Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste RC voor euforie en energie/zin op het werk

Beste RC voor euforie en energie/zin op het werk

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
u
underscoresLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik word al jaren overmand door futloosheid, geen energie om m'n werk af te maken. Ik slik al antidepressiva en methylfenidaat, maar het is gewoon niet genoeg om deze 2m/130 kg beer productief te krijgen.

Ik zou dan ook een RC die me een lekker euforisch gevoel geeft (voor de positieve kijk op de wereld) en me een flinke sloot concentratie en energie geeft om ook wat te doen.

Ik wil het gebruiken tijdens m'n werkdagen, dus kan er niet dopie uit zien of zo. Misschien iets lichts aan de oppervlakte... geen idee. Ik ben een newbie in de wereld van RCs.

Bedankt.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
underscores zei:
Hallo allemaal,

Ik word al jaren overmand door futloosheid, geen energie om m'n werk af te maken. Ik slik al antidepressiva en methylfenidaat, maar het is gewoon niet genoeg om deze 2m/130 kg beer productief te krijgen.

Ik zou dan ook een RC die me een lekker euforisch gevoel geeft (voor de positieve kijk op de wereld) en me een flinke sloot concentratie en energie geeft om ook wat te doen.

Ik wil het gebruiken tijdens m'n werkdagen, dus kan er niet dopie uit zien of zo. Misschien iets lichts aan de oppervlakte... geen idee. Ik ben een newbie in de wereld van RCs.

Bedankt.
Klik om te vergroten...
Slecht idee. Is een nieuwe baan niet eerder iets voor je?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
underscores zei:
Hallo allemaal,

Ik word al jaren overmand door futloosheid, geen energie om m'n werk af te maken. Ik slik al antidepressiva en methylfenidaat, maar het is gewoon niet genoeg om deze 2m/130 kg beer productief te krijgen.

Ik zou dan ook een RC die me een lekker euforisch gevoel geeft (voor de positieve kijk op de wereld) en me een flinke sloot concentratie en energie geeft om ook wat te doen.

Ik wil het gebruiken tijdens m'n werkdagen, dus kan er niet dopie uit zien of zo. Misschien iets lichts aan de oppervlakte... geen idee. Ik ben een newbie in de wereld van RCs.

Bedankt.
Klik om te vergroten...
Stimulanten geven geleende energie, die betaal je dus elders met rente terug. Op lange termijn gaat je dit absoluut niet helpen.

Ik zou het toch zoeken in dagindeling, voeding, wellicht een andere baan/nieuwe uitdaging, beweging, etc!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
underscores zei:
Hallo allemaal,

Ik word al jaren overmand door futloosheid, geen energie om m'n werk af te maken. Ik slik al antidepressiva en methylfenidaat, maar het is gewoon niet genoeg om deze 2m/130 kg beer productief te krijgen.

Ik zou dan ook een RC die me een lekker euforisch gevoel geeft (voor de positieve kijk op de wereld) en me een flinke sloot concentratie en energie geeft om ook wat te doen.

Ik wil het gebruiken tijdens m'n werkdagen, dus kan er niet dopie uit zien of zo. Misschien iets lichts aan de oppervlakte... geen idee. Ik ben een newbie in de wereld van RCs.

Bedankt.
Klik om te vergroten...
De oplossing zit duizend procent niet in een RC!
Dat is geen realiteit namelijk, dan krijg je de bal keihard terug.
Zoek het in je voeding, bewegen, sporten, buitenlucht, slaapritme en sociale contacten.
Daar ligt de oplossing, succes!!
u
underscoresLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Stimulanten geven geleende energie, die betaal je dus elders met rente terug. Op lange termijn gaat je dit absoluut niet helpen.
Klik om te vergroten...

Dat heb je mooi verwoord.

Mevrouw Pløp zei:
Ik zou het toch zoeken in dagindeling, voeding, wellicht een andere baan/nieuwe uitdaging, beweging, etc!
Klik om te vergroten...

Dit is niet een vraag die me ineens te binnen schiet. Hier gaat 20 jaar aan vooraf waarin ik zo'n beetje alles wel heb geprobeerd. Het is ook niet alleen op het werk, al lijkt dat zo door de titel. Het is mijn hele leven. Alles lijkt stil te staan door een gebrek aan energie, zin, whatever. Ik heb het jaren geprobeerd op de traditionele manier, zoals behandelingen, SSRI, Ritalin, sporten, maar nu ben ik dus hier.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
underscores zei:
Dat heb je mooi verwoord.



