug weer, er bleef wel nog een lange nastimulatie hangen (ik kon niet slapen) die me niet bekend is van psilocybine. Ook de bodyload vond ik net anders, maar er waren ook weer gelijkenissen. Lang verhaal kort heb ik een paar uur lang gelukzalig in het rond zitten te kijken. Mijn slaapkamer had mooie warme kleuren en er gebeurde allerlei toffe dingen om me heen. Maar daar zit gelijk het probleem ook een beetje: om me heen. Niet van binnen dus. Ik heb deze dosering 4-HO als amper tot eigenlijk zelfs gewoon niet ‘mentaal’ ervaren, zelfs in de piek voelde ik me vrijwel helder. Ik heb altijd wel een neiging tot dominantie van het visuele boven het mentale als ik in m’n eentje trip - helaas, want op een bepaald moment heb je dat wel een beetje gezien en leidt het vooral af. Maar heb nooit eerder met een psychedelisch middel zo’n grote discrepantie ervaren tussen extern en intern zeg maar. Het was op het visuele vlak alsof ik ~ 150-200 ug LSD genomen had en psychisch gevoelsmatig nuchterder dan 2C-B (FLY).

Ik had verwacht dat 4-HO qua heftigheid ongeveer op hetzelfde zou neerkomen als 15 gram truffels, maar iets makkelijker, socialer en wat minder introspectief/mentaal. Maar dit was dus véél minder mentaal. Omdat ik verder wel enthousiast ben over het algemene gevoel wat het me gaf en denk dat er veel potentie in zit, ben ik ongeduldig om het een herkansing te geven. Ik wil er meer van weten. Morgen wellicht, want dan is het een week geleden. :)

Nu overweeg ik op basis van voorgaande ervaring om de dosis te verdubbelen, 40 mg dus. Het mocht echt wel een stuk meer. Ik wil alleen even nagaan wat ik op die dosis ongeveer kan verwachten, ook al besef ik dat dat dus ook weer heel verschillend voor iedereen kan zijn. Wil gewoon voorkomen dat ik te impulsief te werk ga; ik weet dat bij psilo de dosis verdubbelen link kan zijn omdat het effect vaak niet lineair toeneemt met de dosis maar zich bijvoorbeeld in drievoud kan manifesteren.

Welke ervaring hebben mensen hier met 40 mg en hoe verhoudt het zich tot 20 mg? Hoe is de bodyload? En de duur van het effect, kan ik aannemen dat die (veel) langer wordt?

Vond het nu namelijk ook wel vrij kort, na drie uur was het meeste wel gedaan en had ik alleen nog een paar uur visuele na-effecten. Had wel kort voor inname nog wat gegeten, misschien volgende keer niet doen. Al hou ik niet zo van geheel nuchter trippen, heb het idee dat ik daar juist sneller misselijk van word. Had nu alleen wat kleine misselijkheidsvlaagjes in de come up, naar mijn mening subtieler dan bij truffels.

Sorry voor het hele epistel. Tips welkom! ^^
Klik om te vergroten...

Goh wat ben ik toch nieuwsgierig naar dit middel. Nog steeds niet van gekomen helaas.
Kan er qua dosis dus niet veel op zeggen. Ik weet wel dat met 4-AcO-DMT het verschil tussen 20 en 40mg echt wel x 3 a 4 is. Dit moet toch wel een behoorlijk vergelijkbaar middel zijn. Toch lees ik wel vaak dat 4-AcO-DMT wat meer het mentale van paddo's/truffels heeft dan 4-Ho-MET.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mezelf zei:
Goh wat ben ik toch nieuwsgierig naar dit middel. Nog steeds niet van gekomen helaas.
Kan er qua dosis dus niet veel op zeggen. Ik weet wel dat met 4-AcO-DMT het verschil tussen 20 en 40mg echt wel x 3 a 4 is. Dit moet toch wel een behoorlijk vergelijkbaar middel zijn. Toch lees ik wel vaak dat 4-AcO-DMT wat meer het mentale van paddo's/truffels heeft dan 4-Ho-MET.
Klik om te vergroten...

Oh, ben dan eigenlijk ook wel heel benieuwd naar jouw ervaring ermee als je het gaat proberen! Ik ken 4-AcO-DMT nog niet, maar wat ik ervan gelezen heb klinkt dat ook potentieel zéér interessant. So many to do’s. :’)

