Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfvallen

Afvallen

80 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Maar als je 3 kg vlees en verder alleen groentes eet, dan val je nog steeds af volgens mij en hoef je in principe niet te bewegen. Dus het maakt volgens mij wel uit wat je eet. Of in ieder geval, suikers, wit brood ed zorgen voor opgezwollen buik is mijn ervaring.
Klik om te vergroten...
Als jij 2000 kcal op een dag verbruikt en je krijgt 3000 kcal aan energie binnen uit vlees en groentes dan ga je zwaarder worden. Het maakt niks uit waar die energie vandaan komt. Een opgezwollen buik is ook niet hetzelfde als aankomen

Wel is het zo dat je met veel suiker en vet makkelijker teveel eet en je moet uiteindelijk ook aan al je vitamines en mineralen komen maar afvallen kan in principe gewoon met een dieet van pasta, milkshakes, chips en monster energy
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
HuisbaasBob zei:
Minder eten dan je verbruikt, dan komt het vanzelf goed.
Klik om te vergroten...
HuisbaasBob zei:
Als jij 2000 kcal op een dag verbruikt en je krijgt 3000 kcal aan energie binnen uit vlees en groentes dan ga je zwaarder worden.
Klik om te vergroten...
Daar is geen speld tussen te krijgen 📌
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
HuisbaasBob zei:
Als jij 2000 kcal op een dag verbruikt en je krijgt 3000 kcal aan energie binnen uit vlees en groentes dan ga je zwaarder worden. Het maakt niks uit waar die energie vandaan komt. Een opgezwollen buik is ook niet hetzelfde als aankomen

Wel is het zo dat je met veel suiker en vet makkelijker teveel eet en je moet uiteindelijk ook aan al je vitamines en mineralen komen maar afvallen kan in principe gewoon met een dieet van pasta, milkshakes, chips en monster energy
Klik om te vergroten...
Je theorie klopt alleen niet als ik het goed heb. Maar klopt, jij hebt gelijk lol..

Om gewicht te verliezen moet er een calorietekort zijn, wat betekent dat je minder calorieën moet binnenkrijgen dan je verbrandt gedurende de dag. Het paleodieet kan bijdragen aan gewichtsverlies door het beperken van de inname van koolhydraten en het verhogen van de inname van eiwitten en gezonde vetten, maar het is nog steeds belangrijk om het totale aantal calorieën dat je binnenkrijgt te controleren.

Als je meer calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt, zul je niet afvallen, ongeacht welk dieet je volgt. Het is belangrijk om te onthouden dat het beperken van koolhydraten niet de enige factor is die bijdraagt aan gewichtsverlies; het totale aantal calorieën dat je binnenkrijgt en verbrandt is de belangrijkste factor.