Dit is niet een vraag die me ineens te binnen schiet. Hier gaat 20 jaar aan vooraf waarin ik zo'n beetje alles wel heb geprobeerd. Het is ook niet alleen op het werk, al lijkt dat zo door de titel. Het is mijn hele leven. Alles lijkt stil te staan door een gebrek aan energie, zin, whatever. Ik heb het jaren geprobeerd op de traditionele manier, zoals behandelingen, SSRI, Ritalin, sporten, maar nu ben ik dus hier.
Klik om te vergroten...
Snap ik, tevens een herkenbaar verhaal. Maar drugs gaan je hierbij op lange termijn gewoon niet helpen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
underscores zei:
Dit is niet een vraag die me ineens te binnen schiet. Hier gaat 20 jaar aan vooraf waarin ik zo'n beetje alles wel heb geprobeerd. Het is ook niet alleen op het werk, al lijkt dat zo door de titel. Het is mijn hele leven. Alles lijkt stil te staan door een gebrek aan energie, zin, whatever. Ik heb het jaren geprobeerd op de traditionele manier, zoals behandelingen, SSRI, Ritalin, sporten, maar nu ben ik dus hier.
Klik om te vergroten...
Is dat zo? "Alles" is veel...
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
underscores zei:
maar nu ben ik dus hier.
Klik om te vergroten...
En hier is dus zeker niet de oplossing voor je probleem.
Wel voor nog veel meer problemen, geloof me.
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb dit probleem ook onderzocht. En helaas zit ik in dezelfde situatie. Het lijkt ons heel moeilijk om een oplossing te vinden. misschien phenibut??? maar ik heb hier geen ervaring mee. en ik denk dat phenibut nu moeilijker te vinden is dan vroeger. Als er nuttige informatie is, zal ik het proberen. Ik volg.
underscores zei:
Dat heb je mooi verwoord.



Dit is niet een vraag die me ineens te binnen schiet. Hier gaat 20 jaar aan vooraf waarin ik zo'n beetje alles wel heb geprobeerd. Het is ook niet alleen op het werk, al lijkt dat zo door de titel. Het is mijn hele leven. Alles lijkt stil te staan door een gebrek aan energie, zin, whatever. Ik heb het jaren geprobeerd op de traditionele manier, zoals behandelingen, SSRI, Ritalin, sporten, maar nu ben ik dus hier.
Klik om te vergroten...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is dus 'verkeerd'... maar gebruik er zelf dus koffie voor.
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ondertussen kan kratom een wondermiddel zijn. Het kan werken in subtiele maar correcte doseringen. Net als veel andere dingen, is het niet voor dagelijks gebruik. Ik kan je aanraden om het "maximaal" 3 dagen per week te gebruiken. en niet op een rij. Opioïdenverslaving is het laatste wat we willen.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#12
Weet je de oorzaak van je futloosheid? Is dit medisch, is dit psychisch?
drugs is niet de oplossing, zeker niet niet in het geval van het laatste. Ik vermoed dat je eerdt eea tussen de oren moet oplossen. Zorgen dat je daardoor geen anti-depressieva meer nodig hebt. Eventueel kan ipv microdoseren van lsd of truffels daarbij helpen, maar alleen als je daadwerkelijk met jezelf aan de slag gaat.
u
underscoresLid
01-01-2024, 00:00
#13
JohnGalt zei:
Weet je de oorzaak van je futloosheid? Is dit medisch, is dit psychisch?
drugs is niet de oplossing, zeker niet niet in het geval van het laatste. Ik vermoed dat je eerdt eea tussen de oren moet oplossen. Zorgen dat je daardoor geen anti-depressieva meer nodig hebt. Eventueel kan ipv microdoseren van lsd of truffels daarbij helpen, maar alleen als je daadwerkelijk met jezelf aan de slag gaat.
Klik om te vergroten...
Goed dat je dit vraagt.

Ja, mijn klachten zijn (voornamelijk) medisch: ik heb geen schildklier meer, wat heeft geleid tot diabetes, ik moet elke 4 weken een injectie B12 halen omdat ik anders niet kan functioneren.
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#14
underscores zei:
Goed dat je dit vraagt.

Ja, mijn klachten zijn (voornamelijk) medisch: ik heb geen schildklier meer, wat heeft geleid tot diabetes, ik moet elke 4 weken een injectie B12 halen omdat ik anders niet kan functioneren.
Klik om te vergroten...
Even 2 quotes over drugs en schildklier;
Er zijn geen wisselwerkingen bekend, behalve dat stimulerende middelen de hartslagtoename van schildklierhormoon kunnen versterken.