Stel, de intensiteit wordt 3 tot 4 keer heviger op 40 mg dan vind ik het nog steeds lastig voor te stellen wat dat precies wordt, omdat die 20 mg enerzijds dus vrij heftig aanwezig was, visueel, en anderzijds bijna volledig afwezig. Ik vrees dat ik het dus misschien gewoon maar moet proberen en dan zal ik het wel zien... Het zijn hoe dan ook interessante experimentjes. :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik loop 4-Ho-MET ook al een poosje aan het koor te preken, leuk stofje. :3
Roze Olifant zei:
Ik had verwacht dat 4-HO qua heftigheid ongeveer op hetzelfde zou neerkomen als 15 gram truffels, maar iets makkelijker, socialer en wat minder introspectief/mentaal.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je toch wel 60mg 4-Ho-MET nodig hebt om een beetje op dezelfde intensiteit als 15 gram Hollandia te komen. Maar lastig inschatten aangezien de potentie in gewicht onder natuurlijk producten sterk kan variëren en doseren zonder duidelijk vergelijkingspunt komt en de vele actieve metabolieten die hierbij komen kijken.
Roze Olifant zei:
Had wel vrij kort voor inname nog wat gegeten, misschien volgende keer niet doen.
Klik om te vergroten...
Nogal onzin om jezelf uit te hongeren voor het trippen als je het mij vraagt. Misschien als je tijdens de opkomst dermate misselijk wordt maar misselijkheid is met 4-Ho-MET al aanzienlijk minder een factor dan met paddo's/truffels. De meeste mensen lijken het te doen omdat ze een snellere/sterkere opkomst van effecten willen faciliteren.
Roze Olifant zei:
Welke ervaring hebben mensen hier met 40 mg en hoe verhoudt het zich tot 20 mg? Hoe is de bodyload? En de duur van het effect, kan ik aannemen dat die (veel) langer wordt?
Klik om te vergroten...
Staat mij een dosering van 26mg 4-Ho-MET bij en dat vond ik eigenlijk al wat mild maar als je de dosering van psychedelica verdubbelt kan dit er meestal wel vrij stevig inhakken en meestal verdubbelt dit de duratie ook wel grofweg. Ik weet niet wat je normaal gesproken gewent bent, als je 15 gram truffels van stevig soortje hebt overleefd zul je de 40mg 4-Ho-MET waarschijnlijk ook wel overleven. Ik denk dat de PNW indicaties wel aardig kloppen, misschien eerst eens 30-35mg proberen ofso.

4-AcO-DMT is sterk gelijkend aan 4-Ho-MET en zijn effecten. Maar 4-Ho-MET heeft als actief bestandsdeel dus psilocine met een ethylgroep in plaats van methylgroep aan de staart waardoor deze dus blijkbaar oraal actief wordt zonder noodzakelijke voorgaande metabolisatie. Waar Psilocybine en 4-AcO-DMT zich dus letterlijk in psilocine laten omzetten. Omdat 4-AcO-DMT eveneens zonder 40-50 extra actieve metabolieten komt produceert deze dus eveneens relatief heldere effecten met relatief weinig bijwerkingen soortgelijk aan 4-Ho-MET.
Roze Olifant zei:
omdat die 20 mg enerzijds dus vrij heftig aanwezig was, visueel, en anderzijds bijna volledig afwezig.
Klik om te vergroten...
Mja, dat zat ik dus ook te denken. Het kan op hoge doseringen alsnog relatief verteerbaar uitpakken met 4-Ho-MET maar het kan denk ik ook wel makkelijk onderschatten wezen. Zou mij niet verbazen dat als je 40mg 4-Ho-MET neemt de sterke intensiteit vrij goed behapbaar was. Maar met psychedelica kan dit ook zeer sterk verschillen per persoon en zijn of haar mentale gesteldheid natuurlijk.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Jmths, thanks voor de uitgebreide reactie! Ik ben wel wat gewend, ben de laatste tijd echter voorzichtig geweest met in m’n eentje trippen vanwege depressie/burn-out. Heb nu het idee dat ik dat wel weer kan gaan proberen op de wat hogere dosissen. 15 gram truffels (bestelde altijd de zogenaamd sterkste soorten) heb ik overigens altijd goed te doen gevonden, ook in de tijd dat ik nog helemaal geen ervaring had met serieuze dosissen LSD of DMT.

Als ik het zo hoor moet die 40 mg dus wel realistisch zijn. Dankjewel. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kwam zelf al tot 43mg 4Ho-MET, voor mij nog steeds zeer goed om te doen, wel ietsje mentaler dan zo'n 20 a 30mg maar nog steeds niet die mindfuck die je van padd's/truffels vaak wel hebt.

Volgende keer ga ik voor 50mg denk ik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nice! Geniet er maar van ^_^

Ik begin er ook weer zin in te krijgen nu... Binnenkort maar even.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Het is superfijn! Love it. <3 Vind het heel erg psilo-like op deze dosis, maar dan blijft het wel de wat gemakkelijkere versie ervan. Stiekem daarom toch ook wel benieuwd naar die 50-60 mg dosis, hihi.

De komende uren nog wel even zoet hiermee, en met alle liefde, want ben fan. ^^

(Doe nu al een uur over het typen van deze simpele reactie, lol, is blijkbaar toch erg ingewikkeld.)
Klik om te vergroten...
Blij om horen dat deze hogere dosering je zo bevalt. :) Ben benieuwd naar een eventueel reportje.
Jaa, geweldig stofje he? :grin:
Mijn max. dosis is 30mg, maar nou wordt het de volgende keer ook 40 hoor. :)
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klinkt super fijn! Hoop dat de rest van je nacht ook zo goed is bevallen!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Dan ga ik daar de volgende keer voor denk ik.

