Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-HO-MET dosering

4-HO-MET dosering

76 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#1
Veel plezier! Laat je het weten hoe het was?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is superfijn! Love it. <3 Vind het heel erg psilo-like op deze dosis, maar dan blijft het wel de wat gemakkelijkere versie ervan. Stiekem daarom toch ook wel benieuwd naar die 50-60 mg dosis, hihi.

De komende uren nog wel even zoet hiermee, en met alle liefde, want ben fan. ^^

(Doe nu al een uur over het typen van deze simpele reactie, lol, is blijkbaar toch erg ingewikkeld.)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nice! Geniet er maar van ^_^

Ik begin er ook weer zin in te krijgen nu... Binnenkort maar even.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Het is superfijn! Love it. <3 Vind het heel erg psilo-like op deze dosis, maar dan blijft het wel de wat gemakkelijkere versie ervan. Stiekem daarom toch ook wel benieuwd naar die 50-60 mg dosis, hihi.

De komende uren nog wel even zoet hiermee, en met alle liefde, want ben fan. ^^

(Doe nu al een uur over het typen van deze simpele reactie, lol, is blijkbaar toch erg ingewikkeld.)
Klik om te vergroten...
Blij om horen dat deze hogere dosering je zo bevalt. :) Ben benieuwd naar een eventueel reportje.
Jaa, geweldig stofje he? :grin:
Mijn max. dosis is 30mg, maar nou wordt het de volgende keer ook 40 hoor. :)
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klinkt super fijn! Hoop dat de rest van je nacht ook zo goed is bevallen!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Dan ga ik daar de volgende keer voor denk ik.

Met hoeveel gram truffels of paddo's zou je 25 mg 4-HO-MET vergelijken?
Klik om te vergroten...

Het gehalte psilocybine / psilocine in paddo's en truffels wisselt zo sterk dat ik daar geen harde uitspraken over durf te doen.

Maar ik zou zeggen ongeveer gelijk aan 2,5 gram gedroogde p. Cubensis.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wil dit stofje binnenkort eens proberen (25mg pellet) en vroeg me af of het lichamelijk zichtbaar is als je dit tot je neemt. Hoe is het met de ogen, et cetera? Idee is om het thuis met vrienden in vertrouwde omgeving te doen. Heb nog geen ervaring met tripmiddelen, binnenkort staat eerste keer truffels op het program maar deze staat ook op de wish list..

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.. :)
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb nu (opgebouwd) tot 80 mg en Space hem echt helemaal de pan uit
 holy crap. Lijkt echt onwijs op een heftige paddotrip maar dan met disco lichten en alles
 ik kan nog tot 100 mg gaan want ik heb nog 1 pallet. Vraag me alleen af of de trip dan nog heftiger wordt of gewoon langer
 nou ja heeft m’n al 30min gekost om in te loggen en dit te typen
 heeft ook wat van dmt. Achtig ik hou hey ff op 80mg denk ik. Wtf
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toch tot 100 mg gegaan wel opvouwde over 2,5 uur. Van 40 60 net een heletijd 80 mg. En nu de laatste pallet ik kan nu nog typen. Ik vind het wel vet, heeft wat van dmt in lage dosering, zeker ook heel veel van paddo’s. Maar mentaal ben ik er gewoon helemaal bij. Terwijl ik met paddo’s echt wel fases heb
 nou jawtf eersrt maar is door die trip heen. Maar die is dus heel constant steeds hetzelfde. Dat heb ik dan weer nooit bij paddo’s
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ff roken. Laters
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kan je dat na een week alweer nemen?
Ik wil ook 20 mg gaan proberen, maar heb afgelopen weekend beetje lsd gedaan, vraag me af of het dan wel werkt als ik deze zaterdag neem.
Ben ook heel benieuwd wat die 20 mg bij mij gaat doen, als ik het van jou zo lees is dat echt een kennismakingsdosis
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gymschoen zei:
in welke volgorde heb je het gedaan?
Klik om te vergroten...
Tegelijk
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hi all!