Er is nog iets van wetenschappelijk belang: uit proefdieronderzoek bleek dat de schildklier nodig is om dopamine te laten stijgen

Schildklierproblemen of door het verwijderen van is een beruchte oorzaak van depressies of futloosheid zoals je helaas al weet. Als je overweegt iets stimulerends te gebruiken zal ik het zeker aan een arts of deskundige voorleggen. Je hoeft niet direct te vermelden dat je een rc wilt al geeft eerlijkheid de arts de kans om een zo goed mogelijk advies te geven.

Wellicht zijn er andere middelen op recept die je kan gebruiken. Zeker met medische klachten zal ik dit niet buiten een arts om doen. Deze informatie is ook relevant mocht je een keer in het ziekenhuis belanden en dit een oorzaak kan zijn waar ze op de hoogte van moeten zijn.
u
underscoresLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben inmiddels wat verder met mijn "onderzoek".

Ik ga maar niet voor de RC. Ik kijk eerst wat microdosing voor me doet.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#16
underscores zei:
Ik ben inmiddels wat verder met mijn "onderzoek".

Ik ga maar niet voor de RC. Ik kijk eerst wat microdosing voor me doet.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je daar inderdaad meer profijt uit kunt gaan halen. Wat overweeg je te gaan microdoseren?
Check goed welke wisselwerkingen er kunnen zijn met de medicijnen die je slikt!
Van een md truffels (1gr) wordt ikzelf rustig, lsd (10ug) geeft mij juist meer energie en focus.
R
RicksterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wees voorzichtig, zeker met de medicijnen die je al gebruikt. De oplossing ligt niet in drugs of medicijnen. Meer in een andere leefstijl of ander werk. Denk 's goed na of je je werk leuk vind of dat het energie vreet. Ook de antidepressiva kunnen futloosheid als bijwerking hebben. Dingen die ik heb gedaan in mijn diepe dal en die misschien nogal cliché zijn (maar wel werken 😆) : Meer bewegen, minder alcohol, minder suikers, minder vlees, meer seks (minder pornhub 😋), goed en regelmatig slapen (lastig met onregelmatig werk maar is goed te doen), minder op m'n telefoon, minder hangen op de bank voor de tv, meer leuke dingen doen met mijn vrouw en/of vrienden zoals kamperen, vissen, stedentrip etc. Eigenlijk het belangrijkste is bewuster leven. En je beseffen dat recreatief gebruik leuk is maar dat je problemen bij dagelijks gebruik niet weggaan en slechts groter worden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
underscores zei:
Ik ben inmiddels wat verder met mijn "onderzoek".

Ik ga maar niet voor de RC. Ik kijk eerst wat microdosing voor me doet.
Klik om te vergroten...
Neem je nog steeds antidepressiva en betreft dit een SSRI?

Zo ja, dan is het mogelijk dat de SSRI de werking van de psychedelica (bijvoorbeeld LSD of psilocybine) tegengaat of misschien zelfs opheft, als je maar microdoses neemt.
R
RoYcOsOePLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zou het niet aanraden om RC's te gebruiken als drijfveer op het werk, maar als ik toch iets moet aanraden, dan is het 4-FMA.
Ik krijg altijd een grote energieboost van, voel me euforischer en kan me in de meeste gevallen meer focussen, alhoewel dit niet altijd is.
Ook microdosen van truffels of 1P-LSD, zoals hierboven vermeldt, is een goede optie.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Euforie lijkt me niet erg handig voor werken en focus omdat het afleidend kan werken juist. Ik zou eerder kijken in de hoek van Nootropics als je doel energy en motivatie is voor werk.

Middelen als Phenylpiracetam, Oxiracetam, Aniracetam (of andere Racetams), Noopept, Alpha-GPC kunnen wel een extra cognitieve boost geven.
Daarnaast heb je ook nog de adaptogenen en supplementen waar je naar kunt kijken zoals Rhodiola Rosea, Ginseng, L-Theanine, L-Tyrosine, NALT, ALCAR, Sulbutiamine, Omega-3, Creatine en uiteraard caffeine.

Ik ben sinds een aantal weken aan het experimenteren met Bromantane en Semax bovenop mijn standaard stack en tot nu toe zeer tevreden. Die twee zijn wel iets obscuurder en prijziger en daarnaast adviseer ik wel dat je je research doet voordat je ermee aan de slag gaat. Dat geldt overigens ook voor de Racetams.

Verwacht geen drugsachtige effecten maar nootropics zijn over het algemeen wel meer geschikt voor lange termijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."