Met hoeveel gram truffels of paddo's zou je 25 mg 4-HO-MET vergelijken?
Klik om te vergroten...

Het gehalte psilocybine / psilocine in paddo's en truffels wisselt zo sterk dat ik daar geen harde uitspraken over durf te doen.

Maar ik zou zeggen ongeveer gelijk aan 2,5 gram gedroogde p. Cubensis.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Het gehalte psilocybine / psilocine in paddo's en truffels wisselt zo sterk dat ik daar geen harde uitspraken over durf te doen.

Maar ik zou zeggen ongeveer gelijk aan 2,5 gram gedroogde p. Cubensis.
Klik om te vergroten...
Oké, dus wel een stukje sterker dan een reguliere dosis paddo's (15-20 gram)?

Thanks :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
En weer valt er iemand voor 4Ho-MET. :tongueclosed:

@Roze Olifant
Ja, geweldig stofje, bij mij was het ook liefde op het eerste gezicht. :hearteyes:

Na de zomer ga ik nog eens kijken waar het plafond ligt voor mij qua deze mooie triptamine. dan zal het dus 50mg worden, heb al een losse afspraak met iemand hierover. En als ik dan nog steeds het gevoel heb dat er nog wat bij kan ga ik de keer daarna richting de 60mg.

Bij 4Ho-MET blijft vooralsnog de mindfuck wat achter ten opzichte van de visuals in vergelijking met de paddo's/truffels. Laatstgenoemde komt ook wat meer in golven qua effecten, 4Ho-MET lijkt iets gelijkmatiger...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe vind jij 4-HO-MET eigenlijk in verhouding tot truffels/paddo's staan, qua dosering @acht.zes?

Ook 25 mg 4-HO-MET ruwweg gelijk aan 25 gram truffels/paddo's (vers)?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Mindless
Poeh, 25mg was qua visuals wel 20mg paddo's/truffels maar qua mindfuck meer iets van 15 mg of daar nog onder. 43mg 4Ho haalt de 25mg p/t wel qua visuals, en de mindfuck zit dan iets boven de 15mg p/t...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Grammen bedoel je bij paddo's/truffels :tonguewink:Oké dan durf ik het denk ik wel aan. :wink:

Ook bedankt :grin:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Oké, dus wel een stukje sterker dan een reguliere dosis paddo's (15-20 gram)?

Thanks :)
Klik om te vergroten...

Ik vind 15 gram verse paddo's meestal een underwhelming ervaring en hoogstens een ++.

Paddenstoelen bestaan voor ongeveer 90 procent uit water. De laatste dag van de groei kunnen ze zich in een paar helemaal volzuigen met water. Dat kan nogal wat uitmaken in gewicht. Het moment van oogsten kan daarbij veel verschil maken. Daarom reken ik liever met gedroogd gewicht, aangezien dat constanter is.

Maarja. Dit bedoel ik dus. Vergelijken met gewicht aan paddo's is niet te doen vanwege gebrek aan standaardisering.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had vorig weekend tijdens de tripmeeting 40mg 4-ho-met binnen en dat in een groep v. meer dan 10 man.
Op deze dosering vond ik het qua sterkte vd. visuals wel op een volwaardige truffeltrip lijken, doch niet qua karakter vd. visuals (kleurrijker, zachter). Deze psilo analoog lijkt zelfs op hogere dosissen veel helderder, vrolijker en stuurbaarder dan echte psilocybine. Ook qua mindfuck viel het enorm goed mee, zelfs in zo’n grote groep. Al heb ik de dag(en) na m’n trip wel een paar inzichten gekregen.

Over bijdoseren kan ik uit eigen ervaring nog niets vertellen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#20
AphexTwin zei:
Ik had vorig weekend tijdens de tripmeeting 40mg 4-ho-met binnen en dat in een groep v. meer dan 10 man.
Op deze dosering vond ik het qua sterkte vd. visuals wel op een volwaardige truffeltrip lijken, doch niet qua karakter vd. visuals (kleurrijker, zachter). Deze psilo analoog lijkt zelfs op hogere dosissen veel helderder, vrolijker en stuurbaarder dan echte psilocybine. Ook qua mindfuck viel het enorm goed mee, zelfs in zo’n grote groep. Al heb ik de dag(en) na m’n trip wel een paar inzichten gekregen.

Over bijdoseren kan ik uit eigen ervaring nog niets vertellen.
Klik om te vergroten...

Meer helder, stuurbaar en minder mindfuck klinkt goed. Ik ben het gewoon beu om steeds in een loop te zitten en ik word standaard een tijdje chagrijnig in m'n trips, met truffels heb ik dat nog sterker en dan nog eens in een loop....

Nou heb ik vaak mensen begeleid in hun eerste trip die dan ook nog eens slecht gingen, misschien heb ik er daarom ook een slechte associatie mee gekregen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."