Ik plaats maar weer eens een topic, omdat ik er niet helemaal uit kom en benieuwd ben naar andermans ervaringen. Vorige week heb ik voor het eerst 4-HO-MET geprobeerd, 20 mg (heb pellets, ja ik weet het, duur, maar ik vertrouw m’n huidige weegschaal niet). :wink:

Moet zeggen dat ik deze dosis persoonlijk als wat underwhelming heb ervaren. Vond het sowieso al best moeilijk om op voorhand een voorspelling te doen over dit middel op basis van wat ik er her en der over las, omdat 4-HO-MET bij uitstek een drug lijkt te zijn waar mensen met compleet verschillende hevigheid op reageren. Ik meen over het algemeen redelijk gevoelig te zijn voor psychedelica, en sowieso is ‘better safe than sorry’ altijd beter bij een nieuw en relatief onbekend middel, vandaar dat ik laag in de ‘medium’ range - zoals op internet aangegeven - ben gaan zitten qua dosis.

Ik ben eigenlijk wel heel enthousiast over de vibe van dit middel ansich. Het is lang geleden dat ik nog eens truffels heb gebruikt en de psilo-achtige sferen van 4-HO maakten mij blij; ik besefte dat ik ze gemist had, en dat ik gewoon nooit kan en ga kiezen tussen psilo en LSD in het algemeen, deze delen voor mij de eerste plek in mijn top 5. :hearteyes:

Ik vond 20 mg 4-HO-MET heel efficiĂ«nt. Het kwam snel, deed z’n werk en vertrok vrij vlug weer, er bleef wel nog een lange nastimulatie hangen (ik kon niet slapen) die me niet bekend is van psilocybine. Ook de bodyload vond ik net anders, maar er waren ook weer gelijkenissen. Lang verhaal kort heb ik een paar uur lang gelukzalig in het rond zitten te kijken. Mijn slaapkamer had mooie warme kleuren en er gebeurde allerlei toffe dingen om me heen. Maar daar zit gelijk het probleem ook een beetje: om me heen. Niet van binnen dus. Ik heb deze dosering 4-HO als amper tot eigenlijk zelfs gewoon niet ‘mentaal’ ervaren, zelfs in de piek voelde ik me vrijwel helder. Ik heb altijd wel een neiging tot dominantie van het visuele boven het mentale als ik in m’n eentje trip - helaas, want op een bepaald moment heb je dat wel een beetje gezien en leidt het vooral af. Maar heb nooit eerder met een psychedelisch middel zo’n grote discrepantie ervaren tussen extern en intern zeg maar. Het was op het visuele vlak alsof ik ~ 150-200 ug LSD genomen had en psychisch gevoelsmatig nuchterder dan 2C-B (FLY).

Ik had verwacht dat 4-HO qua heftigheid ongeveer op hetzelfde zou neerkomen als 15 gram truffels, maar iets makkelijker, socialer en wat minder introspectief/mentaal. Maar dit was dus véél minder mentaal. Omdat ik verder wel enthousiast ben over het algemene gevoel wat het me gaf en denk dat er veel potentie in zit, ben ik ongeduldig om het een herkansing te geven. Ik wil er meer van weten. Morgen wellicht, want dan is het een week geleden. :)

Nu overweeg ik op basis van voorgaande ervaring om de dosis te verdubbelen, 40 mg dus. Het mocht echt wel een stuk meer. Ik wil alleen even nagaan wat ik op die dosis ongeveer kan verwachten, ook al besef ik dat dat dus ook weer heel verschillend voor iedereen kan zijn. Wil gewoon voorkomen dat ik te impulsief te werk ga; ik weet dat bij psilo de dosis verdubbelen link kan zijn omdat het effect vaak niet lineair toeneemt met de dosis maar zich bijvoorbeeld in drievoud kan manifesteren.

Welke ervaring hebben mensen hier met 40 mg en hoe verhoudt het zich tot 20 mg? Hoe is de bodyload? En de duur van het effect, kan ik aannemen dat die (veel) langer wordt?