Als je gewicht wilt verliezen met het paleodieet, moet je dus nog steeds zorgen voor een calorietekort. Dit kan worden bereikt door het beperken van portiegroottes, het kiezen van voedingsmiddelen met een lager caloriegehalte en het verhogen van lichamelijke activiteit.
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Om gewicht te verliezen moet er een calorietekort zijn, wat betekent dat je minder calorieën moet binnenkrijgen dan je verbrandt gedurende de dag.
Klik om te vergroten...
Dus is een snelle stofwisseling dan echt iets? Ik ben eerlijk gezegd best lui. Loop s'ochtends 3 minuten naar mijn bushalte en dan vanaf een andere bushalte ongever 5 minuten naar school. Ik heb een liftpas op school dus ik loop eigenlijk nooit de trappen op. Enigste is dat ik in de pauzes buiten de poort moet roken en dan terug naar huis het zelfde vanaf de bushaltes. En ik eet echt VEEL. Heb een keer bijgehouden voor een weekje en zit eigenlijk elke dag tussen de 2500-3500 kcal. Ik ben een dame (😂) van 167 en 52 kg. Mijn gewicht schommelt altijd tussen de 50 en 53 kg. Ik eet super veel en ik wil heel graag aankomen maar meer eten kan gewoon niet want ik eet eigenlijk al bijna elk moment van de dag.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Indi(ca) zei:
Dus is een snelle stofwisseling dan echt iets? Ik ben eerlijk gezegd best lui. Loop s'ochtends 3 minuten naar mijn bushalte en dan vanaf een andere bushalte ongever 5 minuten naar school. Ik heb een liftpas op school dus ik loop eigenlijk nooit de trappen op. Enigste is dat ik in de pauzes buiten de poort moet roken en dan terug naar huis het zelfde vanaf de bushaltes. En ik eet echt VEEL. Heb een keer bijgehouden voor een weekje en zit eigenlijk elke dag tussen de 2500-3500 kcal. Ik ben een dame (😂) van 167 en 52 kg. Mijn gewicht schommelt altijd tussen de 50 en 53 kg. Ik eet super veel en ik wil heel graag aankomen maar meer eten kan gewoon niet want ik eet eigenlijk al bijna elk moment van de dag.
Klik om te vergroten...
Ja, dat klinkt als snel verbranden. Als je niet zou roken zou je aankomen en veel stress in je lichaam lijkt ook meestal metabolisme te versnellen. En leeftijd.. vaak doen onze lichamen wel een beetje hetzelfde als die van 1 van onze ouders. Slank tot je een bepaalde leeftijd voorbij gaat misschien.
Probeer maar tevreden te zijn met je gewicht tot je stopt met peuken, dan komt er genoeg bij waarschijnlijk :).
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Ja, dat klinkt als snel verbranden. Als je niet zou roken zou je aankomen en veel stress in je lichaam lijkt ook meestal metabolisme te versnellen. En leeftijd.. vaak doen onze lichamen wel een beetje hetzelfde als die van 1 van onze ouders. Slank tot je een bepaalde leeftijd voorbij gaat misschien.
Probeer maar tevreden te zijn met je gewicht tot je stopt met peuken, dan komt er genoeg bij waarschijnlijk :).
Klik om te vergroten...
Jaa iedereen in mijn familie is juist super vol behalve mijn nicht en ik. Jaa dan blijf ik lang tevreden want stoppen met roken zie ik voorlopig nog niet zitten hahah.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee, dat bestaat niet. Energie dat tot je lichaam ter beschikking komt moet ergens voor gebruikt worden. Is het niet voor groei, dan is het warmte. En aangezien je rond de 37 graden moet blijven zou dat betekenen dat je constant het zweet op je voorhoofd hebt staan van de oververhitting.

Het kan zijn dat je om een of andere reden heel slecht voedingsstoffen op neemt, maar aannemelijker is dat je het aantal calorieën erg overschat
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#8
HuisbaasBob zei:
Het kan zijn dat je om een of andere reden heel slecht voedingsstoffen op neemt
Klik om te vergroten...

Dit klinkt aannemelijk, lijkt me geen gezonde situatie...

Deze pagina duikt vrij diep in de oorzaken en de mogelijkheden die @Indi(ca) kan overwegen.
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Shitzooi zei:
Het enige wat belangrijk is is dat je minder kcal eet dan je verbruikt.
Klik om te vergroten...
Koolhydraten verhogen je bloedsuikerspiegel, je lichaam reageert met de aanmaak van insuline. Insuline maakt verbranding van koolhydraten mogelijk, maar minimaliseert vetverbranding.

Realiseer je je dit?
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mondkapje zei:
Koolhydraten verhogen je bloedsuikerspiegel, je lichaam reageert met de aanmaak van insuline. Insuline maakt verbranding van koolhydraten mogelijk, maar minimaliseert vetverbranding.

Realiseer je je dit?
Klik om te vergroten...
Ken wel wezen, maar als jij voor 1500 kcal aan suiker eet en je hebt 2000 nodig dan leert een snelle rekensom ons dat je nog 500 nodig hebt. Mag jij 3x raden waar die 500 vandaan gaan komen
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
HuisbaasBob zei:
Ken wel wezen, maar als jij voor 1500 kcal aan suiker eet en je hebt 2000 nodig dan leert een snelle rekensom ons dat je nog 500 nodig hebt. Mag jij 3x raden waar die 500 vandaan gaan komen
Klik om te vergroten...
Van de hoeren!

