#1
Wanneer je een middel rectaal inbrengt passeert het je lever, hierdoor komt het vrijwel direct in je bloedbaan komt, waar een middel dat je "opeet" via je spijsverteringskanaal uiteindelijk bij je dunne darm wordt opgenomen(zoals de meeste voedingsstoffen ook) maar dan wel via de lever eerst een "checkup" krijgt. Je lever is tenslotte de fabriek van je lichaam dier alle giftige stoffen afbreekt o.a.Dat dus 🧐👻💩... maar nu je toch antwoord, zetpillen als paracetamol werken dan sneller zei men altijd, dus zou je dan ook capsules kunnen inbrengen , ( of iemand ook die kennis van zaken heeft )
of gaat dat versmelten via maag evensnel als via darm.
Schijnt dat je benzo etc, ook kan laten smelten onder je tong, of tegen je bovenkaak / wang,
omdat het via wangslijm/huid sneller werkt ?
Aan beide geen behoefte , probeer zo feit of fabel te elimineren. Je bent tenslotte nooit te oud om te leren , ook 40 plus 🤗🤘🏼✌🏻
ik heb al een chronische darmfistel ( inwendig hoog) dus zou sowieso daar niet mee sollen ...
Hier wordt er dus aardig wat spul al afgebroken, wat dus resulteert in minder werkzame stof. in je bloedbaan, wat vervolgens naar je hersenen gaat.
Bij nasaal middelen tot je nemen werkt het ook sneller omdat het via je neusslijmvlies direct bij je brein komt via de bloedbreinbarriere.
En subcutaan(d.w.z. opgenomen via o.a. je wangslijmvlies) heeft ook invloed op de opname van middelen, weet niet precies welke er allemaal baat bij hebben.
Ik weet sowieso dat suboxone(een middel wat gebruikt wordt bij opiaat onderhoudsbehandeling) ook op die manier moet worden opgenomen ene dus echt dat pilletje onder je tong moet laten oplossen.