Vond het nu namelijk ook wel vrij kort, na drie uur was het meeste wel gedaan en had ik alleen nog een paar uur visuele na-effecten. Had wel kort voor inname nog wat gegeten, misschien volgende keer niet doen. Al hou ik niet zo van geheel nuchter trippen, heb het idee dat ik daar juist sneller misselijk van word. Had nu alleen wat kleine misselijkheidsvlaagjes in de come up, naar mijn mening subtieler dan bij truffels.

Sorry voor het hele epistel. Tips welkom! ^^
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Hi all!

Ik plaats maar weer eens een topic, omdat ik er niet helemaal uit kom en benieuwd ben naar andermans ervaringen. Vorige week heb ik voor het eerst 4-HO-MET geprobeerd, 20 mg (heb pellets, ja ik weet het, duur, maar ik vertrouw m’n huidige weegschaal niet). :wink:

Moet zeggen dat ik deze dosis persoonlijk als wat underwhelming heb ervaren. Vond het sowieso al best moeilijk om op voorhand een voorspelling te doen over dit middel op basis van wat ik er her en der over las, omdat 4-HO-MET bij uitstek een drug lijkt te zijn waar mensen met compleet verschillende hevigheid op reageren. Ik meen over het algemeen redelijk gevoelig te zijn voor psychedelica, en sowieso is ‘better safe than sorry’ altijd beter bij een nieuw en relatief onbekend middel, vandaar dat ik laag in de ‘medium’ range - zoals op internet aangegeven - ben gaan zitten qua dosis.

Ik ben eigenlijk wel heel enthousiast over de vibe van dit middel ansich. Het is lang geleden dat ik nog eens truffels heb gebruikt en de psilo-achtige sferen van 4-HO maakten mij blij; ik besefte dat ik ze gemist had, en dat ik gewoon nooit kan en ga kiezen tussen psilo en LSD in het algemeen, deze delen voor mij de eerste plek in mijn top 5. :hearteyes:

Ik vond 20 mg 4-HO-MET heel efficiĂ«nt. Het kwam snel, deed z’n werk en vertrok vrij vlug weer, er bleef wel nog een lange nastimulatie hangen (ik kon niet slapen) die me niet bekend is van psilocybine. Ook de bodyload vond ik net anders, maar er waren ook weer gelijkenissen. Lang verhaal kort heb ik een paar uur lang gelukzalig in het rond zitten te kijken. Mijn slaapkamer had mooie warme kleuren en er gebeurde allerlei toffe dingen om me heen. Maar daar zit gelijk het probleem ook een beetje: om me heen. Niet van binnen dus. Ik heb deze dosering 4-HO als amper tot eigenlijk zelfs gewoon niet ‘mentaal’ ervaren, zelfs in de piek voelde ik me vrijwel helder. Ik heb altijd wel een neiging tot dominantie van het visuele boven het mentale als ik in m’n eentje trip - helaas, want op een bepaald moment heb je dat wel een beetje gezien en leidt het vooral af. Maar heb nooit eerder met een psychedelisch middel zo’n grote discrepantie ervaren tussen extern en intern zeg maar. Het was op het visuele vlak alsof ik ~ 150-200 ug LSD genomen had en psychisch gevoelsmatig nuchterder dan 2C-B (FLY).

Ik had verwacht dat 4-HO qua heftigheid ongeveer op hetzelfde zou neerkomen als 15 gram truffels, maar iets makkelijker, socialer en wat minder introspectief/mentaal. Maar dit was dus véél minder mentaal. Omdat ik verder wel enthousiast ben over het algemene gevoel wat het me gaf en denk dat er veel potentie in zit, ben ik ongeduldig om het een herkansing te geven. Ik wil er meer van weten. Morgen wellicht, want dan is het een week geleden. :)

Nu overweeg ik op basis van voorgaande ervaring om de dosis te verdubbelen, 40 mg dus. Het mocht echt wel een stuk meer. Ik wil alleen even nagaan wat ik op die dosis ongeveer kan verwachten, ook al besef ik dat dat dus ook weer heel verschillend voor iedereen kan zijn. Wil gewoon voorkomen dat ik te impulsief te werk ga; ik weet dat bij psilo de dosis verdubbelen link kan zijn omdat het effect vaak niet lineair toeneemt met de dosis maar zich bijvoorbeeld in drievoud kan manifesteren.