(Voor de mensen die de huisbaas Bob internetcultuur niet kennen. Dit is uiteraard een grapje.)
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw.
He dikzak! Optieven, gauw!
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Indi(ca) zei:
Dus is een snelle stofwisseling dan echt iets? Ik ben eerlijk gezegd best lui. Loop s'ochtends 3 minuten naar mijn bushalte en dan vanaf een andere bushalte ongever 5 minuten naar school. Ik heb een liftpas op school dus ik loop eigenlijk nooit de trappen op. Enigste is dat ik in de pauzes buiten de poort moet roken en dan terug naar huis het zelfde vanaf de bushaltes. En ik eet echt VEEL. Heb een keer bijgehouden voor een weekje en zit eigenlijk elke dag tussen de 2500-3500 kcal. Ik ben een dame (😂) van 167 en 52 kg. Mijn gewicht schommelt altijd tussen de 50 en 53 kg. Ik eet super veel en ik wil heel graag aankomen maar meer eten kan gewoon niet want ik eet eigenlijk al bijna elk moment van de dag.
Klik om te vergroten...

Een goedkope en snelle manier om snel wat aan te komen is, Brinta.

Brinta met koude melk en wat suiker, kan je snel naar binnen werken. Het is niet echt lekker, maar je kan zo snel even een hoop calorieen naar binnen werken.
Als je naast wat je normaal eet, 3 a 4 grote glazen Brinta met melk en suiker per dag, erbij neemt, zal je in een week of 3 , 4 wel een paar kilo extra hebben.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo simpel is het inderdaad. Heb je het gevoel simpelweg niet meer naar binnen te kunnen werken op een dag? Drink dan gewoon 3 a 4 grote glazen Brinta
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Indi(ca) zei:
Dus is een snelle stofwisseling dan echt iets? Ik ben eerlijk gezegd best lui. Loop s'ochtends 3 minuten naar mijn bushalte en dan vanaf een andere bushalte ongever 5 minuten naar school. Ik heb een liftpas op school dus ik loop eigenlijk nooit de trappen op. Enigste is dat ik in de pauzes buiten de poort moet roken en dan terug naar huis het zelfde vanaf de bushaltes. En ik eet echt VEEL. Heb een keer bijgehouden voor een weekje en zit eigenlijk elke dag tussen de 2500-3500 kcal. Ik ben een dame (😂) van 167 en 52 kg. Mijn gewicht schommelt altijd tussen de 50 en 53 kg. Ik eet super veel en ik wil heel graag aankomen maar meer eten kan gewoon niet want ik eet eigenlijk al bijna elk moment van de dag.
Klik om te vergroten...
Onmogelijk dat je met jouw lengte en gewicht niet aankomt met een inname van 2500-3500kcal.

Tenzij je een sporter bent.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#16
HuisbaasBob zei:
Zo simpel is het inderdaad. Heb je het gevoel simpelweg niet meer naar binnen te kunnen werken op een dag? Drink dan gewoon 3 a 4 grote glazen Brinta
Klik om te vergroten...
Boekwijt is ook een goedkope manier. Tis een beetje of je beton cement of mortel uit de bouw, naar binnen werkt. Ze eten het nog steeds graag op het platteland in oost-europa las ik. Lekker goedkoop.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
reDStone zei:
Boekwijt is ook een goedkope manier. Tis een beetje of je beton cement of mortel uit de bouw, naar binnen werkt. Ze eten het nog steeds graag op het platteland in oost-europa las ik. Lekker goedkoop.
Klik om te vergroten...
Je snapt toch dat hij sarcastisch was?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
reDStone zei:
Een goedkope en snelle manier om snel wat aan te komen is, Brinta.

Brinta met koude melk en wat suiker, kan je snel naar binnen werken. Het is niet echt lekker, maar je kan zo snel even een hoop calorieen naar binnen werken.
Als je naast wat je normaal eet, 3 a 4 grote glazen Brinta met melk en suiker per dag, erbij neemt, zal je in een week of 3 , 4 wel een paar kilo extra hebben.
Klik om te vergroten...
Pro tip: schepje 100% pindkaas erbij. Lekkerder (naar mijn mening) en makkelijke calorieën erbij.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Je snapt toch dat hij sarcastisch was?
Klik om te vergroten...

Jawel, maar het is onzin. Je kan wel gewoon door blijven eten, ook al heb je geen trek of hongergevoel meer. Kwestie van andere dingen gaan eten die je dan wel weg krijgt.
Gekookte eieren, rauw vlees/vis etc etc, dingen waardoor je toch genoeg brandstof binnen krijgt. Ook al eet je maar een beetje.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
Pro tip: schepje 100% pindkaas erbij. Lekkerder (naar mijn mening) en makkelijke calorieën erbij.
Klik om te vergroten...
Of nog beter
Granola (met honing) mengen met stukjes chocolade en melk.
Zoveel lekkerder 🎉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."