Welke ervaring hebben mensen hier met 40 mg en hoe verhoudt het zich tot 20 mg? Hoe is de bodyload? En de duur van het effect, kan ik aannemen dat die (veel) langer wordt?

Vond het nu namelijk ook wel vrij kort, na drie uur was het meeste wel gedaan en had ik alleen nog een paar uur visuele na-effecten. Had wel kort voor inname nog wat gegeten, misschien volgende keer niet doen. Al hou ik niet zo van geheel nuchter trippen, heb het idee dat ik daar juist sneller misselijk van word. Had nu alleen wat kleine misselijkheidsvlaagjes in de come up, naar mijn mening subtieler dan bij truffels.

Sorry voor het hele epistel. Tips welkom! ^^
Klik om te vergroten...

Goh wat ben ik toch nieuwsgierig naar dit middel. Nog steeds niet van gekomen helaas.
Kan er qua dosis dus niet veel op zeggen. Ik weet wel dat met 4-AcO-DMT het verschil tussen 20 en 40mg echt wel x 3 a 4 is. Dit moet toch wel een behoorlijk vergelijkbaar middel zijn. Toch lees ik wel vaak dat 4-AcO-DMT wat meer het mentale van paddo's/truffels heeft dan 4-Ho-MET.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Goh wat ben ik toch nieuwsgierig naar dit middel. Nog steeds niet van gekomen helaas.
Kan er qua dosis dus niet veel op zeggen. Ik weet wel dat met 4-AcO-DMT het verschil tussen 20 en 40mg echt wel x 3 a 4 is. Dit moet toch wel een behoorlijk vergelijkbaar middel zijn. Toch lees ik wel vaak dat 4-AcO-DMT wat meer het mentale van paddo's/truffels heeft dan 4-Ho-MET.
Klik om te vergroten...

Oh, ben dan eigenlijk ook wel heel benieuwd naar jouw ervaring ermee als je het gaat proberen! Ik ken 4-AcO-DMT nog niet, maar wat ik ervan gelezen heb klinkt dat ook potentieel zéér interessant. So many to do’s. :’)

Stel, de intensiteit wordt 3 tot 4 keer heviger op 40 mg dan vind ik het nog steeds lastig voor te stellen wat dat precies wordt, omdat die 20 mg enerzijds dus vrij heftig aanwezig was, visueel, en anderzijds bijna volledig afwezig. Ik vrees dat ik het dus misschien gewoon maar moet proberen en dan zal ik het wel zien... Het zijn hoe dan ook interessante experimentjes. :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik loop 4-Ho-MET ook al een poosje aan het koor te preken, leuk stofje. :3
Roze Olifant zei:
Ik had verwacht dat 4-HO qua heftigheid ongeveer op hetzelfde zou neerkomen als 15 gram truffels, maar iets makkelijker, socialer en wat minder introspectief/mentaal.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je toch wel 60mg 4-Ho-MET nodig hebt om een beetje op dezelfde intensiteit als 15 gram Hollandia te komen. Maar lastig inschatten aangezien de potentie in gewicht onder natuurlijk producten sterk kan variëren en doseren zonder duidelijk vergelijkingspunt komt en de vele actieve metabolieten die hierbij komen kijken.
Roze Olifant zei:
Had wel vrij kort voor inname nog wat gegeten, misschien volgende keer niet doen.
Klik om te vergroten...
Nogal onzin om jezelf uit te hongeren voor het trippen als je het mij vraagt. Misschien als je tijdens de opkomst dermate misselijk wordt maar misselijkheid is met 4-Ho-MET al aanzienlijk minder een factor dan met paddo's/truffels. De meeste mensen lijken het te doen omdat ze een snellere/sterkere opkomst van effecten willen faciliteren.
Roze Olifant zei:
Welke ervaring hebben mensen hier met 40 mg en hoe verhoudt het zich tot 20 mg? Hoe is de bodyload? En de duur van het effect, kan ik aannemen dat die (veel) langer wordt?
Klik om te vergroten...
Staat mij een dosering van 26mg 4-Ho-MET bij en dat vond ik eigenlijk al wat mild maar als je de dosering van psychedelica verdubbelt kan dit er meestal wel vrij stevig inhakken en meestal verdubbelt dit de duratie ook wel grofweg. Ik weet niet wat je normaal gesproken gewent bent, als je 15 gram truffels van stevig soortje hebt overleefd zul je de 40mg 4-Ho-MET waarschijnlijk ook wel overleven. Ik denk dat de PNW indicaties wel aardig kloppen, misschien eerst eens 30-35mg proberen ofso.

4-AcO-DMT is sterk gelijkend aan 4-Ho-MET en zijn effecten. Maar 4-Ho-MET heeft als actief bestandsdeel dus psilocine met een ethylgroep in plaats van methylgroep aan de staart waardoor deze dus blijkbaar oraal actief wordt zonder noodzakelijke voorgaande metabolisatie. Waar Psilocybine en 4-AcO-DMT zich dus letterlijk in psilocine laten omzetten. Omdat 4-AcO-DMT eveneens zonder 40-50 extra actieve metabolieten komt produceert deze dus eveneens relatief heldere effecten met relatief weinig bijwerkingen soortgelijk aan 4-Ho-MET.
Roze Olifant zei:
omdat die 20 mg enerzijds dus vrij heftig aanwezig was, visueel, en anderzijds bijna volledig afwezig.
Klik om te vergroten...
Mja, dat zat ik dus ook te denken. Het kan op hoge doseringen alsnog relatief verteerbaar uitpakken met 4-Ho-MET maar het kan denk ik ook wel makkelijk onderschatten wezen. Zou mij niet verbazen dat als je 40mg 4-Ho-MET neemt de sterke intensiteit vrij goed behapbaar was. Maar met psychedelica kan dit ook zeer sterk verschillen per persoon en zijn of haar mentale gesteldheid natuurlijk.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Jmths, thanks voor de uitgebreide reactie! Ik ben wel wat gewend, ben de laatste tijd echter voorzichtig geweest met in m’n eentje trippen vanwege depressie/burn-out. Heb nu het idee dat ik dat wel weer kan gaan proberen op de wat hogere dosissen. 15 gram truffels (bestelde altijd de zogenaamd sterkste soorten) heb ik overigens altijd goed te doen gevonden, ook in de tijd dat ik nog helemaal geen ervaring had met serieuze dosissen LSD of DMT.

Als ik het zo hoor moet die 40 mg dus wel realistisch zijn. Dankjewel. :)
8
8ïžâƒŁ6ïžâƒŁLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kwam zelf al tot 43mg 4Ho-MET, voor mij nog steeds zeer goed om te doen, wel ietsje mentaler dan zo'n 20 a 30mg maar nog steeds niet die mindfuck die je van padd's/truffels vaak wel hebt.

Volgende keer ga ik voor 50mg denk ik.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Ik ben wel wat gewend, ben de laatste tijd echter voorzichtig geweest met in m’n eentje trippen vanwege depressie/burn-out.
Klik om te vergroten...
Mja, ik heb ook lange tijd niet meer getript tijdens depressie/burn-out periode. Sinds halverwege april pas weer een beetje.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hmm, ik heb nu 2 keer 20 mg gedaan. Eerste keer in de auto (dus dat hakt er wat meer in denk ik), en dat was een intense trip met ook mentale aspecten, maar lang niet zo mentaal als psilo en goed stuurbaar.
Tweede keer 20 mg was op een psytrance feestje, vond ik voor die setting ook genoeg want ben vrij snel overprikkeld, was mooi visueel en heb veel na kunnen denken over mijn leven tijdens het dansen.
Ik ben er denk ik dan vrij gevoelig voor dus. In een thuissetting zou ik zelf de volgende keer voor een 30 mg gaan. Maar als ik jouw ervaring lees op 20 mg lijkt me 40 mg op zich wel een logische stap. Zeker omdat je helemaal geen mentale aspecten had op 20 mg.
Ik ben heel benieuwd naar hoe het je gaat bevallen. Veel plezier alvast!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."